Irtoaako pallonivel alatukivarresta (626 -88)?

Timo K

Ostin juuri hienokuntoisen 626:n (aj. 237 tkm), jonka etupää kuitenkin hieman kolisee kuopissa. Voiko pelkän alapallonivelen vaihtaa tässä cd-korimallissa? Jos voi, onnistuuko kotikonstein ja millä työkalulla?

10

3772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ARSKA

      VAATISI TUKIVARREN IRROITUKSEN JONKA PULTITKIN
      LUULTAVASTI JÄMÄHTÄNEET HELOIHIN.ITSE OSTIN
      KOKO ALATUEN NIVELINEEN SILTI OLI TYÖLÄS...
      PULTIT POIKKI POLTTOLEIKKAAMALLA,SAVUA,LIEKKEJÄ
      JA VITUTUSTA

    • GT

      Vituiks menee kun rupeaa vaihtamaan. Pallonivelen reikä alatukivarressa on väljistynyt. Pelkkä pallonivelen vaihto ei auta mitään. Hitsaamalla pallonivelen saa taas tiukaksi, mutta se on nykyään laitonta. Sitäpaitsi hitsausta on vaikea saada siistittyä sellaiseksi, ettei katsastusmies sitä huomaa.

      Motonetista koko varsi nivelineen:

      626 GD 87--91 Alatukivarsi oikea (sis nivelen helat). . . . 17-1818 74.68 Var
      626 GD 87--91 Alatukivarsi vasen. . . . . . . . . . . . . . 17-1819 74.68 Var

      Kestävyydestä en sitten tiedäkkään mitään.

      • Timo K

        Kiitos!!


    • 626

      Oletko jo katsonut että se on alapallo? Kannattaa varmasti ottaa selvää ennen kuin ostat uuden, sillä tuntuu ettei niitä ole tarvinnut noihin vaihtaa ikinä, eikä ainakaan noilla kilometreillä. Välys voisi paremminkin olla raidetangon jommassakummassa päässä.

      • iskari

        Luulisin että alapallo on aivan ehjä ja kolinan syy on iskarit.
        Itsellä samaa oiretta 323 maksassa, tänään kävin leimalla ja palloja rytkytettiin niin maan perusteellisesti ja ei väljää ja kolina vaan kuuluu!


      • arska
        iskari kirjoitti:

        Luulisin että alapallo on aivan ehjä ja kolinan syy on iskarit.
        Itsellä samaa oiretta 323 maksassa, tänään kävin leimalla ja palloja rytkytettiin niin maan perusteellisesti ja ei väljää ja kolina vaan kuuluu!

        tunnit ja kilsat tulee täyteen joka nivelelle
        varsinkin jos suojakumi repee...niin vahinkoa
        tulee aina kun kumi pettää


      • jr
        iskari kirjoitti:

        Luulisin että alapallo on aivan ehjä ja kolinan syy on iskarit.
        Itsellä samaa oiretta 323 maksassa, tänään kävin leimalla ja palloja rytkytettiin niin maan perusteellisesti ja ei väljää ja kolina vaan kuuluu!

        Faijalla 86 vm 626 ja siinä kolinan lähde on kallistuksen vakaaja, jonka päästä on pultti tullut läpi, siis ruostunut ja korkannut.
        Menee tosin katsastuksesta läpi korjaamatta, mutta inhottava kolina jokatapauksessa.


    • Pasi

      Moikka
      lueskelin tuossa noita vastauksia aiheeseen ja ajattelin kirjoittaa itsekkin pari riviä..
      Korimallista GD alatukivarren pultit yleensä aukeavat toisin kuin mallissa GC (edeltävä malli vm 83-87.) ja suosittelen vaihtamaan koko tukivarren syystä että uusi pallo on huono saada kiinni vanhaan hyvin ja hitsata ei saisi..olen kyllä hitsaillut jonkun kappaleen mutta monesti alatukivarsikin on jo melko ruosteinen ja kunnollinen kiinnitys siksi mahdotonta..
      Katsastus konttorilla ei monestikkaan osata todeta kyseisen mallin autoista alapallon väljyyttä .Olen nähnyt monta juuri leimattua autoa joissa on erittäin väljät alapallot.
      Onnea korjauksiin T: Pasi

    • Anonyymi

      Tiesin kanssa, ettei saa hitsata, joten vedin uuden pallonivelen kylkeen muutaman pisteen ja hioin ne melkein alkuperäisen tasalle. Näin tuli väljään reikään mukavan tiukka, jota sai vähän prässilläkin painaa.

      • Anonyymi

        Huom, älä hitossa tee noin ? syy, koskaan ei prästty nivele joka jälki asennettu, pysy paikoilaan ja sen tule huomaamaan ääritilanteessa. asiasta on kokemus peräsitä varmaa tietoa ja myöskin tutkimus faktaa, ilmoitan näin siksi ettei tule yllätystä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      18
      3784
    2. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      222
      3708
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      96
      2656
    4. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

      Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      20
      2574
    5. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

      Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      29
      2312
    6. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

      Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      2246
    7. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

      Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      18
      2238
    8. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

      Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      13
      1946
    9. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      58
      1778
    10. Mitä ajattelet

      Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1611
    Aihe