Toinen oli puolitoista kiloinen tosi iso , toinen noin puoli kiloa. Sain ne siika ongella mutta huomenna laitan verkkoja veteen. Sain myös perjantaina hyvän kokoisen siian. Käyttekö siika ongella? itse käyn aika usein varsinkin nyt kun jäät lähtenyt melkeen kokonaan.
Sain tänään kaksi siikaa
10
<50
Vastaukset
En ole edelleenkään käynyt onkimassa. Jäät lähteny. Ehkä ajattelen mitä ne muut onkijat ajattelevat harjoittelijasta. varsinkin jos on omat metodit. Ei mitää matoja vaan kaikkee muuta. Mäskäystä unohtamatta.
Täällä on ilmeisesti mahdollista vuokrata kaudeksi soutuvene hintaa 39e/kausi. Se oli joitain kuukausia. Sitä vois kokeilla. Ettei kesä mee taas terasilla tai tissutellessa alkoholia muuten vaan. Kyl sen rahan vois sijottaa vaikka siihen souteluun ja onkimiseen samalla. Kesäpilkki löytyy. Harmi vaan että se tais olla kolme tuntii kerralla se vuokra per päivä. jos tajusin oikein.- Anonyymi
Eikös kannattaisi hankkia oma soutuvene, niitähän saa monasti ihan ilmaiseksi jotain vanhoja lasikuituveneitä, mitä poistavat vuokrauskäytöstä, kun on pieni vika jossain. Minullakin pari venettä tai toinen on pieni jolla, joka on tosi kätevä kuljettaa mukana pienen auton katolla. Tosin moneen vuoteen en ole pitänyt noita veneitä vesillä, kun olen kalastellut vain rannalta käsin, pitkällä riu'ulla katiskat vaan veteen.
Anonyymi kirjoitti:
Eikös kannattaisi hankkia oma soutuvene, niitähän saa monasti ihan ilmaiseksi jotain vanhoja lasikuituveneitä, mitä poistavat vuokrauskäytöstä, kun on pieni vika jossain. Minullakin pari venettä tai toinen on pieni jolla, joka on tosi kätevä kuljettaa mukana pienen auton katolla. Tosin moneen vuoteen en ole pitänyt noita veneitä vesillä, kun olen kalastellut vain rannalta käsin, pitkällä riu'ulla katiskat vaan veteen.
Asun kaupungissa ja vaikka meri on ihan kävelymatkan päässä paikkaa omalle soutuveneellekään ei ole. Tai en tunne niitä rannaomistajia joilla on laiturit ja veneet tuossa lenkkireittienkin varrella. Satamakin löytyy mutta vaatii jäsenyyden. Autokaan en omista joten oman jollankin omistaminen on vähän hankalaa. Vaikka semmonen ehkä tonne varastoon mahtuiskin..jotenkin. Tässä tullaan taas siihen miten hienoo olis asuu maalla. Onneks sentään voin välillä piipahtaa maallakin.
- Anonyymi
Mä en tiedä tuosta kalastamisesta mitään muuta, kuin että mato-ongella olen saanut joskus ahvenia.
Ruuan laitosta tiedän jotakin. Söin joskus aikapäiviä sitten elämäni parasta siikaa. Tehtiin silleen, että suolattiin kala, laitettiin 1 paloteltu palasokeri ja voinöttönen kalan vattaan. Sitten se siika käärittiin voipaperiin ja sen jälkeen kasteltuun sanomalehteen. Sen jälkeen se vielä kietaistiin foliokäreeseen ja paistettiin takassa rautakehikon päällä lähellä hiillosta. Olipa hyvää uusien pottujen kanssa.
Oletko kokeillut?- Anonyymi
Onhan sitä nyt uunikalaa tehty, sitähän tulee vaikka haukea paistaen.
Minä en ole vuorostaan mato-ongella kalastellut moneen vuoteen, kun vien kokoon taiteltavat katiskat johonkin vesistöön rannalta pitkällä riu'ulla. Keväällä tulee kalaa tosi paljon parilla katiskalla, yli oman tarpeen, että annan naapureillekin kalaa ja pakastan.
Yhdelläkin kerralla sain 15 kg kalaa niistä katiskoista, oli siinä perkaamista, kun kaikki kalat eivät olleet kovin isoja!
Täällä on vielä jäät vesistöissä, että ei pääse kalastamaan, mutta kohta aukeaa rannat, niin vien taas katiskat ja on tuoretta kalaa.
- Anonyymi
Oon minä siikaa onkinut kymmeniä vuosia. Ahventa myös jigailemalla saa kesällä , viime kesänä jotain 250 kg sain ahventa. Fileeraan ja paistan tai savustan. Oma vene minulla on että pääsee oikeesti kalaa, siikaa onkin rannalta ja tullut tänäkin talvena 6 siikaa vaikkei mitään isoja mutta saa niistä ruokaa. Ahven hyvä ruokakala ja oon saanut myös taimenta verkoilla, 6,5 kg taimen viime vuonna ja lohiakin olen saanut mutta aika kauas joutuu ajamaan pienellä moottorilla , noin 45 minsaa jos halua lohta tai taimenta enkä usein niin kauas jaksa ajaa.
- Anonyymi
Tänään oli erittäin hyvä päivä, 8 siikaa sain, oli yli kilon kokoisia suurin osa. Nyt on kalaa pakastimessa ja aamulla menen taas siikaongelle.
- Anonyymi
Vain yhden siian sain tänään. Onneks sain kalaa eilen ja kalaa on pakastimessakin joten ei korona niin pelota että nälkään kuolee.
- Anonyymi
Sain eilen 7 siikaa verkoilla. Myin enolle 4 siikaa ja sain 30 euroa.
- Anonyymi
Laitonta touhua myydä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä431805Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2071238- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321137- 781086
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057