Palstan tarkoitus jollekin epäselvä?

Onko jollekulle epäselvää, että tämä palsta on tarkoitettu keskustelemiseen?

Täällä keskustelua ei ole rajattu esimerkiksi yhteen mielipiteeseen?

Täällä voi esiintyä eri mieltä olevia.

Täällä voi joku pyytää perusteluja esitetyille väitteille.

Voi ola, että ihan mikä vain perustelukaan ei uppoa.

Tämä ei ole paikka, joka olisi pyhitetty esimerkiksi uskonnolliselle manipulaatiolle.

Täällä voi saada kritiikkiä osakseen.

Ylläpito määrittelee keskustelun rajat.

Vaikeaa hahmottaa?

Jos et kykene keskusteluun täällä, avaa vaikkapa oma blogi ja sulje pois muiden mielipiteet. Niin helppoa se on.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä SINÄ sitten täällä teet?

      • Anonyymi

        Näyttäisi koettavan herätellä SINUAKIN miettimään vähän käytöstäsi. Taitaa kyllä tehdä turhaa työtä ei siksi, ettei käytöksessäsi olisi korjattavaa vaan siksi, ettet sinä pysty käsittämään omaa touhuasi.


      • Miltä näyttää? Olen juuri tehnyt kaksi avausta.

        Antaisitko näytteen omista teksteistäsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näyttäisi koettavan herätellä SINUAKIN miettimään vähän käytöstäsi. Taitaa kyllä tehdä turhaa työtä ei siksi, ettei käytöksessäsi olisi korjattavaa vaan siksi, ettet sinä pysty käsittämään omaa touhuasi.

        Otan mielelläni kritiikkiä vastaan. Sana on vapaa. Mieluusti kuitenkin osoitat konkreettisin esimerkein erheeni. Sitten voimme yhdessä pohtia sitä, mikä eri teksteissäni bkenties on pieleen mennyt.

        Luonnollisesti sitten voimme kriittisesti arvioida Sinunkin tekstinäytteitäsi, eikös vain?


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Otan mielelläni kritiikkiä vastaan. Sana on vapaa. Mieluusti kuitenkin osoitat konkreettisin esimerkein erheeni. Sitten voimme yhdessä pohtia sitä, mikä eri teksteissäni bkenties on pieleen mennyt.

        Luonnollisesti sitten voimme kriittisesti arvioida Sinunkin tekstinäytteitäsi, eikös vain?

        No kun kerran kaipaat kritiikkiä, niin:

        Kirjoitat hyvin ja asiallisesti ja esität tärkeitä huomioita. Koetat herätellä ihmisiä miettimään asioita, mikä on nähdäkseni kunnioitettavaa. Sitten jos ajatellaan niitä erheitä, niin en itse näkisi tuossa toiminnassa mitään virheellistä sinänsä. Ainoa juttu tosiaan mitä voisi kyseenalaistaa on, etteivät viestisi taida mennä täällä tarkoittamallesi kohderyhmälle perille. Siitä käy esimerkkinä tuo ensimmäinen saamasi kommentti, jonka perään laitoin itse sitten oman kommenttini, johon sinä puolestaan laitoit tuon kommenttisi. Minun tekstiä jos haluat arvioida, niin tässä ketjussa siitä on myös näytteenä anonyymi kommentti tänään 17:39.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kun kerran kaipaat kritiikkiä, niin:

        Kirjoitat hyvin ja asiallisesti ja esität tärkeitä huomioita. Koetat herätellä ihmisiä miettimään asioita, mikä on nähdäkseni kunnioitettavaa. Sitten jos ajatellaan niitä erheitä, niin en itse näkisi tuossa toiminnassa mitään virheellistä sinänsä. Ainoa juttu tosiaan mitä voisi kyseenalaistaa on, etteivät viestisi taida mennä täällä tarkoittamallesi kohderyhmälle perille. Siitä käy esimerkkinä tuo ensimmäinen saamasi kommentti, jonka perään laitoin itse sitten oman kommenttini, johon sinä puolestaan laitoit tuon kommenttisi. Minun tekstiä jos haluat arvioida, niin tässä ketjussa siitä on myös näytteenä anonyymi kommentti tänään 17:39.

        Tekstisi ei ole lainkaan huono. Olen käytännössä samaa mieltä.

        Suosittelen Sinulle nimimerkin rekisteröimistä. Se mahdollistaa kunnon keskustelun.

        Täällä on useampia minua paljon parempia kirjoittajia. Pulma on se, että pari ihmistä täällä keskittyy siihen, että koettaa ajaa keskustelukykyiset ihmiset pois.

        En minä täysin viaton lammas ole. Erheitä sattuu minullekin ja kyllä minä haluan oikeasti haastaa kaikkein räikeimmät väitteet. Niiden esittäjien tavoite vain ei ole keskustella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näyttäisi koettavan herätellä SINUAKIN miettimään vähän käytöstäsi. Taitaa kyllä tehdä turhaa työtä ei siksi, ettei käytöksessäsi olisi korjattavaa vaan siksi, ettet sinä pysty käsittämään omaa touhuasi.

        Tarkennan vielä sen verran, että odotan oikein innolla sitä kritiikkiäsi. Ethän nyt SINÄ toki ole täällä vain trollaamassa?


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Tarkennan vielä sen verran, että odotan oikein innolla sitä kritiikkiäsi. Ethän nyt SINÄ toki ole täällä vain trollaamassa?

        Kiitettävän nöyrä asenne toivoa itselle kritiikkiä täällä luterilaisuusfoorumilla - poikkeuksellista jopa. Siitä pisteitä sinulle.

        Jottei menisi sitten pelkäksi ylistykseksi, niin... ;)

        Soisin että jokainen keskustelija, sinä mukaan lukien, tekisi itselleen selväksi mitä luterilaisuus tarkoittaa. Helpottaisi aikuisten välistä keskustelua huomattavasti, kun ei toistuvasti tarvitsisi jumiutua alkeitten selittämiseen. Alkajaisiksi voisi opetella vaikkapa...

        Kristinuskon perusteet, vaikkapa wikipediasta
        Vanha liitto / Uusi liitto erot
        Jeesuksen perusteet, mitä missä milloin
        Luterilaisuuden perusteet, uskonpuhdistuksen alkeet
        Luterilaiset viisi herätysliikettä

        jatkokurssina voisi ottaa vaikkapa..

        Kristinuskon käsitteet, kuten Jumala, usko, synti, luominen, seurakunta, vanhurskautus, lunastus, sovitus, pyhitys, kirkastuminen, kadotus...
        Historialliskriittinen vs sanauskollinen raamatuntulkinta, erot
        Karismaattinen liike, vapaat kristilliset kirkkokunnat
        Soluseurakunta-, kotiseurakunta- ja paikallisseurakuntaliikkeet

        Turhauttaa uudestaan ja uudestaan käydä samoja asioita läpi samojen ihmisten kanssa. Esim Väite: "Jumala käskee surmaamaan synnintekijät!". Vastaus: "Jeesus kuoli, jotta synnintekijät voisivat elää." En nyt väitä, että sinulle juuri tämä kristinuskon perusteema olisi epäselvä. Koetan vain esimerkillä selittää tätä täällä kohtaamaani yleistä keskusteluongelmaa. En nyt vaadi että asioista pitäisi olla samaa mieltä, vaan että edes alkeet pitäisi hallita, jotta päästäisiin keskustelun alkutasolle. Terveisin:serious


    • Anonyymi

      "Onko jollekulle epäselvää, että tämä palsta on tarkoitettu keskustelemiseen?"

      On se epäselvää joillekin uskoville hyvin yleisesti ja erityisesti eräälle, jonka pääasiallinen harrastus on erään propagandatoimist... öh, "lähetyssäätiön" mainostus.

      "Täällä keskustelua ei ole rajattu esimerkiksi yhteen mielipiteeseen?"

      Silti joidenkin mielestä se, että palstan aihe on luterilaisuus tarkoittaa, että vain luterilaiset saisivat täällä keskustella. Ja siitä huolimatta he itse ovat vapaiden suuntien edustajia lähinnä v*ttuilemassa luterilaisille.

      "Täällä voi esiintyä eri mieltä olevia."

      Äärioikeisto tuntuu olettavan, että tämä olisi mitä parhain kanava tavoittaa kansaa ja levittää salaliittteorioita ja muita haittauskomuksia.

      "Täällä voi joku pyytää perusteluja esitetyille väitteille."

      Tuosta tuli muuten mieleen, että mitä itse olen tilannetta tarkkaillut, niin varsinkin öyhöuskovilta on hyvin vaikeaa saada minkäänlaisia perusteluita. He tuntuvat ajattelevan, että se kun heillä on mielipide, on itsessään jo sen samaisen mielipiteen perustelu tai se, että pelkästään se kun he kerran uskovat jotain niin se tarkoittaa, että se mitä he uskovat, on totta.

      "Voi ola, että ihan mikä vain perustelukaan ei uppoa."

      Näin on ja syy on se, että yleensä ne perustelut ovat sen saman mielipiteen ympärillä pyörivää kehäpäättelyä tai jankutusta tai molempia. En ole suoraan sanottuna nähnyt täällä juuri muunlaisia perusteluyrityksiäkään.

      "Tämä ei ole paikka, joka olisi pyhitetty esimerkiksi uskonnolliselle manipulaatiolle."

      Ja se on toteaminen on tietysti sitä kuuluisaa uskovien vainoa. Jos et hurraa ja huuda aamenta ja hallelujaata tai sitten vaieten alistu katselemaan lähinnä erään amerikkalaisperäisen oikeistokristillisyyden suuntausta, niin olet vainoaja.

      "Täällä voi saada kritiikkiä osakseen."

      Kaikki energia eräillä kuluisikin siihen, että he ajattelisivat hetken aikaa ja ymmärtäisivät mitä kritiikki edes tarkoittaa. Ja kun energaa ei tuohon riitä, niin kritiikki näyttäytyy heille vain sielunvihollisen töinä.

      "Ylläpito määrittelee keskustelun rajat."

      Ja tämä taas tulkitaan niin, että mm. ateistit ovat lain yläpuolella, kun he kerran edellä käsiteltyjen väärinkäsitysten läpi nähtynä ovat palstalla näemmä vain aitoskovien kiusaksi. Uskonnon- ja sananvapaushan kuuluu vain uskoville sananjulistajille, ja asioita epäilevien tulisi vain olla hiljaa, koska "mitä se sinulta pois on" jne.

      "Vaikeaa hahmottaa?"

      Olen tullut siihen lopputulokseen, että eräiden tapauksessa ei vain vaikeaa vaan suorastaan mahdotonta. Siinä vaiheessa kun jokin selkeästi määriteltävä kiistanaihe on käsitelty siten, että kaikki faktat ja loogiset päättelyketjut on esitetty, ja haittauskova alentuu lähinnä valehtelemaan, ettei näin olisi tapahtunut, vaikka kaikki näkyy ketjussa kenelle tahansa, niin voi vain todeta, ettei eräiden käsityskyky riitä minkäänlaisiin hahmotushommiin. On kuin puhuisit seinälle.

      "Jos et kykene keskusteluun täällä, avaa vaikkapa oma blogi ja sulje pois muiden mielipiteet. Niin helppoa se on."

      Olen ehdottanut tätä. Mutta jostain syystä, vaikka tämäkin palsta on kuulemma kulttuurimarksilaisten [sic] ja vihervasemmiston ja polpon ja sielunvihollisen ja juutalaisten ja ties keiden hallinnassa ja uskovia suorastaan teurastetaan täällä, niin juuri täällä tosiuskovat haluavat olla sanaa julistamassa. Sama juttu sen suhteen, kun maallistuneessa Suomessa kuulemma menee vain päivä päivältä huonommin, mutta jostain syystä muutto taikauskon ihmemaahan Ugandaan ei houkuta yhtään, vaikka sielläkin varmasti olisi vielä lähetystyötä tehtävänä.

      Veikkaanpa, että kyse on siitä, että eräät haluavat vain huomiota. Tietävät, ettei heidän blogiaan kukaan lukisi - olettaen siis, että osaisivat sellaisen edes perustaa ja saisivat kirjoitettuakin sinne muutaman virkkeen verran jotain edes joten kuten lukemisen arvoista asiaa muutamien parin rivin haistattelujen sijaan. Öyhöttävät sitten mielummin täällä teeskennellen, ettei juuri heidän tarvitse välittää käytöstavoista tai muiden mielipiteistä heidän ihmisarvosta puhumattakaan. Ja kaiken tämän jotenkin siunaa Jeesus, vaikka hänenkin opetuksiaan lukemalla muulta oikeasti näyttäisi.

    • Anonyymi

      Ei luterilaisuus kovin häävi lahja olekaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe