Säätilako muka normaali Suomessa?

Anonyymi

” Sää on vuodenaikaan nähden lauhaa, mutta muuten normaalia”. Lässyn, lässyn. Kaukana normaalista tuo sää on suomessa. Onko se normaalia että vettä on satanut joka viikko viime vuoden lokakuusta lähtien? Vuoden lopulla satoi melkein päivittäin. Ilmatieteen sivuilla ei ole mitään mainintaa poikkeuksellisen sateiseta säästä. Pidetäänkö ihmisiä tyhminä? Miten se sää normaaliksi muuttuisi pelkästään sitä hokemalla?

9

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaan huolesi ja sää onkin aiheuttanut historiassa jopa nälänhätiä satokuolemien takia. Onneksi näistä ei enää ole pelkoa kiitos kansainvälisen kaupan.

Säiden ennustaminen edes muutaman vuoden tarkkuudella on täysin mahdotonta. Puheet jatkuvasti etenevästä ilmaston lämpenemisestä on vain keino jolla maailman eliitti rahastaa muhkeita rahoja kansakunnilta.

Jos luulitte että tämä talvi on ainutlaatuinen niin katsokaapa tämä:
      https://www.youtube.com/watch?v=cP5aa77GASY&t=4s

• Anonyymi

Ihmetyttää vain tämä pimennossa pitäminen, näkeehän sen jo tyhmempikin että normaalia runsaampia nuo sateet ovat olleet suomessa jo poikkeuksellisen pitkään. Ihme aivopesua, kaiken pitää aina näyttää ja kuulostaa normaalilta suomessa, jotta ihmiset eivät säikähtäisi. Normaalista poikkeava kuulostaa liian pahalta tylsään ja ennalta-arvattavaan elämään tottuneille suomalaisille.

• En malta olla lisäämättä että vuonna 1850 annettiin neuvoja kuinka lumettomiin talviimme tuli varautua:
        - Ne jotka sietäwät meidän talwemme saavat olla juurineen maassa ja kaswawat kewäällä siitä jälleen. Lumettomina talvina ne tulee peittää näreen hawuilla. Sellaisia ovat seuraawaiset.

• Anonyymi
        nazi kirjoitti:

En malta olla lisäämättä että vuonna 1850 annettiin neuvoja kuinka lumettomiin talviimme tuli varautua:
        - Ne jotka sietäwät meidän talwemme saavat olla juurineen maassa ja kaswawat kewäällä siitä jälleen. Lumettomina talvina ne tulee peittää näreen hawuilla. Sellaisia ovat seuraawaiset.

Näin on, epäsovinnaisena ihmisenä minua pn jo lapsesta lähtien häirinnyt se että kaiken pitäisi aina olla normaalia. Jos jokin poikkeaa normaalista ja sovitusta on se suurimmalle osalle ihmisiä kauhistus. Juuri tämän vuoksi totuutta ei kerrota, vaan se pidetään pimennossa. Sää ja korona, kumpikin on kaukana normalista ja kummankin informaatiota pimitetään vaikka näkeehän sen jo sokeampikin että mitä sen takana on.

• nazi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on, epäsovinnaisena ihmisenä minua pn jo lapsesta lähtien häirinnyt se että kaiken pitäisi aina olla normaalia. Jos jokin poikkeaa normaalista ja sovitusta on se suurimmalle osalle ihmisiä kauhistus. Juuri tämän vuoksi totuutta ei kerrota, vaan se pidetään pimennossa. Sää ja korona, kumpikin on kaukana normalista ja kummankin informaatiota pimitetään vaikka näkeehän sen jo sokeampikin että mitä sen takana on.

Muistelen lämpimästi kun olin nassikka ja asuimme Stadin Vallilan ala- Kuntsilla. Mistä nimitys niin en tiedä. Yläpuolella oli pahamaineinen puna- Kuntsi ja Kuppalan joen toisella puolella väijyivät ilkeät Toukolan jätkät.

Lähellä olivat kuitenkin Vallilan pikku hyppyrimäki ja Toukolan pelätyn jyrkkä Henkseli.
        Joka talvi oli lunta ja olimme sopineet ettei siellä sitten tapella.
        Komeita 11- 14 metrin leiskautuksia sieltä sitten teimme.
        Parin vuoden kitinän jälkeen sain sitten oikeat mäkisukset ja bussilla menin komiasti aina Lauttasaaren mäkeen. Sieltä hyppäsin 30 m kunnes viimein uskaltauduin Hertsikaan.
        Vaikka kuinka pinnistin ja olin laihempi kuin nykyiset kotkat niin en koskaan päässyt siellä yli 40:n metrin.

Kun olisi ollut aika siirtyä Lahden mäkiin niin vitut välitin; mulla oli nahkarotsi, vedin röökiä ja flöde oli mallillaan. Sekös kisuja sitten viehätti.

• Anonyymi
        nazi kirjoitti:

Muistelen lämpimästi kun olin nassikka ja asuimme Stadin Vallilan ala- Kuntsilla. Mistä nimitys niin en tiedä. Yläpuolella oli pahamaineinen puna- Kuntsi ja Kuppalan joen toisella puolella väijyivät ilkeät Toukolan jätkät.

Lähellä olivat kuitenkin Vallilan pikku hyppyrimäki ja Toukolan pelätyn jyrkkä Henkseli.
        Joka talvi oli lunta ja olimme sopineet ettei siellä sitten tapella.
        Komeita 11- 14 metrin leiskautuksia sieltä sitten teimme.
        Parin vuoden kitinän jälkeen sain sitten oikeat mäkisukset ja bussilla menin komiasti aina Lauttasaaren mäkeen. Sieltä hyppäsin 30 m kunnes viimein uskaltauduin Hertsikaan.
        Vaikka kuinka pinnistin ja olin laihempi kuin nykyiset kotkat niin en koskaan päässyt siellä yli 40:n metrin.

Kun olisi ollut aika siirtyä Lahden mäkiin niin vitut välitin; mulla oli nahkarotsi, vedin röökiä ja flöde oli mallillaan. Sekös kisuja sitten viehätti.

Asiallista meininkiä. Itse olen kotoisin suomen etelästä. Runsaslumisina talvina teimme kavereiden kanssa useiden metrin korkuisiin lumikinoksiin tunneleita, lumilapion kanssa. Juuri tänään mietin, miten olisi käynyt, jos tuo lumitunnelli olisi sortunut ja olisin jäänyt sen alle. Niinpä, en olisi tässä. Muistan valokuvan takasti monia asioita elämästäni ja pystyn pikkutarkasti muistamaan tuon lumitunnelin ja sen, miltä sen sisällä tuntui. On uskomatonta, miten paljon hyviä muistoja lapsuudestani oikeasti on.

• Anonyymi kirjoitti:

Asiallista meininkiä. Itse olen kotoisin suomen etelästä. Runsaslumisina talvina teimme kavereiden kanssa useiden metrin korkuisiin lumikinoksiin tunneleita, lumilapion kanssa. Juuri tänään mietin, miten olisi käynyt, jos tuo lumitunnelli olisi sortunut ja olisin jäänyt sen alle. Niinpä, en olisi tässä. Muistan valokuvan takasti monia asioita elämästäni ja pystyn pikkutarkasti muistamaan tuon lumitunnelin ja sen, miltä sen sisällä tuntui. On uskomatonta, miten paljon hyviä muistoja lapsuudestani oikeasti on.

Kiitos kertomuksesta.
        Lapsuusmuistot ovat minullekin rakkaita. Pidän sen aikaista elämänmenoa (nyk. lifestyle) parempana kuin nykyinen. Silloin kakarat viettivät aikaansa pihoilla ja yleensä ulkona.
        Kova meno ja kiljunta siellä aina kaikui. Lihavia lapsia ei ollut.

Nyt kolkkojen betonilähiöiden pihat kumisevat tyhjyyttään. Kantasuomalaiset eivät enää halua saattaa lapsia tähän hirvittävään maailmaan.
        Sehän lämpenee elinkelvottomaksi.... :-)

• Anonyymi
        nazi kirjoitti:

Kiitos kertomuksesta.
        Lapsuusmuistot ovat minullekin rakkaita. Pidän sen aikaista elämänmenoa (nyk. lifestyle) parempana kuin nykyinen. Silloin kakarat viettivät aikaansa pihoilla ja yleensä ulkona.
        Kova meno ja kiljunta siellä aina kaikui. Lihavia lapsia ei ollut.

Nyt kolkkojen betonilähiöiden pihat kumisevat tyhjyyttään. Kantasuomalaiset eivät enää halua saattaa lapsia tähän hirvittävään maailmaan.
        Sehän lämpenee elinkelvottomaksi.... :-)

Moi, kiitos samoin sinne :)
        Ollaan saman aikakauden kasvatteja siksi yhtymäkohtia ja ymmärrystä asioihin löytyy.
        Onneksi on saanut viettää lapsuutensa 70-80 luvuilla, kunnon aikaa, aitoja leikkejä, rajujakin, mutta hengissä on selvitty ja ikä vain kultaa muistot. Vaikka ei tässä mitään ikäloppuja olla vieläkään, pari vuotta yli 50 vasta.

• Anonyymi

Sää on mitä on luonto sitä säätelee eikä sille Einari voi mithään kuin pyllistellä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelkkailijat

Oliko kelkkailijat ähtäriläisiä.
      Ähtäri
      22
      3672
    2. Kyllä mä sua rakastan mutta ei me voida olla me

On tuhat syytä miksei vaan voida olla. Pitää sunkin hyväksyä se . Parempi kun ei nähdäkään enää, sattuu liikaa. Naiselle
      Ikävä
      104
      1824
    3. Mikset laita viestiä?

Sille sun ikävän kohteelle?
      Ikävä
      106
      1394
    4. Tiesitkö mies että musta tulee sun vaimo?

Niinpä, aika järisyttävä uutinen
      Ikävä
      67
      1161
    5. Lähtee järki sun kanssa mies

Mitä ihmettä sä minusta haluat? Ole rehellinen, ei tätä kestä erkkikään.
      Ikävä
      62
      981
    6. Kertokaapa miehet

Nyt sitten minkälainen nainen on mieleenne? Tuli siis mieleen tuosta toisesta aloituksesta. Jossa nainen ei saisi olla l
      Sinkut
      141
      979
    7. Jos sattumalta

kohdataan ja näet että minäkin näen sut niin a. lähdetkö pois b. sanot hei tai muuta c. katsot hiljaa ja odotat mitä
      Ikävä
      71
      961
    8. Martina instassa kehuu omia nuorekkaita kasvojaan..

Kyllä on sitten nuorekas,not! Täynnä täytaineita tämä nainen ja näyttää joka päivä enemmän samalta kun joku naisista B
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      913
    9. Kerrohan minulle nainen viisain

Että mikä minun ongelma oikeasti on?
      Ikävä
      68
      881
    10. Valjut juhlat

Tuuliviirien makkaran syöjäisissä ja ropakandan levittämisessä vain kourallinen väkeä. Ei niillä vallankaappausta tehdä,
      Puolanka
      29
      862
    Aihe