Kirkon asioissa paljon mielenkiintoista

Jeesuksen Kristuksen Kirkon, mormonien asioissa on paljon erittäin mielenkiintoisia ja käänteentekevä asioita. Mutta täällä kun yrittää niistä kertoa ja keskustella asiallisesti, niin aina tulee lauma luopioita, kirkon vihollisia ja muita kriitikoita vaan haukkumaan kirkkoa.

Eikä asiallisesta keskustelusta tule mitään. Niin se näkyy olevan muillakin suuntauksilla. Uskonasioista on ilmeisen mahdotonta keskustella asiallisesti.

Sanotaan vaikka: Evankeliumi. Kirkkomme opettaa sen ihan oikein. Mikä siinä muka on väärin, miten kirkkomme opettaa evankeliumin? Miten se eroaa oikeasta evankeliumista?

Minusta kirkko opettaa sen ihan oikein. Se on niin kuin se on Uudessa Testamentissa ja Mormonin kirja vahvistaa sen ja selkeyttää. Esim että upotuskaste valtuudella ja uskovalle joka tekee parannuksen jne.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On aika röyhkeää, että mormonit käyttävät kirkkonsa nimessä Jeesusta Kristusta. Lisäksi he väittävät evankeliumin tarkoittavan Smithin oppia! Kyseessä on kaksoiskieli, jossa sanojen merkitys on aivan eri kuin mitä se on normaalissa kilenkäytössä.

      Mikäkö on väärin "evankeliumissanne"? No, mm. se, että Jeesus ei opettanut, että pikkutyttöjä pitää moninaida, tummaihoisilta pitää kieltää pappeus ja että on jatkuvasti käytettävä taikamerkein varustettuja alusvaatteita ja maksettava kymmenykset kirkon johtajien bisnesten pyörittämistä varten. Ei siis MITÄÄN tekemistä evankeliumin kanssa!

      • No niin, heti taas alkoi tuo mustamaalaus. Ja epäasiallisuus ja olkiukkojen ampuminen.

        Eikö siinä ole mitään mielenkiintoista, että Jumala ilmestyi, ja löydettiin kultalevyille kirjoitettu kirja ja nyt on 16 miljoonan jäsenen maailmanlaajuinen kirkko ja temppeleitä pari sataa?


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        No niin, heti taas alkoi tuo mustamaalaus. Ja epäasiallisuus ja olkiukkojen ampuminen.

        Eikö siinä ole mitään mielenkiintoista, että Jumala ilmestyi, ja löydettiin kultalevyille kirjoitettu kirja ja nyt on 16 miljoonan jäsenen maailmanlaajuinen kirkko ja temppeleitä pari sataa?

        Mikä kirjoituksessani oli väärin? Sen sijaan sinä kerrot selviä valheita. MK on Smithin ja kumppanien kirjoittama.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kirjoituksessani oli väärin? Sen sijaan sinä kerrot selviä valheita. MK on Smithin ja kumppanien kirjoittama.

        MK on muinainen aikakirja, jonka Joseph Smith käänsi kultalevyistä Jumalan voiman ja lahjan avulla.

        Siitä on todistajien valaehtoinen todistus, ja jokainen voi kysyä asiasta suoraan Jumalalta. Jumala on luvannut vastata, jos rukoilee rehellisesti ja avoimin mielin kirjaan tutustuessaan.

        Miljoonat ihmiset ovat saanet todistuksen kirjasta.

        Minä todistan, että siinä on Jumalan evankeliumi selkeästi ja sellaisena kuin se oli alkukirkossa, Pietarilla, Jaakobilla ja Johanneksella.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        MK on muinainen aikakirja, jonka Joseph Smith käänsi kultalevyistä Jumalan voiman ja lahjan avulla.

        Siitä on todistajien valaehtoinen todistus, ja jokainen voi kysyä asiasta suoraan Jumalalta. Jumala on luvannut vastata, jos rukoilee rehellisesti ja avoimin mielin kirjaan tutustuessaan.

        Miljoonat ihmiset ovat saanet todistuksen kirjasta.

        Minä todistan, että siinä on Jumalan evankeliumi selkeästi ja sellaisena kuin se oli alkukirkossa, Pietarilla, Jaakobilla ja Johanneksella.

        Ei ole muinainen aikakirja vaan kiistämättä 1800-luvun tuotos. Mitä merkitystä on todistuksilla, kun todistajat eivät ymmärtäneet Smithin näyttämiä tekstejä? Todistajien pitäisi todistaa sisällöstä. He todistivat vain uskostaan. Kaikki eivät edes pysyneet kirkossa. Toki mainitsemallasi itsesuggestiolla siihen voi uskoa.

        Sinun todistuksellasi ei ole mitään arvoa, varsinkaan kun valehtelet monista asiosta, mm. kirkon historiasta ja opeista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole muinainen aikakirja vaan kiistämättä 1800-luvun tuotos. Mitä merkitystä on todistuksilla, kun todistajat eivät ymmärtäneet Smithin näyttämiä tekstejä? Todistajien pitäisi todistaa sisällöstä. He todistivat vain uskostaan. Kaikki eivät edes pysyneet kirkossa. Toki mainitsemallasi itsesuggestiolla siihen voi uskoa.

        Sinun todistuksellasi ei ole mitään arvoa, varsinkaan kun valehtelet monista asiosta, mm. kirkon historiasta ja opeista.

        Sinun väitteelläsi, että valehtelen, ei ole mitään arvoa. Tosia ja oikeita asioita nämä oikeasti ovat, ja sinä väität ne vääriksi, vaikka se nimenomaan on korkeintaan kiistanalaista.

        Kiistanalaisten asioiden väittäminen todistetusti vääriksi on nimenomaan se mikä tässä on väärin ja valehtelua.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Sinun väitteelläsi, että valehtelen, ei ole mitään arvoa. Tosia ja oikeita asioita nämä oikeasti ovat, ja sinä väität ne vääriksi, vaikka se nimenomaan on korkeintaan kiistanalaista.

        Kiistanalaisten asioiden väittäminen todistetusti vääriksi on nimenomaan se mikä tässä on väärin ja valehtelua.

        Totta kai sillä toteamuksellani, että sinä valehtelet on arvoa, koska se on totta. Olet mm. valehdellut moninainnin olleen laillista toimintaa. Toisaalta väität, että mitään moninaintioppia ei ole olemassakaan! Ja esim. egyptologien toteamukset Smithin "käännöksistä" eivät ole millään muotoa kiistanalaisia. Jos mormonit itse kiistävät jotain, se ei tee asioista kiistanalaisia. Ihan sama kuin jos joku väittäisi kuun olevan juustoa, mutta tiedemiehet sanovat, että ei ole. Asiaa eivät tee lainkaan kiistanalaiseksi juustohörhöjen satuilut!


      • Olli.S kirjoitti:

        MK on muinainen aikakirja, jonka Joseph Smith käänsi kultalevyistä Jumalan voiman ja lahjan avulla.

        Siitä on todistajien valaehtoinen todistus, ja jokainen voi kysyä asiasta suoraan Jumalalta. Jumala on luvannut vastata, jos rukoilee rehellisesti ja avoimin mielin kirjaan tutustuessaan.

        Miljoonat ihmiset ovat saanet todistuksen kirjasta.

        Minä todistan, että siinä on Jumalan evankeliumi selkeästi ja sellaisena kuin se oli alkukirkossa, Pietarilla, Jaakobilla ja Johanneksella.

        Paljonko mormoneista eroaa vuodessa?


    • Noinko muka kirkkomme opettaa evankeliumin? Että pitää mennä moninaimaan tai muuta väitettyä?

      Ei, evankeliumi on se että Jeesus tuli ja sovitti jne. Se on kerrottu Raamatun neljässä evankeliumissa. Se on ilosanoma siitä kaikesta, että se tapahtui ja on voimassa.

      Se mitä pitää tehdä on uskoa ja tehdä parannus ja mennä kasteelle.

      Näin kirkkomme opettaa. Jeesus armahtaa sitten ne jotka näin tekevät ja ottaa kirkkonsa jäseniksi ja antaa Pyhän Hengen kasteen. Jeesus on se portti. Turha meitä tai muita on haukkua.

      Jos ei tule lapsen kaltaiseksi suhteessa isään, ei voi tätä ymmärtää eikä mitään muutakaan, mitä tämän jälkeen seuraa. Opetuslapsi opiskelee ja oppii ja menee eteenpäin, on polulla. Nyt on maailmalle paljastettu ne muutkin toimitukset, jotka tulevat kasteen ja ehtoollisen jälkeen. Temppelitoimitukset. Kasteen joka on edellytys pelastukselle uskon lisäksi, jälkeen tulee toimitukset, jotka ovat edellytykset korotukseen, korkeimpaan taivaaseen pääsyyn. Ne ovat evankeliumiin kuuluva asia myös, jonka myös apostolit tiesivät, mutta joita Raamatussa ei ole selväsanaisesti. Eikä edes Mormonin kirjassa. Mutta ne on nyt ilmoitettu. Korotuksen edellytykset vasta silloin on täytetty. Asia ratkeaa vasta ylösnousemuksessa, joka on yksin Jumalan teko, niinkuin armokin. Miljoonat saavat toimitukset vielä temppeleissä ja vastaanottavat ne iloisina henkimaailmassa mihin ovat siirtyneet kuollessaan. Korotus ei siis koske vain nyt kirkon jäseniä vaan voi tulla kaikille. Temppeli on kaikille, niinkuin usko ja kastekin, pelastus. Kuka vaan joka haluaa ja ottaa vastaan kutsun.

      Saa uskoa tai olla uskomatta, mutta vääristely on vääristelyä.

      • Anonyymi

        > Noinko muka kirkkomme opettaa evankeliumin? Että pitää mennä moninaimaan tai muuta väitettyä?

        Kyllä. Noin kirkkonne opetti. Nyt tuo IKUINEN PERIAATE on tilapäisesti pois käytöstä, mutta tuhatvuotisessa valtakunnass ja korotuksessa se on käytössä, samoin tässä maallisessakin elämässämme, kunhan profeetta saa ilmoituksen.

        Milloin te mormonit teette parannuksen? Ei Jeesus opettanut, että pitää liittyä Smithin kirkkoon!

        Teidän taikatoimituksillanne, kurkunkatkaisu- ja vatsan aukiviiltämisrituaaleillanne ei ole mitään tekemistä kristuinuskon kanssa. Jotain olette koutuneet siistimäänkin.

        >... vääristely on vääristelyä.

        Siitä olemme samaa mieltä!


      • Teillä on vähän erikoisia oppeja. Kahvia ja teetä ei saa juoda, mutta verta saa syödä. Jos nyt menee minun kotikaupunkini Tampereen Laukontorille. Mormoni voi mennä mustanmakkaran kojulle ja ostaa mustaamakkaraa, mutta eivät saa mennä kahvikojuun juomaan kahvia. Minä ainakin toimin toisinpäin kierrän mustamakkara kojun kaukaa ja menen juomaan hyvät kahvit ja syön lihapiirakan kahvikojussa. Verensiirtoa en minä torju, sillä ihmishengen pelastaminen on tärkeä asia. Raamatussa käsketään karttamaan verta ei kokonaan kielletä.


    • Esim. teillä on väärät sakramentit. Ei ole kuin pulla ja vesi. Ei siunata Jeesuksen ruumis ja veri. Ette ota vastaan Jeesuksen ruumista ja verta eikä teillä saa siitä syntejä anteeksi. Olette moni Jumalalinen kirkko. Kastatte uudesti ja kastatte kuolleita ym.

      • Leipä on Jeesuksen ruumis, ja viini, jonka korvikkeena on vesi, on Jeesuksen veri.

        Ne siunataan niillä sanoilla kuin Amerikassa oli Jeesuksen opetuslapsilla Mormonin kirjan mukaan tapana siunata. Ei ole tiedossa, millä sanoilla Euroopassa siunattiin. Niitä sanoja ei ole kokonaan Raamatussa.

        Sama noiden muiden kanssa, miksi pitää antaa välttämättä väärä todistus, puolitotuuksia, olkiukkoja?


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Leipä on Jeesuksen ruumis, ja viini, jonka korvikkeena on vesi, on Jeesuksen veri.

        Ne siunataan niillä sanoilla kuin Amerikassa oli Jeesuksen opetuslapsilla Mormonin kirjan mukaan tapana siunata. Ei ole tiedossa, millä sanoilla Euroopassa siunattiin. Niitä sanoja ei ole kokonaan Raamatussa.

        Sama noiden muiden kanssa, miksi pitää antaa välttämättä väärä todistus, puolitotuuksia, olkiukkoja?

        Jeesus ei käynyt Amerikassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei käynyt Amerikassa.

        Eikä Marsissa eikä kuussa, vai? Mikä se sellainen Jumala on joka ei sellaiseen pysty, vaikka on maailmankaikkeuden Kuninkaan Poika?


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Eikä Marsissa eikä kuussa, vai? Mikä se sellainen Jumala on joka ei sellaiseen pysty, vaikka on maailmankaikkeuden Kuninkaan Poika?

        Jeesus oli ihminen, todennäköisesti historiallinen henkilö, joka eli Lähi-idässä. Amerikassa hän ei käynyt. No, teillähän taitaa kuussakin olla asukkaita...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli ihminen, todennäköisesti historiallinen henkilö, joka eli Lähi-idässä. Amerikassa hän ei käynyt. No, teillähän taitaa kuussakin olla asukkaita...

        Jeesus on Jumala ja hän kävi siellä ylösnousseena olentona. Jumala voi käydä ihan missä haluaa, vaikka Polynesiassa ja Afganistanissa, missä hän myös on ilmestynyt kadonneille sukukunnille. Tai kuussa tai Andromedassa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Jeesus on Jumala ja hän kävi siellä ylösnousseena olentona. Jumala voi käydä ihan missä haluaa, vaikka Polynesiassa ja Afganistanissa, missä hän myös on ilmestynyt kadonneille sukukunnille. Tai kuussa tai Andromedassa.

        Taas esität uskoasi totuutena! Ihan sama kuin jos joku väittäisi Jeesuksen käyneen Suomessa ylösnousseena olentona ja opettaneen, että pästääkseen korotukseen pitää saunoa joka päivä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Leipä on Jeesuksen ruumis, ja viini, jonka korvikkeena on vesi, on Jeesuksen veri.

        Ne siunataan niillä sanoilla kuin Amerikassa oli Jeesuksen opetuslapsilla Mormonin kirjan mukaan tapana siunata. Ei ole tiedossa, millä sanoilla Euroopassa siunattiin. Niitä sanoja ei ole kokonaan Raamatussa.

        Sama noiden muiden kanssa, miksi pitää antaa välttämättä väärä todistus, puolitotuuksia, olkiukkoja?

        Euroopassa siunataan Raamatun sanoin

        1KOR.11: 23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
        25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.


        JOH. 6: 51. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        52. Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
        53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.

        Että kyllä teillä on kaukana oikeasta sakramentista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei käynyt Amerikassa.

        Huom. se on mormonien kirjan juttuja.


      • Olli.S kirjoitti:

        Eikä Marsissa eikä kuussa, vai? Mikä se sellainen Jumala on joka ei sellaiseen pysty, vaikka on maailmankaikkeuden Kuninkaan Poika?

        Te ette usko, että Jumala voi olla monessa paikassa yhtäaikaa. Onko silloin rukous turhaa jos Jumala ei ole paikalla?


      • Olli.S kirjoitti:

        Jeesus on Jumala ja hän kävi siellä ylösnousseena olentona. Jumala voi käydä ihan missä haluaa, vaikka Polynesiassa ja Afganistanissa, missä hän myös on ilmestynyt kadonneille sukukunnille. Tai kuussa tai Andromedassa.

        Mutta missä oli nämä mormonien kirjan mukaan Amerikkaan muuttaneet ihmiset?


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Huom. se on mormonien kirjan juttuja.

        Aivan.


      • Olli.S kirjoitti:

        Leipä on Jeesuksen ruumis, ja viini, jonka korvikkeena on vesi, on Jeesuksen veri.

        Ne siunataan niillä sanoilla kuin Amerikassa oli Jeesuksen opetuslapsilla Mormonin kirjan mukaan tapana siunata. Ei ole tiedossa, millä sanoilla Euroopassa siunattiin. Niitä sanoja ei ole kokonaan Raamatussa.

        Sama noiden muiden kanssa, miksi pitää antaa välttämättä väärä todistus, puolitotuuksia, olkiukkoja?

        Onko se sama kuin Jeesus muutti veden viiniksi?

        Mutta ette sano, että tämä on Jeesuksen ruumis sinun puolestasi annettu eikä tämä on Jeesuksen veri sinun puolestasi vuodatettu.


      • Olli.S kirjoitti:

        Jeesus on Jumala ja hän kävi siellä ylösnousseena olentona. Jumala voi käydä ihan missä haluaa, vaikka Polynesiassa ja Afganistanissa, missä hän myös on ilmestynyt kadonneille sukukunnille. Tai kuussa tai Andromedassa.

        Entä Atlatiksella? Mihin se katosi?


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Onko se sama kuin Jeesus muutti veden viiniksi?

        Mutta ette sano, että tämä on Jeesuksen ruumis sinun puolestasi annettu eikä tämä on Jeesuksen veri sinun puolestasi vuodatettu.

        Lue ne meidän sanat ja sano mikä vika niissä on. Sama ajatus. Jeesus sanoi noin Raamatussa ja ne on hienot sanat. Voihan niitä meditoida ehtoollisella niitäkin. Me emme ole Jeeesus, omin sanoin mielessä, ja Jumala on nämä meidän sanat antanut nefiläisille. Ne rukoillaan sanatarkasti. Niissä on enemmän kuin nuo Jeesuksen sanat Raamatussa.

        Ne on uusittu OL kirjassa, vahvistettu.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Entä Atlatiksella? Mihin se katosi?

        Tietysti Jeesus on voinut Luojana käydä Atlantiksella. Hän loi sen, hän tuhosi sen, sen kypsyttyä synnissä tuhon omaksi.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Tietysti Jeesus on voinut Luojana käydä Atlantiksella. Hän loi sen, hän tuhosi sen, sen kypsyttyä synnissä tuhon omaksi.

        Jeesus oli ensimmäinen luotu persoona ja hän syntyi jumalaksi, ei Jumalaksi eikä hän tai hänen kauttaan ole luotu ainetta tai muita persoonia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli ensimmäinen luotu persoona ja hän syntyi jumalaksi, ei Jumalaksi eikä hän tai hänen kauttaan ole luotu ainetta tai muita persoonia.

        Sanotaanhan Raamatussakin että "hän oli luomakunnan esikoinen".


    • Jo esim. upotuskaste on väärä. Keitä nämä häiriköt oikein on?

    • Anonyymi

      Lue mormoniprofeetta Joseph Smith henkilöhistoria ja Abrahamin kirjan alkuperä. Jos nuo asiat tuntuvat tosilta sitten kannattaakin liittyä mormonismiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe