Kunniaa Kekkoselle

Anonyymi

Mahtavan uran teki Kekkonen isänmaan palveluksessa. Kunnioitan sitä suuresti ja siksi pääosin myös Keskustaa.
Kekkosen jälkeen homma romahti Koivisto-nimisenä. Hänellä surkea jahkailijan ote ja pääsyy, oikeastaan ainoa syypää 90-luvun lamaan.

HUIPULLA

29

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Huomasitko, että Kekkpnen on kuollut ?

• Anonyymi

UKK elää edelleen muistoissamme. Hän oli viimeinen sekä koko Suomen kansan että Tasavallan Presidentti, kun muut ovat vain tasavallan presidenttejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

UKK elää edelleen muistoissamme. Hän oli viimeinen sekä koko Suomen kansan että Tasavallan Presidentti, kun muut ovat vain tasavallan presidenttejä.

Hirveä ikävä on oikeaa johtajaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hirveä ikävä on oikeaa johtajaa.

Ei niitä ole enään maailmassa. Ennen oli. Hitler, Mussoliini, Stalini ja Kekkonen. Pohjois Koreassa vielä taitaa olla. Siellä kun ei ole koronaakaan.

• Anonyymi

Koivisto taisteli sodassa Törnin huippuyksikössä. Kekkonen lusmuili sodan ajan ja sodan lopulla jopa auttoi vihollista. Kekkonen olisi sodan loppuvaiheessa joutunut suhmuroinnistaan olkeuteen, Venäläiset pelasti Kekkosen. Sen jälkeen Kekkonen oli venläisten juoksupoika.

• Anonyymi

Koivisto oli pääsyyllinen 90-luvun lamaan, juoksupoikansa Kullbergin ollessa Suomen pankin pääjohtajana.

Koiviston toiminta kassakaappisopimuksessa oli osa myöhempää lamaa valmisteleva.
        Hän nimitti entisen alaisensa pankista, Holkerin pääministeriksi.

Jos pääministeriksi olisi valittu Suominen tai Väyrynen, olisi Suomi todennäköisesti selvinnyt lamasta vähäisemmin ihmisuhrein. Neuvosto-riippuvuus oli suuri, mutta ei ratkaiseva.

Miten Kekkonen auttoi vihollista Kapi?

Lopuksi: Ei jahkailija missään nimessä mikään huipputaistelija voi olla.

• Anonyymi

Koivisto oli Törnin joukossa takalinjassa lottana pyykkiä pesemässä eikä missään sissitouhussa mukana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koivisto oli pääsyyllinen 90-luvun lamaan, juoksupoikansa Kullbergin ollessa Suomen pankin pääjohtajana.

Koiviston toiminta kassakaappisopimuksessa oli osa myöhempää lamaa valmisteleva.
        Hän nimitti entisen alaisensa pankista, Holkerin pääministeriksi.

Jos pääministeriksi olisi valittu Suominen tai Väyrynen, olisi Suomi todennäköisesti selvinnyt lamasta vähäisemmin ihmisuhrein. Neuvosto-riippuvuus oli suuri, mutta ei ratkaiseva.

Miten Kekkonen auttoi vihollista Kapi?

Lopuksi: Ei jahkailija missään nimessä mikään huipputaistelija voi olla.

Kekkosella, kuten Koivistollakin oli KGB:n kanssa tekemisissä. Suhteet vain olivat erilaiset.
        Kekkonen sai KGB:lta parhaan mahdollisen informaation toimiakseen taitavasti Suomen etua vaalien.
        Koivisto taas sai tietoa ja toimi KGB:n esittämällä tavalla.

HUIPULTA

• Anonyymi

Kävin tehdasvierailulla Mannerin pyörätehtaalla Hangossa. Kun olimme syömässä eräs työjohtaja kertoi että Kekkonen oli ollut juhlimassa paikallisten nimimiesten kanssa. Kekkonen oli tapansa mukaan alkanut lääppimään erään miehen vaimoa. Naisen mies oli kiivas ja tuikkasi Kekkosta puukolla. Senjälkeen virallinen ilmoitus oli ollut että Kekkonen on vähän kuumessa ja sairaslomalla. Sellainen sankari Kekkonen oli. Petti jatkuvasti vaimoaan Sylviä.

• Mahtoivatko Mannerin (oik. Mantereen) pyörät kulkea tuohon aikaan yhtä "huimaa" vauhtia kuin nykyään?

"Mannerin pyörävalikoimasta löytyy sopiva pyörä lähes mihin tahansa liikuteltavaan laitteeseen, kun pysytään alle neljän kilometrin tuntivauhdissa."

https://www.manner.fi/tuotteet/

Joka tapauksessa varmaa on, että Kekkonen oli tehtailija Mantereen työnjohtajaa ja tuotteitaansakin nopeampi koko ikänsä ajan eli juoksi tunnissa pitemmän matkan kuin neljä kilometriä ja pyörien päällä - oli niiden valmistaja kuka hyvänsä - ero Mantereeseen oli moninkertainen.

• Onko kukaan kertonut sinulle, että Kekkonen on jo kuollut ?

• Anonyymi

Kyllä se sen tietää. Siksi voi esittää Kekkosen ihailua. Ei käy niin kuin erään herra kapteenin ihailussaan.

• Kun tässä nyt tänäänkin täällä pistäydyin, en näe mitään vakavammin otettavaa, johon tarttuisin. Mutta tässä ketjussa eilen illalla annettuna on viesti, jossa kerrotaan Kekkosen joutuneen naisasioissa syntyneen kärhämän johdosta puukotuksen kohteeksi Hangossa, täytyy sanoa, että moneen se menevä mies ehtii;))

Olen nimittäin kuullut Kekkosen puukotuksesta toisenlaisenkin selityksen. Lehdessä nimeltään Totuuden torvi, jonka perustaja ja päätoimittaja oli Ernesti Hentunen. Lehdessä kerrottiin, että Kekkosta olisi puukotettu Tampereella ja puukottaja olisi ollut Kekkosen kaverina tunnettu tamperelainen liikemies, kauppaneuvos ym. Kalle Kaihari. Kekkonen olisi vienyt Kaiharilta naisen, ja tämä olisi suivaantunut siitä niin, että olisi sivaltanut Kekkosta puukolla, kai tosin vain pintahaavan aikaansaaden.

Lehden mukaan Kekkonen joutui siitä kuitenkin sairaalaan - jossa ollessaan hän kirjoitti - paljon huomiota saaneen ”pyjamantaskupuheensa”, siis tämän:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyjamantaskupuhe

Tuohan tapahtui jo v. 1952, jolloin Kekkonen ei vielä ollut presidentti, mutta huomion kohteena hän jo silloin oli, mm. Neuvostoliittosuhteittensa vuoksi - kuten käy ilmi tuosta puheestakin. Julkisuuteen kerrotut syyt Kekkosen sairaudesta vaihtelivat, sappikivileikkausta, suolisolmua ja vatsahaavaakin väläyteltiin.

Tuon episodin tapahtuessa - vasta 17-vuotiaana - olin täällä Stadissa, enkä muista siitä mitään kuulleeni. Vasta vuosia myöhemmin - talvella 1955 - ollessani jo metsäharjoittelijana - aputyönjohtajana - Kittilän Kuolavaarassa Pohjoismaiden suurimmalla savotalla joku oli tuonut sinne työnjohtajakämpille tuon kai jo v. 1952 ilmestyneen vanhan lehden, jossa muisteltiin tuota tapahtumaa runolla, josta mieleeni jäi tällainen pätkä:

Kansa jo mietti, sekooko äijältä järki;
      Tampereen raitilla joi, kävi vieraissa, härki.
      Pahemmin luuli jo itsekin selkäänsä saavan.
      Lääkärit tutki, löysivät - vatsahaavan!

Kekkonen ei vielä silloinkaan - siis talvella 1955 - ollut presidentti, mutta kyllä se juttu ja tuo runo meitä huvitti jäi tuon verran mieleenikin. Näissä hauskoissa muistoissa toivon, että myös tämän mahdollisesti lukevat voisivat laillani hymynkare suupielessä lähteä iltapesuilleen ja sitten vuoteeseen. Hyvää yötä!

• Sanon tuossa edellä, että olisin ollut 17-vuotias Kekkosen pyjamantaskupuheen aikana. En ollut, olin vasta 16-vuotias. 17 v. täytin vasta 1.7.1952.

Mutta tuon Hentusen jutun runoineen siellä Lapissa talvella 1955 lukiessani olin jo 19-vuotias. Samana vuonna kesäkuussa tulin sitten sotaväkeen Sandikseen ja siitähän sitten urkeni 25 vuotta jatkunut sotilasurani, joka sekin päättyi jo lähes 40 vuotta sitten kapteenina - mutta täällä edelleen olen eräille nuori aliupseeri;))

Nuo korjaukset ovat paikallaan ohjeenani siihenkin pieni runonpätkä:

Tarkka täytyy aina olla,
        tuumi kissa hietikolla,
        niinpä päälle tarpeenteon
        raapi pienen santakeon.

Nyt vain vuoteeseen Hyvän Yön toivotukseni vielä toistaen!

• kapi_ kirjoitti:

Sanon tuossa edellä, että olisin ollut 17-vuotias Kekkosen pyjamantaskupuheen aikana. En ollut, olin vasta 16-vuotias. 17 v. täytin vasta 1.7.1952.

Mutta tuon Hentusen jutun runoineen siellä Lapissa talvella 1955 lukiessani olin jo 19-vuotias. Samana vuonna kesäkuussa tulin sitten sotaväkeen Sandikseen ja siitähän sitten urkeni 25 vuotta jatkunut sotilasurani, joka sekin päättyi jo lähes 40 vuotta sitten kapteenina - mutta täällä edelleen olen eräille nuori aliupseeri;))

Nuo korjaukset ovat paikallaan ohjeenani siihenkin pieni runonpätkä:

Tarkka täytyy aina olla,
        tuumi kissa hietikolla,
        niinpä päälle tarpeenteon
        raapi pienen santakeon.

Nyt vain vuoteeseen Hyvän Yön toivotukseni vielä toistaen!

Tarkkuudesta puheen ollen, tuo Lauri Viidan runo menee mielestäni näin:

Siisti täytyy aina olla!
        sanoi kissa hietikolla.
        Raapi päälle tarpeenteon
        pienen, sievän santakeon.

• Anonyymi

Älä taas valehtele! Et voi tuota puhetta muistaa. Et nimittäin ollut Kekkosesta varmaan edes tietoinen.

HUIPULTA

• Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Tarkkuudesta puheen ollen, tuo Lauri Viidan runo menee mielestäni näin:

Siisti täytyy aina olla!
        sanoi kissa hietikolla.
        Raapi päälle tarpeenteon
        pienen, sievän santakeon.

Joo, noinhan se alkuperäinen menee. Minä sitä hieman mukailin edellä sanomaani paremmin sopivaksi;))

• Anonyymi kirjoitti:

Älä taas valehtele! Et voi tuota puhetta muistaa. Et nimittäin ollut Kekkosesta varmaan edes tietoinen.

HUIPULTA

Voi, voi - toki minä tuollaisen kaiken hyvinkin muistan. Olihan minulla ja Kekkosella kiinteä yhteys: sotilasurani ja Kekkosen presidenttiura olivat samanaikaiset. Kekkosen ura tosin hieman pitempi kuin minun urani: hänestä tuli presidentti jo minun varusmiesaikanani ja hän jatkoi presidenttinä vielä vajaan vuoden urani päättymisen jälkeen.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Voi, voi - toki minä tuollaisen kaiken hyvinkin muistan. Olihan minulla ja Kekkosella kiinteä yhteys: sotilasurani ja Kekkosen presidenttiura olivat samanaikaiset. Kekkosen ura tosin hieman pitempi kuin minun urani: hänestä tuli presidentti jo minun varusmiesaikanani ja hän jatkoi presidenttinä vielä vajaan vuoden urani päättymisen jälkeen.

Älä hölmöile! Et tuossa vaiheessa ymmärtänyt politiikasta yhtään mitään, et ollut kiinnostunut siitä vaan ihan muista asioista.

HUIPULTA

• Anonyymi kirjoitti:

Älä hölmöile! Et tuossa vaiheessa ymmärtänyt politiikasta yhtään mitään, et ollut kiinnostunut siitä vaan ihan muista asioista.

HUIPULTA

Tietenkin olin noina aikoina paljon enemmän kiinnostunut muista aiheista kuin politiikasta, varsinkin tytöistä. seurasin sentään sen verran politiikkaakin, että Kekkosesta olin saanut varsin vastenmielisen kuvan. Kun Kekkonen siinä kuulussa vaalissa talvella 1956 yhden äänen enemmistöllä valittiin presidentiksi, olin alikessuna pataljoonamme esikunnassa päivystävän upseerin apulaisena ja kuuntelin radiosta vaalin tulosta ja olin siitä ihan kauhistunut. Niin olivat muuten muutkin pataljoonamme alikessut, varmaan myös kokelaatkin ja kantahenkilökuntakin.

Mutta ei se kauan ajatuksiani häirinnyt, kun elämääni tuli yhä enemmän muuta ja mielenkiintoisempaa. Kekkonenhan sitten ylenteli minua upseeriarvoissakin, reservin vänrikiksi sen RUK:n suoritettuani ja sitten toimiupseerina luutnantiksi, yliluutnantiksi ja vielä kapteeniksikin.

Kekkosen joutuessa eroamaan olin jo kapteeni evp:nä Golanilla, viimeisellä rauhanturvaajareissullani. Pataljoonamme tilannepäivystäjä res. luutnantti Kivilinko oli kuunnellut asiasta englanninkielisestä radiolähetyksestä ja huonosti kuuluvasti rätisevästä - kuten aina - oli ollut kuulevansa ”Finland presidentti Urho Kekkonen is dead - on kuollut - ja ilmoitti siitä heti komentajallemme, joka käski vetää liput puolitankoon. Kivilinko oli kuunnellut samasta asiasta toisen lähetyksen, ja ymmärtänyt siinä sanottavan ”Kekkonen has retired” - jäänyt eläkkeelle - ja soitti korjaussoiton komentajallemme. Hän oli kiroillen käskenyt vetää liput jäälleen ylös. Ja Kivilingon Tapsa sai loppuajakseen liikanimen ”Kekkosen tappaja”;))

Harvoin sinulle vastailen, mutta kun nyt niin tein jopa näin perusteellisesti, lienet tyytyväinen. Toivottavasti sinäkin olet jatkossa kiinnostuneempi politiikasta niin, etten vain minä olisi aina mielessäsi, jolloin et enää etiseen tapaasi näkisi minua lukemattoman monissa muissa;))

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Tietenkin olin noina aikoina paljon enemmän kiinnostunut muista aiheista kuin politiikasta, varsinkin tytöistä. seurasin sentään sen verran politiikkaakin, että Kekkosesta olin saanut varsin vastenmielisen kuvan. Kun Kekkonen siinä kuulussa vaalissa talvella 1956 yhden äänen enemmistöllä valittiin presidentiksi, olin alikessuna pataljoonamme esikunnassa päivystävän upseerin apulaisena ja kuuntelin radiosta vaalin tulosta ja olin siitä ihan kauhistunut. Niin olivat muuten muutkin pataljoonamme alikessut, varmaan myös kokelaatkin ja kantahenkilökuntakin.

Mutta ei se kauan ajatuksiani häirinnyt, kun elämääni tuli yhä enemmän muuta ja mielenkiintoisempaa. Kekkonenhan sitten ylenteli minua upseeriarvoissakin, reservin vänrikiksi sen RUK:n suoritettuani ja sitten toimiupseerina luutnantiksi, yliluutnantiksi ja vielä kapteeniksikin.

Kekkosen joutuessa eroamaan olin jo kapteeni evp:nä Golanilla, viimeisellä rauhanturvaajareissullani. Pataljoonamme tilannepäivystäjä res. luutnantti Kivilinko oli kuunnellut asiasta englanninkielisestä radiolähetyksestä ja huonosti kuuluvasti rätisevästä - kuten aina - oli ollut kuulevansa ”Finland presidentti Urho Kekkonen is dead - on kuollut - ja ilmoitti siitä heti komentajallemme, joka käski vetää liput puolitankoon. Kivilinko oli kuunnellut samasta asiasta toisen lähetyksen, ja ymmärtänyt siinä sanottavan ”Kekkonen has retired” - jäänyt eläkkeelle - ja soitti korjaussoiton komentajallemme. Hän oli kiroillen käskenyt vetää liput jäälleen ylös. Ja Kivilingon Tapsa sai loppuajakseen liikanimen ”Kekkosen tappaja”;))

Harvoin sinulle vastailen, mutta kun nyt niin tein jopa näin perusteellisesti, lienet tyytyväinen. Toivottavasti sinäkin olet jatkossa kiinnostuneempi politiikasta niin, etten vain minä olisi aina mielessäsi, jolloin et enää etiseen tapaasi näkisi minua lukemattoman monissa muissa;))

" Kun Kekkonen siinä kuulussa vaalissa talvella 1956 yhden äänen enemmistöllä valittiin presidentiksi, olin alikessuna pataljoonamme esikunnassa päivystävän upseerin apulaisena ja kuuntelin radiosta vaalin tulosta ja olin siitä ihan kauhistunut".

Olit jo sillon demari. Demari ehdokas Fagerholm oli Kekkosen vastaehdokkaana. Ei sitä kannattanu kaikki demari valitsijamiehetkään. Ainakin yksi lipesi Kekkosen taa. Saatiin takuvarmasti parempi pressa kuin olisi saatu siitä parturista.

• Anonyymi kirjoitti:

" Kun Kekkonen siinä kuulussa vaalissa talvella 1956 yhden äänen enemmistöllä valittiin presidentiksi, olin alikessuna pataljoonamme esikunnassa päivystävän upseerin apulaisena ja kuuntelin radiosta vaalin tulosta ja olin siitä ihan kauhistunut".

Olit jo sillon demari. Demari ehdokas Fagerholm oli Kekkosen vastaehdokkaana. Ei sitä kannattanu kaikki demari valitsijamiehetkään. Ainakin yksi lipesi Kekkosen taa. Saatiin takuvarmasti parempi pressa kuin olisi saatu siitä parturista.

En ollut silloin demari tai mitään muutakaan, sillä eihän minulla ollut tuolloin äänioikeuttakaan, se saatiin vasta 21-vuotiaana.

Fagerholmista en tiennyt juuri mitään. Kekkosesta kyllä paljonkin, mm. eilen illalla tuossa ylempänä kertomistani asioista. Paljon muutakin. Mm. sen, että tuosta entisestä ”ryssänvihaajasta” oli tullut Neuvostoliiton palvelija. Jotkut saattoivat pitää sitä hyvänä, jotkut toiset pahana, mutta ketkuna häntä yleisesti pidettiin. Siksi hänen nousunsa presidentiksi oli minusta lähes pöyristyttävää.

Joo, kyllä niistä Fagerholmin valitsijamiehiksi ryhmittyneistä jonkun täytyi jostain syystä livetä Kekkosen puolelle. Yleisestihän silloin puhuttiin, että hänet olisi ostettu varsin suurella rahasummalla. Arvailtiin nimiäkin. Yksi heistä oli demari, joka muistaakseni jo seuraavana vuonna kuoli auto-onnettomuudessa - muistan kyllä nimenkin, mutta jääköön mainitsematta.

Tämä saa jäädä puoleltani viimeiseksi viestiksi tälle avaukselle. Lopuksi vain onnittelen avaajaa: hän on pystynyt tekemään avauksen, joka on käynnistänyt asiakeskustelua. Toivottavasti hän pysyy samalla linjalla; silloin hänenkin avauksensa pysyvät palstalla.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

En ollut silloin demari tai mitään muutakaan, sillä eihän minulla ollut tuolloin äänioikeuttakaan, se saatiin vasta 21-vuotiaana.

Fagerholmista en tiennyt juuri mitään. Kekkosesta kyllä paljonkin, mm. eilen illalla tuossa ylempänä kertomistani asioista. Paljon muutakin. Mm. sen, että tuosta entisestä ”ryssänvihaajasta” oli tullut Neuvostoliiton palvelija. Jotkut saattoivat pitää sitä hyvänä, jotkut toiset pahana, mutta ketkuna häntä yleisesti pidettiin. Siksi hänen nousunsa presidentiksi oli minusta lähes pöyristyttävää.

Joo, kyllä niistä Fagerholmin valitsijamiehiksi ryhmittyneistä jonkun täytyi jostain syystä livetä Kekkosen puolelle. Yleisestihän silloin puhuttiin, että hänet olisi ostettu varsin suurella rahasummalla. Arvailtiin nimiäkin. Yksi heistä oli demari, joka muistaakseni jo seuraavana vuonna kuoli auto-onnettomuudessa - muistan kyllä nimenkin, mutta jääköön mainitsematta.

Tämä saa jäädä puoleltani viimeiseksi viestiksi tälle avaukselle. Lopuksi vain onnittelen avaajaa: hän on pystynyt tekemään avauksen, joka on käynnistänyt asiakeskustelua. Toivottavasti hän pysyy samalla linjalla; silloin hänenkin avauksensa pysyvät palstalla.

Ei Sinulla ole kokonaiskuvaa Kekkosesta koskaan ollut. Hän oli isänmaallinen, Sinä ET.

HUIPULTA

• Anonyymi

Onhan meillä Olli Rehn, ei hätiä mitiä!

• Anonyymi

KEKKONEN EI OLIS OTTANUT MUISTA MAISTA NUORIA KÄPYKAARTILAISIA. OLIS OTTANUT ÄIDIT JA LAPSET. TÄSSÄ MAASAKIN OLLUT LAKI JOS OLET KÄYNYT ARMEIJAPALVELUKSEN JA LÄHDET KÄPYKAARTIIN .AMPUMA TELOITUSKUOLEMA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KEKKONEN EI OLIS OTTANUT MUISTA MAISTA NUORIA KÄPYKAARTILAISIA. OLIS OTTANUT ÄIDIT JA LAPSET. TÄSSÄ MAASAKIN OLLUT LAKI JOS OLET KÄYNYT ARMEIJAPALVELUKSEN JA LÄHDET KÄPYKAARTIIN .AMPUMA TELOITUSKUOLEMA.

Mitä Kapi-ääliö meinaat?

• Anonyymi

Ei puhunut Kekkonen niitä näitä vaan aina painavaa asiaa kun suunsa avasi.

HUIPULTA

• Anonyymi

Ei puhunut Kekkonen niitä näitä vaan aina painavaa asiaa kun suunsa avasi.

HUIPULTA

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2045
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1778
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1299
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1175
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1018
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      964
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      925
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe