Hän itse pitää huolen meistä.

Hesekiel 34


11 "Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.
12 Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet. [Jer. 31:10; Joel 2:2; Luuk. 15:4-6]

40

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeremia 31

      10 -- Kansat, kuulkaa Herran sana! Tulkoon se tiettäväksi merten ääriin saakka! Sanokaa näin: -- Hän, joka hajotti Israelin, kokoaa sen jälleen, hän pitää siitä huolta kuin paimen laumastaan.

      • Luukas 15

        4 "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja yksi niistä katoaa autiomaahan, niin totta kai hän jättää ne yhdeksänkymmentäyhdeksän, lähtee sen kadonneen perään ja etsii, kunnes löytää sen.
        5 Kun hän löytää lampaansa, hän nostaa sen iloiten hartioilleen,
        6 ja kotiin tultuaan hän kutsuu ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa kanssani! Minä löysin lampaani, joka oli kadoksissa.'


      • Anonyymi
        Kävijä kirjoitti:

        Luukas 15

        4 "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja yksi niistä katoaa autiomaahan, niin totta kai hän jättää ne yhdeksänkymmentäyhdeksän, lähtee sen kadonneen perään ja etsii, kunnes löytää sen.
        5 Kun hän löytää lampaansa, hän nostaa sen iloiten hartioilleen,
        6 ja kotiin tultuaan hän kutsuu ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa kanssani! Minä löysin lampaani, joka oli kadoksissa.'

        Aamen kiitos Jeesus!


      • Anonyymi
        Kävijä kirjoitti:

        Luukas 15

        4 "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja yksi niistä katoaa autiomaahan, niin totta kai hän jättää ne yhdeksänkymmentäyhdeksän, lähtee sen kadonneen perään ja etsii, kunnes löytää sen.
        5 Kun hän löytää lampaansa, hän nostaa sen iloiten hartioilleen,
        6 ja kotiin tultuaan hän kutsuu ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa kanssani! Minä löysin lampaani, joka oli kadoksissa.'

        Ja teurastaa sen. Se syödään ja hyvää viiniä nautitaan.
        Sen pituinen se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja teurastaa sen. Se syödään ja hyvää viiniä nautitaan.
        Sen pituinen se.

        Ainako syöminen mielessä?


    • Anonyymi

      Jeesus ei perustanut yhtään uutta seurakuntaa.
      Pietarin uskon varaan ei mitää alkuseurakuntia rakennettu.

      Matt. 16:23 Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

      • Anonyymi

        Älä viitsi höpöttää.

        ”Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.”
        Matt 16:18


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi höpöttää.

        ”Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.”
        Matt 16:18

        Niinpä. Nimenomaan srk on Jeesuksen morsian. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Nimenomaan srk on Jeesuksen morsian. 😁

        Ai jaa, ne vanhat ukonkalsotko onkin Jeesuksen morsiamia?😲


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa, ne vanhat ukonkalsotko onkin Jeesuksen morsiamia?😲

        Et mitään ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi höpöttää.

        ”Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.”
        Matt 16:18

        Jeesus tarkoitti itseään sillä Kalliolle, jonne ihminen kasteessa liitetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tarkoitti itseään sillä Kalliolle, jonne ihminen kasteessa liitetään.

        Vesi on onneton liima. Ei kannata edes yrittää.


    • Anonyymi

      Tarinan opetus:
      Jo Jeesus piti uskovaisia täysin pässeinä.

    • Anonyymi

      Höpötystä.

    • Anonyymi

      Jeesus on uskollinen ja hyvä Paimen.

      • Anonyymi

        Olli merkkinen sähköpaimen oli parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olli merkkinen sähköpaimen oli parempi.

        Kyllä.
        Siitä saa hyvät sätkyt. Varsinkin jos pissii lankaan.


      • Anonyymi

        Lampaan takana on paimen...


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jeesus tarkoitti kastekäskyä sanomalla, "Tälle Kalliolle minä rakennan seurakuntani."

      Jeesuksen perustama seurakunta käsittää kaikki Kristukseen kastetut ihmiset, katolinen yhteinen yksi seurakunta.

      On vain yksi Paimen ja Yksi lauma.

      • Anonyymi

        Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.

        Tälle Kalliolle Minä rakennan seurakuntani. On vain yksi Paimen ja Yksi kaste, Yksi lauma.

        Matt.28:18-20

        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


        Ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.


    • Anonyymi

      Raamattu puhuu ihan liian paljon lampaankasvtusesta.

    • Anonyymi

      Tiettyyn tarkoitukseen tietenkin.

    • Anonyymi

      Jeesus varoittaa Jenkkilahkoista, jotka kaataa ihmisiä selälleen hurmoshengen voimalla. Ensin uhri kaadetaan ja sitten käännetään. Viedään luodastoon, eikä irti päästetä. Esiinnytään hyväntekijöinä, Aa-toimintaa ja leipäjonoja köyhille. Siten saa vaikka piru sympatiat puolelleen.

      Matt. 7:15

      "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

    • Anonyymi

      Grillataanko ne myös?

      • Anonyymi

        Kysy vaikka sieltä Uskontojen Uhrien palvelun kokemuksia.

        Sen palvelun perusti Helluntailaisten lahkosta irti päässyt mies.

        Jenkkilahkon henkijesuksen jos saat sisällesi, niin se ei lähde pois kotikonstein.

        He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy vaikka sieltä Uskontojen Uhrien palvelun kokemuksia.

        Sen palvelun perusti Helluntailaisten lahkosta irti päässyt mies.

        Jenkkilahkon henkijesuksen jos saat sisällesi, niin se ei lähde pois kotikonstein.

        He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

        Kyllä niitä uskontojen uhreja on lestoissa jehovissa ym . uskiksissa yhtä lailla.


    • Anonyymi

      Alkuseurakunnassa pastorit tappoivat yhden pariskunnan talokaupan rahojen saamiseksi. Hautasivat ruumiit heti, eikä ilmoittaneet asiasta virantomaisille.

      Pistivät murhat Pyhän Hengen piikkiin.

      Pyhän Hengen syyttäminen murhamieheksi jos mitä on Pyhän Hengen pilkka.

    • Anonyymi

      Johannes oli harvoja, jotka säilytti oikean terveen uskon. Siksi toiset karkkottivat hänet sieltä pois Patmos nimiselle saarelle.

      Samoin kolmannen polven kristitty Timoteus.

      Raamatun mukaan hän tunsi Jumalan jo vauvana "brephoksena". Mikä viittaa lapsena saatuun kasteeseen Kristityksi.

      • Anonyymi

        Alkuseurakunnan ihailu on väärin. Se hajosi v. 70 jKr. omaan mahdottomuuteensa. Kommunistinen yhteisomistus, erilaiset opit ja riidat, alussa kuka mitäkin opetti.

        1. Joh. 2:18

        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

        Jeesus käski ensin kastamaan ihmisiä hänen omaksee ja vasta sitten opettamaan käskyt, kun ihminen on kasteessa pesty pois synneitä ja perisynnin kadotustuomiosta ja saanut kasteen lahjan Pyhän Totuuden Hengen , sitten voi ymmärtää mitä niillä asioilla tarkoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuseurakunnan ihailu on väärin. Se hajosi v. 70 jKr. omaan mahdottomuuteensa. Kommunistinen yhteisomistus, erilaiset opit ja riidat, alussa kuka mitäkin opetti.

        1. Joh. 2:18

        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

        Jeesus käski ensin kastamaan ihmisiä hänen omaksee ja vasta sitten opettamaan käskyt, kun ihminen on kasteessa pesty pois synneitä ja perisynnin kadotustuomiosta ja saanut kasteen lahjan Pyhän Totuuden Hengen , sitten voi ymmärtää mitä niillä asioilla tarkoitetaan.

        Hengen lahjana saatu usko on sitä Jumalan Hegen uskoa meille lahjaksi annettua.

        Uskon Hengen lahja annetaan vasta kasteessa puhdistettuun uuteen sydämeen leiliin.

        Matt. 9:17

        Eikä uutta viiniä lasketa vanhoihin leileihin. Silloinhan nahka halkeaa, viini valuu maahan ja leilit ovat pilalla. Ei, uusi viini lasketaan uusiin leileihin. Silloin molemmat säilyvät."

        Gal. 5:22

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus ja puhtaus.

        ---

        Agressiivisella käännyttämällä ihminen saadaan tulemaan ihan mihin tahansa Jenkkilahkojen hahaoppisiin uskoihin. Mutta ne eivät ole oikeata uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengen lahjana saatu usko on sitä Jumalan Hegen uskoa meille lahjaksi annettua.

        Uskon Hengen lahja annetaan vasta kasteessa puhdistettuun uuteen sydämeen leiliin.

        Matt. 9:17

        Eikä uutta viiniä lasketa vanhoihin leileihin. Silloinhan nahka halkeaa, viini valuu maahan ja leilit ovat pilalla. Ei, uusi viini lasketaan uusiin leileihin. Silloin molemmat säilyvät."

        Gal. 5:22

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus ja puhtaus.

        ---

        Agressiivisella käännyttämällä ihminen saadaan tulemaan ihan mihin tahansa Jenkkilahkojen hahaoppisiin uskoihin. Mutta ne eivät ole oikeata uskoa.

        Voimakkaalla hurskastelulla ja käännyttämisellä ihminen saadaan tulemaan harhaoppisiin jenkilahkojen uskoon:
        jehovantodistajaksi, helluntailaiseksi, mormoniksi, adventiksi.

        Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimakkaalla hurskastelulla ja käännyttämisellä ihminen saadaan tulemaan harhaoppisiin jenkilahkojen uskoon:
        jehovantodistajaksi, helluntailaiseksi, mormoniksi, adventiksi.

        Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.

        Gal.5,1,20...Sillä lihan teot ovat ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...että ne, jotka sellaista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        Kyse Gal.5 lahkoissa on tämän lopun ajan kaatolahkoista ja hurmoslahkoista, jotka yrittää houkutella ja käännyttää Kristittyjä mukaansa tarjoamalla erilaisia hengellisiä houkuttimia ja syöttejä.

        Ei mistään Alkukirkosta eli Nasaretinlahkosta.


    • Anonyymi

      Lampaan keritseminen on helpompaa kun istuttaa sen keritsijän tappiin.
      Pysyy paikallaan ja keritsijäkin saa nautintoa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      On vain yksi lauma ja yksi Paimen.

      Palkkapaimen ei ole oikea paimen.

      Hyvä Paimen panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta.

      Paha paimen panee lampaita henkensä edestä.

    • Anonyymi

      Kyllä lampaista huolta pidetään, mutta onko ihminen unohdettu?

    • Anonyymi

      Ei hihhuleita ihmiset kiinnosta vaan lampaat.
      Menevät naimisiinkin lampaiden kanssa, jopa karitsoiden.

    • Anonyymi

      😬2.Timoteuksen kirje:3~~Psalmi 78😁

    • Anonyymi

      Mitäs niille vuohille tehdään?
      Mitä pahaa ne on tehneet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe