Oletteko "ylpeitä" sivareita?

Anonyymi

Itse pari päivää sitten jutustelin entisten sivari ystävien kanssa ja pohdittiin kyllä pitkään sitä, että ollaanko oltu ylpeitä sivareita vai piiloteltu asiaa.

Itse lähdin vertaamaan kyllä asiaa esimerkiksi peruskouluun: armeija on perusluokka eli sinne hakeutuu kaikenlaista porukkaa ja se on vähän kuin sulatusuuni kaikenlaisille ihmisille. Sivari on taas se peruskoulun johonkin tyyliin erikoistuva erikoislinja jonne hakee aika samanhenkistä porukkaa kaikkialta.

Eli näin ollen kyllä voisin sanoa, että olen ihan ylpeästi sivari. Sivarissa kouluttauduin väkivallan ennaltaehkäisyyn ja siitä on ollut todella paljon hyötyä omassa elämässä. Sivari oli siis oikein erinomainen tapa palvella maata ja saada paljon uutta tietoa ja hyötyä irti.

Mites muut sivarit?

6

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos mun sisar_hento_valkoinen on joku hinuli niin moraali laskee :(

    • Anonyymi

      Miks en ois? Mieluummin kasvatin omaa ammattitaitoani koulutusta vastaavassa työssä. Olin samaisessa paikassa myöhemmin opiskeluihin kuuluneessa työharjoittelussa ja kesätöissä. Enemmän tästä on ollut hyötyä, kuin metsässä möyrimisestä. Sitä sain tehdä lapsena yllinkyllin. Aikuisena ei enää huvittanut.

    • Anonyymi

      Sontakuoriaisten keskustellessa keskenään ei se muuta sontakuoriaisia miksikään, ne pysyvät sontakuoriaisina.

    • Anonyymi

      Totta kai olen ylpeä siitä, että olen sivari. Jos se ei olisi ylpeyden aihe, niin sitten olisin aikoinaan mennyt inttiin, niin kuin "kaikki muutkin" ainakin siihen aikaan. On muuten muutamakin ikäluokkaani kuuluva jälkeenpäin maininnut, että olisi mennyt sivariin, mutta ei ollut tarpeeksi kanttia poiketa "normaalista". Toivottavasti nuoremmat polvet ovat tässä(kin) asiassa viisaampia: ei ole mikään ylpeyden aihe opetella tappamaan toisia ihmisiä - paljon enemmän on syytä ylpeillä siitä kieltäytymisestä.

      terveisin nyt 52-vuotias sivari

    • Anonyymi

      Muutkin sivarit ovat onnistuneet?!

      21:01
      WHO: 15 minuutissa tuloksen antavia korona pikatestejä tulossa – jaetaan halvalla maailman köyhimmille maille
      Kansainvälinen terveysjärjestö WHO kertoi maanantaina, että maailman köyhimmille maille on tulossa noin 120 koronan pikatestiä, jotka maksisivat maksimissaan noin 5 dollaria kappaleelta.

      Pikatestit antaisivat luotettavan tuloksen vain 15 minuutissa, sanoi WHO:n pääsihteeri Tedros Adhanom Ghebreyesus tiedotustilaisuudessa Genevessä.


      TÄMÄ ON VUODEN 2020 PARAS UUTINEN!!!

      "On ihanaa, kun aurinkoinen paistaa... taas jostakin päin" Pilvistä on ollutkin sairasrintamalla. Toivotaan, että lohiläärmeiden henkäykset jäävät pian historiaan.

      • Anonyymi

        MINÄ HALUSIN OLLA SIVARI, MUTTA EI ANNETTU OLLA!

        Ex- sotilas ja kenraali puolustusvoimienkomentaja, sekä oikeistoradikaali Gustav Hägglund kirjoitti kirjassaan Kenraalin iltahuuto mm. seuraavaa: Parhaista parhaimmat nuoret miehet käyvät ruk:n. No joo varmaan armeijan näkökulmasta.

        Mikä heistä tekee parhaita? Parempia ihmisiä, kuin toiset. Samassa kirjassa Hägglund kirjoittaa, että tykkimiehen ja kenraalin ihmisarvo on sama. Ajatteleeko hän tosiaan noin? Tuskin?

        RUK on silmänlumetta. Armeijan jälkeen et ole siviilissä upseeri, jolla olisi käskyvaltaa siviileihin! Tekopirteys, pakko halu edetä sotilasuralla ja haluta "johtotehtäviin" armeijan jälkeen, myös yliopisto-opinnot ehkä odottavat.

        Kaikki kirjanoppineet, eivät kuitekaan suorita ruk:ta, tai edes armeijaa.

        Itse kävin armeija. Olin tykkimies. Alintakastia. Se oli henkisesti kidutusta. Olisi pitänyt nostaa syyte armeijaa vastaan.

        Olin masentunut. Olen yhä. Sain armeijassa masennuslääkityksen. Nykystandardien mukaan armeijaa ei saa ottaa varusmiesta, jolla on lääkehoitoa vaativa masennus. minä jouduin ja kärsin.

        Kohtelu oli huonoa ja epä-asiallista. Jouduin vertaisteni kiusaamaksi ja ylempien sinmputtamaksi.

        Olisi piätänyt saada vapautus. No liityn reservinkieltäytyjiin ennen kuin täytän 50v,siihen menee vielä muuten aikaa. Ihan vaan kostoksi, että te armeijan kapiaiset teette turhaa työtä.

        Ylellä on esitetty sarjaa.

        Naissotilaat kaudet 1, 2 ja 3. Mitä propagandaa!!

        Ei armeijassa tuollaista ole.

        Naiset ovat sinne myös vapaaehtoisesti hakaeutuneet.

        Jos olisin saanut vapautuksen. Olisin onnellisempi ihminen.

        Sivari on rangaistus ja vankila vielä pahempi, ei ollut minulla vaihtoehtoja, kuin mennä pakolla armeijaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe