Tässä pilassa on mielestäni hyvä osoitus siitä ettei tietoisuus ole sama kuin keho ja ettei tietoisuus ole aivoissa. Kun tuo kepposen kohteena oleva henkilö luuleekin hetken, että tietoisuus on tuossa nukessa, saa se aikaiseksi mukavat sätkyt :)
https://youtu.be/63X45dOhKCM?t=529
Sama myös jos joskus on mahollisuus käydä katsomassa kuollutta sukulaista, kannattaa laittaa merkille se, ettet koskaan tuntenut häntä kehona vaan tietoisuutena tai tunsit hänen sielun.
Tietoisuus ja keho
10
201
Vastaukset 10
- Anonyymi
Onko tietoisuus sama kuin "minä" ja joku sanoo sitä myös sieluksi. Nämä kolm termiä onkin itse asiassa sama asia.
- Anonyymi
Dementia mummo ei olekaan se sama mummo, jonka tunsin vaan täysin eri ihminen.
- Anonyymi
No ei tietenkään ole! Kuoleman jälkeen sielu sinkoutuu lähimpään sportaaliin ja alkaa kelluskelemaan onton maapallon uumenissa! Sen terrastraalitasoille sielumme halajavat!
- Anonyymi
Havainnot:
1. Nukella ei ole aivoja, nukke ei ole tietoinen.
2. Tytöllä on aivot, tyttö on tietoinen.
Uskiksen johtopäätös:
Tietoisuus ei ole aivoissa.
LOL- Anonyymi
Tietoisuus jatkuu kuoleman jälkeen ja ihminen menee joko pahaan paikkaan, tai taivaaseen. Sen ratkaisee onko ihminen uudestisyntynyt ja Jeesus hänen sydämmessään. Lisää tässä. https://www.youtube.com/watch?v=oriDcxxbCT0
- Anonyymi
En ole uskovainen, en edes kuulu kirkkoon, mutta en ole toki ateistikaan.
Teille ateisteille yritän havainnollistaa tuota eroa, tietoisuus vs materia. Materia ei liiku omatoimisesti ilman tietoisuutta (kuten keho = materia, muovi = materia), siksi nuo ihmisetkin säikähtävät, koska luulevat sen nuken liikkuvan tietoisesti jolla on oma tahto.
- ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole uskovainen, en edes kuulu kirkkoon, mutta en ole toki ateistikaan.
Teille ateisteille yritän havainnollistaa tuota eroa, tietoisuus vs materia. Materia ei liiku omatoimisesti ilman tietoisuutta (kuten keho = materia, muovi = materia), siksi nuo ihmisetkin säikähtävät, koska luulevat sen nuken liikkuvan tietoisesti jolla on oma tahto.
- apVäitteesi ontuvat pahasti. Tipahtaneella sisiliskon hännälläkin täytyy siis olla tietoisuus.
- Anonyymi
Odottamaton tapahtuma saa aivot paniikkiin, ristiriita tiedoissa aiheuttaa aivojen räjähdyksen.
- Anonyymi
Näin voi käydä kun tieto ontosta maapallosta pureutuu tajuntaan! Terrastraalitasoilla jytää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin voi käydä kun tieto ontosta maapallosta pureutuu tajuntaan! Terrastraalitasoilla jytää!
Kyllä, ontot päät RAJUSTI yhteen kolistellen. Klonk klonk klonk !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa791877Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341202Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134954Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200879- 85723
- 65710
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo210674- 67637
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 64574
- 35571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32548- 55517
- 36514
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28442- 33423
- 40417
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin12408- 82408