Tässä pilassa on mielestäni hyvä osoitus siitä ettei tietoisuus ole sama kuin keho ja ettei tietoisuus ole aivoissa. Kun tuo kepposen kohteena oleva henkilö luuleekin hetken, että tietoisuus on tuossa nukessa, saa se aikaiseksi mukavat sätkyt :)
https://youtu.be/63X45dOhKCM?t=529
Sama myös jos joskus on mahollisuus käydä katsomassa kuollutta sukulaista, kannattaa laittaa merkille se, ettet koskaan tuntenut häntä kehona vaan tietoisuutena tai tunsit hänen sielun.
Tietoisuus ja keho
10
98
Vastaukset
- Anonyymi
Onko tietoisuus sama kuin "minä" ja joku sanoo sitä myös sieluksi. Nämä kolm termiä onkin itse asiassa sama asia.
- Anonyymi
Dementia mummo ei olekaan se sama mummo, jonka tunsin vaan täysin eri ihminen.
- Anonyymi
No ei tietenkään ole! Kuoleman jälkeen sielu sinkoutuu lähimpään sportaaliin ja alkaa kelluskelemaan onton maapallon uumenissa! Sen terrastraalitasoille sielumme halajavat!
- Anonyymi
Havainnot:
1. Nukella ei ole aivoja, nukke ei ole tietoinen.
2. Tytöllä on aivot, tyttö on tietoinen.
Uskiksen johtopäätös:
Tietoisuus ei ole aivoissa.
LOL- Anonyymi
Tietoisuus jatkuu kuoleman jälkeen ja ihminen menee joko pahaan paikkaan, tai taivaaseen. Sen ratkaisee onko ihminen uudestisyntynyt ja Jeesus hänen sydämmessään. Lisää tässä. https://www.youtube.com/watch?v=oriDcxxbCT0
- Anonyymi
En ole uskovainen, en edes kuulu kirkkoon, mutta en ole toki ateistikaan.
Teille ateisteille yritän havainnollistaa tuota eroa, tietoisuus vs materia. Materia ei liiku omatoimisesti ilman tietoisuutta (kuten keho = materia, muovi = materia), siksi nuo ihmisetkin säikähtävät, koska luulevat sen nuken liikkuvan tietoisesti jolla on oma tahto.
- ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole uskovainen, en edes kuulu kirkkoon, mutta en ole toki ateistikaan.
Teille ateisteille yritän havainnollistaa tuota eroa, tietoisuus vs materia. Materia ei liiku omatoimisesti ilman tietoisuutta (kuten keho = materia, muovi = materia), siksi nuo ihmisetkin säikähtävät, koska luulevat sen nuken liikkuvan tietoisesti jolla on oma tahto.
- apVäitteesi ontuvat pahasti. Tipahtaneella sisiliskon hännälläkin täytyy siis olla tietoisuus.
- Anonyymi
Odottamaton tapahtuma saa aivot paniikkiin, ristiriita tiedoissa aiheuttaa aivojen räjähdyksen.
- Anonyymi
Näin voi käydä kun tieto ontosta maapallosta pureutuu tajuntaan! Terrastraalitasoilla jytää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin voi käydä kun tieto ontosta maapallosta pureutuu tajuntaan! Terrastraalitasoilla jytää!
Kyllä, ontot päät RAJUSTI yhteen kolistellen. Klonk klonk klonk !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882