Elokuva Trauman Show

Anonyymi

Ihan kuin katsoisi uskovaisten ihmisten tarinaa.
Elämä on ohjelmoitua ja Jumala (ohjelman päällikkö) luo puitteet elämään.
Me ateistit olemme katsojia, jotka elävät todellisessa maailmassa.

22

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Korjaan Truman Show

      • Anonyymi

        Otsikossa freudilainen lipsahdus - uskovaisen elämä on yhtä traumaa syntymästä kuolemaan. Viimeinen traumaattinen pettymys tulee kuoleman hetkellä kun kaikki pimenee unohdukseen eikä olekaan sitä tunnelia, jonka toisesta päästä näkyy jeesusvaloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otsikossa freudilainen lipsahdus - uskovaisen elämä on yhtä traumaa syntymästä kuolemaan. Viimeinen traumaattinen pettymys tulee kuoleman hetkellä kun kaikki pimenee unohdukseen eikä olekaan sitä tunnelia, jonka toisesta päästä näkyy jeesusvaloa.

        Olet negatiivinen persoona.

        Eiku tämän puhelimen automaattinen korjaustoiminto teki temput.

        Mielestäni show oli kehityskertomus entisestä uskovaisesta joka ohjelmoitiin uskovaiseksi, mutta hän älykkyytensä ansiosta mursi kahleensa ja astui tarinan lopussa jumalattomaan todellisuuteen.
        Positiivinen näkemys ihmisistä, jotka kykenevät näkemään lopulta uskonnollisen maailmansa valheellisuuden.
        Hänestä tuli ateistien sankari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet negatiivinen persoona.

        Eiku tämän puhelimen automaattinen korjaustoiminto teki temput.

        Mielestäni show oli kehityskertomus entisestä uskovaisesta joka ohjelmoitiin uskovaiseksi, mutta hän älykkyytensä ansiosta mursi kahleensa ja astui tarinan lopussa jumalattomaan todellisuuteen.
        Positiivinen näkemys ihmisistä, jotka kykenevät näkemään lopulta uskonnollisen maailmansa valheellisuuden.
        Hänestä tuli ateistien sankari.

        "Hänestä tuli ateistien sankari."

        Niinpä niin. Truman Show'ssa pääsi uskosta ja tuli ateistien sankari, mutta tosielämän uskovaisten elämä on Trauma Show'ta, koska heillä ei valitettavasti ole älyä ja uteliaisuutta kyseenalaistaa omaa kasvatuksensa ja sosiaalisen elinympäristönsä "totuuksia" ja päästä niistä eroon.


      • Feministien mielestä se on TrueHuman Show.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hänestä tuli ateistien sankari."

        Niinpä niin. Truman Show'ssa pääsi uskosta ja tuli ateistien sankari, mutta tosielämän uskovaisten elämä on Trauma Show'ta, koska heillä ei valitettavasti ole älyä ja uteliaisuutta kyseenalaistaa omaa kasvatuksensa ja sosiaalisen elinympäristönsä "totuuksia" ja päästä niistä eroon.

        Päähenkilö oli optimistinen tyyppi amerikkalaisen kulttuurin mukaisesti.
        Ei kielteinen ja ahdistunut kuten luterilaisen Suomen kasvatti.
        Hänelle ei jäänyt traumoja, vaan kommentoi filmin lopussa nerokkaasti luojansa houkuttelu yrityksiin :ja valitsi todellisuudessa elämisen.


    • Anonyymi

      Uskovaisissa on jotain sairasta yhteisöllisyyttä, lammaslaumoja, jotka tarvitsevat paimenen.

      • Anonyymi

        Laumoissa ihmiset selviytyvät paremmin elämän haasteista.
        Ateismin heikkous on juuri siinä, että ihmiset ovat erillään toisistaan.
        Petojen ja luonnon armoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laumoissa ihmiset selviytyvät paremmin elämän haasteista.
        Ateismin heikkous on juuri siinä, että ihmiset ovat erillään toisistaan.
        Petojen ja luonnon armoilla.

        Ihmiset kerääntyvät yhteen, jos eivät uskonnon vaatimuksesta niin muuten. Et ole ehkä tätä ymmärtänyt, jos ainoa sosiaalinen piirisi on jokin uskonyhteisö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset kerääntyvät yhteen, jos eivät uskonnon vaatimuksesta niin muuten. Et ole ehkä tätä ymmärtänyt, jos ainoa sosiaalinen piirisi on jokin uskonyhteisö.

        Ennen vanhaan esim. toteemipaalun ympärille kertyminen vahvisti sosiaalisia suhteita jopa yli sukupolvien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen vanhaan esim. toteemipaalun ympärille kertyminen vahvisti sosiaalisia suhteita jopa yli sukupolvien.

        Heimokulttuureissahan tuo sukupolvien välinen eristäytyminen on muutenkin minimaalista. Pienestä pitäen pojat metsällä miesten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heimokulttuureissahan tuo sukupolvien välinen eristäytyminen on muutenkin minimaalista. Pienestä pitäen pojat metsällä miesten kanssa.

        Dokumentti heimosta, joka hävitettiin korporatismin ja uskon takia

        https://www.youtube.com/watch?v=hFXcrGAQ_IA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen vanhaan esim. toteemipaalun ympärille kertyminen vahvisti sosiaalisia suhteita jopa yli sukupolvien.

        Nykyisin se on vittuilemaan kokoontuminen kaikenlaisten 60-kymppisten amisjunttien kanssa. Ollaan siinä sitten oikein viisaita omasta mielestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dokumentti heimosta, joka hävitettiin korporatismin ja uskon takia

        https://www.youtube.com/watch?v=hFXcrGAQ_IA

        Kristinuskon nimissä on tuhottu maailmanhistoriassa kaikkein eniten vähemmistö kulttuureita.


    • Anonyymi

      Mutta onhan meidänkin maailmamme aivan yhtä rajallinen kuin Truman Shown maailma. Turha pyristelläkään pakoon planeetalta.

      • Anonyymi

        Avaruudessa ja vieläpä kuussakin on jo käyty.
        Mars planeetalla käynti jää tosin kaikella todennäköisyydellä vain haaveeksi, ennen globaalia romahdusta ja taantumaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaruudessa ja vieläpä kuussakin on jo käyty.
        Mars planeetalla käynti jää tosin kaikella todennäköisyydellä vain haaveeksi, ennen globaalia romahdusta ja taantumaa.

        Kuuhun asti vaan ei kauemmaksi. Maailmamme on siis rajallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaruudessa ja vieläpä kuussakin on jo käyty.
        Mars planeetalla käynti jää tosin kaikella todennäköisyydellä vain haaveeksi, ennen globaalia romahdusta ja taantumaa.

        Parhaiten ja halvimmalla avaruudessa matkustaa kun pysyy vaan kiltisti planeetan pinnalla omassa nojatuolissaan. Antaa Maan kiertää auringon ympäri, auringon Linnunradan ympäri, ja Linnunrata menköön menojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuhun asti vaan ei kauemmaksi. Maailmamme on siis rajallinen.

        Satelliitti on jo päässyt heliosfäärin läpi ympäröivään avaruuteen.
        Ja teleskooppiputkilla ja muilla instrumenteilla on puhkaistu keinotekoinen raamatullinen tarina jo aikoja sitten olemattomiin.
        Maailmankaikkeutta tutkitaan.


    • Anonyymi

      Niin, ateistit ovat hyödyttömiä vittuilijoita ja kiusaajia, sinänsä tyhmiä kuin aasit. Ateistit ovat tylsää ja paskamaista seuraa, joiden ainoa ilo on toisille tuotettu kärsimys.

      • Anonyymi

        Sanoi Päivi Räsänen & kumppanit.


    • Anonyymi

      The Truman show oli uusintana Paramount kanavalla.
      Liikuttavaa, kuinka hän puhkaisi keinotekoisen kristillisen maailman kuplan lopussa. 🤗

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe