Mitä teet kun AHDISTAA?

Anonyymi

Ahdistus ei enää ohjaakaan toimintaamme kohti parempia ratkaisuja, vaan haittaa päivittäistä elämäämme ja saa meidät esimerkiksi välttelemään monia tilanteita. Tällöin kyseessä on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö.

Joudumme kohtaamaan epävarmuutta ja ahdistusta koska elämme NYT ahdistuksen aikaa.

Ahdistuksiin sisältyy pelkoa sekä myöhemmin jopa toivottomuutta ja luovuttamista.

1. Joko turvaamme itseemme
2. Tai turvaamme toisiin ihmisiin
3. Tai uskomme että päättäjät ja yhteiskunta auttavat
4. Tai turvaamme huumaaviin aineisiin
5. Tai turvaamme Jumalaan

Mistä saamme parhaiden apua kestää koettelemukset ja ahdistukset on myös ihmisen oman tahdon valinta.

5

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ahdistaa ja on kuumetta, soita 112.

    • Silloin kun uskovaista jokin ahdistaa, ei pidä alkaa tekemään psykologista analyysia aiheesta, vaan rauhoittua. Istahtaa kaikessa rauhassa paikoilleen ja alkaa kiittämään Herraa Jeesusta Kristusta tuosta ahdistuksesta lausuen esim. näin: "Kiitos Herra Jeesus Kristus ahdistuksesta, jota elän parhaillaan. Vaikka se ei tunnukaan minusta nyt hyvältä, se on varmasti minulle hyväksi, koska sinä sanot niin".

      Isä Jumalahan on luvannut uskovaisen menevän monen koettelemuksen ja ahdistuksen kautta sisälle taivasten valtakuntaan, jotenka miksi siis emme kiittäisi hänen Poikaansa, Kristusta Jeesusta, johon uskomme, myös ahdistuksistamme.

    • Anonyymi

      Ei ahdistus kiittämällä katoa. Se on uskallettava kohdata ja kuunneltava mitä se meille kertoo. Ymmärryksen kautta löytyvät aidot kiitosaiheet. Muuten kiitos on mekanistista hokemista. Tietyissä uskispiireissä on taipumus langeta tuohon mekanismiin, kun keinot loppuvat. "Kiitä vaan, kiitä kovemmin jne..." Aito kiitollisuus lähtee ymmärryksestä.

    • Anonyymi

      Vaikka hallitus on todella maailmasta niin. Raamatussa Jeesus on sanonut : Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

    • Anonyymi

      Kehun tavaraani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      346
      7777
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2274
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1662
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1509
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      118
      1238
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      77
      1224
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1066
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      955
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      945
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      103
      843
    Aihe