Tilaan pitsaa

Anonyymi

katselen telkkua, ja laahustelen aamutaksissa jos en halua mennä ulos. Luen kirjoja, kirjoittelen tarinoita ja olen vaan sisällä. Mikä onkaan parempaa aikaa kun olla vaan ja rahaa tulee. Ei tarvi pelätä edes työosoituksia. Nyt nautitaan olosta ilman huolen häivää, nukutaan pitkään ja nukutaan päikkäreitä ja tilataan ruokaa. Asiat hoidetaan netin välityksellä ja ollaan vaan ketarat sojossa joka päivä.
Nyt ei saa valittaa koska tämä on elämää. Työttömän on nyt hyvä olla vaan. Jihuu. Saiaus ei ole kiva aia mutta tämä laiskana olo on parasta.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maslow’n tarvehierarkian mukaan ihmisen tarpeiden järjestys on seuraava:

      1) fysiologiset tarpeet (ruoka, juoma, liikunta, lämpö, puhtaus yms.)

      2) turvallisuuden tarpeet (turva kotona, lähiympäristössä ja yhteiskunnassa)

      3) yhteenkuuluvuuden ja rakkauden tarpeet (parisuhde, perhesuhteet, ystävyyssuhteet, kaverisuhteet, työtoveruus, yhteiset mielenkiinnon kohteet, yhteiset arvot esim. uskonnossa tai politiikassa)

      4) arvonannon tarpeet (arvostetuksi tuleminen omana itsenään yksilö-, yhteisö- ja yhteiskuntatasolla)

      5) itsensä toteuttamisen tarpeet (luovuus, innovatiivisuus yms.)

    • Anonyymi

      Eipä ihme että ihmiset köyhiä kun tilaa pitzzaa ni miks ei tee itse.

      • Anonyymi

        Hyvä pizza on itse tehty ja halpa.


    • Anonyymi

      Minä puolestani teen kaikkea kotona mitä ennenkin. Töitä (työaikana), ruokaa, siivousta, lukemista, kirjoittamista, musiikkia, katselen telkkaa, kuuntelen radiota. Ystävien lasten ym. kanssa skypetän, lähettelen viestejä ja kuvia.
      Ulkona käyn lenkkeilemässä, pyöräilemässä, kotona jumppaan.

    • Anonyymi

      Toista se on aloittajalla kun alkanut pelkään töitä.

      • Anonyymi

        En mie töitä pelkää, tekisin jos haluisin, mutten haluu. Kotona on parempi olla voi tehdä mitä huvittaa. Ja saa nousta sillon kun huvittaa, ja mennä nukkuun kun huvittaa, ja syödä ja sen semmosta.
        Työ on vaan pahe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mie töitä pelkää, tekisin jos haluisin, mutten haluu. Kotona on parempi olla voi tehdä mitä huvittaa. Ja saa nousta sillon kun huvittaa, ja mennä nukkuun kun huvittaa, ja syödä ja sen semmosta.
        Työ on vaan pahe.

        Pistivät orjapajat kii. Hehee. Mukavaa olla vapaa. Kelan rahat liikkuu👍


    • Anonyymi

      Karenssia.. ni piristyt.

      • Anonyymi

        Ei tule, ei ole koskaan tullut. Minua ei piristä mikään muu kuin kotona oleminen.


      • Anonyymi

        Sinulle.


    • Anonyymi

      Jopas jotakin että ollaan köyhyyspalstalla ja ihmiset jämähtää kotio kun työttömiä. Harjoitteluun vaan niin loppuu löysäily.

      • Anonyymi

        Mihin harjoitteluun? Jos on ammatti miullakin on kolme, niin mitä harjottelua tässä tarvii? Ei mitään.

        Töitä ehn haluu, haluun olla vaan kotona ja tehdä mitä haluun. Olen semmonen ihminen että tahdon tehdä omia juttuja, mua ei kukaan määrää, ei ole koskaan pahemmin määränny. Sillon nuorempana kun olin töisssä, ahdisti pomojen määräily, sitten jäin kotiin tahallaan työttönäksi ja viihdyn tosi hyvin.

        En otea töitä vastaan, toki haastattelussa käyn mutta käyttäydyn vähän huonosti ja leikin tyhmää niin ei valita. Hyvä taktiikka.

        Viihdyn niin kotona etten haluu 9 e ilmaistöihinkään. ehei, mä olen koti ihminen.

        Nytkin teen tänään askarteluja ja kudon villasukkia, siinä on paljon tekemistä, eikä aina edes tarvi olla tekemistä. On kiva nukkua ja vaikka lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin harjoitteluun? Jos on ammatti miullakin on kolme, niin mitä harjottelua tässä tarvii? Ei mitään.

        Töitä ehn haluu, haluun olla vaan kotona ja tehdä mitä haluun. Olen semmonen ihminen että tahdon tehdä omia juttuja, mua ei kukaan määrää, ei ole koskaan pahemmin määränny. Sillon nuorempana kun olin töisssä, ahdisti pomojen määräily, sitten jäin kotiin tahallaan työttönäksi ja viihdyn tosi hyvin.

        En otea töitä vastaan, toki haastattelussa käyn mutta käyttäydyn vähän huonosti ja leikin tyhmää niin ei valita. Hyvä taktiikka.

        Viihdyn niin kotona etten haluu 9 e ilmaistöihinkään. ehei, mä olen koti ihminen.

        Nytkin teen tänään askarteluja ja kudon villasukkia, siinä on paljon tekemistä, eikä aina edes tarvi olla tekemistä. On kiva nukkua ja vaikka lukea.

        Heko heko sinullahan on 3 ammattia jo nuorena jäänyt kotio siis vaude elikä syöt ja paskannat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heko heko sinullahan on 3 ammattia jo nuorena jäänyt kotio siis vaude elikä syöt ja paskannat.

        Niin ne kaikki ihmiset tekee, sinkin! outoa että otit tuon asian esille. Kaikki ihmiset tekevät samoja asioita, olivat sitten millasia tahansa. Sinä etupäässä, asut vessassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin harjoitteluun? Jos on ammatti miullakin on kolme, niin mitä harjottelua tässä tarvii? Ei mitään.

        Töitä ehn haluu, haluun olla vaan kotona ja tehdä mitä haluun. Olen semmonen ihminen että tahdon tehdä omia juttuja, mua ei kukaan määrää, ei ole koskaan pahemmin määränny. Sillon nuorempana kun olin töisssä, ahdisti pomojen määräily, sitten jäin kotiin tahallaan työttönäksi ja viihdyn tosi hyvin.

        En otea töitä vastaan, toki haastattelussa käyn mutta käyttäydyn vähän huonosti ja leikin tyhmää niin ei valita. Hyvä taktiikka.

        Viihdyn niin kotona etten haluu 9 e ilmaistöihinkään. ehei, mä olen koti ihminen.

        Nytkin teen tänään askarteluja ja kudon villasukkia, siinä on paljon tekemistä, eikä aina edes tarvi olla tekemistä. On kiva nukkua ja vaikka lukea.

        Omahan on elämäsi, että miten sen tuhlaat. Koko tampio pitää olla, jos peruspäivärahoilla työttömänä kitkuttelee. Voihan työttömänäkin tienata rahaa ihan laillisesti ja ei ole silti pomojen pompoteltavana.
        En minäkään tykännyt pomojen pompottelusta aikoinaan yli 40 vuotta sitten ja aloin yrittäjäksi. Olen toki tässä välillä ollut omasta tahdostani työttömänäkin jonkun aikaa, rakensin silloinkin oman talon työttömänä ollessani, kun en osannut olla jouten.
        Työttömänä oleminen ei ollut minusta silloin mitenkän hankalaa, matkustelin ja kehitin itseäni paljon lukemalla, rakensin sen talonkin. Minulle vain tarjottiin töitä niin paljon, että lähdin sitten takaisin työelämään ansiotöihin. En ole pomojen pompoteltavana!

        työttömänäollut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omahan on elämäsi, että miten sen tuhlaat. Koko tampio pitää olla, jos peruspäivärahoilla työttömänä kitkuttelee. Voihan työttömänäkin tienata rahaa ihan laillisesti ja ei ole silti pomojen pompoteltavana.
        En minäkään tykännyt pomojen pompottelusta aikoinaan yli 40 vuotta sitten ja aloin yrittäjäksi. Olen toki tässä välillä ollut omasta tahdostani työttömänäkin jonkun aikaa, rakensin silloinkin oman talon työttömänä ollessani, kun en osannut olla jouten.
        Työttömänä oleminen ei ollut minusta silloin mitenkän hankalaa, matkustelin ja kehitin itseäni paljon lukemalla, rakensin sen talonkin. Minulle vain tarjottiin töitä niin paljon, että lähdin sitten takaisin työelämään ansiotöihin. En ole pomojen pompoteltavana!

        työttömänäollut

        No niin on, mutta sitli mollaat täällä ihmisiä jotka ovat omasta halusta työttömiä. MIksi? Se on todellakin jokaisen oma asia miten elämänsä elää, muista se seuraavalla kerralla kun aiot vastata toisten juttuihin. Se ei todellakaan kuulu sulle.

        Mä olen ollut työttömänä suuremman osan elämästä ja aion ollakin, töihin ei ole mitään hinkua. Valitsen tarkoin aina jos meen, rahaa pitää tulla, muuten ei tehdä töitä.

        Nytkin olen ollut varmaan 5-6 v yhteen soittoon, eikä töihin ole ikävä. Mulla oma talo ja tekemistä riittää niin paljon kun jaksaa tehdä, työt vaan sotkisi mun omaa elämää. Lapset hoidin itse ja nyt hoitelen lasten lapsia. Mikään ei ole sen parempaa kun olla kotona ja antaa aikaa omilleen.

        Rahaa tulee mukavasti ja ukko tekee puolikkaita viikkoja, joten ei mitään hätää. Tienataan vielä omilla käsitöilläja ukko tekee pyörän korjauksia ja auton korjauksia vähän jotta ruokaa ja laskut tulee maksettua.
        Omia juttuja niin hyvin pärjää. Matkustelu ei ole ollut meidän juttu koskaan, kodista tehdään remppaa melkein aina, vaihdetaan tapetteja, maalataan uudistetaan huonekaluja, kierretään krippareita... tämä on sitä mitä halutaan. Työtöntä pivää ei ole, kotona on aina tekmistä ja kotona voi levät kun haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omahan on elämäsi, että miten sen tuhlaat. Koko tampio pitää olla, jos peruspäivärahoilla työttömänä kitkuttelee. Voihan työttömänäkin tienata rahaa ihan laillisesti ja ei ole silti pomojen pompoteltavana.
        En minäkään tykännyt pomojen pompottelusta aikoinaan yli 40 vuotta sitten ja aloin yrittäjäksi. Olen toki tässä välillä ollut omasta tahdostani työttömänäkin jonkun aikaa, rakensin silloinkin oman talon työttömänä ollessani, kun en osannut olla jouten.
        Työttömänä oleminen ei ollut minusta silloin mitenkän hankalaa, matkustelin ja kehitin itseäni paljon lukemalla, rakensin sen talonkin. Minulle vain tarjottiin töitä niin paljon, että lähdin sitten takaisin työelämään ansiotöihin. En ole pomojen pompoteltavana!

        työttömänäollut

        No niin on, mutta sitli mollaat täällä ihmisiä jotka ovat omasta halusta työttömiä. MIksi? Se on todellakin jokaisen oma asia miten elämänsä elää, muista se seuraavalla kerralla kun aiot vastata toisten juttuihin. Se ei todellakaan kuulu sulle.

        Mä olen ollut työttömänä suuremman osan elämästä ja aion ollakin, töihin ei ole mitään hinkua. Valitsen tarkoin aina jos meen, rahaa pitää tulla, muuten ei tehdä töitä.

        Nytkin olen ollut varmaan 5-6 v yhteen soittoon, eikä töihin ole ikävä. Mulla oma talo ja tekemistä riittää niin paljon kun jaksaa tehdä, työt vaan sotkisi mun omaa elämää. Lapset hoidin itse ja nyt hoitelen lasten lapsia. Mikään ei ole sen parempaa kun olla kotona ja antaa aikaa omilleen.

        Rahaa tulee mukavasti ja ukko tekee puolikkaita viikkoja, joten ei mitään hätää. Tienataan vielä omilla käsitöilläja ukko tekee pyörän korjauksia ja auton korjauksia vähän jotta ruokaa ja laskut tulee maksettua.
        Omia juttuja niin hyvin pärjää. Matkustelu ei ole ollut meidän juttu koskaan, kodista tehdään remppaa melkein aina, vaihdetaan tapetteja, maalataan uudistetaan huonekaluja, kierretään krippareita... tämä on sitä mitä halutaan. Työtöntä pivää ei ole, kotona on aina tekmistä ja kotona voi levät kun haluaa.


    • Anonyymi

      Tein pizzaa itse ja täytteenä jauhelihaa,kinkkua. Mausteet tietenki ja juustoa ni oliskohan tullut maksaan 5eur koko pellillinen ja 2 oli syömässä.Tilattuna olis varmaan tullut maksaan sen 20eur kahdelta. Aina sillontällön teen lämpöisiävoileipiä ruisleipä pohjalla ja tonnikalaa täytteenä.

      • Anonyymi

        Tuleeko edes maksamaan 5€ iso pellillinen pizzaa, kun tekee itse! Jauhot kuitenkin halpaa, vaikka ostaa kaupasta, eikä hae EU-ruoka-apuna. Vaan ei ainakaan petä itseään, jos laskee pizzan hinnaksi 5€ ja isosta uunipellillisestä pizzaa syö melkoisesti. Minäkin teen usein perjantaisin pizzan, kun perhe kotiintuu illalla.
        Lämpöisiä voileipiä teen minäkin usein, kun leipää saadaan ilmaiseksi niin paljon, että pitää keksiä sille jotain käyttöä, ei aina viitsi taloakaan niillä ylimääräisillä leivillä lämmittää. Lisäksi juustoa saadaan aika lailla sopivasti (viimeksi iso paketti edamia maksoi 0,01€!!) poistomyynnistä.
        On me käyty koko perhe joskus pizzaa syömässä ravintolassakin, viimeksi käytiin Nuapurissa, hyvät oli pizzat, mutta ei meillä ole varaa kovin usein tälläisiin.


    • Anonyymi

      Itse tein pizzaa, on edullista ja yhdestä uunipellillisestä syö monta kertaa. Töitä teen kotona ihan omaan tahtiin ja mukava tehdä töitä, en tykkää joutenolosta.

    • Anonyymi

      Mie oon tähänki asti elänyt noin. Karanteeni on samaa kuin köyhyys.

    • Anonyymi

      Se pizzan tuoja voipi tuoda jotain muutakin. Et voi tietää, tuleeko mukana viruksia.

      • Anonyymi

        Niimpä pakkauksessa voi olla virusta ni parempi tehdä itse. Kelasossurahoilla ei muuten kauheen usein usein tilata mitään pizzoja. Lämminvoileipä hyvä vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Laiskuus ja ahneus käy käsi kädessä. Pukisit päälles.

    • Anonyymi

      Niimpä...mitään ei viittis tehdä ja täytys saada rahaa noin se ihmisen mieli toimii.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe