Kirkon tehtävä julistaa evankeliumia.

Anonyymi

Room 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

Mark. 8:6 - Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä häntä.

Olisiko aika herätä puhujapöntössä?
Huomasin you tubessa joitakin rohkeita julistajia heidän ort kirkkonsa kasvaa huikeaa vauhtia.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Monta Jumalaa vain yksi pelastus
      Paavali: "Ei ole pelastusta muissa uskonnoissa, vaikka niin sanottuja jumalia olisi muitakin."Monolatrismin mukaan muitakin jumalia ja herroja voi olla, mutta niitä ei saa palvella. Monolatria (kreikkaa: μόνος, monos, yksi; λατρεία, latreia, palvonta) viittaa uskontoon, jossa tunnustetaan useiden jumalien olemassaolo, mutta palvotaan vain yhtä jumalaa. Monolatria eroaa henoteismistä siinä, että monolatriassa muiden jumalien ei katsota olevan palvonnan arvoisia, vaikkakaan niiden olemassaoloa ei kielletä, kun taas henoteismissä keskitytään yhden jumalaan palvontaan, vaikkakin myönnetään, että myös muut jumalat saattavat olla palvonnan arvoisia. Pyhä sana sanoo muista uskonnoista: 1.Kor.8:5-6 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa. Ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta voi pelastua, palvomalla muita jumalalia uhrataan riivaajahengille. "Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa mutta kärsi tappion,eikä sille ja sen joukolle ollut enää sijaa taivaassa." Kristus syöksi kapinalliset vallat ja herraudet vallasta. (Ilm. 12:7-9).Kuka on Saatana? Vanhassa testamentissa yksi jumalista tai monista jumalan pojista, joka toimi eräänlaisena taivaallisena syyttäjänä (esim Jobin kirja). Uudessa testamentissa jumalan ja Jeesuksen vastustaja, paholainen ja tämän maailman hallitsija ja omistaja. Joissakin raamatun käännöksissä mainitaan kyllä nimi Lucifer (Jesaja 14:12), mutta tämä on ollut kääntäjän keksintöä. Alunperin kohdassa on mainittu "Helel, Shaharin poika" babylonialais–kanaanilainen aamutähden jumala (aamutähti, kointähti = planeetta Venus, se näkyy maahan kirkkaana aamu- ja iltatähtenä ja on taivaan kirkkain tähtimäinen kohde, toinen planeetta auringosta). Kyseessä ei ilmeisesti ole sama kuin langennut arkkienkeli Lucifer. (tekstin osa lainattu) Pahalla ja hyvällä on omat hierargiat ja vallat: Kerubit, enkeliruhtinaat, arkkienkelit ja muut taivaan joukot. Maallisessa hallinnossa on: Tasavaltoja, uskonnollisia valtioita ja monarkioita. Jumalanvaltakunta perustuu papistolliseen järjestykseen, jossa on Kaiken Luoja ja Isä, Poika ja Pyhä Henki. Adam oli luotu hallitsemaan ja palvelemaan Jumalaa ja Paratiisia, Kristus käytti Pyhistä nimitystä kanssaveli ja sisar. Pimeyden ruhtinaasta käytetään nimityksiä: Kaiken saastan herra, perkele, lucifer, kärpästen herra ja vanha lohikäärme. Riivajien päämiehellä on alaisuudessaan: Enkeliruhtinaita, kuolema ja tuonela, väärä profeetta (enkeliruhtinas, joka heitetään tulijärveen), vastakristus, peto, demonit, riivaajahenget, Persian enkeliruhtinas. Dan.10:21 maanosat jaettu eri hallintakuntiin, "Kun olen päässyt hänestä tulee Jaavanin enkeliruhtinas Dan 10:20" Apollyon (muinaiskreikaksi Απολλυων, Tuhoaja ilm 9:7–11 ) ilmestyy Uudessa Testamentissa jne. Uudessa testamentissa paholaisesta käytetään myös nimeä Beelzebub (lentävien olioiden herra) Aiheesta saisi kirjan mittaisen opuksen, mutta siihen palaamme myöhemmin, käännösvirheidenkin takaa löytyy monia seikkoja, joita on hyvä tietää, mutta eivät muuta evankeliumin sanomaa, Pyhä Sana varoittaa meitä muuntamasta kirjoituksia.

      1. Käsky

      Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia. Käskyissään Jumala osoittaa, miten meidän tulee elää. Samalla hän paljastaa itsekkyytemme ja pahuutemme.


      Monoteismi: yksi persoonallinen jumala
      Monismi: yksi alkuvoima kaiken takana
      Panteismi: persoonatonta jumaluutta tai voimaa kaikkialla mm. luonnossa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2675
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2012
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1124
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      70
      988
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      910
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      276
      798
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      714
    Aihe