Kreationismista apua??

Mitäs arvelette, te kreationismin puolestapuhujat: tuleeko kreationististen tieteenharjoittajien osuus Koronarokotteen kehittämisessä olemaan suuri?

Löytyvätkö ohjeet taudin torjuntaan Luomiskertomuksesta?

16

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Epäilemättä.


      • Anonyymi

        Loistavaa! Ja mikäli pyhältä hengeltä ei tule oikeita ohjeita puhujalle koronan manaamiseksi ulos ihmisistä epidemian pysäyttämiseksi, vaan jotain muuta samankuuloista mutta vähemmän juuri tuohon vaivaan tepsivää älämölöä, niin ei hätää! Kuolleethan voidaan vain rukoilemalla käydä herättämässä henkiin! Kengät toistaiseksi vainajaa varten ja runsaasti uskoa mukaan, vainaja pakastimesta esille, hoksottimet rukousasentoon, ja johan kohta alkavat tilastot näyttää paremmilta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loistavaa! Ja mikäli pyhältä hengeltä ei tule oikeita ohjeita puhujalle koronan manaamiseksi ulos ihmisistä epidemian pysäyttämiseksi, vaan jotain muuta samankuuloista mutta vähemmän juuri tuohon vaivaan tepsivää älämölöä, niin ei hätää! Kuolleethan voidaan vain rukoilemalla käydä herättämässä henkiin! Kengät toistaiseksi vainajaa varten ja runsaasti uskoa mukaan, vainaja pakastimesta esille, hoksottimet rukousasentoon, ja johan kohta alkavat tilastot näyttää paremmilta!

        Tuoko sossu kaljaa kotiin vai pitääkö hakea ihan ite, aatteleppa ihan ite miten se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuoko sossu kaljaa kotiin vai pitääkö hakea ihan ite, aatteleppa ihan ite miten se on.

        En tiedä kun en juo kaljaa enkä käytä sossun palveluita. Kysy siis suoraan heiltä neuvoa kaljaongelmiisi.


      • En voi katsella Tuksua, sillä kiihotun niin valtavasti. 🥵


    • Anonyymi

      Kuulehan väliin huutaja! Sekoitat nyt lääketutkimuksen ja -kehittelyn ja maailman synnyn ja elämän monimuotoisuuden kehittymisen omassa pilkkapropagandassasi. Eiväthän evolutitkaan lääkkeitä kehitä! Eikö järkesi kerro sinulle noiden asioiden eroa?
      Olet varsin naurettavan läpinäkyvä palstahäirikkö, taaskin. POISTOON.

      • Anonyymi

        Kyse on siitä, että kreationismi ei ole tiedettä. Se ei siis tuota mitään sellaista, mikä helpottaisi elämäämme tai auttaisi ongelmissa.

        IR


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on siitä, että kreationismi ei ole tiedettä. Se ei siis tuota mitään sellaista, mikä helpottaisi elämäämme tai auttaisi ongelmissa.

        IR

        Näinhän se on. Jotkut ihmiset eivät näytä ymmärtävän sitä, kreationismi ei ole mikään vaihtoehtoinen (eikä mikään muukaan) selitysmalli asioille, joille on jokin tieteellinen selitys. Yhdysvaltalaise uskonnollisen oikeiston lanseeraama kiilastrategian ideahan oli alunperin ujuttaa kreationismi vaihtoehdoksi tiedeopetuksen Raamattua haastavaksi koettuihin osuuksiin. Suunnitelma oli, että lopulta kreationismi kuitenkin korvaisi kokonaan ne osuudet, mutta se onkin sitten keskustelunaihe erikseen.

        Mutta tosiaan tieteessä ja tieteelle kreationismi ei voi tarjota mitään, koska se ei itsessään noudata mitään tieteellisiä periaatteita. Kreationismi on uskontoa, jossa tieteen auktoriteetti yritetään kaapata palvelemaan uskonnollisten käsitysten varmistamista. Ideana tuo on täysin sairas, koska tieteessä tehdään ensin havainnot ja sitten vasta johtopäätökset, mutta kreationismissa johtopäätös on jo lukittu, ja sitten katsotaan miten voitaisiin havaintoja valikoimalla ja tulkitsemalla ilakoida, miten asiat muka tukevat sitä johtopäätöstä.


      • >Eiväthän evolutitkaan lääkkeitä kehitä!

        Tosin uusien lääkkeitten kehittämisessä sovelletaan evoluutioteoriaa ihan simona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on. Jotkut ihmiset eivät näytä ymmärtävän sitä, kreationismi ei ole mikään vaihtoehtoinen (eikä mikään muukaan) selitysmalli asioille, joille on jokin tieteellinen selitys. Yhdysvaltalaise uskonnollisen oikeiston lanseeraama kiilastrategian ideahan oli alunperin ujuttaa kreationismi vaihtoehdoksi tiedeopetuksen Raamattua haastavaksi koettuihin osuuksiin. Suunnitelma oli, että lopulta kreationismi kuitenkin korvaisi kokonaan ne osuudet, mutta se onkin sitten keskustelunaihe erikseen.

        Mutta tosiaan tieteessä ja tieteelle kreationismi ei voi tarjota mitään, koska se ei itsessään noudata mitään tieteellisiä periaatteita. Kreationismi on uskontoa, jossa tieteen auktoriteetti yritetään kaapata palvelemaan uskonnollisten käsitysten varmistamista. Ideana tuo on täysin sairas, koska tieteessä tehdään ensin havainnot ja sitten vasta johtopäätökset, mutta kreationismissa johtopäätös on jo lukittu, ja sitten katsotaan miten voitaisiin havaintoja valikoimalla ja tulkitsemalla ilakoida, miten asiat muka tukevat sitä johtopäätöstä.

        "Kreationismi on uskontoa, jossa tieteen auktoriteetti yritetään kaapata palvelemaan uskonnollisten käsitysten varmistamista."

        Täsmälleen näin. Ikävintä siinä on, ette nuo asettavat tieteen kyseenalaiseksi liian monessa asiassa ja näin levittävät kaikenlaisia luuloja ja vääristyneitä tietoja.


    • Anonyymi

      Se on kun on syntymäpöpillä paiskattu niin pakko se on kutsumustaan toteuttaa.

      aloittajalle sanoisin että laita päiväkotimekko ja sininen reppu ja mene pihalle.

      • Anonyymi

        Tuota asiaako ei olisi saanut kysyä? Olisiko pitänyt tehdä vaikkapa uusi avaus Räsäsestä?

        IR


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota asiaako ei olisi saanut kysyä? Olisiko pitänyt tehdä vaikkapa uusi avaus Räsäsestä?

        IR

        Tuolla tyypillä, joka juttuasi kommentoi, on kuulemma neljä tohtoria suvussa. Hui! Kannattaa siis varoa! Hän voi tietää jotain tärkeää! No ei tasan voi! On jo nähty hänen jutuistaan, että jollain hänon aivonsa syövyttänyt. Niin deliriantteja asiaan liittymättömiä mokelluksia hän on palstalle tuupannut aiheeseen kuin aiheeseen, että lienee pykälää vaille aivovainaa. Odotahan vaan, niin hän kohta allekirjoittaa sanomani. Hän saattaa yrittää pinnistää ja keksiä jotain nokkelaa, mutta kuten tulette näkemään, niin siihen hänen rahkeensa eivät vain riitä ja sillä selvä, kaatumaseuroilla päänsä sekoittanut hihhuli kun on.


    • Anonyymi

      Evoluutio tuntee koronan se on kuin isorokko intiaanien keskuudessa.

      • :D Niin virukset kuin bakteeritkin ovat olennainen osa elämää. Eli kuuluvat evoluutioon kaikin tavoin ja kaikesta huolimatta ilman niitä, ei olisi elämääkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe