Kiitos muistisairaudesta.

Anonyymi

Kiitän Herraani muistisairaan puolisoni elämästä.
Tänään laittaessani hänelle lääkkeet, ja hän otti iltalääkeet, niin 10- minuutin jälkeen hän tuli ottamaan taas iltalääkkeitä.
Kiitos, että pitkän liittomme sisällä saan rakkaussuhteeni hioa tässä vaiheessa elämäämme. Saan rakastaa vaimoani, ja miettiä sitä, kuika Jeesus rakastaa seurakuntaansa. Kuinka muistamattomia me olemme.
Ihana vaimoni. Ihanaa, että hän nukkuu edelleen vieressäni, hengittää siinä, elämä kumpuaa hänessä. Saan aamulla keittää hänelle teen, kahvin ja tehdä voikkoleivät ja osoittaa rakkautta, kun rakastan häntä.
Rakkaus on jotain syvällistä ihmisyydessä. Siitä tunnetaan luonteemme olemusta, mitä todella sisäinen minäni hengittää elämään.

Miehen ja naisen väliseen rakkauteen on lisätty ihana aikajana. nuoruudessa elämä huokuin syvää yhteistä elämää. Siinä oli eros- rakkaus, jossa hiottiin elämää.
Siinä pidettiin taukoa, hengellisen elämän ylläpidolle, että Isän edessä saimme elää.
Nyt ei sitä erosta- niin tarvita. Elämänkulku ei rakenna tarvetta, että lisääntymisen tarve on mielessä. Se saa väistyä. On syvällisen rakkauden aika.
Ei puhuta veljellisen rakkauden mitoista, kun puhutaan pulisonvälisestä rakkaudesta. Mutta, nyt opitaan näkemään sitä Agabe- rakkautta.
Siinä kuljetaan ajassa syvällisemmässä suhteessa, joka ei katso omavoipaisuutta, vaan kun toisen voimat eivät ole ajansaaton mitassa eloa mittaamassa, niin rakkaus on jollainlailla tätä Agabea- jumalallista, joka ei mittaa ulkoista, vaan sisäistä rakkautta, joka ei käy tarpeemme mitassa, vaan rakkaudessa.
Se ottaa huomioon rakkaan tarpeen. Eli elämän.
Elämä on tärkein, jossa kohdataan toinen.
Se ylläpitää rakkauden mittaa- se on siinä voikkoleivässä, posken pyyhkäisyssä missä pukee sanoihin, - sinä olet minulle rakas.
Elämäsi henkäys on minulle tärkeä. Ajatuksesi on minulle tärkeä, vaikka se kulkee hitaasti, jossa etsitään sanoja.

Tässä elämänvaiheessa etsitään todella rakkauden sisintä. Se on ihana- tämä agabe- se kertoo Jumalanrakkaudesta meihinnähden.

Hän ei mittaa voimaisuuttamme, Hän mittaa meille lepoa, pidän sinusta huolta, saat viettää "tavallaan sapattia" Jumalantyötä- olen kaikki sinulle.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuinka hullu täytyy olla kiittäessään muistisairaudesta?

      T: iloinen nauraja

      • Anonyymi

        Toivottavasti, kun sairastut, joku sinuakin rakastaa


      • Anonyymi

        Maailmanmielinen hylkää, kun joku ei täytä mittaa. Siksi ymmärrän naurajan kannaoton.
        On hullua kiittää, vaikka puolisolla on muistisairaus, se on kirosana, ei muuta.
        Rakkaus sillä on syvempi olemus, ja siitä puhuin. Maailma ei sitä ymmärrä


    • Vitun hienoa, meillä emäntä toimii juomanlaskijana. Vedit siis taas toisen toisen oluen ja palanpainikkeeksi kolmannen viskipaukun ja taas täytät viinilasia.

      Ei se unohda noita laskuja ollenkaan.

    • Aloituksen tekijä on tekopyhä. Hän on itse muistisairas. Hän ei muista sitä, kuinka hänet on viikoittain kusetettu levittämään uskonnollista paskaa ympäristöönsä ja että se toiminta ei ole mieleltään terveen ihmisen toimintaa.

      Tästä syystä uskovaiset kaksinaamaiset, tekopyhät ja uskonharhoilla aivopestyt ovat minulle kaikkein vastenmielisimpiä ihmisiä.
      Muistisairaskin on sellaista oliota monin kertaisesti viisaampi ja arvokkaampi.

    • Petri.Helsinki

      Koskettava kirjoitus. Niin on hauras ihmiselämä, mutta toivo lepää siinä, että kerran meidät puetaan kirkastettuun ruumiiseen, jolloin ei ole enää kipua tai sairautta. Saamme olla aina Herran kanssa. Silloin viimeistään opimme agape-rakkautta. Jumalan siunausta teille!

      • Anonyymi

        Amen, sinne armosta mekin olemme menossa.
        Vaikka muistimme riistutaan, niin elämämme valinta on elämänkirjan kautta totuus Isän edessä.


      • Anonyymi

        Oletko muuten se Petri Pelle Helsingistä, joka harrastaa sitä samaa, mitä harrasti aikanaan ranskalainen Joseph Pujol?


    • Anonyymi

      Sairauden kautta opitaan ymmärtämään vasta lihan mukaisen rakkauden mitan, sekä Agaberakkauden mitan välisen eron.
      Mikä on lihanrakkaus- mikä on pyyteettömän rakkauden välinen ero

      • Rakkaus tosiaan muuttaa muotoaan parisuhteen kestäessä. Eros-rakkaus muuttuu Filia- rakkaudeksi tai pragmaksi. Filia- rakkaus on jaloa rakkautta, joka on seksuaalisesta vetovoimasta vapaata. Pragma- rakkaus on ajan mittaan kypsynyt ja kehittynyt rakkauden muoto. Se on ajan myötä muodostunutta uniikkia harmoniaa. Pragma voi olla läsnä kauan yhdessä olleiden pariskuntien suhteissa, tai vuosikymmeniä kestäneissä ystävyyssuhteissa. Pragma on nykyään valitettavan harvinaista, koska käytämme niin vähän aikaa rakkauden ylläpidon opettelemiseen. Ensilukemalta arvioisin rakkautesi olevan näitä kahta tyyppiä.

        Agape- rakkaus on sen sijaan jumalallista rakkautta, täysin epäitsekästä, rajaton myötätunnon muoto ja empatiassaan pohjaton. Sitä voit osoittaa esim. siten, että rakastat näitä sinun mollaajia, toivot heidän parastaan ja näet laajemmassa perspektiivissä heidän lähtökohtansa.


      • Anonyymi
        Petri.Helsinki kirjoitti:

        Rakkaus tosiaan muuttaa muotoaan parisuhteen kestäessä. Eros-rakkaus muuttuu Filia- rakkaudeksi tai pragmaksi. Filia- rakkaus on jaloa rakkautta, joka on seksuaalisesta vetovoimasta vapaata. Pragma- rakkaus on ajan mittaan kypsynyt ja kehittynyt rakkauden muoto. Se on ajan myötä muodostunutta uniikkia harmoniaa. Pragma voi olla läsnä kauan yhdessä olleiden pariskuntien suhteissa, tai vuosikymmeniä kestäneissä ystävyyssuhteissa. Pragma on nykyään valitettavan harvinaista, koska käytämme niin vähän aikaa rakkauden ylläpidon opettelemiseen. Ensilukemalta arvioisin rakkautesi olevan näitä kahta tyyppiä.

        Agape- rakkaus on sen sijaan jumalallista rakkautta, täysin epäitsekästä, rajaton myötätunnon muoto ja empatiassaan pohjaton. Sitä voit osoittaa esim. siten, että rakastat näitä sinun mollaajia, toivot heidän parastaan ja näet laajemmassa perspektiivissä heidän lähtökohtansa.

        Meidän perheessä ei noilla rakkaus-sanoilla kikkailla. Suomessa on yksi rakkaus-sana ja se riittää meille.


    • Anonyymi

      En ole vielä tavannut yhtään uskovaista, joka olisi edes rakkauden arvoinen.
      En myöskään ole tavannut uskovaista, joka osaisi rakastaa muuten kuin pelkästään huulillaan ja huultensa höpinöillä imitoimalla pastoreidensa ja muiden yhteisönsä johtajien mantroja kuin apinat vailla mitään sen kummempaa sisältöä tai tarkoitusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2136
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe