Gandhi

Katsoikos porukka neloselta eilen kahdeksan Oscarin elokuvan Mahatma Gandhista? Olen kyllä nähnyt elokuvan ennenkin, mutta silti se jaksoi jälleen säväyttää sekä elokuvana että ennenkaikkea Gandhin persoonan takia. Uskomattoman rohkeasti hän taisteli väkivallattoman vastarinnan avulla niin värillisten kansalaisoikeuksien puolesta Etelä-Afrikassa kuin Intian itsenäisyyden takia. Niin suuri oli hänen isällinen vaikutuksensa intialisiin, että kaksi kertaa hän sai puhjenneet väkivaltaisuudetkin loppumaan ryhtymällä syömälakkoon.

Päälimmäisinä hänen ajatuksistaan jäi mieleen kehoitus taistella totuudella ja rakkaudella vääryyttä ja sortoa vastaan. Pohdinnan arvoinen on myös ajatus, että tärkeimmän taistelun pahuutta vastaan jokainen käy omassa sydämessään.

39

1419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MillaN

...mahtava elokuva ja vaikuttava persoona.

Jäi mieleeni englantilainen tuomari joka ei olisi halunnut tuomita Gandhia, mutta antoi kuitenkin kuuden vuoden tuomion ja toivoi Gandhin istuvan siitä kuninkaan päätöksellä vain puolet. Ja tämä tuomari sanoi Gandhille olevansa iloinen jos niin kävisi.

• ...siirtomaaherruuden edustajana epäsuorasti myönsi Gandhin olevan oikeassa ja brittiläisen lainsäädännön epäoikeudenmukaisuuden. Melkoisen rohkea veto tuomarilta.

Vaikka Gadhilla ei koskaan Intiassa ollut mitään virallista asemaa, sai hän kuitenkin oikeutetusti valtiolliset hautajaiset, johon osallistui eri valtioiden päämiehiä. Melkoisen vaikutuksen hän siis teki maailmanlaajuisestikin.

• maron
        norMix kirjoitti:

...siirtomaaherruuden edustajana epäsuorasti myönsi Gandhin olevan oikeassa ja brittiläisen lainsäädännön epäoikeudenmukaisuuden. Melkoisen rohkea veto tuomarilta.

Vaikka Gadhilla ei koskaan Intiassa ollut mitään virallista asemaa, sai hän kuitenkin oikeutetusti valtiolliset hautajaiset, johon osallistui eri valtioiden päämiehiä. Melkoisen vaikutuksen hän siis teki maailmanlaajuisestikin.

tarvittaisiin sellaisia suuria miehiä (vaikka kooltansa pieni olikin) kun Gandhi oli.
        Olen nähnyt elokuvan ennekin, mutta silti sen katselin mielenkiinnolla, se oli todella ajatuksia herättävä. Hyvällä saa aikaiseksi paljon enemmän kuin pahalla. Gandhi todisti sen, mistä löytyisi yhtä rohkea mies tänä aikana?

• norMix evk
        maron kirjoitti:

tarvittaisiin sellaisia suuria miehiä (vaikka kooltansa pieni olikin) kun Gandhi oli.
        Olen nähnyt elokuvan ennekin, mutta silti sen katselin mielenkiinnolla, se oli todella ajatuksia herättävä. Hyvällä saa aikaiseksi paljon enemmän kuin pahalla. Gandhi todisti sen, mistä löytyisi yhtä rohkea mies tänä aikana?

...ja Nobelin rauhanpalkinnon saaja Aung San Suu Kyi löytyy Burmasta. Hän on taistellut rohkeasti ja väkivallattomin keinoin demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta sotilasdiktatuurin hallitsemassa kotimaassaan.

Liekö sitten niin, että poikkeuksellisen vaikeat olosuhteet tuovat esiin poikkeuksellisen rohkeita persoonia taistelemaan vääryyttä vastaan. Tietysti tänäpäivänä tämäntyyppinen työ kanavoituu myös paljolti järjestöihin kuten esim Amnesty Internationaliin.

• sini

mutta Gandhi oli tosi hieno persoona. Kumpa me kaikki voisimme ottaa oppia hänestä.
      Siinä näkee, mitä voi yksi persoona saada aikaan kun on tarpeeksi voimakas luonne.
      Ja tosi on, että jokainen käy taistelun pahuutta vastaan omassa sydämmessään.
      Mutta miksi monen sydän on kuitenkin niin paatunut, ettei tunne sääliä eikä rakkautta lähimmäisiään kohtaan?

• ...löytyy ihmisiä, joilla on moraalista selkärankaa ja rohkeutta olla sanojensa takana. Yleensä sanotaan, ettei yksi ihminen mitään voi. Gandhi kuitenkin osoitti, että yksittäisellä ihmiselläkin on vaikutusmahdollisuus.

Jos todella jokainen edes hieman enemmän välittäisi lähimmäisistään, olisi maailma paljon parempi paikka elää. On järkyttävää kuulla, kuinka esim joku on tuupertunut keskellä vilkasta kaupunkia ilman että kukaan on vaivautunut selvittämään, mistä on kysymys tai edes hälyttänyt apua paikalle.

• sini
        norMix kirjoitti:

...löytyy ihmisiä, joilla on moraalista selkärankaa ja rohkeutta olla sanojensa takana. Yleensä sanotaan, ettei yksi ihminen mitään voi. Gandhi kuitenkin osoitti, että yksittäisellä ihmiselläkin on vaikutusmahdollisuus.

Jos todella jokainen edes hieman enemmän välittäisi lähimmäisistään, olisi maailma paljon parempi paikka elää. On järkyttävää kuulla, kuinka esim joku on tuupertunut keskellä vilkasta kaupunkia ilman että kukaan on vaivautunut selvittämään, mistä on kysymys tai edes hälyttänyt apua paikalle.

Aletaanko norMix tehdä tätä maailma paremmaksi elää?
        Eikös me kahdestaan voitais parantaa tää maailma :=))) No nyt Sini on vähän juonut siideriä.
        Mutta apatiaan me ei vaivuta. Eihän?
        Yks asia mua askarruttanut, josta en ole ihan varma.
        Oletko sinä yhden palstan T.O. Vai onko se Jermu, vai oletteko yks ja sama persoona? :=)))

• norMix evk
        sini kirjoitti:

Aletaanko norMix tehdä tätä maailma paremmaksi elää?
        Eikös me kahdestaan voitais parantaa tää maailma :=))) No nyt Sini on vähän juonut siideriä.
        Mutta apatiaan me ei vaivuta. Eihän?
        Yks asia mua askarruttanut, josta en ole ihan varma.
        Oletko sinä yhden palstan T.O. Vai onko se Jermu, vai oletteko yks ja sama persoona? :=)))

...maailmanparannus juuri parhaiten sujuukin, niin mikä jottei aloitettaisi. Ikävä vaan, ettei seuraavana päivänä välttämättä enää muista, miten se tapahtuikaan.

Minnen sitten ole mikään E.T enkä edes O.T siis T.O Vahvasti kyllä epäilen, että toi Jermu on se E.T Minulla taas ei sitten taatusti ole Jermun kanssa mitään tekemistä!

• sini
        norMix evk kirjoitti:

...maailmanparannus juuri parhaiten sujuukin, niin mikä jottei aloitettaisi. Ikävä vaan, ettei seuraavana päivänä välttämättä enää muista, miten se tapahtuikaan.

Minnen sitten ole mikään E.T enkä edes O.T siis T.O Vahvasti kyllä epäilen, että toi Jermu on se E.T Minulla taas ei sitten taatusti ole Jermun kanssa mitään tekemistä!

Mutta mitenhän, jos tässä pikkupienissä sitä maailmaa parannetais? Ja jos kaikki muutkin olis pikkupienissä. Mutta taas ongelma on se, että jotkut ovat pikkupienissä niin agressiivisia. Että mitäs nyt sitten? :=)))

• norMix evk
        sini kirjoitti:

Mutta mitenhän, jos tässä pikkupienissä sitä maailmaa parannetais? Ja jos kaikki muutkin olis pikkupienissä. Mutta taas ongelma on se, että jotkut ovat pikkupienissä niin agressiivisia. Että mitäs nyt sitten? :=)))

...ole sen agressiivisempi pienessä kuin selvänäkään, joten sen puolesta voit ainakin minun kanssani maailmaa parannella. Paremminkin taitaa tulla ongelmaksi tuo kellon käyminen, kun ei ihan koko yötä viitsisi tässä koneellakaan notkua. Mutta jos mielessäsi on joku aihe, niin kerro pian. Ainakin jokun kommentin lupaan heittää.

• Sofienne

Olen myös katsonut elokuvan moneen kertaan ja aina se vaan säväyttää.
      Eräs mielenkiintoinen kohta on se, että Gandhi sai väkivallattoman itsenäisyystaistelunidean raamatusta, kun hän luki vuorisaarnan, jonka neljäs käsky on ’älä ole pahaa vastaa’.

Vaikka Gandhi oli itse hindu teki Kristus mitä ilmeisemmin omilla teoillaan, opeillaan ja elämän asenteellaan suuren vaikutuksen Gandhiin mitkä jäivät itämään hänessä - saaden aikaan noin valtavan oivalluksen väkivallattomasta taistelusta millä hän vapautti Intian.

*sofi*

• Olen tainnutkin missata Raamatun ja vuorisaarnan merkityksen Gandhille. Toisaalta itsekin aikanaan vuorisaarnan lukeneena on helppo uskoa, että sillä oli Gandhiin syvä vaikutus. Viimeiseen asti Gandhi yritti säilyttää Intian hindujen ja muslimien yhteisenä valtiona. Kun sitten jakautuminen Intiaan ja Pakistaniin oli väistämätön, sai hän nälkälakollaan estettyä verisen sisällissodan.

• MillaN

...nähnyt elokuvan vain kerran, joten en muista nähneeni tuota mainitsemaasi kohtaa, missä Gandhi luki raamattua. Harmi.:(

Elokuva oli niin vaikuttava ja mielenkiintoinen kaikkine tapahtumineen ettei siitä ehtinyt huomata kaikkea kerralla. Yleensä kun elokuvan katsoo monta kertaa, niin aina sieltä löytyy jotain uutta mitä ei aiemmilla kerroilla ole huomannut. Minun täytyykin katsoa elokuva uudestaan.:)

• MillaN kirjoitti:

...nähnyt elokuvan vain kerran, joten en muista nähneeni tuota mainitsemaasi kohtaa, missä Gandhi luki raamattua. Harmi.:(

Elokuva oli niin vaikuttava ja mielenkiintoinen kaikkine tapahtumineen ettei siitä ehtinyt huomata kaikkea kerralla. Yleensä kun elokuvan katsoo monta kertaa, niin aina sieltä löytyy jotain uutta mitä ei aiemmilla kerroilla ole huomannut. Minun täytyykin katsoa elokuva uudestaan.:)

...tunnusmerkkejä yleensä onkin, että se saa ajattelemaan ja sen haluaa nähdä uudestaan. Hyvä filmi uudestaan nähtynäkin sävähdyttää ja siitä löytää uusia piirteitä.

• MillaN
        norMix kirjoitti:

...tunnusmerkkejä yleensä onkin, että se saa ajattelemaan ja sen haluaa nähdä uudestaan. Hyvä filmi uudestaan nähtynäkin sävähdyttää ja siitä löytää uusia piirteitä.

...tunne minulla on aina kun katson uudestaan ja uudestaan Braveheartin.:D

• n52

nähny ja mua ottaa todella sillee vanhanaikasest kaaliin,mut mä olen jotenkin yritänny turvata sen tulevan vanhuuden,eli mä komensin mun yhden tulevaisuuden toivon ettii sen jostaa ja toimittaa vaikka lahjaks mulle joten.
      Äitien päivänä voipi olla toivoa ja siksi en suostu lukemaan tätä ketjua enkä mitään ketjua mikä sitä aihetta käsittelee.
      Moi. kiva kun jokainen on olemasssa!!

• ...luekaan, niin kyllä sinun kannattaa Gandhi katsoa vaikka sitten videolta. Toivottavasti se sinun tulevaisuudentoivosi löytää sen jostain. Ainakin esim amazon.com näyttäisi tuota kauppaavan. Hyviä tulevia filmihetkiä sinulle!

• n52
        norMix kirjoitti:

...luekaan, niin kyllä sinun kannattaa Gandhi katsoa vaikka sitten videolta. Toivottavasti se sinun tulevaisuudentoivosi löytää sen jostain. Ainakin esim amazon.com näyttäisi tuota kauppaavan. Hyviä tulevia filmihetkiä sinulle!

tarkotin sitä,että se laitetaan mulle videolle.
        Olen itse lukenut jonkin verran kyseisestä idealistista ja siksi haluan ehdottomasti katsoa sen elokuvan.
        Minä rakastan hyvään uskovia!

Kiitti vinkistä ja kiva kun sinäkin kuulut kilttien heimoon!

• norMix evk
        n52 kirjoitti:

tarkotin sitä,että se laitetaan mulle videolle.
        Olen itse lukenut jonkin verran kyseisestä idealistista ja siksi haluan ehdottomasti katsoa sen elokuvan.
        Minä rakastan hyvään uskovia!

Kiitti vinkistä ja kiva kun sinäkin kuulut kilttien heimoon!

...että näet filmin.

Tiedä nyt sitten tuohon mainitsemaasi kilttien heimoon kuulumisestani. Totuuspohjaiset filmit, joissa taistellaan väkivallattomin keinoin paremman maailman puolesta, ovat kuitenkin aina kiehtoneet minua. Esimerkkeinä mainittakoot vaikkapa Huuto vapaudelle ja Schindlerin lista.

• n52
        norMix evk kirjoitti:

...että näet filmin.

Tiedä nyt sitten tuohon mainitsemaasi kilttien heimoon kuulumisestani. Totuuspohjaiset filmit, joissa taistellaan väkivallattomin keinoin paremman maailman puolesta, ovat kuitenkin aina kiehtoneet minua. Esimerkkeinä mainittakoot vaikkapa Huuto vapaudelle ja Schindlerin lista.

samallainen maku kuin mulla ja minä lisäksi annan heti pisteitä jos pohjautuu totuuteeen.

Mikä on sinusta paras minkä olet nähnnyt?
        En vällttämättä tarkoita yhtä koska on liian vaikeaa laittaa ne allekkain,mutta...

• norMix evk
        n52 kirjoitti:

samallainen maku kuin mulla ja minä lisäksi annan heti pisteitä jos pohjautuu totuuteeen.

Mikä on sinusta paras minkä olet nähnnyt?
        En vällttämättä tarkoita yhtä koska on liian vaikeaa laittaa ne allekkain,mutta...

...taitaa olla vielä näkemättä ja näkemistäni on vaikea nostaa mitään ylitse muiden. Mainitsemieni lisäksi hyvinä elokuvina tulee mieleen mm Hiljaiset sillat, Englantilainen potilas, Pieni suklaapuoti, Titanic, Ben Hur, Viimeinen keisari, Papillion, Nykyaika, Piukat paikat, Idän pikajuna, Missisipi palaa... ja kotimaisista vaikka Täällä pohjan tähden alla ja Jäniksen vuosi. Entäpä oma listasi?

• sini
        norMix evk kirjoitti:

...taitaa olla vielä näkemättä ja näkemistäni on vaikea nostaa mitään ylitse muiden. Mainitsemieni lisäksi hyvinä elokuvina tulee mieleen mm Hiljaiset sillat, Englantilainen potilas, Pieni suklaapuoti, Titanic, Ben Hur, Viimeinen keisari, Papillion, Nykyaika, Piukat paikat, Idän pikajuna, Missisipi palaa... ja kotimaisista vaikka Täällä pohjan tähden alla ja Jäniksen vuosi. Entäpä oma listasi?

Tässä tulen väliinne sanomaan oman kommentin.

Hiljaiset sillat oli elokuvana mulle pettymys, ku kirja oli niin hyvä. Kotimaisista uusimmista elokuvista Mies vailla menneisyyttä oli tosi hyvä elokuva myös. Hyvät, Pahat ja Rumat ( Siitä se alkuperäinen versio joka kesti lähes 4 tuntia)

• n52
        norMix evk kirjoitti:

oli puhe.Aihe vaikea.

Alkuperäinen.
        Tuntematon sotilas.
        Täällä pohjan tähden alla.
        Sormusten herra.
        Tuulen viemää.
        Huojuva kartano.
        Majakkalaiva.
        Arpinaama.

Onhan noita pilvin pimein.
        Samoja myös kuin sinulla paitsi,että en tykkännyt siitä Englantilainen potilas.

Kohta meinaan nauhottaa/katsoa sen ruotsalais elokuvan.Ne on minusta olleet hyviä.
        Oletko katsonut niitä?

• n52
        sini kirjoitti:

Hiljaiset sillat oli elokuvana mulle pettymys, ku kirja oli niin hyvä. Kotimaisista uusimmista elokuvista Mies vailla menneisyyttä oli tosi hyvä elokuva myös. Hyvät, Pahat ja Rumat ( Siitä se alkuperäinen versio joka kesti lähes 4 tuntia)

Ehdottomasti hyvä se Hyvät Pahat ja Rumat!

• norMix evk
        sini kirjoitti:

sopiihan tähän kommentteja eihän punainen pallukka ole vielä lähelläkään ;))

Makuasioista ei voi kiistellä, sillä yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä, kolmas molemmista ja neljäs ei kummastakaan. Aika harvoin elokuva on parempi kuin kirja, sillä mielikuvitus pystyy muokkaamaan kirjan antamaa mielikuvaa edullisempaan suuntaan. Mutta täytyypä sitten lukea Hiljaiset sillat kirjanakin, jos se kerran mielestäsi on NIIN hyvä :))

• norMix evk
        n52 kirjoitti:

oli puhe.Aihe vaikea.

Alkuperäinen.
        Tuntematon sotilas.
        Täällä pohjan tähden alla.
        Sormusten herra.
        Tuulen viemää.
        Huojuva kartano.
        Majakkalaiva.
        Arpinaama.

Onhan noita pilvin pimein.
        Samoja myös kuin sinulla paitsi,että en tykkännyt siitä Englantilainen potilas.

Kohta meinaan nauhottaa/katsoa sen ruotsalais elokuvan.Ne on minusta olleet hyviä.
        Oletko katsonut niitä?

elokuvaa Beck - Poika lasipallossa. Tämä nyt vaan edustaa elokuvatyyppiä, mistä en erityisemmin pidä, joten taidan jättää sen väliin. Sensijaan huomenna täytynee katsoa puhtaasta uteliaisuudesta Harry Potter- ainakin alku.

• n52
        norMix evk kirjoitti:

elokuvaa Beck - Poika lasipallossa. Tämä nyt vaan edustaa elokuvatyyppiä, mistä en erityisemmin pidä, joten taidan jättää sen väliin. Sensijaan huomenna täytynee katsoa puhtaasta uteliaisuudesta Harry Potter- ainakin alku.

et?

• norMix evk
        n52 kirjoitti:

et?

nääs :))

• n52
        norMix evk kirjoitti:

nääs :))

huomenna joku potteri?
        Hitto kun en saa mielee missä sanotaa nääs?

• n52 kirjoitti:

huomenna joku potteri?
        Hitto kun en saa mielee missä sanotaa nääs?

...Harry Potter ja viisasten kivi!

• n52
        norMix kirjoitti:

...Harry Potter ja viisasten kivi!

että laitoit!
        Minulla on nimittäin paha tapa katsella illan ohjelmatarjontaa vasta kahdeksan uutisten jälkeen.
        En varsinaisesti ole fani,mutta tykkään elokuvan hyvästä tasosta ja siinä on pari todella hyvää näyttelijää,

Katselemisiin =)

• n52 kirjoitti:

että laitoit!
        Minulla on nimittäin paha tapa katsella illan ohjelmatarjontaa vasta kahdeksan uutisten jälkeen.
        En varsinaisesti ole fani,mutta tykkään elokuvan hyvästä tasosta ja siinä on pari todella hyvää näyttelijää,

Katselemisiin =)

...lähinnä nuorison fantasiaelokuva. Uteliaisuuttani aion sen katsoa, koska Potterit ovat kirjoina saaneet niin uskomattoman suosion.

• ...mainittakoot vielä, että vuokraviljelijöiden kurjistunut asema oli ainakin filmin mukaan alkusysäys Gandhille Intian itsenäistämiseksi. Brittiläiset maanomistajat olivat pakottaneet vuokralaisensa viljelemään kankaiden värjäämisessä käytettyä indigoa, joiden markkinat romahtivat intialaisten alettua ostaa Britanniassa tehtyjä valmisvaatteita kotona valmistettujen sijaan. Gandhi aloitti kampanjan brittivaatteiden polttamiseksi ja alkoi tehdä itsekin omat vaatteensa langankehräyksestä alkaen.

Tänäpäivänä tilanne on kääntynyt päälaelleen, kun Intiassa ja muualla Kauko-Idässä halpatyövoimalla tehdyt vaatteet ovat vallanneet länsimarkkinat ja täkäläinen valmistus on lähes loppunut kannattamattomana.

• Castafiore

Meidän pitäisi kaikkien pystyä osoittamaan rohkeutta silloin kun sitä tarvitaan.

Martin Luther King on joskus viisasti todennut, että ongelmana eivät ole pahat ihmiset, vaan hyvien ihmisten hiljaisuus.

• selän kääntäminen vääryydelle on sama kuin sen hyväksyminen!

• merliNelli

sinulle myös:)
      Olen tässä ohitellut tätä avausta..kun ei ole mitään sanottavaa elokuvasta..
      En nähnyt, kun näkyy vaan nuo kolme kanavaa*huokaisee*:(
      Kai se digiboksi pitää laittaa, ylen teemallakin näyttää olevan väliin mielenkiintoista ohjelmaa.
      On vaan pieni ongelma..sama mikä lapsilla karkkihyllyllä..paljosta on vaikea valita:)

• n52

En nähnyt minäkään,mutta uskoisin saavani vielä uuden tilaisuuden.
        Ulkona on ihan kiva ilma.
        Mulle oli ja pikku tipu tuonut tyynyn alle suklaapupuja.Nam,nam on vaan niin julmaa touhua haukata pupujen päitä poikki.
        Makeat päivän jatkot kaikille!

Ps,Digipoksit mulle täyttä hebreaa.Valkkasin hinnan peruusteella ja halusin sellasen jossa oli kortin lukija.

• sinullekin :))

Niin, vaikeatahan on kommenttia heittää, jos ei elokuvaa ole nähnyt. Jossain hyvän valikoiman omaavassa videovuokraamossakin saattaisi tietysti tuokin olla.

Lähinnä digiboxi tuo lisää vaihtoehtoja, mitä ei kannata katsoa. Tai sitten on kriittisyyteni entisestään lisääntynyt. No onhan siellä joskus jotain katsottavaakin kuten esim juuri Teemalla hienoja dokumentteja. Tosin jos asut nelosen näkyvyysalueen ulkopuolella, mahtaako boxikaan sitä tuoda näkyviin.

• merliNelli
        norMix kirjoitti:

sinullekin :))

Niin, vaikeatahan on kommenttia heittää, jos ei elokuvaa ole nähnyt. Jossain hyvän valikoiman omaavassa videovuokraamossakin saattaisi tietysti tuokin olla.

Lähinnä digiboxi tuo lisää vaihtoehtoja, mitä ei kannata katsoa. Tai sitten on kriittisyyteni entisestään lisääntynyt. No onhan siellä joskus jotain katsottavaakin kuten esim juuri Teemalla hienoja dokumentteja. Tosin jos asut nelosen näkyvyysalueen ulkopuolella, mahtaako boxikaan sitä tuoda näkyviin.

tässä syrjäsilmällä Harry Potteria katselen:D

Kyllä nelonen juuri ja juuri näkyisi boksilla.Ohjelmalehteä selatessa tulee kyllä tunne tarviiko sitä lisää hömppäohjelmia..:P
        Nykyiset sarjat eivät saa meikäläistä hiphurraamaan.
        Hmm, jotain hyvää kiinnostavien telkkariohjelmien vähyydessä on..jää aikaa muuhunkin kuin telkkarin tuijottamiseen:D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      224
      1958
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1216
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1055
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      940
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      855
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      844
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      792
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      784
    Aihe