Sleyn ja Lahden Lutherin kirkon sananvapaus.
Onko arvostelu Sleyn ja Lahden Luther kirkon kiinteistöyhtiötä kohtaan sallittua? Mihikään kysymyksiin ei vastata maileissä eikä yhtiökokouksissa. Ei paikkaa missä arvostelun suoritaisi. Isännöijä ja hallitus eivät vastaa. Monta vuotta olen yrittänyt. Jos arvostelee maililla, saa postiluukusta prosyyrin "Jumala on hyvä Jumala", jossa kerrotaan mitä synnit aiheuttavat. Yhtiökokouksissa kirkon kahviossa taas ovat kuulemma kirkon seinät niin pyhiä, ettei arvostelu ole soveliasta. Onko tämä kuinka yleistä Sleyn ja Lutherin kirkon piirissä.?Yhtiössä on isännöitsijänä Lahden isännöinti palvelu ky. Toiminta käsitykseni mukaan pelkkää salailua, kieroilua jne..
Kun muutin asumaan vuosia sitten Lutherin kirkon viereen, ihmiset puhuivat, että oat kaikki valehtelijoita, kieroilijoita jne .. Pidin aluksi puheita median tuottaminen mielipiteinä. Nyt uskon puheiden olleen totta ja toiminnan vielä pahempaa, suorastaan ala-arvoista?
Olenko uskonnon uhri?
5
85
Vastaukset
- Anonyymi
enpä tiedä aloittajan kokemuksia, käsityksiä, tms.
voin sanoa, että olen uskonon uhri (lahkon opetuksen uhri), itse mennyt asioita lävitse, vaan: lahkot = on joku entisaikojen ns, "raittiusseura".
tavallaan hyvää opettavat, vaan jo ennestään raitis (alkoholista, tms.vapaa.) eivät oikein suopein silmin katsele, kun ei ole mitään "järisyttävää" tuo tullessaan, kuin se mikä on ollut ja on: Jeesuksen Kristuksen kuolema ja Ylösnoussut vapahtaja. - Anonyymi
En luota sellaiseen kirkkoon, joka käyttää itsestään jonkun ihmisen nimeä. Silloinhan nämä ovat sitoutuneet jonkun ihmisen nimeen Jeesuksen nimen sijasta.
Muistettava, että Jeesus kielsi tappamasta, mutta Luther käski tappamaan kaikki ne joita hän kutsui "anapabtiksiksi" . Luther käski vainoomaan kaikkia, jotka kastoivat uskoontulleet, niinkuin Raamattu opettaa kastamaan uskoontulleet. jne.
Lutherin tekstejä käyttivät natsit holokaustissa. Täsmäytys keskustelun aloitukseen.
En ole uskonnon uhri siinä mielessä, että koskaan minuun pystyisivät ideologisella kannalla vaikuttamaan. Olen sen verran vahva henkilö että mikään henkinen painostus tai aivopesu ei kohdallani onnistu eikä ole koskaan onnistunut. Haluan vaan tuoda esille myös tämän puolen asiasta.
Jatkuva kieroilu, salailu sekä kyvyttömyys vastata teoistaan esitetyihin kysynyksiin tuntuu olevan pikemmin sääntö kuin poikkeus Sleyn ja Lutherin kirkon edustajien keskuudessa.
Olen valtion kirkon kannattaja. Siitäkin voin tosin olla montaa mieltä. En ole kuitenkaan mitään negatiivista kohtelua Heidän taholtaan saanut. Työeläkkeellä olen ollut noin 6 vuotta. Tyhmäänhän tämä arvostelu on, mutta toisaalta hyvää taistelua vanhuuden dementiaa vastaan.- Anonyymi
Otsikon kysymykseesi: Olet.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356