Finnjetistä sotalaiva

Anonyymi

26

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taas idioottimainen avaus. Suomi EI TARVITSE lentotukialusta!

      • Anonyymi

        Miksi Suomella on 60 lentotukialushävittäjää.


    • Anonyymi

      Siksi, että ne toimii maakentillä yhtä hyvin ja taittuvista siivistä on hyötyä hangaareissa!

      • Anonyymi

        Onko maakentillä vaijeri stoppi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko maakentillä vaijeri stoppi ?

        Onko maakentillä höyrykatapultteja nopeuttaan nousua. ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko maakentillä vaijeri stoppi ?

        Ei tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko maakentillä höyrykatapultteja nopeuttaan nousua. ?

        Onko maakentillä höyrykatapultteja nopeuttaan nousua. ?

        Ei tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko maakentillä vaijeri stoppi ?

        Kyllä korpikentillä käytetään!


    • Anonyymi

      Täysin mahdoton ajatus. Aluksen runko ei ole panssariterästä. Lentotukialuksessa on ulkopinta panssariterästä, välissä 150-200 mm tammilankkua ja sisäpuolinen runko taas panssariterästä.

      Tietysti tykkejä ja raketinheittimiä olisi saanut kannelle, mutta olisi sekin vaatinut aika suuria muutostöitä

      • Anonyymi

        USS Wölwerine on tehty siipiratsaluksesta.

        ILMARI WÄNÄTÄLLI, hieno nimi!


      • Anonyymi

        Vanhoissa autolautoissa sekä jäänmurtajissa oli valmiina tykkien kiinnityskehät ja peräkannella miinakiskojen paikat. Samoin Finnjetissä. Jäänmurtajat oli tarkoitettu toimimaan saattoaluksina ja Jane's Fighting Ships luokitteli ne sotalaivoiksi ja merivoimiin kuuluviksi.


    • Anonyymi

      Olisihan Finnjetistä pystynyt tekemään lentotukialuksen, toisen maailmansodan saattuetukialukset olivat usein matkustajalaivoista muunneltuja.
      Finnjet tosin oli autolautta, että minnekään Itämerta kauemmas valloitusretkille sillä ei olisi kannattanut lähteä.

      • Anonyymi

        Alakannelta olisi voinut laskea vesihiisiä ja upinniemen sammakkomiehiä.


    • Anonyymi

      Suomen ilmavoimien MiG21 -hävittäjät olisivat korskeasti ampaisseet taivaalle Finnjetilta komeiden lentomestarien ohjastamina! Ooh Aah!

      • Anonyymi

        Oltaisi voitettu seuraava maailmansota!


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Venäläiset olisivat ostaneet Finnjetin ja nyt Helsinkiä vahtisi lentotukialus Kapteeni Sorokinin Suhoit.

    • Anonyymi

      Sinänsä erikoista että toimiva laiva purettiin.
      Väitettiin että moottorien vaihto on mahdotonta.
      No netissä on kyllä videoita ja TV:stäkin taisi tulla joku jakso urakasta missä laivoja leikattiin kyljestä auki ja motin vaihto.
      Jossakin jaksossa taisivat katkaista koko laivan ja jatkaa sitä.

      Mahdotontako? Ei tekijämiehille..

      • Anonyymi

        Ei kyse ole siitä, että olisiko jotain voinut vaihtaa!

        Olennaista oli se, ettäolisiko paatille ollut kannattavaa ja mielekästä käyttöä ja siihen vastaus kuuluu EI OLLUT! Siksi se romutettiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse ole siitä, että olisiko jotain voinut vaihtaa!

        Olennaista oli se, ettäolisiko paatille ollut kannattavaa ja mielekästä käyttöä ja siihen vastaus kuuluu EI OLLUT! Siksi se romutettiin!

        Finnjetissä oli kaksi konetta ja yhteensä 4 voimanlähdettä. Laiva ehti tuhoutua varkaiden käsissä ja homehtua, kun sitä Intiassa hietikkoon juuttuneena kaupattiin. Alunperin se hylättiin liian epätaloudellisena.


      • Anonyymi

        Kellosaaren kaasuturbiinivoimalassa on edelleen käytössä samat kaasuturbiinit kuin oli Finnjetissa. Kyllä se oli ns. yleiset syyt miksi Finnjet piti romuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellosaaren kaasuturbiinivoimalassa on edelleen käytössä samat kaasuturbiinit kuin oli Finnjetissa. Kyllä se oli ns. yleiset syyt miksi Finnjet piti romuttaa.

        Eivät olleet! Jos jokin ei kannata niin minkäs teet! On aivan yleistä, että käyttökelpoiset osat uusiokäytetään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellosaaren kaasuturbiinivoimalassa on edelleen käytössä samat kaasuturbiinit kuin oli Finnjetissa. Kyllä se oli ns. yleiset syyt miksi Finnjet piti romuttaa.

        Sehän onkin pelkästään varavoimalaitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät olleet! Jos jokin ei kannata niin minkäs teet! On aivan yleistä, että käyttökelpoiset osat uusiokäytetään!

        Kyllä Kellosaaressa on aivan samanlaiset kaasuturbiinit käytössä, käy itse niin näet. Minä olen käynyt. Se on sitten eri asia että oliko ko. turbiinit paras voimanlähde matkustajalaivaan, kyllä se niillä ainakin rapeasti kulki.


    • Anonyymi

      Finnjet oli oman aikansa virhearvio! Varustamo uskoi, että kuljetusliikkeet olivat valmiita maksamamaan todella nopeasta kuljetuslauttayhteydesta E-Suomen ja Saksan välillä! Osoittautui käytännössä, että halpa kuljetushinta oli tärkeämpi kuin nopeus. Siksi laivan moottorit vaihdettiin jo kertaalleen. Pitkän päälle ei linja kuitenkaan kannattanut kun taas linjoille HKI-Tallinna ja HKI-Tukholma oli riittävästi niihin tehtäviin sopivaa kalustoa. Finnjet jäi pois liikenteestä kannattamattomana.

      Suomen armeija ja ilmavoimat taas eivät todellakaan kaipaa lentotukialusta!

      • Anonyymi

        USS Gerald R. Fordin viemärijärjestelmä on samankaltainen kuin mitä löytyy matkustajalaivoista.

        Kaikki ei ole järjestelmän suunnittelussa mennyt kuitenkaan putkeen, sillä viemärit tukkeutuvat säännöllisin väliajoin. Erityisen pahasti sitä kuormittavat miehistön aamutoimet, kun vessoja vedetään samanaikaisesti ympäri alusta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      152
      10997
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5250
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2463
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      30
      2153
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1721
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1584
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1270
    8. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1196
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

      Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      92
      935
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

      Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      317
      902
    Aihe