Finnjetistä sotalaiva

Anonyymi

26

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taas idioottimainen avaus. Suomi EI TARVITSE lentotukialusta!

      • Anonyymi

        Miksi Suomella on 60 lentotukialushävittäjää.


    • Anonyymi

      Siksi, että ne toimii maakentillä yhtä hyvin ja taittuvista siivistä on hyötyä hangaareissa!

      • Anonyymi

        Onko maakentillä vaijeri stoppi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko maakentillä vaijeri stoppi ?

        Onko maakentillä höyrykatapultteja nopeuttaan nousua. ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko maakentillä vaijeri stoppi ?

        Ei tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko maakentillä höyrykatapultteja nopeuttaan nousua. ?

        Onko maakentillä höyrykatapultteja nopeuttaan nousua. ?

        Ei tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko maakentillä vaijeri stoppi ?

        Kyllä korpikentillä käytetään!


    • Anonyymi

      Täysin mahdoton ajatus. Aluksen runko ei ole panssariterästä. Lentotukialuksessa on ulkopinta panssariterästä, välissä 150-200 mm tammilankkua ja sisäpuolinen runko taas panssariterästä.

      Tietysti tykkejä ja raketinheittimiä olisi saanut kannelle, mutta olisi sekin vaatinut aika suuria muutostöitä

      • Anonyymi

        USS Wölwerine on tehty siipiratsaluksesta.

        ILMARI WÄNÄTÄLLI, hieno nimi!


      • Anonyymi

        Vanhoissa autolautoissa sekä jäänmurtajissa oli valmiina tykkien kiinnityskehät ja peräkannella miinakiskojen paikat. Samoin Finnjetissä. Jäänmurtajat oli tarkoitettu toimimaan saattoaluksina ja Jane's Fighting Ships luokitteli ne sotalaivoiksi ja merivoimiin kuuluviksi.


    • Anonyymi

      Olisihan Finnjetistä pystynyt tekemään lentotukialuksen, toisen maailmansodan saattuetukialukset olivat usein matkustajalaivoista muunneltuja.
      Finnjet tosin oli autolautta, että minnekään Itämerta kauemmas valloitusretkille sillä ei olisi kannattanut lähteä.

      • Anonyymi

        Alakannelta olisi voinut laskea vesihiisiä ja upinniemen sammakkomiehiä.


    • Anonyymi

      Suomen ilmavoimien MiG21 -hävittäjät olisivat korskeasti ampaisseet taivaalle Finnjetilta komeiden lentomestarien ohjastamina! Ooh Aah!

      • Anonyymi

        Oltaisi voitettu seuraava maailmansota!


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Venäläiset olisivat ostaneet Finnjetin ja nyt Helsinkiä vahtisi lentotukialus Kapteeni Sorokinin Suhoit.

    • Anonyymi

      Sinänsä erikoista että toimiva laiva purettiin.
      Väitettiin että moottorien vaihto on mahdotonta.
      No netissä on kyllä videoita ja TV:stäkin taisi tulla joku jakso urakasta missä laivoja leikattiin kyljestä auki ja motin vaihto.
      Jossakin jaksossa taisivat katkaista koko laivan ja jatkaa sitä.

      Mahdotontako? Ei tekijämiehille..

      • Anonyymi

        Ei kyse ole siitä, että olisiko jotain voinut vaihtaa!

        Olennaista oli se, ettäolisiko paatille ollut kannattavaa ja mielekästä käyttöä ja siihen vastaus kuuluu EI OLLUT! Siksi se romutettiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse ole siitä, että olisiko jotain voinut vaihtaa!

        Olennaista oli se, ettäolisiko paatille ollut kannattavaa ja mielekästä käyttöä ja siihen vastaus kuuluu EI OLLUT! Siksi se romutettiin!

        Finnjetissä oli kaksi konetta ja yhteensä 4 voimanlähdettä. Laiva ehti tuhoutua varkaiden käsissä ja homehtua, kun sitä Intiassa hietikkoon juuttuneena kaupattiin. Alunperin se hylättiin liian epätaloudellisena.


      • Anonyymi

        Kellosaaren kaasuturbiinivoimalassa on edelleen käytössä samat kaasuturbiinit kuin oli Finnjetissa. Kyllä se oli ns. yleiset syyt miksi Finnjet piti romuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellosaaren kaasuturbiinivoimalassa on edelleen käytössä samat kaasuturbiinit kuin oli Finnjetissa. Kyllä se oli ns. yleiset syyt miksi Finnjet piti romuttaa.

        Eivät olleet! Jos jokin ei kannata niin minkäs teet! On aivan yleistä, että käyttökelpoiset osat uusiokäytetään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellosaaren kaasuturbiinivoimalassa on edelleen käytössä samat kaasuturbiinit kuin oli Finnjetissa. Kyllä se oli ns. yleiset syyt miksi Finnjet piti romuttaa.

        Sehän onkin pelkästään varavoimalaitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät olleet! Jos jokin ei kannata niin minkäs teet! On aivan yleistä, että käyttökelpoiset osat uusiokäytetään!

        Kyllä Kellosaaressa on aivan samanlaiset kaasuturbiinit käytössä, käy itse niin näet. Minä olen käynyt. Se on sitten eri asia että oliko ko. turbiinit paras voimanlähde matkustajalaivaan, kyllä se niillä ainakin rapeasti kulki.


    • Anonyymi

      Finnjet oli oman aikansa virhearvio! Varustamo uskoi, että kuljetusliikkeet olivat valmiita maksamamaan todella nopeasta kuljetuslauttayhteydesta E-Suomen ja Saksan välillä! Osoittautui käytännössä, että halpa kuljetushinta oli tärkeämpi kuin nopeus. Siksi laivan moottorit vaihdettiin jo kertaalleen. Pitkän päälle ei linja kuitenkaan kannattanut kun taas linjoille HKI-Tallinna ja HKI-Tukholma oli riittävästi niihin tehtäviin sopivaa kalustoa. Finnjet jäi pois liikenteestä kannattamattomana.

      Suomen armeija ja ilmavoimat taas eivät todellakaan kaipaa lentotukialusta!

      • Anonyymi

        USS Gerald R. Fordin viemärijärjestelmä on samankaltainen kuin mitä löytyy matkustajalaivoista.

        Kaikki ei ole järjestelmän suunnittelussa mennyt kuitenkaan putkeen, sillä viemärit tukkeutuvat säännöllisin väliajoin. Erityisen pahasti sitä kuormittavat miehistön aamutoimet, kun vessoja vedetään samanaikaisesti ympäri alusta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      46
      10644
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      128
      10176
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      22
      7947
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      177
      6364
    5. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      35
      5058
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      58
      4800
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      132
      4152
    8. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

      Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      129
      3466
    9. Missä vaiheessa

      Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      63
      3175
    10. Adonikselle

      Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin
      Ikävä
      227
      3124
    Aihe