15 000 - 20 000 työpaikkaa keväästä syksyyn vapaana tänä vuonan Suomessa

Anonyymi

Yhdellä alalla on todella kova työvoimapula nyt kun rajat on suljettuina.

"Olemme olleet ulkomaalaisen työvoiman varassa jo 1990-luvulta lähtien. Se on niin fyysistä työtä, että suomalaiset eivät ole halukkaita sitä tekemään."

Millä verukkeella yritätte tästäkin työmahdollisuudesta pois?

Entä sitten kun poikkeuslailla työttömät velvoitetaan maataloustöihin turvaamaan Suomen ruokahuoltoa?

https://yle.fi/uutiset/3-11275090

46

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nämä työt sopisivat opiskelijoille ja koululaisille hyvin !!! Ja lepääville pakolais-turisteille!! - Mikisiköhän kolulaisille ei tarjota näitä töitä ??
      Vaan opiskelijat ja koululaiset hengailee kaupungeissa?? Tarvittaisiinko joku kesäleiri- työleiri järjestelmä opettamaan koululaisia ja opiskelijoita sekä turisteja työelämään? tms?

      • Anonyymi

        Turisteja ei kannata ohjata työelämään, kun rajojen sulkeuduttua heitä ei ole, eikä tietysti lomailemaan tulleita työ edes kiinnosta.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turisteja ei kannata ohjata työelämään, kun rajojen sulkeuduttua heitä ei ole, eikä tietysti lomailemaan tulleita työ edes kiinnosta.

        Pitkäaikatyötön

        -tässä onkin puhe lomailevista , täys ylläpito kela lomilla olevista pakolais-turisteista jotka elätetään e-suomen lähiöihin ikuisille lomille verovaroin... ilman työvelvoitetta.
        EI siis ole puhe itse lomansa maksavista turisteista, huom !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -tässä onkin puhe lomailevista , täys ylläpito kela lomilla olevista pakolais-turisteista jotka elätetään e-suomen lähiöihin ikuisille lomille verovaroin... ilman työvelvoitetta.
        EI siis ole puhe itse lomansa maksavista turisteista, huom !

        He eivät sitten ole turisteja. Älä vääntele sanojen merkityksiä!

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He eivät sitten ole turisteja. Älä vääntele sanojen merkityksiä!

        Pitkäaikatyötön

        Mitä ovat jos ei ikinä Suomessa tee töitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -tässä onkin puhe lomailevista , täys ylläpito kela lomilla olevista pakolais-turisteista jotka elätetään e-suomen lähiöihin ikuisille lomille verovaroin... ilman työvelvoitetta.
        EI siis ole puhe itse lomansa maksavista turisteista, huom !

        Pitkäaikaistyötön, mikä sinä olet jos ei väärennellä sanoja, miksi et mene töihin vai oletko turisti veronmaksajien rahoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He eivät sitten ole turisteja. Älä vääntele sanojen merkityksiä!

        Pitkäaikatyötön

        Pitkäaikaistyötön henkilö tietenkin muistaa joka päivä kiittää naapuria saamastaan rahasta jonka maksaa veronmaksajat elikkä valtio. Voisit vaikka viedä naapurin roskapussit KIITOKSEKSI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ovat jos ei ikinä Suomessa tee töitä?

        Pakolaiset ovat pakolaisia, turvapaikanhakijat turvapaikanhakijoita, turistit turisteja, työttömät työttömiä. Eihän tämä nyt kovin hankalalta vaikuta.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkäaikaistyötön henkilö tietenkin muistaa joka päivä kiittää naapuria saamastaan rahasta jonka maksaa veronmaksajat elikkä valtio. Voisit vaikka viedä naapurin roskapussit KIITOKSEKSI.

        Minähän en ole työtön ja pärjään omilla kylläkin vähillä rahoillani,kun vaatimukseni ei ole suuret.Roskapussisi voit viedä aivan itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ovat jos ei ikinä Suomessa tee töitä?

        Turistilla on eri merkitys äidinkielessä.


    • Anonyymi

      Viimeiset 20 vuotta näitä töitä varten aikuiset ja usein perheellisetkin ulkomaalaiset on tulleet Suomeen töihin kesäksi.

      Miksi näitä töitä voisivat tehdä suomalaisista työttömistä vain koululaiset tai opiskelijat?

      • Anonyymi

        Perhettä perustamattomat nuoret ovat vapaita lähtemään mansikkamaalle yms. hommiin eikä ole vararavintoa vielä kertynyt tuohon vatsan seutuville. Jos vanhemmat eivät vaadi vuokraa, jää nuorelle taskurahaa omaan käyttöön t. seuraavaa opiskeluvuotta varten. Nuori kroppa taipuu hyvin mansikkapuskan ylle.

        Tavalliselle keski-ikäiselle työ sopii huonommin eikä voi jättää perhettä tai olla maksamatta asumiskuluja pari viikkoa vähemmän. Eikä nämä hommat kestä monta viikkoa eli ei kannata muuttaa pois "omasta" asuinpaikasta ja hommata lisäkuluja.

        Vaatii enemmän osata käyttää koneita ja olla ammattitaitoinen työntekijä ympäri vuoden. Tuskin kalliita koneita annetaan kelle vaan käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perhettä perustamattomat nuoret ovat vapaita lähtemään mansikkamaalle yms. hommiin eikä ole vararavintoa vielä kertynyt tuohon vatsan seutuville. Jos vanhemmat eivät vaadi vuokraa, jää nuorelle taskurahaa omaan käyttöön t. seuraavaa opiskeluvuotta varten. Nuori kroppa taipuu hyvin mansikkapuskan ylle.

        Tavalliselle keski-ikäiselle työ sopii huonommin eikä voi jättää perhettä tai olla maksamatta asumiskuluja pari viikkoa vähemmän. Eikä nämä hommat kestä monta viikkoa eli ei kannata muuttaa pois "omasta" asuinpaikasta ja hommata lisäkuluja.

        Vaatii enemmän osata käyttää koneita ja olla ammattitaitoinen työntekijä ympäri vuoden. Tuskin kalliita koneita annetaan kelle vaan käyttöön.

        Työ alkaa ensi viikolla ja kestää elokuun loppuun. Riittävän monta viikkoa minulle.


    • Anonyymi

      Eikö työt sittenkään kiinnosta?

      • Anonyymi

        Marjanpoiminta on hyvää työtä mutta vaatii vahvoja lihaksia.
        Kaikista työttömistä ei siihen ole. Jonkinlainen peruskunto on oltava. Muuten sattuu haavereita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marjanpoiminta on hyvää työtä mutta vaatii vahvoja lihaksia.
        Kaikista työttömistä ei siihen ole. Jonkinlainen peruskunto on oltava. Muuten sattuu haavereita.

        Ja pöh, marjanpoiminta on maatalouden töistä helpoimpia, voi tehdä jopa kipeäjalkaisena, kuten muutamana vuotena mansikkapellolla persettäni raahasin, kaveri tosin juoksetti korit keräsypaikkaan, mutta yhteistyömme tuloksen me kaksi olimme pellon parhaat poimijat. Ja nyt olen puutarhalla alkukevään ja siirryn sitten puistohommiin vapulta alkane, paikka jo saatuna


    • Anonyymi

      Jos on virallisesti työtön työnhakija pitää olla valmis kaikenlaisiin töihin.

      • Anonyymi

        Ei pidä olla. Jos koulutetun keski-ikäisen selkä ei kestä marjanpoimintaa 40 h/vko, ei se tarkoita työkyvyttömyyttä, vaan hän voi olla työtön työnhakija.

        Aloittajan "veruke"-sanan käyttö kertoi hänen vääristyneestä asenteestaan työttömiä kohtaan.

        "Työntekijöiltä vaaditaan paitsi hyvää kuntoa ja motivaatiota, myös ammattitaitoa, kuten muissakin töissä." https://yle.fi/uutiset/3-11275090
        Kun itse olin nuoruudessani eräänä keväänä ruokafirman pelloilla istutustöissä, oli työpäivän jälkeen aika tarkkaan takki tyhjä. Minulle on ihan selvää, ettei huonokuntoisten hyödytä rikkoa siellä itseään työkyvyttömiksi. Sen sijaan hyvä- tai normaalikuntoisten koululaisten ja opiskelijoiden kannattaa nyt hyödyntää runsaat kesätyömahdollisuudet.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä olla. Jos koulutetun keski-ikäisen selkä ei kestä marjanpoimintaa 40 h/vko, ei se tarkoita työkyvyttömyyttä, vaan hän voi olla työtön työnhakija.

        Aloittajan "veruke"-sanan käyttö kertoi hänen vääristyneestä asenteestaan työttömiä kohtaan.

        "Työntekijöiltä vaaditaan paitsi hyvää kuntoa ja motivaatiota, myös ammattitaitoa, kuten muissakin töissä." https://yle.fi/uutiset/3-11275090
        Kun itse olin nuoruudessani eräänä keväänä ruokafirman pelloilla istutustöissä, oli työpäivän jälkeen aika tarkkaan takki tyhjä. Minulle on ihan selvää, ettei huonokuntoisten hyödytä rikkoa siellä itseään työkyvyttömiksi. Sen sijaan hyvä- tai normaalikuntoisten koululaisten ja opiskelijoiden kannattaa nyt hyödyntää runsaat kesätyömahdollisuudet.

        Pitkäaikatyötön

        Motivaation puute on sitten työttömyyden syy? Takki tyhjä työpäivän jälkeen, sitten pitää maksaa sinulle veronmaksajien rahoja, toivottavasti olet tyytyväinen itseesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä olla. Jos koulutetun keski-ikäisen selkä ei kestä marjanpoimintaa 40 h/vko, ei se tarkoita työkyvyttömyyttä, vaan hän voi olla työtön työnhakija.

        Aloittajan "veruke"-sanan käyttö kertoi hänen vääristyneestä asenteestaan työttömiä kohtaan.

        "Työntekijöiltä vaaditaan paitsi hyvää kuntoa ja motivaatiota, myös ammattitaitoa, kuten muissakin töissä." https://yle.fi/uutiset/3-11275090
        Kun itse olin nuoruudessani eräänä keväänä ruokafirman pelloilla istutustöissä, oli työpäivän jälkeen aika tarkkaan takki tyhjä. Minulle on ihan selvää, ettei huonokuntoisten hyödytä rikkoa siellä itseään työkyvyttömiksi. Sen sijaan hyvä- tai normaalikuntoisten koululaisten ja opiskelijoiden kannattaa nyt hyödyntää runsaat kesätyömahdollisuudet.

        Pitkäaikatyötön

        Jos koulutetun keski-ikäisen työttömyys on Suomessa motivaation puute, niin siinähän se on sitten, Suomessa tarvitaan nimenomaan koulutettuja keski-ikäisiä töihin, tänään aamulla kun heräät mene kiittämään veronmaksaja naapuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Motivaation puute on sitten työttömyyden syy? Takki tyhjä työpäivän jälkeen, sitten pitää maksaa sinulle veronmaksajien rahoja, toivottavasti olet tyytyväinen itseesi?

        Minulla on mtoivaatiota työskennellä.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos koulutetun keski-ikäisen työttömyys on Suomessa motivaation puute, niin siinähän se on sitten, Suomessa tarvitaan nimenomaan koulutettuja keski-ikäisiä töihin, tänään aamulla kun heräät mene kiittämään veronmaksaja naapuria.

        En mennyt kiittämään työtöntä naapuriani.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Työministeri Tuula Haatainen totesi juuri hallituksen suorassa tiedotustilaisuudessa, että kotimaiset työttömät pääsevät maalle töihin.

      Pohdinta miten tämä käytännössä toteutetaan tehdään yhdessä mm. TE-toimistojen kanssa.

    • Anonyymi

      Mitäs se maatalouslomittajan palkka on nykyään sellaistahan se sitten pitää maksaa?
      Itse olen jo liian vanha ja lihava joten nuoret voi mennä.Palkan pitää maksaa työntilaaja ei valtio,koska tuloksenkin saa.

      • Anonyymi

        Maatalouslomittaja hoitaa karjaa.

        Nyt tarvitaan muita työntekijöitä tiloille. Ei ole kyse lomituksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maatalouslomittaja hoitaa karjaa.

        Nyt tarvitaan muita työntekijöitä tiloille. Ei ole kyse lomituksesta.

        Ja mitä ne muut ovat? Kyntöhommoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä ne muut ovat? Kyntöhommoo?

        Kaalin ja muiden kasvisten istutusta ja sadonkorjuuta, herneen- ja marjanpoimintaa yms.


    • Anonyymi

      täälläkin on marketin eteiset täynnä ulkomaan pakolaisturisteja, jotka ajan kuluksi hiplaa kännykkää ja pukeutuu muotivaatteisiin.. Aikaa siis näyttää olevan... ja kulutusrahaa...
      Näistä lepääjistä saisi hyviä työläisiä, jos joku ne pakottaisi töihin. Ja näitä on tosi paljon !!
      Ne pitäisi laittaa maksamaan veroa ja Korvaamaan täys yllääpito lomiaan sue'omessa..
      -- miksi nämä lepäilee lomilla vuosikymmmeniä? jouten.

      • Anonyymi

        Meiiläpäin viljelmien kausityöt tehdään juuri ulkomaalaisten toimesta. Ulkomaalaiset eivät ole kaikki samanlaisia.


      • Anonyymi

        Koskeeko työvelvoite heitäkin? Mansikoita voi poimia kielitaidotonkin. Eihän mansikatkaan osaa puhua. Eikä lanttutaimet.


    • Anonyymi

      Heidät on palkattu parantamaan etenkin miespuoliset parantamaan suomalaisten perimää ja sitä kovaa työtähän ne tekee.

    • Anonyymi

      En ole päässyt mihinkään hommaan yli 13 vuoteen. Mansikan poimijaksi olen hakenut varmaan 20 kertaa. Raksamieheksi 500 kertaa ja kaikenlaisiin hommin ei kelpaa suomalainen mihinkään.

      • Anonyymi

        Kuinka paljon sun päihde- ja mielenterveysongelma näkyy päälle päin? Vai tuleeko se ilmi vasta kun avaat suusi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon sun päihde- ja mielenterveysongelma näkyy päälle päin? Vai tuleeko se ilmi vasta kun avaat suusi?

        En juo viinaa, 16 vuotiaana maistoin viinaa kerran ei ollut hyvää. Mut on todettu täysin työkykyiseksi nehän jo työkkärissäkin vaatii lääkärin todistuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon sun päihde- ja mielenterveysongelma näkyy päälle päin? Vai tuleeko se ilmi vasta kun avaat suusi?

        Joo, kun ilmoittaa aikaisemman työkokemuksen sisältävän mm. kyvyn olla kädettömien kusettajana Kouvolan asemalla, niin ei tarvitse ottaa vastaan enää mitään työtä.


    • Anonyymi

      Kylhän tukirahoilla ryypätäänkin, kun maksaa vuokrat loppu menee ruokaan, kateelliset on kateellisia.

    • Anonyymi

      Aloitan 6.4. Tämän viikon olen lomautettuna ravintolasta, tuskin aukeaa enää. En jää kotiin ihmettelemään mitä seuraavaksi tapahtuu.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tämä on tosi hyvä juttu.

      "Pykälän mukaan suomalaisten perusoikeuksista voidaan poiketa tilapäisesti kansakuntaa vakavasti uhkaavien poikkeusolojen aikana.

      – Hallitus avasi viimeisen hätäluukun, jonka jälkeen tällä työkalulla kaikki välttämättömät muutokset myös valmiuslain ulkopuolella ovat mahdollisia, Rautiainen sanoo.

      – Nyt kun se on lähtökohtaisesti avattu, ja perustuslakivaliokunta on sen sallinut, sen mekanismin kautta mikä tahansa mikä on välttämätöntä on mahdollista."

      https://yle.fi/uutiset/3-11279852

    • Anonyymi

      Maksakoon maatlous yrittäjät nori palkan tai tehköön työnsä itse.kenenkään työvoimaa ei saa riistää ilmaiseksi. Tässä maassa on jo työttömiä kyykytetty tarpeeksi. Ja sellane ralli ollu päällä yrityksien työvoimapolitiikassa että työttömiä on riittänyt .On tuosta rallista toiset rallin tehneekki:

      https://www.youtube.com/watch?v=cm7p8rlWg0M

      • Anonyymi

        Sulla on selvästi jotain ymmärtämisen vaikeutta.

        On maailmanlaajuinen kriisi.

        Suomessa on voimassa valmiuslaki.

        Laki varmistaa kansakunnan edun, jolloin yksittäisen ihmisen henkilökohtainen etu on merkityksetön.


    • Anonyymi

      Tuossa tilanteessa se tarkoittaa sitä,että myöskään maatila ei saa saada
      voittoa vaan se tuloutetaan kokonaisuudessaan valtiolle joka tarvii kaiken rahan maksaakseen korvaukset työttömille ja firmoille.Eli maajussille maksetaan sama työttömyyskorvauksen peruspäiväraha,koska ei hänkään tarvitse kuin syömärahan.Tämä johtuu siitä koska poikkeustilanteessa ei jo muutenkin tukikuppari jusseille makseta yhtään ylimääräistä.

      • Anonyymi

        Poikkeuslaki voi olla sisällöltään millainen vain.


    • Anonyymi

      No niin, sieltä se on tulossa. Hyvä homma!

      https://yle.fi/uutiset/3-11282722

      "Palkkaus on maaseutuelinkeinojen työehtosopimusten mukainen. Jos työ edellyttää vain lyhyehköä perehdyttämistä, on siitä maksettava palkka alkaen 8,71 euroa tunnilta."

    • Anonyymi

      Aktiivimallista päästiin demareiden toimesta eroon.

      Työttömiä ei enää kiusata, hoitakoon maalaiset työnteon itse.

    • Anonyymi

      Hoitakoon tehtaan omistaja tehtaansa kaikki työt itse.

      Sama logiikka kuin sinunkin.... Miten toimii?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe