Mitä ajattelet koronasta, yksinäinen?

Anonyymi

Minulla on vähän kaksijakoiset tunteet koronaviruksesta itseni kannalta. En aio tähän nyt eritellä asiaa muista näkökulmista, se keskustelu kuuluu toisille palstoille. Tiedän, että oma sairastumisenikin voisi aiheuttaa teoriassa loputtoman tartuntaketjun ja jopa kuolemia niin kauan, kunnes väestön immuniteetti on korkeampi (tai normaalit ihmiset alistuvat täydempään eristykseen) ja tartuntaluku painuu selvästi alemmas. Tosin itse olen niin eristyksissä aina, että yhdenkin ihmisen riski saada vahingossa tartunta juuri minulta lienee olematon, jollen joutuisi sairaalaan osastolle.

Olen halunnut kuolla käytännössä koko ikäni mutten ole pystynyt pelkuruuteni vuoksi tekemään vielä itsemurhaa.

Tavallaan toivon saavani koronatartunnan, koska minulla olisi silloin mahdollisuus kuolla muulla tavoin kuin oman käden kautta. Ei tarvitsisi enää ikinä kuunnella ja nähdä sitä, kuinka muut ihmiset vain aina ilmaisevat haluavansa päästä minusta eroon, jos olen heitä kohtaan aloitteellinen (ja jopa silloin kun en ole). Eikä kärsiä siitä, kuinka muut eivät koskaan tahdo tutustua, tai jos kerran viidessä vuodessa haluavatkin, he tekevät sen vain jättääkseen myöhemmin, jolloin vahinko on vielä isompi.

Ikävä kyllä tuskin tulen kuolemaan tähän, koska olen vähän alle 40-vuotias ja fyysisesti tietääkseni perusterve, jopa liikunnallinen nainen. Eniten ahdistaa se mahdollisuus, että sairastuisin vakavaan tautimuotoon ja selviäisin hengissä keuhkot pysyvästi vaurioituneina. Elämästäni tulisi vielä surkeampaa, ja saattaisin vammasta huolimatta elää vielä vuosikymmeniä, parista askeleesta puuskuttaen.

Olen sitäkin miettinyt, että jos päätyisin tehohoitoon ja sattuisin keski-ikäisyydestä huolimatta saamaan hengityskoneen, niin mihin siitä luopuminen todennäköisesti johtaisi. Mielelläni kuolisin ja mahdollisesti pelastaisin vaikka sitten jonkun itseäni vanhemman ja toivottavasti elämänhaluisemman ja pidetymmän ihmisen hengen näennäisellä altruismillani. Mutta en tuota luultavasti tekisi, jos palkkiona olisi pysyvä vammautumiseni.

Toki ymmärrän, että koronavirukseen kuoleminen voi olla äärimmäisen ahdistava ja ajallisesti pitkäkin kokemus, mutta silti hengityksen hiipuminen ja sydämen pysähtyminen kovassa kuumehoureessa tai jopa tajuttomana kuulostaa helpommalta ja humaanimmalta kuin naruun kuoleminen.

Mitä te, erityisesti kuolemantoiveita elätelleet, yksinäiset asiasta ajattelette? Onko tämä nyt uhka vain mahdollisuus, jota suorastaan tyrkytetään hopeatarjottimella? Vaikkakin nykyisten letaalisuusprosenttien valossa loppujen lopuksi aika pieni sellainen.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      A: lopeta nenän kaivuu
      B: Kysy lääkäriltä kuulutko riskiryhmään
      C: Jos et niin ota popparit kaapista ja seuraa komediaa / Jos kuulut niin älä mene räkivien ihmisten lähelle äläkä nuole puhelinpylväitä.

    • Anonyymi

      Sinulla on sielu taivaassa joka ohjaa sinun elämääsi, hän haluaa sinun oppivan jotain täällä maanpäällä itselleen. Siksi sinulla on ollut vaikeata, mutta mitä olet oppinut?

    • Anonyymi

      Katso toinen ketju. Kirjoitin sinne, että koronasta lietsotaan Suomessa paniikkia tavalla joka on turhaa ja vahingollista. Varsinkaan ihmisiä ei pitäisi ajaa yksinäisyyteen sulkemalla kirjastoja ja kahviloita, ja kirkkoja, tärkeitä sosiaalisen kohtaamisen paikkoja. Ne voitaisiin pitää auki kävijämäärää rajoittaen.

      Itselläni myös aika kaameita tuntemuksia nyt, ja ymmärrän sinua.

      Olen vakuuttunut siitä, että tämä "tyhjät kadut ja minnekään ei saa mennä" loppuu aikaisemmin kuin on sanottu, ennen toukokuuta, veikkaan huhtikuun loppua. Mutta pitkältä sekin tulee tuntumaan. Pitäisiköhän tästä lähteä Ruotsiin... mutta ainiin, ei pääse.

      Yksinäisyys on minullakin ollut monta kertaa pohdinnan alla elämässäni. Mutta olen taistellut siitä enemmän tai vähemmän irti, erilaisten työkalujen avulla, joista pidän terapiaa tärkeimpänä.

      Kirjoituksessasi minua suututtaa maailmankaikkeuden toiminta. Sellainen fiksu ja ymmärtävä ja ihmissuhteessa arvokas ihminen kuin sinä joutuu kokemaan yksinäisyyttä. Aivan perusteettomasti. Sinut on altistettu lapsuudessa jollekin, mikä on vahingoittanut sinua. Teljennyt sinut tuohon tilaan. Se asia pitäisi muuttaa, lukko pitäisi murtaa.

    • Anonyymi

      Hyvä, olenkin odottanut ja kaivannut asiaan liittyviä aloituksia! Itse eläkkeellä 45 v. Olen laatinut jo vuosia sitten oman hoitotestamentin, pitäisi olla oma kannassa. Eli ei elvytystä tai tehohoitoa missään tilanteessa. Nyt poikkeusaikoina hoitotahtoja kyllä noudatetaan. Helpompaa sitä on pistää kipulääkettä kuin pitää hengissä ihminen, jonka kaikki elintoiminnot ovat uhattuina.

      Korona ei käy itsemurhaksi, koska siinä on niin pieni kuolleisuus. Oman immuniteetin riittävyyttä ei tiedä ennen tositilannetta. Tämä ei ole mustasurma, joka oli ihan eri luokkaa tappavuudessa.

      Väitän, että itse koronatoimet tappavat enemmän ihmisiä välillisesti ja suoraan kuin korona. Muutenkin henkisesti heikoilla oleville ja muutenkin eristyneille pakkoeristys voi olla kamala kokemus. Osa tekee itsemurhan, osa saa vain sairaskohtauksen ja kuolee siihen kotonaan.

      Loppujen lopuksi /-40v ei ole enää nuori. Henkinen pitkäaikainen stressi vanhentaa kehoa. Kehossa voi olla jo muhimassa perussairauksia, joita heikon sosiaalisen aseman ja hullun leiman vuoksi ei ole tutkittu. On olemassa myös särkyneen sydämen syndrooma, jolla on jokin hieno japanilaisperäinen nimi. Eli ihan pelkkä järkytys voi aiheuttaa sydämeen sydäninfarktia vastaavan tilan, joka pahimmillaan tapaa.

      Itse pelkään kotiin eristämistä. Ulkona liikkuminen on pitänyt minua elämässä kiinni sen jälkeen, kun kaikki päivätoimintoni ja sosiaaliset suhteet katkesivat.

      • Anonyymi

        Hyvä analyysi. "Väitän, että itse koronatoimet tappavat enemmän ihmisiä välillisesti ja suoraan kuin korona"

        "Ulkona liikkuminen on pitänyt minua elämässä kiinni sen jälkeen, kun kaikki päivätoimintoni ja sosiaaliset suhteet katkesivat."
        -- Ehdotus: käydään päivittäin vaikka kiskalla, ostamassa kahvia mukaan... Myyjätkin ovat iloisia kun siellä joku näyttäytyy. Eikä ole kiellettyä vaihtaa paria sanaa. Tähän koronahommaan tuntuu vain tulevan sellainen yleinen moraalinen hysteria, että ihmiset eivät uskalla enää jutella tuntemattomien kanssa senkään vertaa kuin ennen. Sen huomaa kun kävelee ulkona, matkustaa bussilla ja käy kaupassa. -- E i anneta periksi tälle.
        -eilinen anonyymi


    • Anonyymi

      Hyvä, olenkin odottanut ja kaivannut asiaan liittyviä aloituksia! Itse eläkkeellä 45 v. Olen laatinut jo vuosia sitten oman hoitotestamentin, pitäisi olla oma kannassa. Eli ei elvytystä tai tehohoitoa missään tilanteessa. Nyt poikkeusaikoina hoitotahtoja kyllä noudatetaan. Helpompaa sitä on pistää kipulääkettä kuin pitää hengissä ihminen, jonka kaikki elintoiminnot ovat uhattuina.

      Korona ei käy itsemurhaksi, koska siinä on niin pieni kuolleisuus. Oman immuniteetin riittävyyttä ei tiedä ennen tositilannetta. Tämä ei ole mustasurma, joka oli ihan eri luokkaa tappavuudessa.

      Väitän, että itse koronatoimet tappavat enemmän ihmisiä välillisesti ja suoraan kuin korona. Muutenkin henkisesti heikoilla oleville ja muutenkin eristyneille pakkoeristys voi olla kamala kokemus. Osa tekee itsemurhan, osa saa vain sairaskohtauksen ja kuolee siihen kotonaan.

      Loppujen lopuksi /-40v ei ole enää nuori. Henkinen pitkäaikainen stressi vanhentaa kehoa. Kehossa voi olla jo muhimassa perussairauksia, joita heikon sosiaalisen aseman ja hullun leiman vuoksi ei ole tutkittu. On olemassa myös särkyneen sydämen syndrooma, jolla on jokin hieno japanilaisperäinen nimi. Eli ihan pelkkä järkytys voi aiheuttaa sydämeen sydäninfarktia vastaavan tilan, joka pahimmillaan tapaa.

      Itse pelkään kotiin eristämistä. Ulkona liikkuminen on pitänyt minua elämässä kiinni sen jälkeen, kun kaikki päivätoimintoni ja sosiaaliset suhteet katkesivat.

    • Anonyymi

      Ehdottaisin kevätsiivouksen aloittamista. Kun tekee vaikka pikkuisenkin päivässä, niin viikossa näkee jo ison muutoksen viihtyvyydessä ja se nostaa mielialaa kummasti.

      Itsesäälissä piehtarointi ei hyödytä eikä sillä saa edes huomionkipeänä huomiota näinä vaikeina aikoina, kun ihmiset kamppailevat selviytyäkseen. Sanoisinpa, että omissa ongelmissa piehtaroinnin sijaan nyt olisi aika auttaa muita. Minä haen muutamalle ikäihmiselle kaupasta esim. ruokatilauksesta unohtuneen maidon päiväkahviin ja vien samalla roskat roskakatokseen.

      Auttamalla muita saa merkitystä elämäänsä. Auttajista pidetään. Saan auttamisenilon, mikä lisää onnellisuutta ja kiitollisuutta elämää kohtaan.

      • Anonyymi

        Monella yksinäisellä vaan ei ole tuttavapiiriä niin paljon, että siitä löytyisi apua tarvitsevia ikäihmisiä! Ajattelehan vähän. Sitähän yksinäisyys juuri on. Että olisi annettavaa, mutta ei ketään, jolle sitä voisi tarjota. Jos nyt joku neuvoo, että laita vaikka lappu rappukäytävään, että apua tarjolla, niin toki, mutta ei sekään ole niin helppoa ihmiselle joka elänyt pitkään yksin ja arastelee ottaa kontakteja. Ja moni yksinasuva vanhus ei myöskään luota vieraisiin. On paljon rikollisia ja hyväksikäyttäjiä. Mieluummin turvataan perheenjäseniin ja tuttuihin. -eilinen anonyymi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monella yksinäisellä vaan ei ole tuttavapiiriä niin paljon, että siitä löytyisi apua tarvitsevia ikäihmisiä! Ajattelehan vähän. Sitähän yksinäisyys juuri on. Että olisi annettavaa, mutta ei ketään, jolle sitä voisi tarjota. Jos nyt joku neuvoo, että laita vaikka lappu rappukäytävään, että apua tarjolla, niin toki, mutta ei sekään ole niin helppoa ihmiselle joka elänyt pitkään yksin ja arastelee ottaa kontakteja. Ja moni yksinasuva vanhus ei myöskään luota vieraisiin. On paljon rikollisia ja hyväksikäyttäjiä. Mieluummin turvataan perheenjäseniin ja tuttuihin. -eilinen anonyymi

        Elämä ei ole helppoa kenellekään. Yksinäisyyden karkoittamista voi aloittaa vaikka tervehtimällä naapureita ja osallistumalla taloyhtiön pihatalkoisiin. Itsesääli ja esteiden etsiminen ei poista yksinäisyyttä. Auttajista pidetään eivätkä he ole yksinäisiä. Auttaessaan saa. Nyt jos koskaan siihen on hyvä tilaisuus. Itse meidän kaikkien on ongelmamme ratkaistava. Se on vastuullista aikuisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä ei ole helppoa kenellekään. Yksinäisyyden karkoittamista voi aloittaa vaikka tervehtimällä naapureita ja osallistumalla taloyhtiön pihatalkoisiin. Itsesääli ja esteiden etsiminen ei poista yksinäisyyttä. Auttajista pidetään eivätkä he ole yksinäisiä. Auttaessaan saa. Nyt jos koskaan siihen on hyvä tilaisuus. Itse meidän kaikkien on ongelmamme ratkaistava. Se on vastuullista aikuisuutta.

        Entäs jos on kyseessä syrjäytynyt kapinallinen
        Irwin joka ei haluakaan millään tavalla sosiaalistaa
        itseään, tällaisiakin on varmasti keskuudessamme,
        oikea Irwin Goodman (Antti Yrjö Hammarberg) eli
        parisuhteessa vuosina 1972-1991 vaimonsa Riitta
        Hammarbergin kanssa ja omia lapsiakin heillä, Heidi
        ja Henrik.


    • Anonyymi

      Eilen 500000 tartuntaa 25000 kuollutta.
      Tänään 600000 tartuntaa 28000 kuollutta.
      Tämä on pahinta mitä on tapahtunut 2.maailman sodan jölkeen.

    • Anonyymi

      Mielestäni kuoleminen COVID-19 -taudin "avulla" on niin epätodennäköistä, etten ole edes vaivautunut ajattelemaan. Saat COVID-19:n alle 1 % todennäköisyydellä. Jos silti satut saamaan, kuolet siihen alle 1% todennäköisyydellä. Jos kohonkin sairauteen haluaa liittää kuolemantoiveensa, kannattanee tutustua sairastumis- ja kuolleisuusprosentteihin.

      • Anonyymi

        Onko pelottelu aiheellista, itse pelkään vain että
        lähipiirini joku todella rakas ihminen voisi kuolla
        koronaan yhtäkkiä varoittamatta. Minun kun on
        vaikeaa luoda ihmissuhteita sosiaalisen kömpe-
        lyyteni takia, jota aspergeriuteni aiheuttaa arjessani.

        Moni luulee ensivilkaisulla että olisin läpeensä
        pahantahtoinen ihminen, vaikka on minullakin
        tunteet yhtä lailla kuin kellä tahansa tuntevalla
        ihmisellä. Rakastavia, helliä ja herkkiä tunteita
        pitäisi meidän ihmisten vaalia enempi elämässä.
        Onneksi Aira Samulin, Katri Helena, Paula Koivu-
        niemi ja Jorma Uotinen osaavat vaalia näitä tunteita
        (rakkaus, hellyys, herkkyys).


    • Anonyymi

      Ei tämä korona-karanteeni ole muuttanut elämää mitenkään.
      Yksinäistä erakkoelämää jo 2010 toukokuu alkaen.

    • Anonyymi

      Oveen lappu VAARA.Korona-karanteeni.
      Kyllä saa olla rauhassa.

    • Anonyymi

      Korona on rauhoittunut kesäkuuhun mennessä. Itse asiassa jännä tämä vouhkaaminen koronasta noin ylipäätään, koska yksinäiselle tämä ei oikein merkitse paskaakaan.

      Kirjastot ovat kiinni, mutta noi muuten mikään ei ole muuttunut elämässäni. En tapaa ihmisiä muutenkaan ja olen aina vältellyt muita ihmisiä, kun lapsena en saanut huomiota hyvällä tai pahalla. Kuvaavaa on että vaikka hajosin itkemään kolmosluokalla lattialle luokan edessä, niin edes opettaja ei tullut lohduttamaan.

      Muutama ihminen kuolee kesään mennessä Suomessa ja se on ikävää, mutta niin kuolee kausi-influenssaankin, tulipaloihin, alkoholiin, huumeisiin jne.

      • Anonyymi

        "Kirjastot ovat kiinni, mutta noi muuten mikään ei ole muuttunut elämässäni. En tapaa ihmisiä muutenkaan ja olen aina vältellyt muita ihmisiä, kun lapsena en saanut huomiota hyvällä tai pahalla. Kuvaavaa on että vaikka hajosin itkemään kolmosluokalla lattialle luokan edessä, niin edes opettaja ei tullut lohduttamaan. "

        Kurjaa. Voin samaistua, minulla ollut vähän samoin.


    • Anonyymi

      Torjutuksi tuleminen on
      paskinta mitä maailmassa
      voi olla. Naiset ovat ajoittain
      kovin kummallisia torjuessaan
      miesten aloitteet. Mies murtuu
      kun nainen torjuu hänet, ei kel-
      paakaan seuralaiseksi. On tämä
      vitun piinallista.

    • Anonyymi

      Koronaan kuolee mahdollisesti vain 5 %mahdollisuudella kun on se 95 % muuta mahdollisuutta eli 95 %eloonjäämismahdollisuus ja taidat muutenkin olla 4 kymppisenå vielä vähemmässä vaarassa kuin 5% mahdollisuus,että sekin taitaa alkaa vasta 6kymppisistä se oikeahko kuoleman vaara.Mutta kun sulla on noin synkkiä ajatuksia niin sinun pitää saada mielialaasi ja ajatuksiasi ehdottomasti nostetuksi ettet ajattelisi kuolemaa mitenkään esim koska kyllähän se kaikille aikoinaan tulee kun kukaan ei tänne lopulta ole jäänyt.. Että sen kuoleman ajattelussa ei ole mitään itua eikä järkeä kun aikanaan se hoituu ihan itsekseen,Ei sitä tarvitse ajatella eikä jouduttaa mitenkään sitä asiaa.Mutta olisi hyvä jos pääsisit keskustelemaan joihinkin sinuun kiinnostaviin yhdistyksiin esimerkiksi että olisi niitä hyviä ihmis kohtaamisia ja hakeutuisit kansalaisopisto ryhmiin esimpuuhastamaan tai liikkumaan tai taiteilemaan tai käsitöitä tekemään jotakin ynnä vastaavaa.Ehkä jossain kuntosali harrastuksessa törmäisit vastakkaiseen sukupuoleen tai vaikka alkaisit harrastamaan eläintenhoitoa esim tai avantouintia tai ihan mitä tahansa alkaisit tekemään niin päivissä tärkeä olla jotakin tähdellistä ja mukavaa puuhaa.Luonnossa kävelykin jo esim näin keväisin tuo hyvää mieltä ja iloa päiviin ja lintujen tarkkailu ja kuuntelu on vaikkapa mukavaa..Kerrostalossakin tai missä lähiössä oletkin niin jotkut ihmiset voivat jutella kanssasi kun vaan pari sanaa jollekin viitsit sanoa esim.niin seuraavalla kerralla niin voi käydä vaikka niin että juttelette jo enemmänkin..?Kaikki eivät jaksa jutella mutta aina löytyy niitä jotka edes vähän jaksavat jutella..Pieniä juttuja teet vaan päivässå aina niin mieliala siitä nousee etkä enää mieti täysin turhia ja tarpeettomia turhan synkkiä ajatuksia..

      • Anonyymi

        Mitä höpäjät, ettäkö muka kuolisi 5%. Tosiasiassa koronavirustaudin kuolleisuus on viimeisimmissä tutkimuksissa havaittu olevan 0.66.

        Julkisuudessa ilmoitetut luvut heittelevät sen mukaan, miten ne on laskettu. Suurin osa tartunnan saaneista ei koskaan huomaa sitä, ei siis saa mitään oireita. Kuinka monta näitä ihmisiä väestössä on, ei tiedetä, juuri siksi että he eivät tiedä saaneensa tartuntaa eivätkä hakeudu terveydenhuoltoon, eikä koko väestöä testata. Kuitenkin viimeaikaisempien tutkimusten perusteella, mitkä on tehty eri maista, ja on päästy vähitellen kartoittamaan myös oireettomien viruskantajien määrää, on päädytty lukuun 0,66.

        5 pros. on varmaan laskettu jostain sairaalahoidon tai tehohoidon tarvitsijoista. Sekään luku ei ole yllättävä, kun ajattelee, että sairaala- tai tehohoitoa tarvitsee vain pieni osa sairastuneista. Kuolleet ovat pääosin riskiryhmään kuuluvia. Tietenkin on myös muissa ryhmissä yksittäisiä tapauksia. Vastustuskyky vaihtelee yksilöllisesti monista tekijöistä riippuen. Ei ole harvinaista, että nuori tai keski-ikäinen perusterveenä pidetty onkin joltain ominaisuudeltaan vähemmän vastustuskykyinen koronvirukselle tai muulle influenssalle. Heidän sairastumisestaan ja varsinkin menehtymisestään tulee tietysti suurimmat otsikot.

        Koronavirusrajoitukset on mielestäni Suomen oloissa ylimitoitetut ja väärin suunnitellut. Riskiryhmiä ei suojata riittävästi - taudin ei olisi pitänyt päästä lainkaan hoivakoteihin! Se olisi voitu estää huolellisella suunnittelulla. Sitä vastoin muita ryhmiä ei tarvitsisi rajoittaa niin paljon kuin nyt tehdään. He kestävät viruksen. Ja laumaimmuniteetti syntyy vasta kun koko väestö on altistunut virukselle. Tietenkin pitää rajoittaa viruksen leviämistä sen verran että terveydenhuollon kapasiteetti saadaan riittävälle tasolle, mutta siinäkin suhteessa näyttää että on hosuttu. Tiukkojen rajoitusten vaikutukset näkyvät terveysongelmina ja yhteiskunnan toimimattomuutena vielä pitkään. Myös yksinäisyys tappaa, ja toimeentulovaikeudet.


    • Anonyymi

      Tulis vaan korona ja tappais minut. Oon ollut ihmisten lähellä ja oikein yrittänyt mutta ei tartu.Ei tässä elämäs ole mitään minulle joten sama jos kuolisin. Kuolisin varmaan helposti jos korona tarttuu.

      • Anonyymi

        Älä sinäkään hosu turhia. Tämä ihmisten eristäminen toisistaan on niin idioottimaista. Sen sijaan että sanotaan että vältä sosiaalisia kontakteja, pitäisi sanoa että vältä lähikontakteja ja noudata turvaväliä. Älä sinä mieti, ettei elämässä olisi sinulle mitään. Olet tärkeämpi kuin luulet, et ehkä itse sitä koe, mutta olet silti. Ehkä ympärilläsi on ollut ymmärtämättömiä ja pahantahtoisia läheisiä... Etsi muita. Koeta olla maailmassa. Käy kaupassa, juttele vaikka myyjien kanssa, turvavälit pitäen. Tämä menee kohta ohi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe