"Englanti tyhmentää", sanovat ruotsipakon kannattajat täällä

Anonyymi

ja solvaavat englannin osaajia.

Miten voi olla, että kaikkien alojen huiput meillä osaavat hyvää tai erinomaista englantia?

21

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Loukkasinko taas suolinkaisen pyhää pakkokieltä?

      • Anonyymi

        PS: Itse olet malliesimerkki tuosta tyhmentävästä vaikutuksesta, kun pidät kaikkia vastaanväittäjiäsi pakkoruotsittajina.
        Johtuuko tuo muuten siitä että itse olet paha pakkoenglannittaja ja kuvittelet muut ihmiset kaltaisiksesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS: Itse olet malliesimerkki tuosta tyhmentävästä vaikutuksesta, kun pidät kaikkia vastaanväittäjiäsi pakkoruotsittajina.
        Johtuuko tuo muuten siitä että itse olet paha pakkoenglannittaja ja kuvittelet muut ihmiset kaltaisiksesi?

        "Englanti sulkee opiskelijansa syvään tunkkaiseen perunakuoppaan", kirjoitti ruotsipakon kannattaja hetki sitten.

        Tässä siis teidän terveisenne meille kaikille. Tämän vuoksi siis pakkoruotsi lapsillemme ja nuorillemme, jottei englanti tarttuisi ja veisi perunakuoppaan.


      • Englannin opiskelun solvaaja loukkaa vain tervettä järkeä - ja sotkee sillä keskustelua tällä palstalla.

        Ruotsipakon kannattajien missio täällä on vain tehdä järkevä keskustelu mahdottomaksi riekkumalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Englanti sulkee opiskelijansa syvään tunkkaiseen perunakuoppaan", kirjoitti ruotsipakon kannattaja hetki sitten.

        Tässä siis teidän terveisenne meille kaikille. Tämän vuoksi siis pakkoruotsi lapsillemme ja nuorillemme, jottei englanti tarttuisi ja veisi perunakuoppaan.

        Olet varsinainen "kielivapauden" kannattaja: pakkoenglantia kaikille ilman ehtoja tai vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        RuotsiValinnaiseksi kirjoitti:

        Englannin opiskelun solvaaja loukkaa vain tervettä järkeä - ja sotkee sillä keskustelua tällä palstalla.

        Ruotsipakon kannattajien missio täällä on vain tehdä järkevä keskustelu mahdottomaksi riekkumalla...

        Pakkoenglannin palvontasi solvaa tervettä järkeä ja logiikkaa, varsinkin kun yrität esiintyä jonkinlaisena "kielivapaustaistelijana".

        Olet valepukki ja pakkoenglannittaja sieltä pahimmasta päästä


      • Anonyymi

        Suolinkaiset on pakotettava lukemaan hyödytöntä pakkoruotsia, koska suomenkieliset ovat svekomaanien mielestä pelkkiä suolinkaisia. Englanti tyhmentää suolinkaista.
        - Suolinkaiset ovat yleisimpiä suolistoloisia -


    • Muualla Pohjoismaissa ja Ahvenanmaalla englanti on paitsi pakollinen myös kaikille yhteinen aloittava kieli.

      Ovatko muut pohjoismaalaiset siis uskomattoman tyhmiä?

      • Anonyymi

        Eivät, mutta heillä ei ole tällaistä ryhmää joka ylläpitää itselleen suotuista ilmapiiriä pakottamalla väestönenemmistön paitsi kustantamaan myöskin opiskelemaan heidän kielensä. Kyse on siitä samasta kuin jo 1700-luvulla rahasta ja vallasta, itse kieli on vain työkalu näiden päämäärien saavuttamiseen.

        Ainoa syy alasajaa englanninkieli suomessa olisi epäisänmaallinen akti, jolla annettaisiin kilpailukykyä naapurimaillemme suomenkansakunnan kustannuksella, kuinkas muuten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät, mutta heillä ei ole tällaistä ryhmää joka ylläpitää itselleen suotuista ilmapiiriä pakottamalla väestönenemmistön paitsi kustantamaan myöskin opiskelemaan heidän kielensä. Kyse on siitä samasta kuin jo 1700-luvulla rahasta ja vallasta, itse kieli on vain työkalu näiden päämäärien saavuttamiseen.

        Ainoa syy alasajaa englanninkieli suomessa olisi epäisänmaallinen akti, jolla annettaisiin kilpailukykyä naapurimaillemme suomenkansakunnan kustannuksella, kuinkas muuten.

        Missään maailmassa ei ole suomenruotsalaisten kaltaista vanhaa eliittiä edustavaa kielivähemmistöä, jolla olisi näin paljon vaurautta ja vaikutusvaltaa.


      • Anonyymi

        Tätä voisivat palstan ruotsipakon kannattajat valaista ;)

        Kannattaako lukea ruotsia, kun sillä päätyy keskustelemaan englannin tyhmentämän kansan kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä voisivat palstan ruotsipakon kannattajat valaista ;)

        Kannattaako lukea ruotsia, kun sillä päätyy keskustelemaan englannin tyhmentämän kansan kanssa?

        Ryssikielen opiskelu ei tyhmennä, koska vain euroopan tyhmimmät opiskelevat mafiakieltä.


    • Anonyymi

      Mielekkäiden kieliopintojen mahdollistaminen on yhteisön älykkyyden merkki.

      Sen sijaan turha pakkokieli syö yhteisön ajattelun taitoja.

    • Anonyymi

      Lisää todistusaineistoa pakkoenglannin tyhmentävästä vaikuituksesta a la "RuotsiValinnaiseksi :-)

    • Anonyymi

      Riikinruotsi on antanut periksi jo vuosikymmeniä sitten ja kaikki uudissanat ovat englantia toisin kuin paikalliset lampaanhässijämme antavat ymmärtää.

    • Anonyymi

      Ei kukaan ole sanonut, että englantia tyhmentää. Tyhmää olisi, jos koululaisille ei annettaisi vaihtoehtoja englannin tilalle, kuten ennen oli. Nyt on asiat hyvin, englantia ei tarvitse valita 1. kieleksi.

      • Anonyymi

        Ai nyt on asiat hyvin - loppuuko valitus muka-pakkoenglannista siis tähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai nyt on asiat hyvin - loppuuko valitus muka-pakkoenglannista siis tähän?

        Mikä mahtaa olla ongelmasi, nyt putosin kärryiltä...?


    • Anonyymi

      Ovatko siis muut pohjoismaalaiset ihan fiksua porukkaa pakkoenglannistaan huolimatta?

    • Anonyymi

      Opitun englannin ilmaisuvoima on huonompi kuin äidinkielen. Yritetään selittää vajavaisen sanavaraston avulla asioita, joita voisi esittää paremmin omalla kielellään. Siksi opinnäytteetkin olisi syytä kirjoittaa äidinkielelle. Englanniksi voisi tehdä toimitetun version ja abstraktin. Kääntäkööt itse kiinnostuneet omalle kielelleen, jos kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Konekäännökset tulevat auttamaan tässä.

        Ja muussakin tulkkauksessa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe