ja solvaavat englannin osaajia.
Miten voi olla, että kaikkien alojen huiput meillä osaavat hyvää tai erinomaista englantia?
"Englanti tyhmentää", sanovat ruotsipakon kannattajat täällä
21
67
Vastaukset
- Anonyymi
Loukkasinko taas suolinkaisen pyhää pakkokieltä?
- Anonyymi
PS: Itse olet malliesimerkki tuosta tyhmentävästä vaikutuksesta, kun pidät kaikkia vastaanväittäjiäsi pakkoruotsittajina.
Johtuuko tuo muuten siitä että itse olet paha pakkoenglannittaja ja kuvittelet muut ihmiset kaltaisiksesi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PS: Itse olet malliesimerkki tuosta tyhmentävästä vaikutuksesta, kun pidät kaikkia vastaanväittäjiäsi pakkoruotsittajina.
Johtuuko tuo muuten siitä että itse olet paha pakkoenglannittaja ja kuvittelet muut ihmiset kaltaisiksesi?"Englanti sulkee opiskelijansa syvään tunkkaiseen perunakuoppaan", kirjoitti ruotsipakon kannattaja hetki sitten.
Tässä siis teidän terveisenne meille kaikille. Tämän vuoksi siis pakkoruotsi lapsillemme ja nuorillemme, jottei englanti tarttuisi ja veisi perunakuoppaan. Englannin opiskelun solvaaja loukkaa vain tervettä järkeä - ja sotkee sillä keskustelua tällä palstalla.
Ruotsipakon kannattajien missio täällä on vain tehdä järkevä keskustelu mahdottomaksi riekkumalla...- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Englanti sulkee opiskelijansa syvään tunkkaiseen perunakuoppaan", kirjoitti ruotsipakon kannattaja hetki sitten.
Tässä siis teidän terveisenne meille kaikille. Tämän vuoksi siis pakkoruotsi lapsillemme ja nuorillemme, jottei englanti tarttuisi ja veisi perunakuoppaan.Olet varsinainen "kielivapauden" kannattaja: pakkoenglantia kaikille ilman ehtoja tai vaihtoehtoja.
- Anonyymi
RuotsiValinnaiseksi kirjoitti:
Englannin opiskelun solvaaja loukkaa vain tervettä järkeä - ja sotkee sillä keskustelua tällä palstalla.
Ruotsipakon kannattajien missio täällä on vain tehdä järkevä keskustelu mahdottomaksi riekkumalla...Pakkoenglannin palvontasi solvaa tervettä järkeä ja logiikkaa, varsinkin kun yrität esiintyä jonkinlaisena "kielivapaustaistelijana".
Olet valepukki ja pakkoenglannittaja sieltä pahimmasta päästä - Anonyymi
Suolinkaiset on pakotettava lukemaan hyödytöntä pakkoruotsia, koska suomenkieliset ovat svekomaanien mielestä pelkkiä suolinkaisia. Englanti tyhmentää suolinkaista.
- Suolinkaiset ovat yleisimpiä suolistoloisia -
Muualla Pohjoismaissa ja Ahvenanmaalla englanti on paitsi pakollinen myös kaikille yhteinen aloittava kieli.
Ovatko muut pohjoismaalaiset siis uskomattoman tyhmiä?- Anonyymi
Eivät, mutta heillä ei ole tällaistä ryhmää joka ylläpitää itselleen suotuista ilmapiiriä pakottamalla väestönenemmistön paitsi kustantamaan myöskin opiskelemaan heidän kielensä. Kyse on siitä samasta kuin jo 1700-luvulla rahasta ja vallasta, itse kieli on vain työkalu näiden päämäärien saavuttamiseen.
Ainoa syy alasajaa englanninkieli suomessa olisi epäisänmaallinen akti, jolla annettaisiin kilpailukykyä naapurimaillemme suomenkansakunnan kustannuksella, kuinkas muuten. Anonyymi kirjoitti:
Eivät, mutta heillä ei ole tällaistä ryhmää joka ylläpitää itselleen suotuista ilmapiiriä pakottamalla väestönenemmistön paitsi kustantamaan myöskin opiskelemaan heidän kielensä. Kyse on siitä samasta kuin jo 1700-luvulla rahasta ja vallasta, itse kieli on vain työkalu näiden päämäärien saavuttamiseen.
Ainoa syy alasajaa englanninkieli suomessa olisi epäisänmaallinen akti, jolla annettaisiin kilpailukykyä naapurimaillemme suomenkansakunnan kustannuksella, kuinkas muuten.Missään maailmassa ei ole suomenruotsalaisten kaltaista vanhaa eliittiä edustavaa kielivähemmistöä, jolla olisi näin paljon vaurautta ja vaikutusvaltaa.
- Anonyymi
Tätä voisivat palstan ruotsipakon kannattajat valaista ;)
Kannattaako lukea ruotsia, kun sillä päätyy keskustelemaan englannin tyhmentämän kansan kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä voisivat palstan ruotsipakon kannattajat valaista ;)
Kannattaako lukea ruotsia, kun sillä päätyy keskustelemaan englannin tyhmentämän kansan kanssa?Ryssikielen opiskelu ei tyhmennä, koska vain euroopan tyhmimmät opiskelevat mafiakieltä.
- Anonyymi
Mielekkäiden kieliopintojen mahdollistaminen on yhteisön älykkyyden merkki.
Sen sijaan turha pakkokieli syö yhteisön ajattelun taitoja. - Anonyymi
Lisää todistusaineistoa pakkoenglannin tyhmentävästä vaikuituksesta a la "RuotsiValinnaiseksi :-)
- Anonyymi
Riikinruotsi on antanut periksi jo vuosikymmeniä sitten ja kaikki uudissanat ovat englantia toisin kuin paikalliset lampaanhässijämme antavat ymmärtää.
- Anonyymi
Ei kukaan ole sanonut, että englantia tyhmentää. Tyhmää olisi, jos koululaisille ei annettaisi vaihtoehtoja englannin tilalle, kuten ennen oli. Nyt on asiat hyvin, englantia ei tarvitse valita 1. kieleksi.
- Anonyymi
Ai nyt on asiat hyvin - loppuuko valitus muka-pakkoenglannista siis tähän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai nyt on asiat hyvin - loppuuko valitus muka-pakkoenglannista siis tähän?
Mikä mahtaa olla ongelmasi, nyt putosin kärryiltä...?
- Anonyymi
Ovatko siis muut pohjoismaalaiset ihan fiksua porukkaa pakkoenglannistaan huolimatta?
- Anonyymi
Opitun englannin ilmaisuvoima on huonompi kuin äidinkielen. Yritetään selittää vajavaisen sanavaraston avulla asioita, joita voisi esittää paremmin omalla kielellään. Siksi opinnäytteetkin olisi syytä kirjoittaa äidinkielelle. Englanniksi voisi tehdä toimitetun version ja abstraktin. Kääntäkööt itse kiinnostuneet omalle kielelleen, jos kiinnostaa.
- Anonyymi
Konekäännökset tulevat auttamaan tässä.
Ja muussakin tulkkauksessa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282631- 1272293
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1152004- 1291983
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121723Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161471258Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu291142Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901105Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt901080Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno361019