Käyttävätkö Jehovan todistajat alkoholia?
Onko jokin juhla tai tapahtuma erityisen kostea?
Raitis kiinnostus.
Alkoholi
5
1187
Vastaukset
- toki
Ilmanmuuta mikä estäisi sen. Oli mitkä tahansa kissanristiäiset tai ystävien kyäkutsut nii aina on mukana viiniä tai shamppanjaa.
- ja käytetään
Olen elänyt todella kostean elämän todistajaperheessä. Ironista on kuinka todistajat halveksivat esim. Lestadiolaisia heidän pidättäytymistään alkoholista. Monet aisiat ollaan järjestössä valmiita kieltämään ja puuttumaan omantunnon asioihin joilla järjestöllä ei pitäisi olla mitään sanottavaa. Kuintenkin jos ajatellaan kuinka valtavan kuplan ja sairauden alkoholi on tuonut järjestöön ja yksilöihin siihen ei puututa. se on tabu joka veisi "maineen" hienostuneesta uskonnosta jossa drinkki kuuluu jokapäiväiseen elämänmenoon.
- troyen
Todella kummallista, koska Raamatussa kielletään juominen humalaan ja muutenkin itsensä turmeleminen (mitä muutakaan humalahakuinen juominen on?). Tupakka ja huumeet kyllä on kielletty niin kuin miljoona muutakin asiaa, mutta kännääminen hyväksytään täysin.
- squirrel
Valaisija kirjoittaa aiheesta huumormielessä?
http://www.geocities.com/valaisija/h_huum.htm
TeiniRaamattu
Hei! Nyt kanonisoidaan jokaiselle JT-nuorelle (ja miksei muillekin kiinnostuneille) oma Teiniraamattu! Tarvitsemme vain sopivan määrän alkoholiin, seksiin ym. mukaviin juttuihin liittyviä Raamatunkohtia sekä tietysti vinon pinon hakasulkeita! Kyllä lähtee...
1. Tim. 5:23
[Sen lisäksi, että juot runsaasti väkijuomia ja olutta] ...käytä vatsasi ja toistuvien vaivojesi vuoksi vähän viiniäkin.
1. Tim. 3:8
Myös seurakunnanpalvelijoiden on oltava arvokkaita ja vilpittömiä. He eivät saa käyttää liikaa viiniä eivätkä tavoitella omaa hyötyään. [Sen sijaan väkeviä ja oluita saa vetää niin paljon kuin sielu sietää.]
Joh. 2:10
Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti. [Oikein! Eihän viiniä tarvitse välttämättä edes tarjoilla konventti-illan kemuissa, jos Todistaja-toverisi juovat mieluummin olutta tai väkeviä.]
Ef. 5:18
Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne. [Jee, kunnon hippimeininki!]
San. 23:31
Älä katsele viinin hehkuvaa punaa, älä katso sen välkettä maljassa. Helposti se valahtaa kurkusta alas. [Juo sen sijaan salmiakkikossua, se on mustaa, ei välkehdi eikä mene suurina annoksina helposti kurkusta alas.]
Jes. 55:1
Kuulkaa kaikki janoiset! Tulkaa veden ääreen! Te, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa viljaa ilmaiseksi, syökää, ottakaa maksutta viiniä ja maitoa. [Voihan rähmä! Unohtivat ilmoittaa tämän lähiputiikin osoitteen...]
Jer. 25:15,16
...juota vihani viini kaikille kansoille, joiden luokse minä sinut lähetän. Ne juovat siitä, hoipertelevat ja hoilaavat kuin mieltä vailla. [Tämä ohjelma sopii sellaisenaan myös jokaisen konventtiviikonlopun ravintola/karaokeiltaan.]
1. Moos. 9:21
Mutta kun hän joi viiniä, hän juopui ja jäi alastomana makaamaan telttaansa. [Ohhoh! Näinhän saattaa käydä myös Todistaja-nuorten mökkisaunaillan päätteeksi.]
San 20:1
Viinissä on rehentely, oluessa rettelö, päihtyneenä hoippuva on älyä vailla. [Valomerkki! Täytyy varmaan lähteä kämpille...]
San. 23:33-35
Silmäsi näkevät outoja, puheesi ovat hullun houreita. Olet kuin aalloilla keskellä merta, kuin maston nenässä mainingeilla. "Minut piestiin, mutta en tuntenut mitään, minut hakattiin, mutta en tiennyt mitään. Milloin pääni selviää? Pitäisi päästä hakemaan lisää." [Seurakunnan juniorit Ruotsinlaivalla.]
San 31:6,7
Olut sopii onnettomalle, viini sille, jonka mieli on katkera. Juodessaan hän unohtaa kurjuutensa eikä mieti murheitaan. [Tässä saattaakin olla selitys siihen, miksi JT-nuoret juovat niin paljon.]
Saarn. 9:7
Syö siis leipäsi iloiten ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo kauan sitten Jumala on hyväksynyt nuo tekosi. [No ei tarvitse kahta kertaa käskeä...]
Saarn. 11:9
Iloitse varhaisista vuosistasi, nuorukainen, nauti nuoruutesi päivistä! Seuraa sydämesi teitä ja silmiesi haluja, mutta muista, että Jumala vaatii sinut kaikesta tuomiolle. [Argh! Muuten ihan hyvä Raamatunkohta kaikille JT-nuorille, mutta tuo viimeinen lause pilaa kaiken!]
2. Moos. 20:14
Älä tee aviorikosta. [Sen sijaan sinkkusisaria saat kähmiä mielesi mukaan.]
San. 5:18,19
Olkoon sinun lähteesi siunattu, iloitse vaimosta, jonka nuorena sait, rakkaasta peurasta, suloisesta kauriistasi. Olkoot hänen rintansa ilosi vuodesta vuoteen, hänen rakkautensa elämäsi riemu ja hurmio. [Tämä otetaan sitten ihan kirjaimellisesti, eli kaikki JT:t vaan naimisiin 18-vuotiaana! Paitsi tietysti eläimiin ei saa sekaantua kirjaimellisesti, koska vaimo=eläin.]
San 5:20
Miksi, poikani, viehättyisit vieraaseen naiseen, miksi hyväilisit vieraan povea? [Ehkäpä siksi, että olit niin pirunmoisessa jurrissa ravintolaillan jälkeen?]
Laulujen laulu (Korkea veisu) 1:2
Suudelkoon hän minua, antakoon suudelmiaan! Ihanampaa kuin viini on sinun rakkautesi. [Tosin jotkut JT-nuoret väittävät päinvastaista.]
Laul. 1:12,13
Kuningas lepää ateriallaan, ja nardukseni levittää tuoksuaan. Kuin mirhakimppu rakkaani lepää rintojeni välissä. [Tämä kohta lienee erittäin tuttu kaikille JT-nuorille, koska sitä lainataan niin usein puheissa.]
Laul. 2:6
Hänen vasen kätensä on pääni alla, hänen oikea kätensä hyväilee minua. [Jes, jes! Mikään tässä Raamatunkohdassa ei viittaa siihen, että pari olisi vielä naimisissa. Ei muuta kun hyväilemään!]
Laul. 3:3
Vastaani tuli vartijoita öisellä kierroksellaan. Minä kysyin heiltä: "Oletteko nähneet häntä, jota rakastan?" [Näin saattaa joskus käydä ravintolakierroksen päätteeksi.]
Laul. 4:5
Sinun rintasi ovat kuin peuranvasat, kuin gasellin kaksoset, jotka käyvät laitumella liljojen keskellä. [Niinpä. Kukapa olisi tuon voinut enää hienommin ilmaista?]
Laul. 5:1
-- Syökää ystävät! Juokaa ja juopukaa, rrakastavaiset! [No jos nyt ihan välttämättä vaadit...]
Laul. 7:8,9
Sinun vartalosi on kuin palmupuu, sinun rintasi ovat sen tertut. [Juu...]
Minä ajattelen: tuohon palmuun minä nousen, sen hedelmiin minä tartun! [Likainen sika, hyi!]
Laul. 8:5
-- Omenapuun alla minä herätin rakkautessi, siellä, missä sinä sait alkusi, siellä, missä äitisi alkoi sinua odottaa. [On sitä ennenkin osattu!]
Laul. 8:8
Meillä on pikkusisar, jolla ei vielä ole rintoja. Mitä me teemme sisarellemme, kun häntä aletaan kysellä? [Vetäkää tunkeilijaa lättyyn!]
Laul. 8:10,11
Muuri minä olenkin, ja rintani ovat kuin tornit! [Niin, silikonirinnat ovat itseasiassa jo vuosituhansia vanha keksintö.]
Mutta kun rakastettuni tulee, olen antautumaan valmis. [Eikös sitä olla Vartiotornin tutkistelussa opittu yhtään mitään, häh?!?]- hassan
Naapurissa asui joskus aika juoppo jt, mutta se kuoli viinaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468