Menetitkö rahasi osakkeissa ja rahastoissa

Anonyymi

Pankit sai monen tavallisen tallaajan sijoittamaan osakkeisiin ja rahastoihin. Nyt niiden arvo on romahtanut ja romahtaa lisää.

Meitä jotka pidimme 0-korolla pankkitileillä rahamme pidettiin urpoina. Kyllä nyt myhäilyttää kun on rahaa millä jatkossa mällätä.

33

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pahinta on, kun pankit ei tästä ihmisten harhaanjohtamisesta kärsi yhtään. Rahansa pankkitilillä pitäneet oikeasti voittajia.

      • Anonyymi

        Totta


    • Anonyymi

      Ei taida pankeista enää tulla soittoja sijoitusvinkkeineen.

      • Anonyymi

        Juu, nyt on hyvä aika myydä kaikki pois ja laittaa rahat tilille nollakorolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, nyt on hyvä aika myydä kaikki pois ja laittaa rahat tilille nollakorolla.

        Itse myin kaikki osakkeeni pois viime vuoden Täydellinen ajankohta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse myin kaikki osakkeeni pois viime vuoden Täydellinen ajankohta..

        Nyt on tosihuono aika myydä.
        Mieluummin vasta arvo noustua vähintään ennalleen.

        Eilen ostin alennusyynnistä Fortumia hintaan 13,08e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on tosihuono aika myydä.
        Mieluummin vasta arvo noustua vähintään ennalleen.

        Eilen ostin alennusyynnistä Fortumia hintaan 13,08e

        Loppusyksystä saa jo 5 eurolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on tosihuono aika myydä.
        Mieluummin vasta arvo noustua vähintään ennalleen.

        Eilen ostin alennusyynnistä Fortumia hintaan 13,08e

        Ostin tuota 3.08€ hintaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse myin kaikki osakkeeni pois viime vuoden Täydellinen ajankohta..

        Sitten heräsit ja kirosit


    • Anonyymi

      Kusitolloilta liiat rahat vaan pois.

      • Anonyymi

        En osaa pitää pahana, että puupäät rahastetaan


    • Anonyymi

      Ketjuotsikon kysymykseen minä ja useimmat muut vastataan "Emme tiedä"

      Asia selviää vasta osakkeet myydessä.
      Myydessä onneksi verottaja hyvittää 30%...34% tappiosta

    • Anonyymi

      En myy. Ostan. Koko ajan. Sitä paitsi omaisuudestani suurin osa on käteistä ja maa- ja kiinteistöomaisuutta. Osakkeiden ja arvopapereiden osuus on tuskin edes 1/5 kaikesta.

      Ottakaapa huomioon että rahastot ovat keventäneet osakesalkkujaan ja jo siirtyneet valtion joukkovelkakirjalainoihin. Salkunhoitajan tehtäviin kuuluu riskin hajauttaminen ja painopisteen vaihto.

    • Anonyymi

      Kun valtiot velkaantuvat on joukkovelkakirjoilla tietty tuotto joka on suurempi kuin nollokorko.

      On myös mahdollista että tallettajalla on ostovoimaa enemmän puolen vuoden päästä jos vain rahoja säästössä. Inflaatio syö rahanarvoa. Ankaralla lamalla on päinvastainen vaikutus. Persaukiset ne nyt kusessa ovat.

    • Anonyymi

      Köyhällä on kohta köyhempää

    • Anonyymi

      Tämän ketjun aloittajalla ei rahaa ole, ne joilla on, pitävät ne ulkomaisten pankkien tileillä, joilla maksetaan oikeasti korkoa.
      Suuria summia tilillä säilövillä alkaa olemaan tuskaisia aikoja, edessä voi olla rahojen jämähtäminen pankkiin, kriisiaikoina joudutaan usein laittamaan nostorajoituksia pankkien pelastamiseksi. Jos paniikki alkaa ja ihmiset nostavat rahansa pois, kaatuvat muuten pankit.

      Perinteiset sijoituskohteet ovat arvossaan epävakaina aikoina, kulta, metsä ja vuokra-asunnot kasvukeskuksissa.

    • Anonyymi

      Kyllä menee pankkitalletuksetkin yhettömiin kun EU ja valtio aloittavat setelirahoituksen. Rahaa jaetaan ilmaiseksi ja se menettää arvonsa siitä seuraavassa megainflaatiossa.

    • Anonyymi

      Nyt on vain niin ettei kullan arvo ole tämän kaaoksen aikana juuri noussut. Käykää itse tarkistamassa lukemat. Osakemarkkinoiden näkemys on että sukellus on raju, syvä mutta sittenkin kohdistuu tämän vuoden toiseen ja kolmanteen kvartaaliin. Elpyminen alkaa viimeisellä kvartaalilla. Sijoittajat eivät katso koronaan vaan tilanteeseen sen jälkeen.

      Juuri tästä syystä nyt ei ole aika myydä osakkeita vaan pikemminkin pitää ne ja jopa ostaa vähän lisää.

      Persaukiset eivät yleensäkään osaa käsitellä rahaa joten heidän mielipiteille ei kannata panna mitää arvoa. Heillä on syntymälahjana heikko rahantaju.

    • Anonyymi

      Rahat ja henki. Ensin meni rahat ja sitten henki.

    • Anonyymi

      Kannattaa laittaa kaikki fyrkat paskapaperiin, kohta sitä ei saa kuin mustasta pörssistä!

    • Anonyymi

      Vähän katosi arvoa ostin lisää nää rahastot niissä polttaa kaiken

    • Anonyymi

      Siitäs saitte rahanahneet.

    • Anonyymi

      Pankin täti sanoi, että "ei tuottoa ilman riskiä".

      Sitten siirryttiin puhumaan vain tuotosta ja korkoa-korolle ilmiöstä.

    • Anonyymi

      Myyminen myöhäistä, mutta mahdolliset ostot harkiten ja varovasti näin maallikon mielestä.

      • Anonyymi

        Miten niin myöhäistä, jos huomenna saa vielä vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin myöhäistä, jos huomenna saa vielä vähemmän.

        Myös liukumäessä voi tienata johdannaisilla. Tärkeintä on, että tietää tulevaisuuden.


    • Anonyymi

      Ei ne rahastoissa minnekkään kadonnut. Kun korona on voitettu, niin ne tulee takaisin korkojen kera. Ei sijoittajan pidä hötkyillä, vaan odottaa sellaista tilaisuutta, että voi nostaa voitolla rahat johon tarpeeseen, tai uuteen parempaa sijoituskohteeseen.

      • Anonyymi

        Moni yhtiö menee nurin. Kurssi ei enää koskaan toivu nolaln yläpuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni yhtiö menee nurin. Kurssi ei enää koskaan toivu nolaln yläpuolelle.

        Metsäpalon jälkeenkin syntyy aina uutta. Ei maailma tähänkään virukseen vielä lopu.


    • Anonyymi

      Euroakaan ei ole mennyt, ennen kuin realisoi osakkeet tai sijoitusrahastot. Minulla ei realisointiin ole tarvetta, joten odotan kurssien palautumista.

      • Anonyymi

        sun elinikä ei nousuun riitä


    • Anonyymi

      Ois kannattanu vaan ryypätä kaikki menemään.

    • Anonyymi

      Oman salkun arvo putosi 50% 2 viikossa. Kyllä, olin yksi niistä jotka leveili ja pröystäili työpaikalla, kuinka kaikki rahat menee aina osakkeisiin ja että jään eläkkeelle 45-vuotiaana. Naureskelin pelleille, jotka piti rahojaan pankkitilillä.

      Pitäisi ehkä kuitenkin nyt myydä loput, sillä kun näiden alktahtien jälkeen korona alkaa oikeasti tuntua tippuu osakkeet vielä nykyisestä ja paljon.

      Ja nousu niillä yrityksillä, jotka jää henkiin kestää vuosikausia, että päästään siihen mikä oli tilanne 2 viikkoa sitten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe