Hra Casanova tutkii koronapotilaiden perimää

Anonyymi

Yli 25 v. kokemuksen alalta omaava immunologi Jean-Claude Casanova on käynnistänyt projektin nuorten "terveitten" vakavia koronatautioreita saaneiden perimän tutkimiseksi.

Tästä arvellaan saatavan vastaus kysymykseen: miksi ei useimmat sairastu koronatautiin ollenkaan, mutta jotkut nuorista potilaista vailla näennäisiä riskitekijöitä saavat hirveitä oireita?

Tämä on mielestäni oikea ja terve tutkimussuunta. Suunnataan katse viruksesta viruksen elatusaineeseen, eli ihmiseen.

Mikään muu ei voi selittää koronaviruksen kummallisuuksia eroissa taudin vakavuudessa. Ne eivät olekaan koronaviruksen, vaan ihmisen kummallisuuksia, ja ihmisten perinnöllisiä eroja.

https://www.hhmi.org/news/patients-with-severe-forms-of-coronavirus-disease-could-offer-clues-to-treatment

19

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihminen on luomisen ja syntiinlankeemuksen jälkeen kokenut geneettistä rappeutumista. Tämän vahvistaa mm. Nature:n tutkimus, jonka mukaan n. 73% ihmisen haitallisista mutaatioista on tapahtunut viimeisen 5000 vuoden aikana. Geneettisen rappeutumisen vuoksi immuunipuolustusjärjestelmämme ei toimi enää optimaalisesti. Tässä on myös ihmisryhmäkohtaisia eli etnisiä eroavaisuuksia. Esim. meillä suomalaisilla on suhteellisen voimakkaasta sisäsiittoisuudesta johtuen paljon yhteistä liittyen geenivirheisiin mutta ne eroavat aika paljonkin esim. italialaisten geenivirheistä.

      Lisäksi immuunipuolustusjärjestelmän optimaaliseen toimintaan vaikuttavat mm. ikä ja erityisesti elämäntapamme. Esim. tupakoitsijat sairastuvat herkemmin vakavimpaan COVID-19:n sairauden muotoon. Tämä johtuu siitä, että tupakoinnin aiheuttamat mutaatiot ja solumyrkyt kuormittavat jo valmiiksi täysteholla toimivaa immuunipuolustusjärjestelmää.

      • Anonyymi

        Arvaamattakin oli pälätyksesi aihe selvä ja ennustettavissa.


      • Anonyymi

        "Ihminen on luomisen ja syntiinlankeemuksen jälkeen kokenut geneettistä rappeutumista."

        Tätä on kysytty palstalla ennenkin, mutta kysytäänpä uudemman kerran:

        Miksi ja mitä tauteja varten Aadamilla ja Eevalla paradiisissa oli Täydellinen Immuniteetti, sillä sellainen johtopäätöshän väitteistäsi on tehtävä?

        Toisaalta joku kreationisti on väittänyt, että mikrobit ovat "rappeutuneet" luomisen ajoista patogeenisiksi.

        Joku kreationisti taas on väittänyt että virukset luotiin hillitsemään bateerien kasvua, eli tappamaan niitä.


      • Anonyymi

        Kiinalainen tutkimus totesi kyllä jo yli kuukausi sitten ettei tupakoinnilla ollut erityistä merkitystä koronatautiin kuolemiselle, vaan olivat ne jo todetut ikä ja vakavat perussairaudet ne tärkeimmät riskitekijät.


      • Anonyymi

        Aikanaan kun tuhkarokko levisi Amerikkaan konkistadorien mukana, se tappoi intiaaneja kuin kärpäsiä.

        Oppiesi mukaan intiaanien täytyi olla hirveän rappeutuneita tässä suhteessa.

        Mutta miksi eurooppalaiset ei olleetkaan yhtä rappeutuneita tässä suhteessa? Eivät kuolleet kuin kärpäset, tuhkarokkoon!

        Kyllähän heidän olisi täytynyt olla aivan yhtä rappeutuneita, sillä samoista Aadamista ja Eevasta sekä intiaanit että valkoiset eurooppalaiset oppiesi mukaan polveutuvat, eiköstä eikös?


      • Geneettiset variaatiot, yksilölliset erot immuunijärjestelmässä aikaansaavat sen että vain osa populaatiosta sairastuu akuutisti. Eiks näin?

        Mistä tämä sairaalloinen fantasiasi kaiken pahan ihannointiin kumpuaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikanaan kun tuhkarokko levisi Amerikkaan konkistadorien mukana, se tappoi intiaaneja kuin kärpäsiä.

        Oppiesi mukaan intiaanien täytyi olla hirveän rappeutuneita tässä suhteessa.

        Mutta miksi eurooppalaiset ei olleetkaan yhtä rappeutuneita tässä suhteessa? Eivät kuolleet kuin kärpäset, tuhkarokkoon!

        Kyllähän heidän olisi täytynyt olla aivan yhtä rappeutuneita, sillä samoista Aadamista ja Eevasta sekä intiaanit että valkoiset eurooppalaiset oppiesi mukaan polveutuvat, eiköstä eikös?

        No mutta kun eurooppalaiset olivat kristittyjä, niin heidän joukossaan rappeutuminen oli edennyt hitaammin kuin pakanallisten inkkareiden, jotka eivät olleet Jeesuksesta kuulleetkaan :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinalainen tutkimus totesi kyllä jo yli kuukausi sitten ettei tupakoinnilla ollut erityistä merkitystä koronatautiin kuolemiselle, vaan olivat ne jo todetut ikä ja vakavat perussairaudet ne tärkeimmät riskitekijät.

        Mutta tupakan perimää on muutettu, tiesitkö sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikanaan kun tuhkarokko levisi Amerikkaan konkistadorien mukana, se tappoi intiaaneja kuin kärpäsiä.

        Oppiesi mukaan intiaanien täytyi olla hirveän rappeutuneita tässä suhteessa.

        Mutta miksi eurooppalaiset ei olleetkaan yhtä rappeutuneita tässä suhteessa? Eivät kuolleet kuin kärpäset, tuhkarokkoon!

        Kyllähän heidän olisi täytynyt olla aivan yhtä rappeutuneita, sillä samoista Aadamista ja Eevasta sekä intiaanit että valkoiset eurooppalaiset oppiesi mukaan polveutuvat, eiköstä eikös?

        Intiaanit eivät saaneet tarpeeksi b12- vitamiinia ruokavaliostaan.

        ""...Ensimmäinen geeninsiirto kasveihin tehtiin 1983, jolloin Agrobakteerin avulla onnistuttiin siirtämään tupakan genomiin erään antibiootin tuotosta vastaava geeni"

        Syötäväksi tupakkaa ei ole koskaan kasvatettu, joten luomutupakkaa ei ole ollut saatavillakaan;-)

        Kaikenlaista ihminen keksii, katsos:

        ...Monet kuivastressille alttiit eliöt, kuten bakteerit, tavallinen leivontahiiva tai jotkut aavikkokasvit kykenevät itse tuottamaan trehaloosia ja siten sietämään lähes täydellistä kuivumista (esim kaupassa myytävä kuivahiiva). Useimmat kasvit eivät kuitenkaan normaalisti pysty trehaloosia tuottamaan. Trehaloosin biosynteesireitti on tunnettu mm hiivassa ja siihen tarvittavat geenit eristetty. Siirtämällä geenit toimivina kasveihin (esim tupakkaan tai lituruohoon) voidaan nämä kasvit saada tuottamaan trehaloosia..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinalainen tutkimus totesi kyllä jo yli kuukausi sitten ettei tupakoinnilla ollut erityistä merkitystä koronatautiin kuolemiselle, vaan olivat ne jo todetut ikä ja vakavat perussairaudet ne tärkeimmät riskitekijät.

        Mun mielestä on ihan mahdollista sekin, että niin moni alkoi käyttää vieroitusvalmisteita, vaikka niiden seassa on monia haitallisia aineita, kuten tolua E321 - muistinko oikein?
        http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?query=e321 &start=31
        Itsehoitovalmisteet hetipaikalla pois markkinoilta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikanaan kun tuhkarokko levisi Amerikkaan konkistadorien mukana, se tappoi intiaaneja kuin kärpäsiä.

        Oppiesi mukaan intiaanien täytyi olla hirveän rappeutuneita tässä suhteessa.

        Mutta miksi eurooppalaiset ei olleetkaan yhtä rappeutuneita tässä suhteessa? Eivät kuolleet kuin kärpäset, tuhkarokkoon!

        Kyllähän heidän olisi täytynyt olla aivan yhtä rappeutuneita, sillä samoista Aadamista ja Eevasta sekä intiaanit että valkoiset eurooppalaiset oppiesi mukaan polveutuvat, eiköstä eikös?

        Intiaanit söivät maissia, luin vasta jostakin. Ehkä ehdin sen hakemaan tänne, kun muistan missä kirjassa siitä oli. Kirja tosin voi olla aika vanhakin:-D

        http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=&luvanhaltija=&myyntilupanro=&atc=&freetext=nikotiini&vaikuttavat=&muoto=&haitta=&kaytto=&vasta=&x=0&y=0

        Nikotiini mainitaan noissa valmisteissa. Miksi? En viitsi selvittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Intiaanit eivät saaneet tarpeeksi b12- vitamiinia ruokavaliostaan.

        ""...Ensimmäinen geeninsiirto kasveihin tehtiin 1983, jolloin Agrobakteerin avulla onnistuttiin siirtämään tupakan genomiin erään antibiootin tuotosta vastaava geeni"

        Syötäväksi tupakkaa ei ole koskaan kasvatettu, joten luomutupakkaa ei ole ollut saatavillakaan;-)

        Kaikenlaista ihminen keksii, katsos:

        ...Monet kuivastressille alttiit eliöt, kuten bakteerit, tavallinen leivontahiiva tai jotkut aavikkokasvit kykenevät itse tuottamaan trehaloosia ja siten sietämään lähes täydellistä kuivumista (esim kaupassa myytävä kuivahiiva). Useimmat kasvit eivät kuitenkaan normaalisti pysty trehaloosia tuottamaan. Trehaloosin biosynteesireitti on tunnettu mm hiivassa ja siihen tarvittavat geenit eristetty. Siirtämällä geenit toimivina kasveihin (esim tupakkaan tai lituruohoon) voidaan nämä kasvit saada tuottamaan trehaloosia..."

        "Intiaanit eivät saaneet tarpeeksi b12- vitamiinia ruokavaliostaan. "

        Amerikan intiaanit eli monenmoisissa elinympäristöissä, ja ruokavalio vaihteli sen mukaan suuresti.

        Suurilla maanviljelystä harjoittavilla intiaanisivilisaatioilla oli arvattavastikin suurelta osin kasvispohjainen ruokavalio. Eli inkoilla perunaa ja vastaavia mukuloita, ja mayoilla jne. maissia, nykyisen USA:n alueellakin intiaanit harrastivat runsaasti maanviljelyä.

        Mutta eipä Pohjois-Amerikan biisoninmetsästäjäintiaanitkaan olleet taudinkestäviä eurooppalaisille tuontitaudeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Intiaanit eivät saaneet tarpeeksi b12- vitamiinia ruokavaliostaan. "

        Amerikan intiaanit eli monenmoisissa elinympäristöissä, ja ruokavalio vaihteli sen mukaan suuresti.

        Suurilla maanviljelystä harjoittavilla intiaanisivilisaatioilla oli arvattavastikin suurelta osin kasvispohjainen ruokavalio. Eli inkoilla perunaa ja vastaavia mukuloita, ja mayoilla jne. maissia, nykyisen USA:n alueellakin intiaanit harrastivat runsaasti maanviljelyä.

        Mutta eipä Pohjois-Amerikan biisoninmetsästäjäintiaanitkaan olleet taudinkestäviä eurooppalaisille tuontitaudeille.

        http://www.terracognita.fi/tc/product/mikrobit-ja-ihminen/
        Tuossa se kirja. En viitsi kaikkea kopsailla, kun jokainen voi ostaa vielä omankin:-)
        sivulla 154-> ja 164-> ainakin, jos kirjastoon menet;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Intiaanit eivät saaneet tarpeeksi b12- vitamiinia ruokavaliostaan.

        ""...Ensimmäinen geeninsiirto kasveihin tehtiin 1983, jolloin Agrobakteerin avulla onnistuttiin siirtämään tupakan genomiin erään antibiootin tuotosta vastaava geeni"

        Syötäväksi tupakkaa ei ole koskaan kasvatettu, joten luomutupakkaa ei ole ollut saatavillakaan;-)

        Kaikenlaista ihminen keksii, katsos:

        ...Monet kuivastressille alttiit eliöt, kuten bakteerit, tavallinen leivontahiiva tai jotkut aavikkokasvit kykenevät itse tuottamaan trehaloosia ja siten sietämään lähes täydellistä kuivumista (esim kaupassa myytävä kuivahiiva). Useimmat kasvit eivät kuitenkaan normaalisti pysty trehaloosia tuottamaan. Trehaloosin biosynteesireitti on tunnettu mm hiivassa ja siihen tarvittavat geenit eristetty. Siirtämällä geenit toimivina kasveihin (esim tupakkaan tai lituruohoon) voidaan nämä kasvit saada tuottamaan trehaloosia..."

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/03/19/aina-vain-vaki-kailottaa-coronavirusta-alkaa-ottaa-nuppiin-asterixissa

        Tuosta kun uutisoitiin, se Asterixin kirjoittaja sai sydärin:-(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tupakan perimää on muutettu, tiesitkö sitä?

        "...Ensimmäinen geeninsiirto kasveihin tehtiin 1983, jolloin Agrobakteerin avulla onnistuttiin siirtämään tupakan genomiin erään antibiootin tuotosta vastaava geeni"
        Tuosta olis hyvä saada enemmän tietoa, kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...Ensimmäinen geeninsiirto kasveihin tehtiin 1983, jolloin Agrobakteerin avulla onnistuttiin siirtämään tupakan genomiin erään antibiootin tuotosta vastaava geeni"
        Tuosta olis hyvä saada enemmän tietoa, kiitos!

        https://core.ac.uk/download/pdf/16390306.pdf
        Sivulla 13 ainakin jotakin siitä:-D


      • >Ihminen on luomisen ja syntiinlankeemuksen jälkeen kokenut geneettistä rappeutumista.

        Sen pitää olla Pyhästä Hengestä, kun ihminen saa yhteen ainoaan lyhyeen virkkeeseen kolme valetta: luomisen, syntiinlankeemuksen ja geneettisen rappeutumisen.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ihminen on luomisen ja syntiinlankeemuksen jälkeen kokenut geneettistä rappeutumista.

        Sen pitää olla Pyhästä Hengestä, kun ihminen saa yhteen ainoaan lyhyeen virkkeeseen kolme valetta: luomisen, syntiinlankeemuksen ja geneettisen rappeutumisen.

        Koita nyt keskittyä itse asiaan sinäkin, vaikkapa tuosta:
        https://core.ac.uk/download/pdf/16390306.pdf
        " Tämän vuoksi viruksia ei voida käyttää siirtogeenisten kasvien tuotantoon. Niiden avulla voidaan kuitenkin tuottaa
        suuria määriä (vieraita) proteiineja kasvisoluissa. Tupakan mosaiikkivirus (TMV)
        infektoi kasveja tehokkaasti ja tuottaa suuria määriä viruspartikkeleita infektion
        jälkeen. Turpen ym. (1995) lisäsivät TMV:n kuoriproteiinigeeniin lyhyen, kuutta
        aminohappoa koodittavan DNA-jakson, joka toimii malariainfektiossa niin sanottuna epitooppina eli antigeenijaksona, jonka vasta-aine tunnistaa. Kun tupakka
        infektoidaan tällä viruksella, infektio leviää systeemisesti koko kasviin ja muunnettuja viruspartikkeleita, jotka sisältävät tämän rokotteenomaisen DNA-jakson,
        tuotetaan suuria määriä. Virusten avulla voitaisiin siis tuottaa helposti ja verrattain halvalla rokotteita. TMV:n kuoriproteiiniin liitettävä DNA-jakso ei kuitenkaan
        voi olla kovin pitkä, mikä rajoittaa mahdollisuuksia tuottaa proteiineja kasvisoluissa.
        Santa Cruz ym. (1996) liittivät perunan X-viruksen (PVX) kuoriproteiiniin GFPmerkkigeenin (green fluorescent protein), jolloin infektion leviämistä kasvissa voitiin seurata fluoresenssin avulla. Liitetty GFP oli kooltaan yhtä suuri kuin itse kuoriproteiini. Infektio levisi systeemisesti koko kasviin, joskin tavallista hitaammin.
        Tämän kokeen perusteella voidaan kuitenkin olettaa, että suurempiakin proteiineja voidaan tuottaa virusten avulla kasvisoluissa. Myös muita merkkigeenejä on
        onnistuneesti liitetty PVX:n kuoriproteiiniin (Santa Cruz ym. 1996)."


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe