Ajoneuvovero, tuo saastevero kannustaa saastuttamaan. Olen taistellut asiasta kuusi vuotta.
Minulla on vanha laatuauto vuodelta 1993. Maksan AJONEUVOVEROA 380e/v.
En vaihtanut autoa uuteen vaan vähensin ajot minimiin, vain pari tunnin matkaa viikossa ruuhkattomana aikana, maalle ja takaisin.
Muuten kuljen bussilla ja pyörällä polkien. Siitä kuitenkin rangaistaan. Maksan saman saasteveron bussilipun polkupyörän.
Km kustannus on siis tolkuton.
Jos Ajoneuvovero olisi liitetty polttoaineen hintaan, maksaisi se joka saastuttaa. Pumpulla voisi lukea esim. 145 c/litra ajvero 0.15c/lirta
Olisiko mielestäsi oikeudenmukainen.?
Huomaatteko.?
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi vihreät kulkevat joukkoliikennettä käyttäen, ja se on tosi hienoa.
- Anonyymi
Itävallassa käyttävät polkupyörää, meillä vihreät saastuttaa minkä ehtii...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itävallassa käyttävät polkupyörää, meillä vihreät saastuttaa minkä ehtii...
Saattavat jopa käydä töissäkin.
- Anonyymi
Käyttövoimaverosta olisi aika luopua.
- Anonyymi
Näillä polstoilla ei menesty sellaiset kirjoitukset mitkä paljastaisivat maamme todellisia vääryyksiä.
- Anonyymi
Eikös ne kirjoitukset joissa on asiaa, tai paljastetaan vihervasemmiston tekemiä vääryyksiä mene poistoon hyvinkin pian.
- Anonyymi
Tämä kiltti kansa.
Se ei halua huomata mitään sellaista mitä sen ei haluta huomaavan. Se suostuu kiltisti tiettyjen tahojen kynnysmatoksi, anteeks et oon olemassa asenteella. Polttoaineeseen voisi kyllä sitoa lisää päästöihin liittyviä veroja ja ajoneuvovero poistaa.
- Anonyymi
Siihenhän ne pyrkivätkin, että ihmiset maksavat, mutta eivät saastuta. Jos ajaisit taksilla ne pakolliset matkat, niin saastuttaisit kaksikertaa enemmän kuin nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek206316Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.253847Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1712923- 292840
- 821724
- 91623
- 1471612
- 1481571
- 121328
- 211272