Onko koronavirus rutto?

Anonyymi

Jos on niin yksi Raamatun profetia on toteutunut!

35

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No joku sellaaneen mahrollisesti taitaa olla, syntisiä kuritetaan isän käreellä!

      • Anonyymi

        Korona ei ole rutto, joten Raamatun profetia meni mönkään.


    • Yksikään Raamatun profetia ei ole toteutunut, eikä tule toteutumaankaan.
      Se miten taikauskoiset tulkitsevat myyttisiä tarinoita on raivostuttavaa.

      Rutto on tarttuva kuumetauti, jonka aiheuttaa Yersinia pestis -bakteeri.

      Rutto on siis bakteerin aiheuttama. kun korona taas on virustauti.

      • Anonyymi

        Turha saivarrella rakas ystäväni. Niih! Ruttotauti on yleisnimike jossa on voimaa. Jos Suomessa olisi puhuttu rutosta heti alussa, kaikki , varsinkin vanhempi väki, olisi heti ymmärtänyt tilanteen vakavan vakavuuden.


      • Anonyymi

        Tiede on esittänyt arveluja, ettei keskiajan rutto, musta surma ollut bakteerien aiheuttama, vaan virustauti.


      • Anonyymi

        Goodangry sopisi paremmin. Goodfellow ei kuulu annin tuojalle.


    • Anonyymi

      Ei ole. Korona on virustauti ja ruton aiheuttaa bakteeri joka olisi nykyisin parannettavissa. Siihen Jeesus ei kyennyt koska hänen kaikki tietonsa perustui kansanuskomuksiin, ei mitenkään korkeampiin voimiin, sattuneesta syystä.

      Raamatun profetioilla ei ole mitään virkaa koska niistä puuttuu tarkka aika ja paikka.
      Yhtä tyhjänpäiväistä kuin ennustaa säätä sanomalla että tulee ukkosta ja pakkasta, mutta enpä kerro milloin. Sitten kaikki teesseitse apostolit vielä selittelee höpinöitä mielensä mukaan.

      • Anonyymi

        Turha saivarrella ystäväni. Niih! Nykyäänkin esiintyy antibiooteille resistenttia tuttoa.


      • Anonyymi

        Mitähän säätä ois käymässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha saivarrella ystäväni. Niih! Nykyäänkin esiintyy antibiooteille resistenttia tuttoa.

        Ei se ole saivartelua. Toista sairautta ei voi kutsua toisen nimellä. Vai olisiko hienoa, jos lääkäri kirjoittaisi diagnoosiksi yersinia pestis (=rutto) kun sairaus oli angina pectoris (=rasitusrintakipu).


    • Anonyymi

      Herra on taipumaton, hellittämätön ajallaan. On parannuksenteon aika katua syntejään pelastuakseen.

      • Anonyymi

        Joko sota on alkamassa? Kansa käy kansaa vastaan ja Suomessakin on maanjäristyksiä. Tietääkö ennustaja koska alkaa koko maailmaa käsittävä sota ja maailmanlaajuinen maanjäristys. Niiden piti olla vasta synnytystuskien alkua. Tämä pöpö on normali ilmiö maapallolla. Niitä tulee ja menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko sota on alkamassa? Kansa käy kansaa vastaan ja Suomessakin on maanjäristyksiä. Tietääkö ennustaja koska alkaa koko maailmaa käsittävä sota ja maailmanlaajuinen maanjäristys. Niiden piti olla vasta synnytystuskien alkua. Tämä pöpö on normali ilmiö maapallolla. Niitä tulee ja menee.

        Maanjäristyksiä monin paikoin ei välttämättä tarkoita maailmanlaajuista järistystä. Tämä nykyinen korona on ilmeisesti tullut jäädäkseen. Niin kuin saatana tuli Jumalan eteen Jobinkirjassa. . ”Mistäs tulet?””Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta”


      • Anonyymi

        Ollaan ihmisiksi. Se riittää.
        Synti on täysin joutava käsite.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen kysymys.
      Kuka tietäisi hyökkääjä eurossa omat solut elimistöä vastaan?
      Eikö koronassa käy niin että keuhkot tuhoutuvat?
      Tuhoutuuko ne siksi, että keho hyökkää omia soluja vastaan vai miksi ne tuhoutuvat?

      • Anonyymi

        Siis hyökkääjä rutossaa omat solut elimistöä vastaan?
        Ja tekeekö korona saman tuhoten keuhkoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis hyökkääjä rutossaa omat solut elimistöä vastaan?
        Ja tekeekö korona saman tuhoten keuhkoja?

        Aina on niin kun ihmunen on sairasvuoteellaan, viululla tai ilman, kun pöpöistä puhutaan. Ihmisen oma puolustusmekanismi käy liian raivoisaan taistoon. Mahdollisesti tappaen ihmusenkin. Tämä ei ole pöpönkään tavoite, että isäntäolio kuolee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina on niin kun ihmunen on sairasvuoteellaan, viululla tai ilman, kun pöpöistä puhutaan. Ihmisen oma puolustusmekanismi käy liian raivoisaan taistoon. Mahdollisesti tappaen ihmusenkin. Tämä ei ole pöpönkään tavoite, että isäntäolio kuolee.

        Niin inhän se on. Koronassakin oma puolustusmekanismi tuhoaa tautisolujen lisäksi myös omia soluja.
        Mutta, mietin jotain, mistä en saa nyt kiinni. Pitää miettiä jos minun ihmusen pääni vähän tajuaisi jotain kohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin inhän se on. Koronassakin oma puolustusmekanismi tuhoaa tautisolujen lisäksi myös omia soluja.
        Mutta, mietin jotain, mistä en saa nyt kiinni. Pitää miettiä jos minun ihmusen pääni vähän tajuaisi jotain kohta.

        Niin olisiko keuhkorutto lähinnä koronaa, jos tuota rutto sanaa nyt etsitään?
        Tai mistähän sana "rutto" on saanut alkunsa ja voisiko sen käyttöä laajentaa.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olisiko keuhkorutto lähinnä koronaa, jos tuota rutto sanaa nyt etsitään?
        Tai mistähän sana "rutto" on saanut alkunsa ja voisiko sen käyttöä laajentaa.?

        "Tai mistähän sana "rutto" on saanut alkunsa ja voisiko sen käyttöä laajentaa.?"

        Se on yersinia pestis bakteerin aiheuttaman kuumetaudin nimi. Kas kun et kysy voiko syöpä sanan käyttöä laajentaa koskemaan kihtiä.


    • Anonyymi

      Itse ymmärrän raamatun tarkoittavan rutolla mitä tahansa tappavaa kulkutautia.

      • Anonyymi

        Paljon mahdollista tämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon mahdollista tämä.

        Tälläinen oli netissä..
        Etymologia. Suomenkielinen sana rutto on taudinnimenä lyhentynyt muoto nopeasti leviävää tautia tarkoittavasta vanhasta sanasta ruttotauti. Adjektiivin rutto merkitys oli 'nopea, ripeä; äkkipikainen'. Sanan etäisempi alkuperä on tuntematon, mutta aikoinaan sitä arveltiin germaaniseksi lainaksi.


      • Anonyymi

        Kaikenlaista voi kuvitella, jos faktat eivät ole hallusssa. Sanaa rutto vastaa englannin kielisissä raamatuissa sana pestilence. Joka viittaa nimenomaan rottien kantamaan yersinia pestis bakteerin aiheuttamaan kulkutautiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälläinen oli netissä..
        Etymologia. Suomenkielinen sana rutto on taudinnimenä lyhentynyt muoto nopeasti leviävää tautia tarkoittavasta vanhasta sanasta ruttotauti. Adjektiivin rutto merkitys oli 'nopea, ripeä; äkkipikainen'. Sanan etäisempi alkuperä on tuntematon, mutta aikoinaan sitä arveltiin germaaniseksi lainaksi.

        Rutto tulee latinan sanasta pestis (=kulkutauti). Rottien aiheuttaman ruton latinankielinen nimi on yersinia pestis.


    • Avaaja:
      Ei ole.

      Rutto viittaa vain tiettyyn Yersinia Pestis-bakteerin aiheuttamaan tautiin siinä missä COVID-19 on tauti, jonka aiheuttaa virus joka on luovasti nimetty "SARS-CoV-2"

      • Anonyymi

        Valitettavasti tietosi menevät kuuroille korville. Onhan heidän mielestään lepakko lintu niin tottakai bakteeri on sama asia kuin virus. Biologiasta viis kun kaikkea pitää vain tulkita.


    • Anonyymi

      Aloitus on samanarvoinen, kun seisot hevosen vieressä ja kysyt mikä siinä on.

    • Anonyymi

      Minä takerrun tuohon Raamatussa käytettyyn "rutto" sanaan.
      Käännöksessä on siis käytetty sanaa" rutto", joka tarkoittaa nopeasti etenevää yms..mitä tuossa aiemmin viestissä oli.

      • Anonyymi

        Eli viittaan tähän..Etymologia. Suomenkielinen sana rutto on taudinnimenä lyhentynyt muoto nopeasti leviävää tautia tarkoittavasta vanhasta sanasta ruttotauti. Adjektiivin rutto merkitys oli 'nopea, ripeä; äkkipikainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli viittaan tähän..Etymologia. Suomenkielinen sana rutto on taudinnimenä lyhentynyt muoto nopeasti leviävää tautia tarkoittavasta vanhasta sanasta ruttotauti. Adjektiivin rutto merkitys oli 'nopea, ripeä; äkkipikainen

        Virallista tunnetun sairauden nimeä ei voi käyttää kuvaamaan kaikkia epidemioita. Logiikka olisi suurinpiirtein sama kuin jos kutsuisimme kihtiä, sydänvikaa tms. syöväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virallista tunnetun sairauden nimeä ei voi käyttää kuvaamaan kaikkia epidemioita. Logiikka olisi suurinpiirtein sama kuin jos kutsuisimme kihtiä, sydänvikaa tms. syöväksi.

        Vitsinä voit puhekielessä toki ihmetellä, että onkohan mulla joku rutto. Mutta COVID-19 aiheuttamaa sairautta ei voi kutsua rutoksi, koska rutto on jo yersinia pestis -bakteerin aiheuttaman sairauden virallinen nimi.


    • Anonyymi

      Korona ei ole rutto. Ruton aiheuttaa Yersinia pestis niminen bakteeri. Korona puolestaan on virus.

    • Anonyymi

      Rutto on nopeasti leviävä tartuntatauti jota ei määritä tartunnan aiheuttaja esim. bakteeri tai virus ollakseen ruttotauti.

      Vetoan linkin etymologiaan.

      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Rutto

      • Anonyymi

        Joo, siitä toi koronsviruksen leviäminen paljastuu rutotaudiksi vaikka wikipedia esittää sen yersiniabakteerin aiheuttamaksi ja bam viruksen aiheuttamaa ruttotautia ei olisi?

        Ei ollut yli 1000v sitten tällaista keksittyä päätöstä olemassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      99
      987
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      591
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    Aihe