UT ja Kristuksen ilmoitus

Ihminen ei helposti siirry ajattelutavasta toiseen. Tämä näkyy myös Uudessa testamentissa.

Vaikka Jeesus maksoi koko maailman synnin, VT:n ajattelutapa sotkee vielä vahvasti alkukristittyjen ja UT:n kirjoittajien ajattelua. Tekohurskaus ja ihmisen osuus pelastuksen asiassa tulee kirkkaana vaatimuksena esiin.

Vasta viime aikoina kirkot, Suomen luterilainen kirkko niiden mukana, ovat ruvenneet ymmärtämään armon ja Kristuksen sovintotyön KAIKENKATTAVUUTTA.

Jumalan suunnitelma toteutuu koko laajuudessaan. Kenelläkään ei ole mitään pelättävää kuoleman jälkeen, vaikka lahkolaiset vielä pelkäävätkin ja yrittävät viimeisillä voimillaan levittää pelkoaan muillekin. Sekä kirkon, että kansan ylivoimainen enemmistö ei enää usko, että joutuisimme minkäänlaiseen rangaistukseen.

UT:n toisen käden tieto Jeesuksen sanoista ja teoista sekä eläminen keskellä VT:n yhteiskuntaa, antaa väärän ja sekavan kuvan kaikenkattavasta armosta ja hyvyydestä.

Kristuksen SUURI VOITTO ei ole vain muutamien harvojen pelastuminen, vaan kaikilla on vain hyvää odotettavissa.

6

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesus sanoo sinulle: Väisty saatana!

• Jeesus sanoo minulle ja muille: "Sinun syntisi on anteeksiannettu. Mene Herran rauhaan."

• Anonyymi
        Dogmatikos.rereg kirjoitti:

Jeesus sanoo minulle ja muille: "Sinun syntisi on anteeksiannettu. Mene Herran rauhaan."

Herran rauha löytyy vain armossa kasvamisen kautta.:) Monet kristityt oireilevat juuri siksi, että he ovat kasvaneet ympäristössä, jossa armon perään lisätään sana mutta. Viestit ovat ristiriitaisia, mikä johtaa epävarmuuteen. Ja kun omaan sisimpään ei uskalla katsoa, niin keskitytään muiden synteihin. Jeesuksen sanoja lainaten ryhdytään ruoskimaan kanssapalvelijoita.

Vastaus noihin ongelmiin on armon varaan heittäytyminen ja siinä vähitellen kasvaminen. Jotkut ajattelevat sen olevan virheellisesti hälläväliä- elämää. Mutta itse ajattelen, että armo antaa rohkeuden elää ja toimia. Sillä se kattaa yrityksen ja erehdyksen välisen kuilun silloin, kun kristityllä on vilpitön halua seurata Jumalaa.

• Anonyymi

Jeesus sanoo minulle ja muille: "Sinun syntisi on anteeksiannettu. Mene Herran rauhaan."

Sinä et osaa edes katua ja tunnustaa syntejäsi koska sinun lahkosi mukaan kaikki pääsevät taivaaseen. Miksi siis synnit pitäisi saada anteeksi?
        Et taida edes uskoa, että Jeesus kuoli ristillä ja nousi kolmantena päivänä ylös?

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä et osaa edes katua ja tunnustaa syntejäsi koska sinun lahkosi mukaan kaikki pääsevät taivaaseen. Miksi siis synnit pitäisi saada anteeksi?
        Et taida edes uskoa, että Jeesus kuoli ristillä ja nousi kolmantena päivänä ylös?

Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä, olen saanut anteeksi syntini, jotka ole tehnyt tietoisesti ja tietämättäni.

• Anonyymi

Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä, olen saanut anteeksi syntini, jotka ole tehnyt tietoisesti ja tietämättäni.

Juuri näin. Siitä voi ilolla todistaa. Mutta sitä ei tarvitse todistella niille jotka luulevat tietävänsä, kun eivät tiedä luulevansa. Räyhääjät räyhää, kun eivät muuta osaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      81
      4502
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      122
      4177
    3. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      46
      4163
    4. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      180
      3401
    5. 186
      2683
    6. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      61
      2669
    7. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2597
    8. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      35
      2582
    9. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      68
      2469
    10. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      43
      2142
    Aihe