Aikaisemmin Jorvin keskussairaalan päivystykseen saattoi viikonloppuisin ja kiiretapauksissa kävellä sisään, ja mennä luukulle ilmoittautumaan. Nyt ulko-ovella oli vastassa kaksi kumisiin suoja-asusteisiin sonnustautunutta hoitajaa.
Heti kysyttiin että onko terveysasemalta saatua lääkärin lähetettä mukana, muuten ei pääse. Sitten tivattiin, että onko ollut nuhaa, onko ollut yskää tai kuumetta. Toinen hoitaja näytti vielä elekielellä, että onko naaman ja pään alueella ollut jotakin infektiotauteja. Kun vannoi ja vakuutti ettei ole, pääsi aulaan jonottamaan.
Vain yksi toinen potilas oli edellä. Aulassa piti silti 13:00 aikaan päivälläkin jonottaa 40 minuuttia, ennen kuin pääsi luukulle ilmoittautumaan.
Luukulla kyseltiin toiseen kertaan, että onko ollut nuhaa, yskää tai kuumetta. Samalla hoitaja tarkkaili potilaan naamaa ja katseli erikseen vielä saattajankin naamaa, että ei kai tuo saattaja äsken tullessa vaan yskäissyt hihaansa.
Sitten luukku suljettiin, ja hoitaja neuvotteli puhelimitse lääkärin kanssa. Arvotettiin sitä että laitetaanko tämä pahasti turvonnutta ja pari vuorokautta särkenyttä kipeää kättänsä valitteleva potilas "likaiselle" puolelle vai "puhtaalle" puolelle.
Likainen puoli tarkoittaa kaikkia, joiden kohdalla on minkäänlaista epäilystä mahdollisesta koronasta TAI myös tavallisesta flunssasta. Nekin flunssaiset laitetaan likaiselle puolelle sairaalaa, koska oireista ei voi päätellä onko kyseessä kuitenkin korona
Nyt käsivaivainen potilas laitettiin tällä kertaa puhtaalle puolelle.
Jorvin päivystys jakaa ovella potilaat "likaiselle" tai "puhtaalle" puolelle
Anonyymi
1
133
Vastaukset
- Anonyymi
Jorvin sairaala ei onneksi ole tällä hetkellä upaten täynnä kuitenkaan. Käytävällinen potilashuoneita sisätautiosastoilla, ja kussakin 4 hengen huoneessa on vain pari potilasta sisällä.
Jonkin verran pelivaraa on, jos valtava korona-sairaiden vyörytys alkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849