Miksi ylioppilas ja amis on tasa-arvoinen?

Anonyymi

Kun ei pitäisi olla. Oppinut on parempi. Itse olen käynyt yliopiston.

18

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oppineen olisi parasta pitää hattunsa ja rahansa piilossa!

    • Anonyymi

      Sitä määki ihmettelen.
      Teoreetikoilla ei oikein mitään käyttöarvoa ole verrattuna ammattimieheen / naiseen.

    • Anonyymi

      Niinpä, laiskat opiskelee ettei tarvitsisi tehdä töitä ja loisivat koko ikänsä toisten työllä.

    • Anonyymi

      Koulutaustalla ei ole mitään väliä, vaan sillä mitä opiskelun jälkeen tekee työkseen.

    • Anonyymi

      Molemmat ovat ihmisiä ja molemmat opiskelevat. Mutta älä murehdi, pian puntit eivät ole enää tasan, kun heillä alkaa työelämä. Toinen menee jonnekin hyvään valtion tai kunnan virkaan ja saa 3000€ kuussa ja amislainen myös työllistyy ja saa 5000€ kuussa. Toki on hienoa olla ylioppinut ja siinä on jo palkkiota, kun taas työväki saa palkkionsa tekemänsä työsuoritusten mukaan. Näin on nykymaailma, jossa ei tunneta 50-luvun kotimaisten elokuvien herrakulttia.
      Sitten jos työläinen menee politiikkaan, niin nousukiito on todella huima ja siinä ei paina mitkään opinnot, vaan ihan omat kyvyt ja suhteet.

      • Anonyymi

        Minä painan selkä vääränä töitä ja tiennaan noin 1200e kuussa. Töissä en pysty ylenemään koska vain perus amis taustalla ja paremmin koulutetut pääsee tuottavanpiin hommiin ja työnjohtoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä painan selkä vääränä töitä ja tiennaan noin 1200e kuussa. Töissä en pysty ylenemään koska vain perus amis taustalla ja paremmin koulutetut pääsee tuottavanpiin hommiin ja työnjohtoon.

        Minä tienaankin 783 euroa.
        Ja painan vielä enemmän niska väärällään, kuin sä :-)


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        Minä tienaankin 783 euroa.
        Ja painan vielä enemmän niska väärällään, kuin sä :-)

        "Tienaat"


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tienaat"

        Olen jo ns. kansalaispalkan saaja :-)


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        Minä tienaankin 783 euroa.
        Ja painan vielä enemmän niska väärällään, kuin sä :-)

        Minä olen eläkkeellä ja tienaan yli 3000 /kk josta verottaja saa32% aloitin ammttikoululla nyt ei ole enään mitään väliä kun valtio sortaa eläkeläisiä minä ja vaimo mksamme 52 % veroa vaikka koko ikämme maksoimme itsemme kipeäksi


    • Anonyymi

      eikös se ole tärkeintä että olet oppinut lukemaan. ainakin mitä äskettäin oli jonkun lehden otsikossa. sitä samaa ihmettelen ettei ihmiset osaa lukea kun nämä julkisuudessa mainitut laitokset tai yhdistysten työntekijät ilmeisesti eivät osanneet lukea ohjeita. Kerry Cassidy osaa.

    • Anonyymi

      En ymmärrä tätä jatkuvaa lukion ja amiksen vertailua siitä kumpi on huonompi.

      Minusta kumpikin on hyviä valintoja ja yhtä tärkeitä. Ei se tarkoita sitä että lukion käyneet päätyy kaupan kassalle ja että amikseen mennään vaan jos ei lukioon pääse. Tiedän monia jotka on käynyt lukion, koska ei tiennyt vielä mitä haluaa opiskella ja sitten osa näistä on mennyt lukion jälkeen amikseen ja sitten on taas niitäkin jotka on käynyt amiksen ja sitten lukion ( tai sen kaksointutkinnon amiksen ohella). Molemmista on mahdollista jatkaa opintojaan esim ammattikorkeakoulussa ja lukion käyneelle on se hyöty, että hän voi hakea yliopistoon suoraan lukion jälkeen jos yliopisto on ollut tähtäimessä. Ammattikorkean käynyt on myös hakukelpoinen yliopistoon.

      Jotenkin on vain niin käsittämätöntä että ihmisiä voidaan oikeasti arvostella ja määrittää sen perusteella että onko käynyt amiksen vai lukion.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Voihan kaikki hakea lainaakin...


    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeassa, oppinut on parempi!

      Mutta ei lukio taikka yliopisto tee oppinutta vaan ihminen itse.
      Ylioppilaaksi pääsee opettelemalla ulkoa kaiken ja yliopistostakin saa paperit samallalailla. Tämän pitäisi jokainen akateemisen koulutuksen saanut tietää!

      Omilla aivoillaan rakentavasti ajatteleva ja kyseenalaistava ihminen, joka vielä pystyy perustelemaan ajatuksensa faktoihin ja/tai hypoteesien nojautuen on oppinut vaikkei koulussa ollsikaan ollut päivääkään.

    • Anonyymi

      Itsekeskeisyys ei ole hyve. Kateuskaan ei ole hyve.

      Etkö soisi antaa arvoa amiksen suorittajalle? Mielestäni on yhtä kunnioitettavaa saada minkätahansa oppiahjon luvut päätökseen ja saada
      siitä päästötodistus. Jokainen halunsa ja taitonsa mukaan koulunsa käy, ei siinä ole syytä mieltään pahoittaa, jos arvostamme kaikkia koulunsa kunnialla päättäneitä.

      Arvaa oma tilasi, anna arvo toisellekin. (suom.sananlasku)

      • Anonyymi

        Larvannoilla on heikko itsetunto.


    • Anonyymi

      Peruskoulu opetus on mennyt valehteluksi
      siksi on väärin,että budjetti rahoja käytetään
      valheellisen opetukseen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe