En pysty ymmärtätämään kuinka on mahdollista että suomenruotsalainen kielivähemmistö on onjnistunut keplottelemaan itselleen näin hulvattomia etuoikeuksia kuten suomenruotsalaisten kielikiintiöt yliopistoihin jne, On käsittämätöntä miksi opiskelijat eivät ole ryhtyneet vastustamaan tätä epäoikeudenmukaisuutta jossa toinen pyyhkäisee jonon ohi kielikiintiön perusteella. Ovatko suomenkieliset opiskelijat tyhmiä, vai mistä on kyse.
Suomenruotsalaisen tyrannian alla
13
<50
Vastaukset
Jos äänestysikä lasketaan 16 vuoteen, kuten vihreät toivovat, saattaa asia kostautua RKP:lle ja kielirasistiselle ajatusmaailmalle kalliisti.
- Anonyymi
Rkp är mycke hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rkp är mycke hyvä.
Olet oikeassa mutta vain siinä että rkp on mycke hyvä pelkästään suomenruotsalaisille joiden etuoikeuksia se ajaa. Rkp on mycke paha niille jotka rkp kokee vääräkielisiksi ja alempiarvoisiksi, kuten suomen- ja muun kieliset joista suomenruotsalaiset pyrkivät eristäytymään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa mutta vain siinä että rkp on mycke hyvä pelkästään suomenruotsalaisille joiden etuoikeuksia se ajaa. Rkp on mycke paha niille jotka rkp kokee vääräkielisiksi ja alempiarvoisiksi, kuten suomen- ja muun kieliset joista suomenruotsalaiset pyrkivät eristäytymään.
Suomenkielinen on suomenruotsalaiselle alempiarvoinen, vääräkielinen piikki jonka kanssa kaveeramista katsotaan pahalla ruotsinkielisissä piireissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomenkielinen on suomenruotsalaiselle alempiarvoinen, vääräkielinen piikki jonka kanssa kaveeramista katsotaan pahalla ruotsinkielisissä piireissä.
Suomenruotsalainen nainen valitsee miehekseen mielummin vaikka Sudanilaisen maahanmuuttajan kuin suomenkielisen suomalaisen joka ei saisi milloinkaan hyväksyntää tai tasa-atvoista asemaa suomenruotsalaisessa yhteisössä.
- Anonyymi
"Ovatko suomenkieliset opiskelijat tyhmiä, vai mistä on kyse"
Kyse on enemmänkin siitä että suomalaiset opiskelijat alistetaan doktriiniin 9 vuoden ajan meidän DDR:stä kopioidussa peruskoulussa.
Se mitä opitaan on että ÄLÄ AJATTELE ITSE! (Vielä parempi on jos et edes hymyile) Vaan toista sitä mitä opettaja sanoo, muuten saat osaksesi nöyryyttämistä/henkistä väkivaltaa näiden "hyvien" ihmisten osalta joita opettajiksi kutsumme.
Peruskoulun jälkeen tilanne muuttuu, ainakin ammattikoulussa on vapaampi ja terveellisempi "fiilis" kuin DDR peruskoulussa, mutta doktriini elää jokaisen tuon 9 vuoden sekoilun jälkeen niskassa vahvana läpi loppu elämän ajan, älä kyseenalaista mitään tai tulee ongelmia.
Yksi asia jota ei missään nimessä kyseenalaisteta on se "fakta" että ennen ruotsalaisia me keräsimme villeinä organisoitumattomasti käpyjä pusikoista kunnes meille niin ihana/mukava ruotsi tuli ja opetti meidät pitämään haarukkaa ja veistä kädessä. Tämän vuoksi on "perusteltua" opiskella sivistyskieltä ruotsia, venäjän aikakausi taas sitten on yhtä täyttä pimeää pahuutta ja kärsimystä, mitään hyvää tuolta ajalta ei löydy, kehtasivat jopa kohottaa suomenkielen asemaa ja antoivat oman valuutankin, hirveää aikaa verrattuna ruotsin Breitenfeldin taisteluihin ja 30 vuotiseen sotaan joka oli paratiisi meidän suomalaisten kannalta.- Anonyymi
Ruotsin kieli tekee ihmisestä viisaamman, näin yksinkertaista se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsin kieli tekee ihmisestä viisaamman, näin yksinkertaista se on.
Eikö saksan, espanjan, ramskan, venäjän tai italiankieli tee ihmisestä kielitaitoisempaa? Miten ruotsinkielen taito lisää viisautta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö saksan, espanjan, ramskan, venäjän tai italiankieli tee ihmisestä kielitaitoisempaa? Miten ruotsinkielen taito lisää viisautta?
Serkkuni joka on lääkäri, osaa ruotsinkieltä korkeintaan auttavasti, jos sitäkään mutta muita, latinaa, englantia ja saksankieltä hän puhuu sujuvasti. Se että ruotsinkielen taito puuttuu, eikä siihen ole ilmeisesti kiinostustakaan, ei tee serkustani tyhmää. Itse arvostan häntä ja pidän ihan täysipäisenä ihmisenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Serkkuni joka on lääkäri, osaa ruotsinkieltä korkeintaan auttavasti, jos sitäkään mutta muita, latinaa, englantia ja saksankieltä hän puhuu sujuvasti. Se että ruotsinkielen taito puuttuu, eikä siihen ole ilmeisesti kiinostustakaan, ei tee serkustani tyhmää. Itse arvostan häntä ja pidän ihan täysipäisenä ihmisenä.
Myös suomenruotsalaisissa piireissä serkkuihin suhtaudutaan lämpimästi. Mitä serkumpi, sen herkumpi, vanha suomenruotsalainen sanonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös suomenruotsalaisissa piireissä serkkuihin suhtaudutaan lämpimästi. Mitä serkumpi, sen herkumpi, vanha suomenruotsalainen sanonta.
On tunnettu tosi asia että ruotsinkieliset suomalaiset ovat sisäänpäin kääntyneitä ja omissa pienissä yhteisöissään viihtyviä suku... .
- Anonyymi
Ruotsinkieli Suomessa ennen minua, myös jälkeheni jää , ettäs tiijätte fennoapinat :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706804
- 594572
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s323768- 633081
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271646- 171630
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431187