S-ryhmän asiakasomistajana sain viime vuonna ylijäämän palautusta mutta nyt veroehdotuksessa siitä ei ollut Osuuskunnan ylijäämä -kohdissa mitään, nollaa näytti.
Pitääkö tämä nyt sitten ilmoittaa veroehdotuksessa vai oliko joku pykälä ettei tätä tarvinnut tässä tapauksessa ilmoittaakaan, palautushan riippuu ostosten määrästä, tavallaan "liikaa" maksetun rahan saa vaan kerran vuodessa takaisin itselleen tms.?
Osuuskunnan ylijäämän palautus
4
3256
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla ainakaan ei koskaan mitään ostoksiin liittyviä bonuksia ole verotettu.
Sen sijaan osuusmaksun korko, jos sitä ylipäänsä on maksettu, on aina verotettu. Ainakaan HOK ei sitä viimeaikoina ole maksanut,
TOK sen sijaan kyllä.
Minulla nimittäin osuus noissa molemmissa.- Anonyymi
PeeÄssässä itse ja osuusmaksun korkoa ei ole kyllä maksettu.
Eikös bonukset ole vielä eri asia kuin ylijäämän palautus? Bonukset maksetaan joka kuukausi, ylijäämän palautus kerran vuodessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PeeÄssässä itse ja osuusmaksun korkoa ei ole kyllä maksettu.
Eikös bonukset ole vielä eri asia kuin ylijäämän palautus? Bonukset maksetaan joka kuukausi, ylijäämän palautus kerran vuodessa.Bonukset katsottaneen hinnanalennuksiksi. Alennukset eivät muissakaan kaupoissa ole veronalaista tuloa.
- Anonyymi
Täältä löytyi hyvä vastaus https://www.rahakirstu.com/tienaa/osuuskauppojen-koroilla-rahoiksi/
"Osuuspääoman koroista 25 % on verotettavaa pääomatuloa. Ylijäämänpalautus on osuuskunnan jäsenelle verovapaata tuloa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670