S-ryhmän asiakasomistajana sain viime vuonna ylijäämän palautusta mutta nyt veroehdotuksessa siitä ei ollut Osuuskunnan ylijäämä -kohdissa mitään, nollaa näytti.
Pitääkö tämä nyt sitten ilmoittaa veroehdotuksessa vai oliko joku pykälä ettei tätä tarvinnut tässä tapauksessa ilmoittaakaan, palautushan riippuu ostosten määrästä, tavallaan "liikaa" maksetun rahan saa vaan kerran vuodessa takaisin itselleen tms.?
Osuuskunnan ylijäämän palautus
4
3331
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla ainakaan ei koskaan mitään ostoksiin liittyviä bonuksia ole verotettu.
Sen sijaan osuusmaksun korko, jos sitä ylipäänsä on maksettu, on aina verotettu. Ainakaan HOK ei sitä viimeaikoina ole maksanut,
TOK sen sijaan kyllä.
Minulla nimittäin osuus noissa molemmissa.- Anonyymi
PeeÄssässä itse ja osuusmaksun korkoa ei ole kyllä maksettu.
Eikös bonukset ole vielä eri asia kuin ylijäämän palautus? Bonukset maksetaan joka kuukausi, ylijäämän palautus kerran vuodessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PeeÄssässä itse ja osuusmaksun korkoa ei ole kyllä maksettu.
Eikös bonukset ole vielä eri asia kuin ylijäämän palautus? Bonukset maksetaan joka kuukausi, ylijäämän palautus kerran vuodessa.Bonukset katsottaneen hinnanalennuksiksi. Alennukset eivät muissakaan kaupoissa ole veronalaista tuloa.
- Anonyymi
Täältä löytyi hyvä vastaus https://www.rahakirstu.com/tienaa/osuuskauppojen-koroilla-rahoiksi/
"Osuuspääoman koroista 25 % on verotettavaa pääomatuloa. Ylijäämänpalautus on osuuskunnan jäsenelle verovapaata tuloa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1069696
- 494741
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421991Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021986- 241670
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131441Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,401339Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54937Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30923Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31922