Oletteko ikinä kohdanneet oikein hyvää ihmistä maailmassa?

Anonyymi

Kaikilla on omia taka-ajatuksia...

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä vain.

      Monet keski-ikäiset äidit ovat kouluttautuneet lähihoitajiksi. Matala palkka, kauhuja ja paskaa täynnä oleva työ ei näitä sankareita pelota.

    • Anonyymi

      Olen kohdannut monta hyvää ihmistä.

      • Anonyymi

        Kohtasin omasta mielestään hyvän miehen, joka on vielä kristitty. Tietää kaiken ja onnistunut uskossa, ilman että on langennut mihinkään. Siis täydellinen ja hyvä mies. Kertoo sen kyllä meille kurjille ja tietämättömille. Mutta kumma kyllä, hän kertoi että kukaan ei kutsu häntä kylään tai tule vierailemaan. Ja vielä se että ihmiset tuntuvat välttelevän häntä.
        Ainoa hyvyys ja rakkaus oli ja on Jeesus Kristus. Hän oli ihminen ja kuitenkin Jumala. Ainoa onnistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohtasin omasta mielestään hyvän miehen, joka on vielä kristitty. Tietää kaiken ja onnistunut uskossa, ilman että on langennut mihinkään. Siis täydellinen ja hyvä mies. Kertoo sen kyllä meille kurjille ja tietämättömille. Mutta kumma kyllä, hän kertoi että kukaan ei kutsu häntä kylään tai tule vierailemaan. Ja vielä se että ihmiset tuntuvat välttelevän häntä.
        Ainoa hyvyys ja rakkaus oli ja on Jeesus Kristus. Hän oli ihminen ja kuitenkin Jumala. Ainoa onnistunut.

        No, voisin allekirjoittaa tuon miehen ajatuksen, että ei hirveästi kutsuja ole sadellut kyläilyihin, mutta olisiko ihmisissä usein kaksi puoltakin... että olen toisaalta tarkka tietyistä rajoistani... vaikka haluan olla ihmisten parissa.... tuskin koen olevani nyt niin huonokaan ja paha ihmisenä... mutta onko hyviä ihmisiä olemassakaan?


    • Anonyymi

      Kuinka olen avioliitossa onnistunut, sitä on hieman vaikea itse arvioida. Lapsilla on ainakin hyvät työpaikat. Muutoin on itselläni aivan samat kokemukset kuten edellä. Mutta yksinäisyys on kaukana.

    • Olen kyllä. Kiltein ja hyväntahtoisin tuntemani mies kuoli alle viisikymppisenä aivosyöpään, jonka hän todennäköisesti sai työssään vuosikaudet myrkkyjä hengiteltyään. Virallisesti ei tätä tietenkään silloin viime vuosituhannella todettu.

    • Anonyymi

      On aika vaikea alkaa arvioimaan ketään, kuka on hyvä ja kuka paha.
      Riippunee mitä taka-ajatuksilla tarkoitetaan. Tottakai ihmisyyteen kuuluu myös se, että jokin asia saattaa sisältää monenlaisia katalyytteja, esimerkiksi hyvää tehdessä, sitä voidaan tehdä myös siksi, että se tuottaa itselle jotain eli jo siinä joku voisi arvioida motiiveja vääriksi, vaikka ei se välttämättä ole väärin.

      • Jos peset vammaisen persettä hänen paskannettuaan vaippaansa - hyvä!

        Jos jauhat paskaa olemattomasta jumalasta - paskaa!

        Rukoilet - paskaa!

        Valitan, uskonharhaisella ei ole mitään annettavaa paitsi paskaa.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Jos peset vammaisen persettä hänen paskannettuaan vaippaansa - hyvä!

        Jos jauhat paskaa olemattomasta jumalasta - paskaa!

        Rukoilet - paskaa!

        Valitan, uskonharhaisella ei ole mitään annettavaa paitsi paskaa.

        Et tiedä mitä teen tai olen tekemättä.
        Siksi et ole sen arvoinen, että voit jollain palstalla arvioida.

        Sinä saat pestä suusi saippualla, olisi sinun kaltaisellesi kakaralle sanottu viisikymmentä vuotta sitten. Tänä päivänä niin ei sanota, koska se ei olisi lapselle oikein.
        Aikuinen ihminen, eikö hävetä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä mitä teen tai olen tekemättä.
        Siksi et ole sen arvoinen, että voit jollain palstalla arvioida.

        Sinä saat pestä suusi saippualla, olisi sinun kaltaisellesi kakaralle sanottu viisikymmentä vuotta sitten. Tänä päivänä niin ei sanota, koska se ei olisi lapselle oikein.
        Aikuinen ihminen, eikö hävetä?

        Jospa keskityt asiaan, etkä jauha paskaa?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Jospa keskityt asiaan, etkä jauha paskaa?

        Mikä sinua pännii? Mitä sinä teet muiden hyväksi, että voit arvioda minun osuuttani? enkä minä ole sinulta vaatinut mitään tekemäänkään, niinkuin sinä näytät vaativan minulta.

        Olen vähän yllättynyt, että sinä jollain tavalla provosoidut kirjotuksestani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinua pännii? Mitä sinä teet muiden hyväksi, että voit arvioda minun osuuttani? enkä minä ole sinulta vaatinut mitään tekemäänkään, niinkuin sinä näytät vaativan minulta.

        Olen vähän yllättynyt, että sinä jollain tavalla provosoidut kirjotuksestani.

        Et sinä ressukka uskalla mitään tehdä lähimmäistesi hyväksi, etkä edes kykene.

        Puhut paskaa epäjumalasi puolesta, runkkaat paskatulosta rukoilemalla epäjumalaasi ja valehtelet paskaepäjumalasi puolesta.

        Veikkaatko että paskaepäjumalasi onnistuisi estämään tämän julkaisun?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Jospa keskityt asiaan, etkä jauha paskaa?

        Tiedät kait, tai olet sen verran elämää jo ymmärtävä. Että harva ihminen tekee asioita, puhtaasti ilman mitään omaa motiivia asioille... tai ehkä ei ole niin vilpittömiä ihmisiä olemasakaan, mitä haluaisimme uskoa olevan. Se on vain elämisen realiteettiä. On ihana että on sellainen näky maailmasta, jossa ihmiset ovat aina vilpittömiä kaikessa toisilleen... ja paljon hyvää ihmiset toisilleen voivat tehdäkin... elämä vaan ei ole kovin yksinkertaista.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Et sinä ressukka uskalla mitään tehdä lähimmäistesi hyväksi, etkä edes kykene.

        Puhut paskaa epäjumalasi puolesta, runkkaat paskatulosta rukoilemalla epäjumalaasi ja valehtelet paskaepäjumalasi puolesta.

        Veikkaatko että paskaepäjumalasi onnistuisi estämään tämän julkaisun?

        Miksi tämä julkaisu pitäisi estää? tai mitä se saisi aikaan? Miksi osallistuisin tuollaiseen kampanjaan, sehän olisi hölmö ajatus jo ihan ensialkuunsakin :)

        Oikeastaan minua käy sääliksi, että et ymmärrä... tuhoat oman missiosi omalla käytökselläsi... aivan kuin vain olisin tässä ja se ajaisi sinut johonkin raivoon ja ihmettelen... että mikä tuolla ihmisellä oikein on :)

        Uskallan tai en, eihän se sinulle kuuluisikaan.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Et sinä ressukka uskalla mitään tehdä lähimmäistesi hyväksi, etkä edes kykene.

        Puhut paskaa epäjumalasi puolesta, runkkaat paskatulosta rukoilemalla epäjumalaasi ja valehtelet paskaepäjumalasi puolesta.

        Veikkaatko että paskaepäjumalasi onnistuisi estämään tämän julkaisun?

        Olet oikeastaan aika hassu :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät kait, tai olet sen verran elämää jo ymmärtävä. Että harva ihminen tekee asioita, puhtaasti ilman mitään omaa motiivia asioille... tai ehkä ei ole niin vilpittömiä ihmisiä olemasakaan, mitä haluaisimme uskoa olevan. Se on vain elämisen realiteettiä. On ihana että on sellainen näky maailmasta, jossa ihmiset ovat aina vilpittömiä kaikessa toisilleen... ja paljon hyvää ihmiset toisilleen voivat tehdäkin... elämä vaan ei ole kovin yksinkertaista.

        Kyllä asiat ovat niin yksinkertaisia jos odotettavissa ei ole muuta tulosta kuin hyvä mieli.

        Tosin avantoon hukkuvan nähdessäni yritän muistaa kysyväni hukkuvalta mahdollista uskonnollisuutta - hankala tilanne varsinkin jos joutuu nostamaan kauluksesta saadakseen puheesta selvää.

        Jumalharhainen saa tietenkin jäädä oman epäjumalansa pelastettavaksi kuvatessani tuon pelastustoimenpiteen väistämätöntä epäonnistumista rannalta.

        Hukkuvaa lakimiestä tietenkin polkaisen huomaamattomasti vielä sormille ja valtion virkamiestä saatan painaa saappaankannalla pikkuisen syvemmälle, mutta nuo ovat erityisen inhoni kohteita jumalavalheen levittäjien ohella.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kyllä asiat ovat niin yksinkertaisia jos odotettavissa ei ole muuta tulosta kuin hyvä mieli.

        Tosin avantoon hukkuvan nähdessäni yritän muistaa kysyväni hukkuvalta mahdollista uskonnollisuutta - hankala tilanne varsinkin jos joutuu nostamaan kauluksesta saadakseen puheesta selvää.

        Jumalharhainen saa tietenkin jäädä oman epäjumalansa pelastettavaksi kuvatessani tuon pelastustoimenpiteen väistämätöntä epäonnistumista rannalta.

        Hukkuvaa lakimiestä tietenkin polkaisen huomaamattomasti vielä sormille ja valtion virkamiestä saatan painaa saappaankannalla pikkuisen syvemmälle, mutta nuo ovat erityisen inhoni kohteita jumalavalheen levittäjien ohella.

        Olet alunalkaenkin käsittänyt kirjoitukseni väärin.

        Käyttäydyt vain niin huonosti, että sinun kanssasi keskustelu asiallisesti ei onnistuisi, ei ainakaan tuossa mielentilassa mitä olet tällä hetkellä.

        Saat pitää viimeisen sanan jos haluat, keskustelen mielluummin jonkun kanssa, joka ymmärtää, että keskustelu on vastavuoroista ja toisia ihmisiä kunnioittavaa, erilaisista näkökohdista huolimatta. Minusta näyttää siltä, ettei sinusta ole siihen. Toivottavasti olen väärässä?

        Kaikkea hyvää sinulle ja kevään jatkoja.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kyllä asiat ovat niin yksinkertaisia jos odotettavissa ei ole muuta tulosta kuin hyvä mieli.

        Tosin avantoon hukkuvan nähdessäni yritän muistaa kysyväni hukkuvalta mahdollista uskonnollisuutta - hankala tilanne varsinkin jos joutuu nostamaan kauluksesta saadakseen puheesta selvää.

        Jumalharhainen saa tietenkin jäädä oman epäjumalansa pelastettavaksi kuvatessani tuon pelastustoimenpiteen väistämätöntä epäonnistumista rannalta.

        Hukkuvaa lakimiestä tietenkin polkaisen huomaamattomasti vielä sormille ja valtion virkamiestä saatan painaa saappaankannalla pikkuisen syvemmälle, mutta nuo ovat erityisen inhoni kohteita jumalavalheen levittäjien ohella.

        Luulen, että tämänhetkinen maailmantilanne stressaa ihmisiä ja voi näkyä myös sosiaalisessa mediassa.

        Jos ihminen on esimerkiksi hengityskoneessa, niin vaikka suojavarustehuolto olisi sillä tavoin ollut puuttellinen, että siinä olisi ollut sellainen... puute... niin toivoisin, että hoitohenkilökunnassa olisi niitä, jotka tekisivät asioita auttaakseen... espanjassa on ollut tilanteita, että on jätetty ihmisiä oman onnen nojaan... ja kiinasta puhumattakaan... että tietenkin ihminen yleensä ajattelee myös omaa perhettään ja itseäänkin... sekin on ymmärrettävää... elämä ei ole mustavalkoista, mutta toivottavasti hengityskoneiden ääressä olevien hoitajien motiivit eivät vaihtele sen mukaan... mitä uskontoa kuka edustaa vai onko ateisti... tai onko ihminen tumma vai vaalea tai mitä seksuaalisuutta edustaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet alunalkaenkin käsittänyt kirjoitukseni väärin.

        Käyttäydyt vain niin huonosti, että sinun kanssasi keskustelu asiallisesti ei onnistuisi, ei ainakaan tuossa mielentilassa mitä olet tällä hetkellä.

        Saat pitää viimeisen sanan jos haluat, keskustelen mielluummin jonkun kanssa, joka ymmärtää, että keskustelu on vastavuoroista ja toisia ihmisiä kunnioittavaa, erilaisista näkökohdista huolimatta. Minusta näyttää siltä, ettei sinusta ole siihen. Toivottavasti olen väärässä?

        Kaikkea hyvää sinulle ja kevään jatkoja.

        Manaat vain sen epäjumalasi esiin tai vaihtoehtoisesti lopetat hänen puolestaan valehtelun, niin jatkamme keskustelua tasavertaiselta alustalta.

        Et suostu keskustelemaan, koska sinulla ei ole mitään sanottavaa epäjumalaasi puolustaaksesi etkä saa hänestä esiin muuta kuin pelkkiä valheita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulen, että tämänhetkinen maailmantilanne stressaa ihmisiä ja voi näkyä myös sosiaalisessa mediassa.

        Jos ihminen on esimerkiksi hengityskoneessa, niin vaikka suojavarustehuolto olisi sillä tavoin ollut puuttellinen, että siinä olisi ollut sellainen... puute... niin toivoisin, että hoitohenkilökunnassa olisi niitä, jotka tekisivät asioita auttaakseen... espanjassa on ollut tilanteita, että on jätetty ihmisiä oman onnen nojaan... ja kiinasta puhumattakaan... että tietenkin ihminen yleensä ajattelee myös omaa perhettään ja itseäänkin... sekin on ymmärrettävää... elämä ei ole mustavalkoista, mutta toivottavasti hengityskoneiden ääressä olevien hoitajien motiivit eivät vaihtele sen mukaan... mitä uskontoa kuka edustaa vai onko ateisti... tai onko ihminen tumma vai vaalea tai mitä seksuaalisuutta edustaa.

        Hengityskoneen valintatilanteessa voisi hyvinkin kysyä luottaako happivajeesta kärsivä jumalaansa ja jättää uskonharhainen ilman avustavaa konetta.

        Kaikki voittavat tuollaisessa tilanteessa. Uskonharhainen pääsee nuolemaan jeesuksen persettä, harhaton saa jatkaa elämää ja jeesus saa perseensä puhdistettua.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Manaat vain sen epäjumalasi esiin tai vaihtoehtoisesti lopetat hänen puolestaan valehtelun, niin jatkamme keskustelua tasavertaiselta alustalta.

        Et suostu keskustelemaan, koska sinulla ei ole mitään sanottavaa epäjumalaasi puolustaaksesi etkä saa hänestä esiin muuta kuin pelkkiä valheita.

        Minä taas sivusta. Täälläkö se meidän pikkuinen ärripurri taas ärhentelee. Rrrräyhhh wuh wuh


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Hengityskoneen valintatilanteessa voisi hyvinkin kysyä luottaako happivajeesta kärsivä jumalaansa ja jättää uskonharhainen ilman avustavaa konetta.

        Kaikki voittavat tuollaisessa tilanteessa. Uskonharhainen pääsee nuolemaan jeesuksen persettä, harhaton saa jatkaa elämää ja jeesus saa perseensä puhdistettua.

        Niin, sinä ottaisit pois minulta pois happikoneen, jos tarvitsisin sellaista.
        Niillä uskovillahan ei ole rakkaita ihmisiä, jotka jäävät kaipaamaan ja joiden elämän se muuttaisi pysyvästi. Vaikka uskonkin, Jumalaan... niin, tiedän... että kehoni on kuolevainen ja tarvitsen kaiken saman avun sen hengissä pysymiseen kuin eiuskovakin... ainoastaan Hengessä on ero.

        Milloin sinusta tuli noin kyyninen?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Hengityskoneen valintatilanteessa voisi hyvinkin kysyä luottaako happivajeesta kärsivä jumalaansa ja jättää uskonharhainen ilman avustavaa konetta.

        Kaikki voittavat tuollaisessa tilanteessa. Uskonharhainen pääsee nuolemaan jeesuksen persettä, harhaton saa jatkaa elämää ja jeesus saa perseensä puhdistettua.

        Niih, jo on taas pahamieli pikkuisella. Voi että, kun kiukuttaa, mutta se on ymmärrettävää ja inhimillistä. On se vaan niin meidän maskotti tuo Hemanni. Koko palstan oma lemmikki ja vastarannan Kiiskinen. Palsta olisi paljon tylsempi ilman sinua Hemanni. Hienoa, että olet täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niih, jo on taas pahamieli pikkuisella. Voi että, kun kiukuttaa, mutta se on ymmärrettävää ja inhimillistä. On se vaan niin meidän maskotti tuo Hemanni. Koko palstan oma lemmikki ja vastarannan Kiiskinen. Palsta olisi paljon tylsempi ilman sinua Hemanni. Hienoa, että olet täällä.

        Itseasiassa sinun sanoissasi on paljon jotain, minkä voi ajatella pitävän paikkaansa.

        Jos täällä olisi sellaisia visupartaisia saarnamiehiä tuotoksineen ja jotka keskenään vain sanailisi, kuka on oikeaoppisin... niin aika tylsää se olisi.

        En tosin pidä he-manin tavasta provosoida, kielenkäyttö on liian ronskia makuuni... mutta varmasti hän tuo läsnäolollaan palstalle oman sävynsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa sinun sanoissasi on paljon jotain, minkä voi ajatella pitävän paikkaansa.

        Jos täällä olisi sellaisia visupartaisia saarnamiehiä tuotoksineen ja jotka keskenään vain sanailisi, kuka on oikeaoppisin... niin aika tylsää se olisi.

        En tosin pidä he-manin tavasta provosoida, kielenkäyttö on liian ronskia makuuni... mutta varmasti hän tuo läsnäolollaan palstalle oman sävynsä.

        Kyllä, olen tosissani. Tarkoitan mitä kirjoitin. He-Man tuo vastakkaisen näkökulman joka herättää lukijaansa ajatuksia.
        Koen He-mannin tärkeäksi lukijoille.
        Hänen kirjoituksensa haastaa lukijan pohtimaan omaa uskoaan. Koen hänen kirjoituksensa vahvistavia.
        Hän on järkyttävä rääväsuu, mutta Jumalan rakastama.
        En näe hänessä mitään vikaa. Niinpä, hänessä ei ole mitään vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, olen tosissani. Tarkoitan mitä kirjoitin. He-Man tuo vastakkaisen näkökulman joka herättää lukijaansa ajatuksia.
        Koen He-mannin tärkeäksi lukijoille.
        Hänen kirjoituksensa haastaa lukijan pohtimaan omaa uskoaan. Koen hänen kirjoituksensa vahvistavia.
        Hän on järkyttävä rääväsuu, mutta Jumalan rakastama.
        En näe hänessä mitään vikaa. Niinpä, hänessä ei ole mitään vikaa.

        Vahvistavina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, olen tosissani. Tarkoitan mitä kirjoitin. He-Man tuo vastakkaisen näkökulman joka herättää lukijaansa ajatuksia.
        Koen He-mannin tärkeäksi lukijoille.
        Hänen kirjoituksensa haastaa lukijan pohtimaan omaa uskoaan. Koen hänen kirjoituksensa vahvistavia.
        Hän on järkyttävä rääväsuu, mutta Jumalan rakastama.
        En näe hänessä mitään vikaa. Niinpä, hänessä ei ole mitään vikaa.

        Mielenkiintoinen hypoteesi. Tarkoitatko, että He-Man olisi jopa Jumalan käyttämä välikappale työssään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen hypoteesi. Tarkoitatko, että He-Man olisi jopa Jumalan käyttämä välikappale työssään?

        En ajatellut noin, että olisi Jumalan käyttämä tai ei tullut mieleen. Mutta mistä sitä voi varmaksi sanoa.
        Tuli mieleen Job. Jumala antoi perkeleen koetella Jobia.
        Lähinnä ajattelen, etten näe He-mania noissa hänen kirjoituksissaan, vaan mikä on johtanut hänet kirjoittamaan tälle palstalle ja vieläpä niin räikeästi.
        Onko se eletyn elämän muokkaama ihminen, varmasti aina on noinkin, että ihmisestä muotoutuu persoona eletyn elämän kautta sekä myös perimän kautta.
        Kun kirjoitin, etten näe mitään vikaa, niin He-Man ei ole uskova, joten en siis voi odottaa hänen toimivan uskovan tavoin, mutta epäuskovaisena, juuri tuollaisenaan hän kelpaisi täydellisesti Jeesukselle.
        Kun siirretään tuo törky puhe sivuun niin eihän sieltä alta löydy kuin ihminen.
        Jeesus tuli syntisiä varten, joita me ihmiset olemme.
        He-Man on yksi meistä eli ihminen,muttei ole uskonveli ,/ sisar. Ainakaan hän ei ole penseä 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ajatellut noin, että olisi Jumalan käyttämä tai ei tullut mieleen. Mutta mistä sitä voi varmaksi sanoa.
        Tuli mieleen Job. Jumala antoi perkeleen koetella Jobia.
        Lähinnä ajattelen, etten näe He-mania noissa hänen kirjoituksissaan, vaan mikä on johtanut hänet kirjoittamaan tälle palstalle ja vieläpä niin räikeästi.
        Onko se eletyn elämän muokkaama ihminen, varmasti aina on noinkin, että ihmisestä muotoutuu persoona eletyn elämän kautta sekä myös perimän kautta.
        Kun kirjoitin, etten näe mitään vikaa, niin He-Man ei ole uskova, joten en siis voi odottaa hänen toimivan uskovan tavoin, mutta epäuskovaisena, juuri tuollaisenaan hän kelpaisi täydellisesti Jeesukselle.
        Kun siirretään tuo törky puhe sivuun niin eihän sieltä alta löydy kuin ihminen.
        Jeesus tuli syntisiä varten, joita me ihmiset olemme.
        He-Man on yksi meistä eli ihminen,muttei ole uskonveli ,/ sisar. Ainakaan hän ei ole penseä 🤣

        he-mani ottaisi multa pois hengityskoneetkin.... ja en itse omista sellaisia arvoja, että voisin he-manille tehdä niin kuin hän tekisi mulle. Se kyllä pisti miettimään. Pisti miettimään, että nämä ihmiset mitä täällä netissä tapaa, ei taida olla kovin kivoja ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        he-mani ottaisi multa pois hengityskoneetkin.... ja en itse omista sellaisia arvoja, että voisin he-manille tehdä niin kuin hän tekisi mulle. Se kyllä pisti miettimään. Pisti miettimään, että nämä ihmiset mitä täällä netissä tapaa, ei taida olla kovin kivoja ihmisiä.

        Tuossa näkyy se, että on olemassa myös vastavoima ja paha.
        Kerran on olemassa paha, on myös hyvä.
        He-Man todistaa hyvyyden olemassa olon, olemalla paha.
        Mitä pahemman n hän kiroaa ja änkyröu, sitä vahvempi todistus se on hyvyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        he-mani ottaisi multa pois hengityskoneetkin.... ja en itse omista sellaisia arvoja, että voisin he-manille tehdä niin kuin hän tekisi mulle. Se kyllä pisti miettimään. Pisti miettimään, että nämä ihmiset mitä täällä netissä tapaa, ei taida olla kovin kivoja ihmisiä.

        Eivät ole, harvat heistä vaikuttavat edes normaaleille. On aivan sama, esittävätkö he vai ovatko tosissaan, kummassakin tapauksessa menevät liian pitkälle ollakseen mitenkään normaaleiksi ihmisiksi laskettavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole, harvat heistä vaikuttavat edes normaaleille. On aivan sama, esittävätkö he vai ovatko tosissaan, kummassakin tapauksessa menevät liian pitkälle ollakseen mitenkään normaaleiksi ihmisiksi laskettavia.

        Tuo onkin eri asia. Niinpä, ei se kerro ehyestä mielestä, jos pitää vuosikaudet puhua rumia palstalla.
        Mutta toisaalta, kuka meistä on ehyt?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas sivusta. Täälläkö se meidän pikkuinen ärripurri taas ärhentelee. Rrrräyhhh wuh wuh

        Älä turhaan osallistumalla häpäise itseäsi ja epäjumalaasi jos sinulla ei ole mitään annettavaa keskustelulle.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Älä turhaan osallistumalla häpäise itseäsi ja epäjumalaasi jos sinulla ei ole mitään annettavaa keskustelulle.

        Ei se turhaa ole. Kaikella tässä maailmassa on merkityksensä ja tarkoituksensa
        Itsensä häpäisemisestä, eipä ole suurimpia murheenaiheitani.
        Jumala taas vastaa itse häpäisemisestään.
        Kiitos kuitenkin huolehtimisesta


    • Anonyymi

      On se vaan kumma, on aloitus maallinen tai hengellinen, on muutama kirjoittaja, jo mahtuu joukkoon häirikkö. Luulisi olevan karenssi aikana lähimmäisen rakkautta edes 1cm. Kaikilla ei ole.

      • Anonyymi

        Onhan se aika yllättävää.

        Kerran nuorempana yritin tarjoa apua eräälle ihmiselle ja se oli aika pelottavaa, kun avuntarjoukseni otettiin vastaan niin, että jouduinkin itse lähtemään pakoon. Olin aika maailmaa kokematon ja en ollut ennen kohdannut tilannetta, jossa ihminen voi nähdä jotain... ja ihminen alkoi syyttämään minua asioista... vaikka en tuntenut koko henkilöä. Olin vain aina luullut, että ihmisiä jotka makaavat maassa, pitää auttaa... ja se olikin yllätys, että joskus pitääkin pysyä kauempana, vaikka tietäisikin... että ihmisiä on autettava.


      • Anonyymi

        Mutta se olikin tapaus, jossa ihminen taisi olla joidenkin vaikutuksen alaisena... joten ehkä sitä ei voi verrata... kyllä ihmisiä on pyrittävä aina auttamaan siitä huolimatta.... ei me ihmiset kyllä aina niin tehdä... se on ihan itsesuojeluvaistoa... jos näkee liftareita tuolla tiellä, niin en minä kyytiin ota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se aika yllättävää.

        Kerran nuorempana yritin tarjoa apua eräälle ihmiselle ja se oli aika pelottavaa, kun avuntarjoukseni otettiin vastaan niin, että jouduinkin itse lähtemään pakoon. Olin aika maailmaa kokematon ja en ollut ennen kohdannut tilannetta, jossa ihminen voi nähdä jotain... ja ihminen alkoi syyttämään minua asioista... vaikka en tuntenut koko henkilöä. Olin vain aina luullut, että ihmisiä jotka makaavat maassa, pitää auttaa... ja se olikin yllätys, että joskus pitääkin pysyä kauempana, vaikka tietäisikin... että ihmisiä on autettava.

        On pakko hyväksyä, että kaikkia ei voi auttaa. Mitä rikkinäisempi ihminen on, sitä epäluuloisempi. Samalla odotukset muita ihmisiä kohtaan ovat täysin epärealistisia. Pettymykset lisäävät edelleen epäluuloisuutta. Ja ihmisestä tulee kuin se runon siili, jolla on aina piikit torjvasti pystyssä, mutta joka itkeskelee piikkien alla.


        Oi, sanoi siili,
        olen tunteellinen siili,
        olen hyvä, kiltti, hellä.
        Ja kelläpä, kellä
        on vastaansanomista?

        Se vain on surullista,
        että piikkikuoren alla
        siilin hellyys piili.

        Oi, sanoi siili,
        olen surullinen siili,
        niin yksinäinen jotta!

        Ja se on aivan totta:
        Se yksinänsä eli
        ja piikein piikitteli,
        ja piikkikuoren alla
        sitten itkeskeli.

        -- Kirsi Kunnas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On pakko hyväksyä, että kaikkia ei voi auttaa. Mitä rikkinäisempi ihminen on, sitä epäluuloisempi. Samalla odotukset muita ihmisiä kohtaan ovat täysin epärealistisia. Pettymykset lisäävät edelleen epäluuloisuutta. Ja ihmisestä tulee kuin se runon siili, jolla on aina piikit torjvasti pystyssä, mutta joka itkeskelee piikkien alla.


        Oi, sanoi siili,
        olen tunteellinen siili,
        olen hyvä, kiltti, hellä.
        Ja kelläpä, kellä
        on vastaansanomista?

        Se vain on surullista,
        että piikkikuoren alla
        siilin hellyys piili.

        Oi, sanoi siili,
        olen surullinen siili,
        niin yksinäinen jotta!

        Ja se on aivan totta:
        Se yksinänsä eli
        ja piikein piikitteli,
        ja piikkikuoren alla
        sitten itkeskeli.

        -- Kirsi Kunnas

        En tiedä, ajattelitko minun olevan kuin tuo siili, mutta en ole kuin tuo siili, voin olla luonut sellaisen mielikuvan kuin olisin runon siili.

        Tai ehkä laitoit muuten vain.


    • Anonyymi

      Eikö siitä mitään löydy?

    • Anonyymi

      Kohtasin tammikuussa 1978 bangkokissa pienen midinettin ,. Tuosssa keittiössä kattelee paddasta thaikkuohjelmaa :)

    • Anonyymi

      Prosenttien mukaan ainakin varastettuja lähi ajatuksia, joista nyt on mahdollista päästä eroon. Paniikkia voi vältellä pilkkaamalla ja halveksimalla. ja ja jos ei asenne ja kasvatus riitä, niin herjaamalla ja vähättelemällä. Koska aika on ohuempaa nyt juuri ja enemmän, kuin koskaan.

      • Anonyymi

        Olen, luostarissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe