missä he voisivat sitten ihan omana ryhmänään "keskustella" mukavia, eikä ne kauheat suomalaiset olisi siellä kertomassa ikäviä totuuksia ruotsin kielestä tai ruotsinkielisistä ja heidän asenteistaan. Tätähän ei pumpulissa kasvaneet rkp:läiset näytä täällä kestävän, vaan se on heti "ruotsalaisuusvihaa".
Tosin suruilla on omankielisiä palstoja, jossa he voivat kyllä kirjoittaa mistä vaan, ylläpito ei poista. Mutta ei tunnu kelpaavan.
RKP:läiset tarvitsisivat ihan oman kielipalstansa
27
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Oikeasti hyvä idea - jossei miellytä kielipolitiikan kritiikki täällä, eikö turvallisinta olisi turista omassa seurassa RKP:n palstalla ja olla samanmielisten seurassa?
- Anonyymi
Tai Finlandssvenska - palstalla. Mutta kyse taitaa olla heillä lähinnä siinä, että haluavat täällä koittaa sabotoida kielikeskustelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai Finlandssvenska - palstalla. Mutta kyse taitaa olla heillä lähinnä siinä, että haluavat täällä koittaa sabotoida kielikeskustelua.
Kyllä. Tavoitteena keskustelun estäminen.
- Anonyymi
Nimenomaan, en käsitä mikä pervo tarve näillä suruilla on tulla tänne valittamaan.
- Anonyymi
Miksi netti fennoille ei ole omaa foorumiaan, jossa saisimme keskustella keskenämme? Tääällä meitä aina häiritään turhilla faktoilla.
- Anonyymi
4,78% ei ole fakta, joka häiritsisi suomenkielisiä, mutta pakkoruotsi häiritsee ja syrjii.
turhia faktoja tuntuu riittävän, kun katsoo keskustelujen aloittajien ja aloittamiskielien suhteita toisiinsa :-)
Hauskaa että <5% vähemmistö saa aikaan suuremman osan aloituksista.
Sitten keskusteluun osallistuvat finnet ovatkin niitä kieliaktiiveja :-)))))
Miten sanotaankaan ruotsiksi, että katso peiliin :-)))))))
- Anonyymi
"ruotsalaisuusvihaa"
Oikea muotoilu on suomenruotsalaisuusvihaa ja oikeutettua sellaista.- Anonyymi
Sitä on aina ollut täällä.
- Anonyymi
Hei "kielisoturit"! Juna meni jo!
- Anonyymi
Rkp:läiset eivät vaan ole sitä huomanneet.
- Anonyymi
just det
- Anonyymi
Olen pelkkä suomenkielinen ja ihmettelen mitä ihmeen kieli apartheidia täällä oikein ehdotellaan... Suomessa on kielivapaus puhua/kirjoittaa millä kielellä haluaa, emme elä missään apartheid valtiossa ( ei ainakaan pitäisi)!
- Anonyymi
Olenhan minäkin turhaan opiskellut differentiaali ja integraalilaskentaa. Ei minua kukaan kuitenkaan kiellä kaupssa laskemasta päässäni ostoksieni loppusummaa käyttäen yo logiikkaa.
Anonyymi kirjoitti:
Olenhan minäkin turhaan opiskellut differentiaali ja integraalilaskentaa. Ei minua kukaan kuitenkaan kiellä kaupssa laskemasta päässäni ostoksieni loppusummaa käyttäen yo logiikkaa.
Matematiikan kieli onkin universaalia.
Toivottavasti oppikirjat olivat ruotsiksi, sillä muussa tapauksesa et ole juurikaan sivistynyt:-)- Anonyymi
Jopa oli taas asiallinen peruste pyhälle pakkoenglannille. Pakkoenglanti todellakin tyhmemtää palvojansa.
- Anonyymi
Te kieliaktiivit tuotte ITSE tällä palstalla jatkuvasti esiin RKP:hen liittyviä asioita, vaikka tämä EI ole RKP:n palsta. Miksi ette itse mene RKP:n palstalle, suurin osa jutuistanne kuuluisi sinne, eikä tänne!
Minä en ole RKP:n kannattaja (olen suomenkielinen vielä kaiken lisäksi), ja tällä palstalla moni muukin on ilmoittanut, että ei ole RKP:n äänestäjä. Täällä on ainakin pari SDP:n kannattajaa, ovat kertoneet sen palstalla.
Joten siirtäkää RKP-aiheiset keskustelunne muualle, tämä ei ole oikea paikka!- Anonyymi
Äntligen någon som vågar säga så som sanningenär,i minst varannan kedja är SFP på tapeten trots att det finns egen spalt för diskussioner om SFP.
- Anonyymi
Hyvin kirjoitettu, mutta sellainen ei kiinnosta kielipessimistiä!
- Anonyymi
hehehehee katos kun rkp liittyy 100% kielipolitiikkaan.
Ja sinä "suomenkielinen" et taaskaan huomaa, että kuinka paljon rkp:läiset tekevät tänne avauksia, jotka ei siis kuulu tänne.
Naurettavaa sakkia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hehehehee katos kun rkp liittyy 100% kielipolitiikkaan.
Ja sinä "suomenkielinen" et taaskaan huomaa, että kuinka paljon rkp:läiset tekevät tänne avauksia, jotka ei siis kuulu tänne.
Naurettavaa sakkia.Kyse oli taas svegosta.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3768283Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1672627- 76948
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60873- 12860
- 25836
- 55833
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss69725