Miten meni verojen kanssa? Minä sain lisäveroa maksettavaksi 386 €. Olipa yllätys, eikä iloinen sellainen. Tähän asti eläkkeeni verotus on mennyt aikalailla tasan. En miettinyt verokorttia sen kummemmin, meni suoraan verottajalta eläkkeen maksajalle. Ei siis ollut muutosverokortti.
Mutta eipä tuolle mitään voi vaikka kuinka ottaa päähän.
Verotuspäätös
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Oma henk koht meni plus miinus nolla kuten olin laskenut. Toisesta suunnasta vähän yli viisisataa palautuksia ja kolmannesta suunnasta odotan parin tonnin palautusta. No, se valmistuu kesällä lopullisesti. Ensi vuonna ei tule sitten mitään kuin ehkä lievä paha mieli (no ei vaankaan) tai kun tasatulo niin tasa vero eli nolliin palautukset.
- Anonyymi
Ärsyttää, kun en tällä kertaa laskenut. No mitäpäs noista.
- Anonyymi
Oletko nostanut sijoitusrahastoja tai myynyt osakkeita ?
- Anonyymi
Rahastonostot yllättää nykyisin, kun ne verot peritään vasta lopullisessa verotuksessa. Joskus aiemmin ne perittiin heti nostotilanteessa, eikä tullut mitään jälkiveroja.
- Anonyymi
Palautuksia tulee 600 €, joko itselle tai perikunnalle, aika näyttää.
- Anonyymi
Tarkista veropäätös.
Jospa kaikkia vähennyksiä ei ole mukana.
Beng
Saisin > 8€ takaisin, mutta kun se on alle 10 €, ei palauteta.
Jos samanlaisia palautuksia olisi 150.000 hengelle, verottajalle jäisi 1,2 miljoonaa rahaa.
Mä tahdon rahani takaisin ja heti. Periaate on periaate.
Jos olen joutunut välillä maksamaan, jälkiverot on maksettavat täpselt eräpäivänä.
Minusta säännöt pitää olla molemmin puolin samat. En tykkää verokarhusta yhtään. - Anonyymi
Voi pojat, saan takaisin 160€. Jos korona on poistunut, pääsen viettämään kulutusjuhlaa.
- Anonyymi
Miksi murehtia jälkiveroista? Kysehän on halvasta lainasta. Antaisitko itse vastaavilla ehdoilla lainaa kenellekään?
Kun rahalle laskettiin vielä korkoa muutin aina ennakkoveroni mahdollisimman pieneksi. Sain korotonta lainaa ka. 1,5 vuodeksi ja 5%:n vuosi-inflatio oli myös apuna.
Samaan aikaa aravan korko oli 4%, lisälainan 12% ja vekselin 16%. Oli helppo laskea miten paljon hyödyin 30%:n jälkiverostani! Ennakkopidätykseni ilman muutosta oli pahimmillaan 47,5%.
Nyt tuota mahdollisuutta ei ole mutta en osaa nytkään riemuita palautuksista. Nyt palautuu kylppärirempan kotitalousvähennyksen osuus.
Toisaalta, minulla on vielä selvittämättä yhden vuokra-asunnon viime vuoden sekamelska. Vuokralainen maksoi mitä sattui ja milloin sattui. Poistui heinäkuun lopussa. Maksoin vuokran ilman veden laskutusta elokuun ja asunto myytiin syyskuun alussa. Vuokria jäi saamatta 320€. just aamulla uteliaisuuttani katoin omeverosta. Ja sussiunakkoon, palautusta niin paljo etten ikinä ennen ole saanut. Iloinen :D!
- Anonyymi
Eikö lopullinen korjattu päätös tule lokakuun lopulla, on kerrottu että monilta puuttuu vähennyksiä ja ne korjataan verottajan puolelta.
- Anonyymi
Eli näin:
""Maataloudenharjoittajat, elinkeinonharjoittajat sekä heidän puolisonsa ovat saaneet esitäytetyn veroilmoituksen mukana alustavan verotuslaskelman. Alustavassa verotuslaskelmassa näkyy tieto veronpalautuksesta tai jäännösverosta veroilmoituksen muodostumishetkellä.
Tänä keväänä joissakin viran puolesta laskettavissa vähennyksissä, kuten kunnallisverotuksen ansiotulovähennyksessä ja valtionverotuksen työtulovähennyksessä, on ollut puutteita osalla näistä asiakkaista.
Kaikille alustavan verotuslaskelman saaneille toimitetaan verotuspäätös, kun heidän ja heidän puolisoidensa veroilmoitukset on käsitelty. Verohallinto korjaa viran puolesta laskettavat vähennykset verotuspäätökseen automaattisesti. Muut täydennykset on tehtävä veroilmoitukseen tarvittaessa viimeistään 2.4.2020.
Palkan- ja eläkkeensaajat saavat esitäytetyn veroilmoituksen OmaVeroon ja postitse maalis-huhtikuun vaihteessa. Heillä veroilmoituksen määräpäivä on toukokuussa. "" Anonyymi kirjoitti:
Eli näin:
""Maataloudenharjoittajat, elinkeinonharjoittajat sekä heidän puolisonsa ovat saaneet esitäytetyn veroilmoituksen mukana alustavan verotuslaskelman. Alustavassa verotuslaskelmassa näkyy tieto veronpalautuksesta tai jäännösverosta veroilmoituksen muodostumishetkellä.
Tänä keväänä joissakin viran puolesta laskettavissa vähennyksissä, kuten kunnallisverotuksen ansiotulovähennyksessä ja valtionverotuksen työtulovähennyksessä, on ollut puutteita osalla näistä asiakkaista.
Kaikille alustavan verotuslaskelman saaneille toimitetaan verotuspäätös, kun heidän ja heidän puolisoidensa veroilmoitukset on käsitelty. Verohallinto korjaa viran puolesta laskettavat vähennykset verotuspäätökseen automaattisesti. Muut täydennykset on tehtävä veroilmoitukseen tarvittaessa viimeistään 2.4.2020.
Palkan- ja eläkkeensaajat saavat esitäytetyn veroilmoituksen OmaVeroon ja postitse maalis-huhtikuun vaihteessa. Heillä veroilmoituksen määräpäivä on toukokuussa. ""Säälittävät 50, ekee saan takaisin elokuussa.
Taidan lahjoittaa köyhille.
- Anonyymi
Maamme tarvitsee rahojasi: Laskettu 175 "pakolaisen" maahantulon kulut 13 miljoonaa euroa, joka sisälttää vain ne "aloituksen" kulut.
Eli,,siitä vasta alkaa menojen kasvu..eksponentiaalinen kasvu kuluissa. - Anonyymi
Taitaa aloittajan lisävero siirtyä tililleni aikanaan, koska sain kutakuinkin samanverran takaisin;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611179- 42891
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että327659- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116626- 51618
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 93600
- 75576
- 56564