Lähdin hellareista.

Anonyymi

Minulle kai valehdeltiin kun kysyin missä vaiheessa Jeesus tempaa seurakuntansa. Vastaus oli että ennen vihanaikaa. Varmaa oli että juuri helluntailaiset ovat temmattavia. Siis he eivät joudu suureen ahdistukseen?

En tyytynyt vastaukseen kun Jeesus ilmoitti että suureen ahdistuksen joutuvat kaikki. Matt.24. 21-31. Uskon häntä.
Totesin etten kuuntele enempää eksytystä. Läksin pois enkä enää kuulu helluntaiseurakuntaan.

55

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen innokas valokuvaaja, tietäispä milloin se tapahtuu niin saisi hauskoja valokuvia. Nopea valotusaika pitää kait olla. Etenkin sellaidet kuvat olisi dokumentaarisesti arvokkaita kun haudat aukeavat ja luurangot kömpivät esiin.

• Anonyymi

Jo vain olet höperö tyyppi, kun luulet, että haudoista kömpivät luurangot esiin.
        Ei haudoista nouse vanha lihallinen ruumis vanhoine luineen, vaan uusi luomus, joka on muuttunut Kristuksen kaltaiseksi henkiolennoksi.

Kenelle Sinä kuvasi sitten jälkeenpäin esittelisit, kun ketään ei enään ole katselemassa, eikä sinuakaan enää ole..

• Anonyymi kirjoitti:

Jo vain olet höperö tyyppi, kun luulet, että haudoista kömpivät luurangot esiin.
        Ei haudoista nouse vanha lihallinen ruumis vanhoine luineen, vaan uusi luomus, joka on muuttunut Kristuksen kaltaiseksi henkiolennoksi.

Kenelle Sinä kuvasi sitten jälkeenpäin esittelisit, kun ketään ei enään ole katselemassa, eikä sinuakaan enää ole..

Ei ihminen ole sama kun nouse kuolleista.

1KOR. 15:35. Mutta joku ehkä kysyy: "Millä tavoin kuolleet heräjävät, ja millaisessa ruumiissa he tulevat?"
        36. Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole!
        37. Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
        38. Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
        39. Ei kaikki liha ole samaa lihaa, vaan toista on ihmisten, toista taas karjan liha, toista on lintujen liha, toista kalojen.
        40. Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
        41. Toinen on auringon kirkkaus ja toinen kuun kirkkaus ja toinen tähtien kirkkaus, ja toinen tähti voittaa toisen kirkkaudessa.
        42. Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
        43. kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;

Mitään tempausta ennen vainojen aikaa ei tule, vaan meidät otetaan Herraa vastaan, kun Jeesus palaa maan päälle. 1TESS. 4: 13. Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
        14. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
        15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

• Anonyymi

Mikä pakko sinun on kuulua helluntaiseurakuntaan? Onko se sinulla pakkomielle? 1. Tess. 1:10Odottamaan Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta. Onko sinulle antikristuksen aika tärkeintä? Minulle ei 100x.

• Anonyymi

noh, itsellänikin kokemusta, siksi erityistä.
        Että: kaikki "lakoon menneet" asiat, ovat aina, ja aina olleet helluntaiseurakunnasta lähtöisin !!

laskeskellut , mitä lie epäonnistumisia, ollut niin aina myös se helluntaiseurakunan / siellä seurakunnassa ollut joku henkilö vaikuttamassa, kun ei olisi ikinä niihin "pedofiileihin" tutustunut !!
        läheisilleni en kenellekään suositellut/suosittele/kerro helluntai "uskosta" / liittymistä, tms.

ne henkilöt keitä lähes viisikymmentävuoden kokemuksella tiedän, niin niitten elämä menny täysin "perseelleen", ja viisikmmentävuotta elämässä ihmisiä mahtuu aika paljon. . .

• Anonyymi

viisaasti teit kun lähdit sieltä pois

• Anonyymi

vastaa ny jotain "viisasti teit", nimittäin älä herjaa: eivät olis mielellään erottaneet. . .

• Anonyymi

Oikein hyvä että lähdit - myös helluntailaisten kannalta. Onpahan yksi idiootti vähemmän.:)

• Anonyymi

niinhän sinäkin luulet, minulla kristittyjä uskovia ystävinä liuta, jotka ,- entisiä " helluntai-kastettuja, toiset niistä lääkäreitä, toiset pappeja eri kirkoissa, toiset sosiaali-toimenjohtajia, yms.
        vaahtoo siellä ainoa "jeesuksen löytänyt"

• Anonyymi

p.s eivät muuten helposti erottaneet minua, piti pyytää, pyytämällä,- useamman kerran, mieti sitä. "hyvä helluntailaisten kannalta ?)

• Anonyymi

laita sinäkin elämäs "perseelleen", saat "kirkkaimman kruunun"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

p.s eivät muuten helposti erottaneet minua, piti pyytää, pyytämällä,- useamman kerran, mieti sitä. "hyvä helluntailaisten kannalta ?)

Tottakai kun halusivat sinun kymmenykset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai kun halusivat sinun kymmenykset.

Ei helluntalaisuus puhu kymmenyksistä, siellä lähes 40- vuotta olleena.
        Raamattu taas puhuu, vaikka kohdaltasi, kaikki tai ei mitään. Eikä siinä puhuta pelkästään rahasta. Oletko valmis marttyyriyteen. Siihen oli valmis Jeesus- ja opetuslapset.
        Tämä maailma ei rakasta Elämänantajaa, siksi ei kannata kustannuksista jättää mitään huomioimatta. Laske onko rakkautesi kaikkeen. Jos ei, niin turha on edes mussuttaa kymmenyksistä mitään. Se on ateismin epäuskoa.

• Anonyymi

Aivan hatusta vedetty aloitus. Eskatologisten kirjoituksien ymmärtäminen ei ole helluntailaisuudessa ollenkaan nr 1. Ei väliä, vaikket tiedä niistä mitään. Jos se kun kyselet tulevista tapahtumista muilta osoittaa paljon uskostasi. Etkö tutki itse??? Toiseksi kirjoituksesi on arveluttava. Et ilmoittanut minne liityit. Valtiokirkkoon vai Jehovan Todistajiin? Aloituksesi on sepitetty. Oppositiossa on aina helppo olla.

• Anonyymi

helluntaiseurakunnassa on paljon harhaa- opetusta.
        ehkä "pelastus" noussut päähän ? (kun huumeet ja alkoholi jääny )

• Anonyymi

Ei ole sepitetty. Jeesus sanoi mitä tapahtuu ja muuta totuutta ei ole. Uskon hänen sanaan. Totuus teki vapaaksi uskonnollisista järjestöistä ja niiden ihmisopeista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole sepitetty. Jeesus sanoi mitä tapahtuu ja muuta totuutta ei ole. Uskon hänen sanaan. Totuus teki vapaaksi uskonnollisista järjestöistä ja niiden ihmisopeista.

Jeesus myös raamatussa sanoo: "monta tulee minun nimessäni"
        helluntai-lahko tuli Jeesus-nimessä n. 1800 luvulla Suomeen.- Amerikasta, mistäpä muualtakaan. . .

vaan Amerikassahan se tiedetään !! Kaikki. . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus myös raamatussa sanoo: "monta tulee minun nimessäni"
        helluntai-lahko tuli Jeesus-nimessä n. 1800 luvulla Suomeen.- Amerikasta, mistäpä muualtakaan. . .

vaan Amerikassahan se tiedetään !! Kaikki. . .

Sieltä ovat lähtöisin adventistit, jehovat, mormoonit, hellarit ja monet muut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sieltä ovat lähtöisin adventistit, jehovat, mormoonit, hellarit ja monet muut.

niin, on se kumma kun tuollaiset "lahkot vetoo ihmisiin", vaan eikös se ole se vanha sanonta:
        "kielletty hedelmä on aina makee. . ."

ja raamatussa Jeesus varsin selkeästi varoittaa harhaopeista, ja vieläpä lisäyksellä:
        "eksyttävät jos mahdollista valitutkin" (että siis "voimaa" on !?)

• Anonyymi

Miksi pitäisi liittyä yhtään mihinkään ollakseen uskovainen? Sinulla on outoja kuvitelmia.

• Anonyymi

Uskon, että Jeesus puhui tässä siitä, mikä juutalaista kansaa tulee kohtaamaan.
      He joutuvat käymään läpi suuren ahdistuksen, mutta Jeesuksen morsiussurakunta on jo ennen ahdistuksen ja vihan aikaa temmattu taivaaseen.
      Näin minä asian ymmärrän.

• Anonyymi

Se on ihan ookoo että hankalat sekopäät lähteekin seurakunnista, suomi on täynnä mieliongelmaisia idiootteja joiden kanssa ei kukaan voi elää muutamaa viikkoa kauempaa.

tämä aloitus on myös puutaheinää, kukaan ei lähde hengellisestä kodistaan moisten syiden takia, ei sitten kukaan eikä yksikään.

• Anonyymi

Ne jotka valehtelevat " seurakuntalaisille" ovat perkeleestä. Sieltä äkkiä pois.

• Anonyymi

Tuollaista tapausta ei tapahdu kuin vkl:na tällä palstalla. Aloittajallekin on tärkeämpi antikristuksen aika kuin evankelionti, rukous koko Euroopan puolesta. Aloitus on kaukana helluntailaisuudesta. Täyttä valhetta.

• Anonyymi

Valhetta on se etteivät helluntailaiset joudu suureen ahdistukseen. Sitä he opettavat ja uskovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valhetta on se etteivät helluntailaiset joudu suureen ahdistukseen. Sitä he opettavat ja uskovat.

On 10x tärkeämpi rukous tänä päivänä, evankeliointi ja sairaiden parantaminen kuin pohtia antikristuksen aikaa. Matt.28 . Siitäpä erottaa todellisen helluntailaisen näilläkin sivuilla. Emme me ole täällä antikristuksen ajassa, vaan kiitämme jo Herraa, Ei se ole mikään uusia asia. Jo Jesaja ilmaisi asian 26. luku loppuosa. Det är sanningen.

• Anonyymi

Näen asian niin, että 1-28 Jeesus puhuu Jerusaalemin temppelin hävittämisestä. Siitä luku lähtee liikenteeseen. ”Tähän ei jää kiveä kiven päälle.” Niin kuin tapahtuikin. Luvun loppuosa käsittelee Jeesuksen toista tulemusta.

• Anonyymi

helluntailaisuudessa on todellakin harhaa-opetusta.
        kaikkea ei tarvitse "niellä"

"ei kalojakaan syödä ruotoineen"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisuudessa on todellakin harhaa-opetusta.
        kaikkea ei tarvitse "niellä"

"ei kalojakaan syödä ruotoineen"

Ev.lut ja ortodoksisuus ovat valtion kirkkoja, pysytään niissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

valehtelet, valtio ei omista yhtään kirkkoa

• Anonyymi

Muka tuollaisen syyn vuoksi erosit helluntaiseurakunnasta. Puhut paskaa, sillä et ole milloinkaan edes kuulunut mihinkään helluntaiseurakuntaan. Ja mistäkö tiedän sen? No sehän haisee sinun kirjoituksestasi, joka on pelkkä provo.. Ja vastinetta asiallesi saat samanmielisiltä tyhmiltä pässeiltä..

• Anonyymi

"Jeesus itse on temppeli"

"kolmantena päivänä, Jeesus nousi Kuolleista, ja: Kuolemalla Kuoleman voitti"

• Anonyymi

Mat 7:3-5 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
      Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi,
      ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
      Juhana Lehmuskoski selitti hyvin malka sanan merkityksen.
      Kun rakennusten katteena oli koivusta kiskottu tuohi,
      tuohien päällelaitettiin lappeen pituisista halkaistuja kuusiriukuja tuohikatteen päälle ettei tuuli niitä vie, ja nämä riut ovat malkoja eikä mitään tukkeja.
      Joten vuoden uusi 92 raamatun käännös komitean tukki on todella typerä valinta raamattuun.
      Joten heitä 92 roskikseen ja etsi se 1933/-38 Raamattu, ettet eksyisi pimeyteen.

• Anonyymi

Olen aikoinaan 'tutustunut' eräässä hotellissa tuohon 92 väännökseen, ja kun sen tutkiminen ei sytyttänyt en vaihtanut vanhaa 33/38 käännöstä siihen, vaan tutkistelen sydämessäni edelleenkin tätä vanhemman käännöksen Kirjoituksia. Vanhemman kaartin porukat tutkivat edelleenkin 33/38 käännöstä, koska ovat oppineet lukemaan sitä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen aikoinaan 'tutustunut' eräässä hotellissa tuohon 92 väännökseen, ja kun sen tutkiminen ei sytyttänyt en vaihtanut vanhaa 33/38 käännöstä siihen, vaan tutkistelen sydämessäni edelleenkin tätä vanhemman käännöksen Kirjoituksia. Vanhemman kaartin porukat tutkivat edelleenkin 33/38 käännöstä, koska ovat oppineet lukemaan sitä..

Kyse oli siitä temmataanko " morsiusseurakunta" ennen suurta ahdistusta. Jeesuksen mukaan kaikki ihmiset joutuvat sen kokemaan. Ristiriita on siinä että helluntailaisten opin mukaan heidät temmataan pois vihan ajasta
        Mikäli vihan ajalla tarkoitetaan suurta ahdistusta niin silloin oppi on vastoin Jeesuksen sanaa. Ei voi olla kahta totuutta.

• Anonyymi

Olisit vaihtanut Raamattu kansalle käännökseen, joka on tämän hetken sananmukaisin käännös, joka on lähimpänä nykysuomea.

• Anonyymi

Mä oon ajatellut asian niin että kaikki ollaan täällä synnytystuskien alkuajoilla,siis kun on nälänhätää, sotia,maanjäristyksiä ym. Ja sinä aikana kun Antikristus nousee esiin ja on pedonmerkki. Tämäkin on ahdistuksen aikaa. Näiden jälkeen Jeesus tulee pilvissä ja vie uskovat luoksensa, tämän näkevät kaikki. Sitten jumalattomat jäävät tänne maanpäälle Jumalan vihan maljojen aikaan ja pasuunoiden soidessa. Kun ensimmäinen pasuuna soi, kaatuu ensimmäinen vihan malja jne.

• Anonyymi

Tuo ei ole Jeesuksen sanan mukaista. Hän sanoi, käy niinkuin Nooan päivinä. Miten silloin kävi?
        Jumalattomat tuhottiin hukuttamalla, ainoastaan Nooa perheineen pelastettiin.

Jeesus sanoi että valitut kootaan neljältä ilmansuunnalta ahdistuksen jälkeen mutta hän ei sanonut että heidät temmataan taivaaseen.

Tuo tempaus tuleekin Paavalin väärästä luulosta että hänetkin temmataan hänen elinaikanaan herraa vastaan. Siis ei taivaaseen.
        Pitäisi lopettaa sellaisen opettaminen joka ei pidä paikkaansa.

• Anonyymi

Jos ollaan rehellisiä, niin en usko mihinkään Jumalaan tai Saatanaan. Aavikonuskot wi vaan ole koskaan tänne kuulunut vaan Mytologiat, symboliikka, filosofia (Platon, Schopenhaer) Jung ja mulle om pm ,yäs hindumystikka snadisti. käyn hatha joohassa, traditionaalisesa tantrassa (oikea tatra on ihan sitten ihan eri asia, mitä jossain vitun naistenlehdissä sen kerrotaan olevan). Mun ajatuksia ei pidä ottaa kirjaimellisesti. Uskonnot on muutenkin orjuuttavia. On ollut kaikenlaisia tuntemuksia/petty,yksiä nuoresta pojasta tiettyjä asioita kohtaan, mutta se voi olla vaikeaa jos esoteerinen sanasto ei ole hyvin hallussa. Ei edes samanlaisille ollut. mutta ei kantsi dissata jos ei lue sitä hyvin perusteltuna. Vanhemmalla iällä oon tajunnu mikä mulle on tärkeää ja se ei tarkoita tietenkään, että se olisi kaikille se oma avain avain ns käärmeebpolulle, missä pitää välttää kiusaukset/ansat ja yrittää löytää oma "graalinmalja!... Mun kirja alkaa olla oikolukijaa varten noin 70% valmis, Noin 50 sivuinen erilainen aspekti, mikä esittelee filosofisen puolen ja on harvoilla tyypeille, mutta se ei ole uskonto. Täytyy korostoaa,,, . Luen miekin muita ei-mun juttuja oaljon, kuten sanotaan "lukeminen kannattaa aina".

• Anonyymi

2.Tessalonikalaiskirje: 2:1-14
      Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen
      ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä,
      niin me pyydämme teitä,
      veljet,
      ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne,
      niin että menetätte mielenne maltin,
      ettekä anna niiden itseänne peljästyttää,
      ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
      Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla.
      Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu
      ja laittomuuden ihminen ilmestyy,
      kadotuksen lapsi,
      tuo vastustaja,
      joka korottaa itsensä yli kaiken,
      mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan,
      niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Ettekö muista,
      että minä,
      kun vielä olin teidän tykönänne,
      sanoin tämän teille?

Ja nyt te tiedätte,
      mikä pidättää,
      niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
      Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa;
      jahka vain tulee tieltä poistetuksi se,
      joka nyt vielä pidättää,

niin silloin ilmestyy tuo laiton,
      jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä
      ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,

tuo,
      jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla
      ja tunnusteoilla
      ja ihmeillä
      ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille,

jotka joutuvat kadotukseen,
      sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen,
      voidaksensa pelastua.

Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen,
      niin että he uskovat valheen,
      että kaikki ne tuomittaisiin,
      jotka eivät ole uskoneet totuutta,
      vaan mielistyneet vääryyteen.

Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne,
      veljet,
      te Herran rakastetut,
      sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
      Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta,
      omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.

Niinkuin huomaat Jeesus tulee kuin tuleekin vihan aikana. ja sitä odottaessamme nyt voit kuunnella ja katsoa Raimo Rahnaston raamattutunnin.

• Anonyymi

Kannattaa muidenkin lahkolaisten miettiä että onko tässä tultu jymäytetyiksi. Ei ole mitään näyttöä jumalasta ja jeesuksesta. Henkimaailma kyllä on olemassa, samoinkuin karma ja jälleensyntyminen eli reinkarnaatio.
      Eli ei syytä huoleen, elämä jatkuu kuoleman jälkeen ja kaikki pääsevät tuonpuoleiseen, helkuttia ei ole eikä myöskään mitään isoa pomoa jja hänen poikaansa.
      Vaan ihana valon ja levon maailma.

• Anonyymi

En ole aloittaja, mainitsen vain:

Kodin perintönä, enimmäkseen isäni vuoksi menin helluntaiseurakuntaan. Nuoruuden epävarmuudessani ja ahdistuksissani uskoin niitä juttuja, liityin seurakuntaan. Silloista saarnaajaa on myöhemmin luonnehdittu "amerikkalaistyyliseksi". Parin vuoden kuluttua istuin tyhjin katsein saarnaa kuuntelemassa ja ihmettelin, tarvitsenko tällaista höpöpuhetta ja saman jankutusta. Lopulta erosin.

Mihin tarvitaan "amerikkalaistyylistä" huutosaarnausta? Elämä on parempaa ilman mölysaarnausta. Joskus tuli kuunneltua musiikkia turhan kovalla volyymillä, nyt sekin on enimmäkseen jäänyt ja elämässä on enemmän sopuisaa hiljaisuutta.

Tällaista elämä näköjään on, sukupolvet vaihtuvat ja uskomukset sekä näkemykset myös muuttuvat. Joskus pohdiskeltiin enemmän Jeesuksen ja Paavalin sanomisia, nykyään ihmetellään enemmänkin kvanttifysiikkaa ja mahdollisia rinnakkaisuniversumeita.

• Anonyymi

Katsos, äänessä - kun ei ole tulkitsijaa joka kuulijaa kohtaan. Kova ääni on kuuroja varten.
        Jos sitä ei ymmärrä, niin silloin ääntä ei ymmärrä. Kyllä ääntä käytetään niin monessa eri leirissä, ei ainoastaan seurakunnassa.
        Urheilu on yksi areena.

Menen vielä "armolahjojen kohtaan" kun P-H.ki vuodatettiin, ja puhuttiin eri kielillä, niiin jokainen kuulija kuuli omalla kielellään Jumalantyöistä.

Nyt, kun "tulkkaus" ääntä ei ole kuuroille, pitää puhujan korottaa ääni, että jopa kuolleet sielut kuulevat sanoman. ts. kuurot kuulevat..

Sitten aloittajan puheeseen.

_Raamattu puhuu, että tietomme on vajavaista. Näin se on Jeesuksen paluunkin saarnat.
        Martti Luther saarnasi esimerkiksi aikanaan, että Jeesus saapuu silloin ja sitä on paluusta saarnattu kautta aikain, että itselläni on 4 kpl. A4 arkkia näistä eri aikakausien saarnoista ollut, eikä se ole saarnaajien vika- vaan tietomme vajavaisuus ja odotuksen kiivaus.

Raamattu profetoi kyllä Jeesuksen paluun. Jos siinä ajoituksissa on ongelmaa- ei siitä kannata ottaa hernettä nenään.

Koska se on, sitä en itsekään osaa sanoa, että se tulee, tuleeko elämäniaikana, tai ei.
        Siinä ei ole ongelmaa. Tuossa joku oli lainannut Paavalia, ja se sopii vaikka haudalleni - lohdutukseksi. Odotellaan sitten sitä viimeistä pasunaa jne. herätään sitten haudasta osaan, mikä on mitattu henkilökohtaisesti omistettavaksi.

• Mulla on pöytälaatikon pohjalla tallella sivu 15. repäistynä Niilo Yli-Vainion kirjasta "Yö ilman unelmia".

Sillä sivulla Niilo kertoo vihanajan alkavan 1993 ja Jeesuksen palaavan vuonna 2000.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Näillä lahkolaisilla on tapana nimitellä järkiinsä tullutta "luopioksi". mutta ei siitä kannata välittää mitä ne keskenään hihhuloivat. Ole aloittaja ylpeä kun pääsit eroon siitä sakista.

• Anonyymi

Sanovat myös uskosta osattomiksi kun et usko enää heidän juttuihinsa. Ja oikeassahan he ovat. Olet HEIDÄN USKOSTAAN osaton mikä ei tarkoita sitä että olisit Jeesuksen uskosta osaton.

• Kristityt on vihanajasta,osan aikaa raamatun sanan mukaan,ei kuitenkaan koko sen aikaa.
      Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.
      Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki. On tullut kuolleiden tuomion aika, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. On aika tuhota ne, jotka tuhoavat maata.
      Ilm. 11:18

• Anonyymi

Miksi haette ihmiskirjoituksia väitteenne ja oppinne tueksi? Usko Johanneksen kirjoitukseen ei pelasta.
        Jeesus sanoi, joka uskoo minun sanani. Ketään muuta ei pidä uskoa eikä varsinkaan hellarisaarnaajien tarinoihin.

• Anonyymi

Näiden päättömien aloitusten hyvä puoli on se, että vaihtamalla logiikka vastakkaiseksi päästään suoraan ydinkysymykseen:
      Miten voin päästä Kristuksen luo?

• Anonyymi

Täysin keksitty aloitus. Sitä ei usko edes naurismaan aitatolpatkaan.

• Anonyymi

Minä uskon adventtikirkon jättäneenä aloittajan kirjoitukseen. Tiedän, mitä kirkon jättäminen tarkoittaa ja voin samaistua aloittaja kokemuksiin. Yleensä lahkojen jäseniltä kuuleekin juuri tuollaisia kommentteja kuin sinulta. Sellaisilta, jotka elävät omassa kuplassaan ja luulevat, että kaikki elävät samanlaista elämää kokemuksineen kuin he. Vaikka sinulla olisi kuinka kivaa omassa kerhossasi, se ei tarkoita sitä, että kaikilla olisi sama tilanne kuin sinulla.

Tsemppiä aloittaja!

• Anonyymi

Juuri noin, keksitty mikä keksitty. Tai ainakaan alottaja ei ymmärrä, että nuo Matt 24. ja 25 luku on kohdistettu juutalaisille. Nimittäin jos nuo olisi kohdistettu myös seurakunnalle, niin silloinhan Raamattu olisi joutunut ristiriitaan itsensä kanssa ja Jeesuksen sanojen mukaan sellaisen talon kotalo olisi tuho. ”Jokainen valtakunta, joka riitaantuu itsensä kanssa, tuhoutuu..." ja Paavali opettaa että: " Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,"

Jos nuo Matt 24 ja 25 luvut lukee ajatuksen kanssa, niin ei niitä voi mitenkään saada sopimaan seurakuntaan. Mutta uskomuksia ja luuloja on pilvin pimein liikkeellä, joten tutkikoon kukin itse miten on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin, keksitty mikä keksitty. Tai ainakaan alottaja ei ymmärrä, että nuo Matt 24. ja 25 luku on kohdistettu juutalaisille. Nimittäin jos nuo olisi kohdistettu myös seurakunnalle, niin silloinhan Raamattu olisi joutunut ristiriitaan itsensä kanssa ja Jeesuksen sanojen mukaan sellaisen talon kotalo olisi tuho. ”Jokainen valtakunta, joka riitaantuu itsensä kanssa, tuhoutuu..." ja Paavali opettaa että: " Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,"

Jos nuo Matt 24 ja 25 luvut lukee ajatuksen kanssa, niin ei niitä voi mitenkään saada sopimaan seurakuntaan. Mutta uskomuksia ja luuloja on pilvin pimein liikkeellä, joten tutkikoon kukin itse miten on.

helluntailaisuus lähtenyt huumenarkkareiden keskeltä Amerikasta, Azuusankadulta.

sellaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      34
      3534
    2. rakastan jotakin

en uskalla sanoa sitä täällä ääneen
      Ikävä
      11
      3218
    3. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      142
      2962
    4. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      103
      2635
    5. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      74
      2615
    6. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      44
      1435
    7. Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka

voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t
      6
      1338
    8. Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.

Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli
      Maailman menoa
      397
      1148
    9. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?

Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos
      Tv-sarjat
      50
      1053
    10. Kaikkea hyvää kaikki

Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa
      Ikävä
      6
      900
    Aihe