Luin Heikki Hilvo, Mauno Mattilan , Esa Heiskan, Juha Norolammen , Petri Paavolan jne useiden muiden lopunajan ennustuksia. Kaikki sanovat saavansa Jumalalta suoraan ja Raamatusta näkemyksensä mutta tempausopit poikkeavat kuin yö ja päivä. Miten näihin saisi jotain tolkkua?
Erittäin sekavat tempausopit
40
724
Vastaukset
Kuuuntelin äskettäin Juhani Laukkosen opetusta. Ymmärrän hänen tulkitsemalla tavalla. Pääaasia että ollaan valmiita tänään. Jeesus voi tulla ja myös ajallinen lähtä kuoleman kautta.
- Anonyymi
Haluaisin olla Jeesuksen seurassa.
- Anonyymi
Tarkasta lukeeko se Raamatussa kokonaan.
- Anonyymi
Jenkkijeesusoikeiston höppänöitä etäpajattimia 🤪🤣🤪
- Anonyymi
Mitäs valitat porukan tempausopeista. Ensin tietomme on vajavaista, kertoo kirjoitukset ja kukin sitten puhuu vajavaisesti, toinen yhtä ja toinen toista.
He- jotka sitten kirjoituksia lukevat, tietävät, että viimeisen pasunan soidessa, ylienkelin äänen kuuluessa on ensimmäisten ja autuaiden ylösotto.
Haudat avautuu ja sitten me- täällä olevat.
Siinähän se ja sen mukaan Paavalikin neuvoo, että lohduttakaa toisianne.
Samasta Jeesus puhuu Joh 5 ja 6 luku. Katsokaa kirjoituksia.
Luterilaiset haudalla taas manaavat, että viimeisenä päivänä.
Lukekaa kirjoituksia - ja kun sitten kuuntelette ihmisiä, niin älkää valittako.
Kuulette, mitä kullakin on sanottavaa- he eivät ole kirjoituksia kirjoittaneet, vaan puhuvat omia tulkintojaan. Se on hieman eri asia.- Anonyymi
Kaikki on perustuttava yksinomaan siihen mitä Jeesus sanoi. Hän ei sanonut yhtään sanaa tempauksesta. Se mitä muut "jeesukset" ovat sanoneet tai kirjoittaneet, niihin ei pidä uskoa . Ne ovat ihmisten käsityksiä, kuten Paavali tai Johanneksen ilmestys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki on perustuttava yksinomaan siihen mitä Jeesus sanoi. Hän ei sanonut yhtään sanaa tempauksesta. Se mitä muut "jeesukset" ovat sanoneet tai kirjoittaneet, niihin ei pidä uskoa . Ne ovat ihmisten käsityksiä, kuten Paavali tai Johanneksen ilmestys.
Ei sanonut Jeesus mitään tempauksesta, mutta.........se johtuu siitä, että opetuslapset ei tuolloin vielä voineet ymmärtää koko asiaa. Eiväthän he ymmärtäneet edes että Jeesus nousisi kuolleista. Ja tästä syystä Jeesus ennen ristiä jo puhui omilleen ja sanoi Joh 16: 12-13
"Minulla on teille vielä paljon sanottavaa, mutta te ette nyt voi ottaa sitä vastaan. Mutta kun Totuuden Henki tulee, hän johdattaa teidät kaikkeen totuuteen. Hän ei puhu omia ajatuksiaan, vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja hän ilmoittaa teille, mitä on tuleva." Anonyymi kirjoitti:
Ei sanonut Jeesus mitään tempauksesta, mutta.........se johtuu siitä, että opetuslapset ei tuolloin vielä voineet ymmärtää koko asiaa. Eiväthän he ymmärtäneet edes että Jeesus nousisi kuolleista. Ja tästä syystä Jeesus ennen ristiä jo puhui omilleen ja sanoi Joh 16: 12-13
"Minulla on teille vielä paljon sanottavaa, mutta te ette nyt voi ottaa sitä vastaan. Mutta kun Totuuden Henki tulee, hän johdattaa teidät kaikkeen totuuteen. Hän ei puhu omia ajatuksiaan, vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja hän ilmoittaa teille, mitä on tuleva."Aamen.. täyttä asiaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Jeesus puhui tempauksesta.
Johanneksen evankeliumi:
14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
Tässä Jeesus sanoo tulevansa hakemaan/tempaamaan omansa hänen tykönsä.
- Anonyymi
Lue vaan raamattua. Se on kirkas ja selvä. Älä kulje erilaisten mielipiteitten perässä, tuuliajolla.
- Anonyymi
Tempausoppeja tai tulkintoja sen ajankohdasta voi toki olla useampia.
Tärkeintä on olla valmis, kun se tapahtuu.
On viisasta uskoa siihen, että tempaus voi tapahtua milloin vain ja olla siihen valmistautunut.
Siksi pidän viisaimpana uskoa ennen vaivanaikaa tapahtuvaan tempaukseen, sillä jos olisimmekin väärässä, emme ole mitään menettäneet, toisin kuin ne, jotka jotka eivät tempausta vielä odota, eivätkä ole valmistautuneet. Ja jos tempaus tapahtuukin ennen, kuin he sitä odottavat, eivätkä ole valmiit, he jäävät siitä pois.
Heikki Hilvoa en usko juurikaan missään asiassa. Hänen mielipiteillään ei ole minulle mitään painoarvoa. Hän on äärikarismaattinen harhaanjohtaja.
Petri Paavola ei usko, että tempaus tapahtuisi ennen vaivan ja Jumalan vihan aikaa. Lisäksi hän on joutunut harhateille monissa muissakin asioissa.
Esa Heiskasta en osaa sanoa mitään, koska hänessä on jotain outoa, että en oikein jaksa hänen opetuksiaan kuunella, enkä siis tiedä, millainen tulkinta hänellä tempaukseen liittyen on.
Mauno Mattila ja Juha Norolampi edustavat sitä koulukuntaa, että tempaus voi tapahtua hyvinkin nopeasti, joka tapauksessa ennen vaivan ja vihan aikaa.
Olen heidän kanssaan samaa mieltä.- Anonyymi
Kiitos. Tässä oli hyvä yhteenveto. Kiva lukea asiallista tekstiä ;)
- Anonyymi
Tätä tämä nykyään juuri on !
Eli "minun mielestä" ja "musta tuntuu" !
Vaikka ei olla kunnolla edes perehdytty siihen, että mitä Raamattu oikeasti opettaa !
Siis jokaisella on oma "varma" mielipide, vaikka ei olla asioihin oikeasti edes ITSE perehdytty, vaan on uskottu muiden puheita ja oppeja vain ! - Anonyymi
Ei tule mitään tempauksia, ennen vaivan aikaa ja vihan aikaa.
1234567---
- Anonyymi
Tällä palstalla ei taida olla mahdollista käsitellä asiallisesti tätä aihetta. Ja tarviiko sitä nyt kaikkien tietääkään mitä tapahtuu.
Muutamia asioita minä tiedän ja samalla tiedän, että nykyiset ennustukset ovat vääriä joissain asioissa. Mutta tämän aiheen käsitteleminen on raskasta. - Anonyymi
Tällä palstalla ei taida olla mahdollista käsitellä asiallisesti tätä aihetta. Ja tarviiko sitä nyt kaikkien tietääkään mitä tapahtuu.
Muutamia asioita minä tiedän ja samalla tiedän, että nykyiset ennustukset ovat vääriä joissain asioissa. Mutta tämän aiheen käsitteleminen on raskasta. - Anonyymi
Avainsana tähän härdelliin on: VALVOKAA. Se on moneen kertaan teroitettu evankeliumeissa. Eletään niin kuin se tulisi vartin päästä. Enempää ei tarvi eikä voi tietää.
- Anonyymi
Jossain oli että hell srk keksi tempauksen vasta 1830?
- Anonyymi
Eipä tainnut vielä silloin olla koko helljntaiseurakuntaa, ainakaan Suomessa.
- Anonyymi
On erittäin tärkeä ymmärtää, Jeesus puhui juutalaisille Öljymäelle seurakunnan kaa tulemista Matt 24-25. Ei seurakunnan tempausta, ainoastaan 14000 juutalaista, vertauksessa 10 morsiusneitoa.
- Anonyymi
Tempoilkoot rauhassa. :) Mulle riittää se mitä Jeesus sanoi: "sitä hetkeä ei tiedä kukaan, ei edes Poika, ainoastaan Isä yksin."
- Anonyymi
Nyt on aika katua tyhjänpäiväisyyttäänkin.
http://mixlr.com/messias-on-tulossa/
He vihaavat sitä, joka portissa oikeutta puoltaa, ja totuuden puhuja on heille kauhistus En ymmärrä ,miksi niin selvä teksti raamatussa saa aikaan hämmennystä .
Kun kaikki tiedot laitetaan kasaan tempauksesta niin ... tempaus ajankohtana on antikristus maanpäällä ja Kristuksen omilla tietty vaikeat ajat ja joitakin kuolee ymp maapalloa saatanan tekemiin vainoihin.
On se pedon merkki ja kristityt ovat siinäkin ajassa ja ilm. varoittaa juuri etenkin meitä ,jotka valumme siihen aikaan jotkin meistä ,että älkää ottako sitä pedonmerkkiä,ettette joudu kärsimään kuten muutkin kadotuksessa sillä se on saatanan valtajärjestelmä järjestelmineen ,joita kaikkea emme vielä tiedä ,mutta sitten näemme kun aika koittaa ja nälkä monilla ja kurjuus.
Monia tapahtumia noina päivinä ja tulee se konkreettinen pimeyden päivä ,josta puhutaan maanjäristyksenä ,mutta voi olla sotakin samassa jne tapahtumia ,mutta vaikeat ajat koko ajan ja ellei juuri noita päiviä olisi Jumala lyhentänyt niin kaikki eläväiset kuolisi ,mutta Jumalan suunnitelman mukaan Pyhien ihmisten vuoksi päivät lyhenee ...ehkä maapallon akselin huojumisen takia ..maa huojuu ja vaappuu ...maa huojuu ja vaappuu ja näin voimme nähdä taivaanrannalla olevan auringon joka kohta on keskitaivaalla ollen pian taivaan rannalla ja aallot pauhaa merissä ja vesissä ja ihmiset kuolee pelkoon ,mikä odottaa maapalloa kun kaikki on sekaisin ja pimeys on päällä...... Silloin ilmestyy taivaalle Kristuksen merkki ja Kuningas näkyy koko maapallolle loistaen ja kaikki Hänet näkevät ja Kuningas nostaa Pyhät maanalta ja silm räpäys Pyhät maanpäällä muuttuu ja he nousevat Kuningastaan vastaan ja pidot taivaassa voi alkaa.
MrHyvis- Anonyymi
Höpö höpö.
- Anonyymi
Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. . .Jumalan merkki on sapatti. .Tulee valita oikein että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran noutamaan omiansa 1000 vuodeksi taivaaseen.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö.
On kiva hölpöttää koska muut hell-arit luulevat höpötyksen olevan totta. Tuottaa sairasta nautintoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kiva hölpöttää koska muut hell-arit luulevat höpötyksen olevan totta. Tuottaa sairasta nautintoa.
Yksikään aloittajan mainitsemista henkilöistä ei kuulu helluntaiseurakuntaan, näin ollen heillä ole mitään opettajanvirkaan helluntaiseurakunnissa.
- Anonyymi
Ei näissä tempausopeissa pitäisi olla mitää epäselvyyttä. Silloin kun ylöstempaus taivaalle tapahtuu niin että töppöset vilahtavat, niin kutakuinkin kaikki tempaistut lähtevät sandaalit maan keskipistettä kohti sojottaen, vaikkapa etelämantereelta.
Se vielä siihen tempaukseen liittyen ..... katoavainen ei peri katoamattomuutta eli se silmänräpäys niin muutumme siihen uuteen taivaalliseen versioon meistä jokaisesta ja siinä on meidän olemus ,mutta lihaa ja verta sitä katoavaista emme vie taivaaseen... vaan olemme enkelten kaltaisia energioiltamme ja vt puolelta voi lukea ,miten enkelit pystyivät toimimaan ja ilmestymään yms.
- Anonyymi
Pystyvät ilmestymään melko huomaamattomasti, jopa viruksen muodossa.
- Anonyymi
Helluntaiherätyksen oppi: Jeesus Kristus tempaa lupauksensa mukaan seurakuntansa luokseen, minkä jälkeen hän tulee kuninkaana hallitsemaan koko maailmaa.Jumala luo taivaan ja uuden maan. Tämä on vanhurskaiden ikuinen osa.
Seurakunnan ylötempauksen ajankohdan määrittely on erittäin kiistanalainen jo vaivanaikaan nähden. Tempaukseen liittyviä oppeja on veivattu aina 1500-luvulta lähtien. Tuskimpa tämä selviää tälläkään foorumilla.
On , dispensatiolisteja, pretribulationisteja,premillennialisteja ym.- Anonyymi
Toisessa tulemuksessa Jeesus vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen. Ei tuuliin eikä pilviin, vaan taivaaseen tuhanneksivuodeksi. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva. Sinne Jeesus jo valmistamaan mennyt on kodin kaunehimman.
1234567---
Rauhan tervehdys.
"Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan." - Matteuksen evankeliulmi 24:42-43
Raamatun yleinen ilmoitus on, että tempaus tapahtuu yllättäen, kun seurakunta haetaan pois. Kolme yleistä tulkintamallia jakaantuu seitsemän vuoden ahdistuksen ajalle; ennen sitä, sen puolivälissä tai sen jälkeen.
Itse kannatan monesta syystä ja Raamatun kokonaisilmoituksen sekä yleisen sanoman kannalta ensimmäistä vaihtoehtoa, koska vain siinä on yllätyksen elementti mukana, josta Raamatussa puhutaan, kun taas nuo muut ovat laskettavissa määrätystä hetkestä.
Tilanne on sama, jos odotat junan lähtevän huomenna Tampereelta Seinäjoelle, mutta et ole varma onko se klo 21.00, klo 22.00 vaiko klo 23.00, niin viisainta on lähteä jo odottamaan ennen ensimmäistä mahdollista hetkeä. Silloin ole aina valmis ja Raamattu lupaa, ettei yksikään joudu häpeään, joka Herraa odottaa!
Tässä videolla 12 syytä, miksi uskon ennen ahdistuksen aikaa tapahtuvaan seurakunnan ylösottoon. Tämä oli pitkään myös oppi helluntaiherätyksessä, kunnes herätys sammui ja kirkottui.
https://www.youtube.com/watch?v=UIMgeNB6anI
Siunauksin, MM.- Anonyymi
Sitten minä heräsin, ja laskin takaovesta kissan pissalle ulos, ja tuuli painoi hiljaa oven kiinni.
- Anonyymi
Raamattu ei ole ollenkaan sekava tempaus -asiassa(kaan) - se on vain ihmisten tulkinnat ja perinnäissäännöt, jotka sekottavat.
Ohessa yksi parhaista, raamatullisista koosteista, joka katsoo tempausta sekä puolesta että vastaan: http://www.jeesusonherra.com/tempaus.doc
Oheinen kaavio sisältää toista sataa raamatunpaikkaa, joka kuvaa eri tapahtumien ajankohtia/paikkaa: http://www.jeesusonherra.com/Profetia.pdf - Anonyymi
Jonkun täytyy olla väärässä ja jonkun oikeassa.
Ylöstempaukselle nähdään 3 eri tempausajankohtamahdollisuutta 7vuoden ajanjaksolle.
1. Heti alussa, eniten "veikattu"
2. Puolivälissä
3 loppupuolella, vähiten" veikattu"
Veikkaus suosio perustuu omiin kokemuksiini kristittyjen parissa. Itse kuulun 3,5v eli n. puolivälin veikkaajiin.- Anonyymi
Eli tarkoitat että antikristuksen tehtyä liiton, niin siitä 3,5 vuoden päästä tempaus?
Sittenhän se olisi taas laskettavissa - vaikka Isä yksin tietää, ei edes Poika (Matt. 24:36).
- Anonyymi
Ainoan Raamatullisen profetian ja opetuksen tempauksesta esittää pastori Harri Veijonen kuuluisassa Keihäsprofetiassaan jossa selvästi perustellaan miksi tempaus tapahtuu vuonna 2024. Kukaan muu ei uskalla opettaa samoin koska muilta puuttuu se voitelu jolla erotellaan eksytykset Jumalan tahdosta
- Anonyymi
Raamatun mukaan tempauksen tarkan ajankohdan tietää Isä yksin.
- Anonyymi
Luuk.24:21 Mutta me toivoimme hänen olevan sen, joka oli lunastava Israelin. Ja onhan kaiken tämän lisäksi nyt jo kolmas päivä siitä, kuin nämä tapahtui. Hebr.11:10 sillä hän odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala. Hebr.11:13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä. 1Moos.23:4. 1Aikak.29:15. Ps.39:13. 119:19
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437658
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 664240
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363133Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2313010Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452636Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262625- 362292
- 411976
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731797