Kertokaa nyt oma mielipiteenne palstasta

Anonyymi

miltä touhu täällä näyttää, ketkä kirjoitta kieliasiaa - ketkä eivät?

Oma mielipiteeni on(jonkun verran ruotsia ymmärtävänä), että nämä muutamat ruotsinkieliset aktivistit pyrkivät vaan häiritsemään keskustelua, todellinen asia on heillä hyvin vähissä. On kaikenlaista "fennodiarre" juttua, eli asiatonta roskaa jne. Hommana on vaan saada kaikenlaisia ruotsinkielisiä avauksia saitille paljon, ja varsinkin etusivulle, itse kielipolitiikalla ei siis ole heille mitään väliä kunhan vaan ruotsinkieltä on esillä.

Mutta vaikka asiaa ei ruotsinkielisiltä paljon tule, niin siitä huolimatta näyttää siltä että täällä on aina joku heistä päivystämässä. Aivan kuin homma olisi jopa organisoitua, ja kyseessä on mitätön palsta jolla ei ole vaikutusta mihinkään - uskomatonta.

36

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos vähänkään pystyy oleen puolueeton niin näkee, että suomenkieliset ne asiallisimmat avaukset tänne tekee.

Sen sijaan pari ns. svekomaania keskittyy pelkkään häiriköintiin, pilaten samalla kaikkien surujen mainetta.

• Anonyymi

Huomautan.

Fennot ovat aina käyneet asiallista kielikeskustelua, mutta svekot ns. metakeskustelua.

Eli svekot ovat keskustelleet itse keskustelusta, ei kielipoltiikasta.

Ei kait tarvitse kertoa, mitä tuo svekojen metakeskustelu sisältää?

• Anonyymi

Det som hålls på med i den här kedjan ?

• Anonyymi

Pitää paikkansa.

• "Ei kait tarvitse kertoa, mitä tuo svekojen metakeskustelu sisältää?"

Oootko varma?

:-))))))))))))))))))))))

• Anonyymi

Saman tien poistui aloitukseni:

Suomenkielisillä pakkopalveluruotsi, ruotsinkielisillä omaksi eduksi maan pääkieli

Velvoite palvella ruotsiksi on AINOA virallinen peruste pakkoruotsillemme. 

Suomi maan pääkielenä taas opiskellaan vain omaksi eduksi.

---

Ja sitten alkoi taas nousta noita satoja viestejä sisältäviä ketjuja, joissa haukutaan fennoja.

Kukahan täällä moderoi? ;)

• Anonyymi

Selvästi ylläpito suosii rkp-aktiiveja.

• Anonyymi

Huomautan.

Kielipessimisteillä on vaikeaa. Vaikeuden ovat peräisin heidän esi-isiltään, jotka ovat siirtäneet omia traumojaan lapsilleen.

• Anonyymi

Tämä on totta, jos nämä ruotsinkieliset päästäisivät irti menneisyyden kahleistaan eivätkä vaatisi pakko/virkamies ruotsia niin he itsekin vapautuisivat tästä heidän esi-isiensä järjestämästä taakasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on totta, jos nämä ruotsinkieliset päästäisivät irti menneisyyden kahleistaan eivätkä vaatisi pakko/virkamies ruotsia niin he itsekin vapautuisivat tästä heidän esi-isiensä järjestämästä taakasta.

Eli suomenkieliset tekevät kaiken mitä ruotsinkieliset käskevät? Et voi mitenkään uskoa tuota, vai oletko jotenkin rajoitettu?

Politiikka on taitolaji, ja sitä eivät nettifennomaanit ja varsinkaan perussuomalaiset hallitse. He polttavat vain siltoja joka suuntaan.

Muistitko äänestää - miten kävikään viimeisimmässä kansalaislakialoitteessa? Taitaa harmittaa, että sama mantra jatkuu vuosikymmenestä toiseen ja mitään ei tapahdu. Kiitos talan teesien, teidän uskottavuutenne on tasan noilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli suomenkieliset tekevät kaiken mitä ruotsinkieliset käskevät? Et voi mitenkään uskoa tuota, vai oletko jotenkin rajoitettu?

Politiikka on taitolaji, ja sitä eivät nettifennomaanit ja varsinkaan perussuomalaiset hallitse. He polttavat vain siltoja joka suuntaan.

Muistitko äänestää - miten kävikään viimeisimmässä kansalaislakialoitteessa? Taitaa harmittaa, että sama mantra jatkuu vuosikymmenestä toiseen ja mitään ei tapahdu. Kiitos talan teesien, teidän uskottavuutenne on tasan noilla.

Joka puolueessa on pakkoruotsin purkamista kannattava enemmistö paitsi RKP:ssä ja sielläkin neljä kymmenestä ei ole pakon kannalla.

Mutta RKP:n säätiöillä on miljoonansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei puhunut mitään perussuomalaisista tai talan teeseistä, miksi otit ne esille? Häiritsevätkö ne sinua ja jos niin miksi?

Nyt olisi sinunkin hyvä päästää ennakkoluuloistasi irti. Kannustan sinua jättämään menneisyyden kahleesi, sillä tiedän että kykenet siihen kun päästät irti vihastasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka puolueessa on pakkoruotsin purkamista kannattava enemmistö paitsi RKP:ssä ja sielläkin neljä kymmenestä ei ole pakon kannalla.

Blah...blah...blaaa... Siirry folishattuinesi ja ihan vapaaehtoisesti salaliittojen osastolle. Teillä on ollut jo pitkään mahdollisuutenne, mutta te kileimaanikot ette vain osaa. Taitotasonne on puhdas nolla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistitko äänestää? Miten kävi?

Pistitkö myös nimesi listaan? Miten kävi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Blah...blah...blaaa... Siirry folishattuinesi ja ihan vapaaehtoisesti salaliittojen osastolle. Teillä on ollut jo pitkään mahdollisuutenne, mutta te kileimaanikot ette vain osaa. Taitotasonne on puhdas nolla!

Talan teesien myötä meni myös valtion avut. Se on ihan loistava asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä palstalla häiriköi vaan te rkp-aktiivit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä palstalla häiriköi vaan te rkp-aktiivit.

Miten tulisimme toimeen ilman ruotsinkielisten huolenpitoa ja sivistystä!

Vaikuttavia kommentteja pakkoruotsin puolustajilta:

Varsinkin puhe pakkoenglannista on vakuuttavaa. Ruotsinkielisten koulujen englannin opiskelua on kiireesti ryhdyttävä karsimaan. Tämä englanti on pahin kielipoliittinen ongelma heidän mielestään.

Ja suomalaisten kehoittaminen tekemään itsemurha Heikinheimon tavoin, ryhdikästä, ryhdikästä!

Reiskan analyysi osuu taas kielipolitiikan ytimeen: "Jos fennot tekisivät iltaisin muuta kuin nussisivat toinen toisiaan perseeseen, tilanne olisi toinen. Vaan kun ei ole. Nalli jää piippuun, tuhka laskeutuu lattialle ja valaat tyytyvät vempaimiin, sekä tietysti mokkakikkeliin, mikäli vain on tarjolla. Sukupuuttohan se sellaisesta seuraa ja muut valtaa maan. Ehkä se on parempi niin?"

Kyllä pakkoruotsin puolustus on hyvällä tolalla, asiallista ja tervettä. Kiitokset RKP:n tiedotukselle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varsinkin puhe pakkoenglannista on vakuuttavaa. Ruotsinkielisten koulujen englannin opiskelua on kiireesti ryhdyttävä karsimaan. Tämä englanti on pahin kielipoliittinen ongelma heidän mielestään.

Ja suomalaisten kehoittaminen tekemään itsemurha Heikinheimon tavoin, ryhdikästä, ryhdikästä!

Reiskan analyysi osuu taas kielipolitiikan ytimeen: "Jos fennot tekisivät iltaisin muuta kuin nussisivat toinen toisiaan perseeseen, tilanne olisi toinen. Vaan kun ei ole. Nalli jää piippuun, tuhka laskeutuu lattialle ja valaat tyytyvät vempaimiin, sekä tietysti mokkakikkeliin, mikäli vain on tarjolla. Sukupuuttohan se sellaisesta seuraa ja muut valtaa maan. Ehkä se on parempi niin?"

Kyllä pakkoruotsin puolustus on hyvällä tolalla, asiallista ja tervettä. Kiitokset RKP:n tiedotukselle!

Sinä se jaksat itse jatkuvasti ottaa esiin lillukanvarsia. Ensin kirjoitat itse asiattomuuksia, sitten kun joku toinen vastaa asiattomuuksilla takaisin, sinä alat siteerata näitä. Eli häirintä ja kiistely tuntuvat olevan se voima, joka sinua ajaa eteenpäin - ei suinkaan asiallinen keskustelu vaikkapa koulujen kielten opetuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä se jaksat itse jatkuvasti ottaa esiin lillukanvarsia. Ensin kirjoitat itse asiattomuuksia, sitten kun joku toinen vastaa asiattomuuksilla takaisin, sinä alat siteerata näitä. Eli häirintä ja kiistely tuntuvat olevan se voima, joka sinua ajaa eteenpäin - ei suinkaan asiallinen keskustelu vaikkapa koulujen kielten opetuksesta.

Minkä asiattomuuden arvelet minun kirjoittaneen - olen tässä kyllä tarkka, etten alennu tälle mokkakikkeli-pakkoenglanti-tasolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä asiattomuuden arvelet minun kirjoittaneen - olen tässä kyllä tarkka, etten alennu tälle mokkakikkeli-pakkoenglanti-tasolle.

"Pakkoruotsi tappaa" / " Pakkoruotsi syö sairaanhoitajan palkan" / "Pakkoruotsin takia koululaiset eivät saa välipaloja" / "Pakkoruotsin takia vanhukset makaavat märissä vaipoissa" - kuulostaako tutulta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pakkoruotsi tappaa" / " Pakkoruotsi syö sairaanhoitajan palkan" / "Pakkoruotsin takia koululaiset eivät saa välipaloja" / "Pakkoruotsin takia vanhukset makaavat märissä vaipoissa" - kuulostaako tutulta?

Eivät ole minun.

Täällä on useita anonyymejä. Miten et tunnista jo tyylejä?

Puhut vihaviesteistä - ymmärtämättä, että pakkoruotsi on vihaviesti vailla vertaa.

Mieti, mitä sanoisivat riikinruotsalaiset suomalaisvähemmistöstä, jota pitäisi palvella pakkosuomella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet paljon alempana jo nyt pyhine pakkoenglantinesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät ole minun.

Täällä on useita anonyymejä. Miten et tunnista jo tyylejä?

Puhut vihaviesteistä - ymmärtämättä, että pakkoruotsi on vihaviesti vailla vertaa.

Mieti, mitä sanoisivat riikinruotsalaiset suomalaisvähemmistöstä, jota pitäisi palvella pakkosuomella.

Pakkoenglantisi on vihaviesti vailla vertaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinkahan monta tuon tasoista viestiä oletkaan kirjoittanut minulle, kun olen saanut sinut nurkkaaan pakkoenglannittajana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi taas tällainen mustamaalusja kaivonmyrkytys kamppanja, jopa useammassa ketjussa?

Viekö pakkoenglannista puhuminen uskottavuutesi "kielivapaustaistelijana" vai tajuatko liian hyvin itsekin miten turhaa "pakkoruotsi" jankkaaminen on verrattuna pakkoenglantiin ja sen mukanaan tuomiin ongelmiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinkahan monta tuon tasoista viestiä oletkaan kirjoittanut minulle, kun olen saanut sinut nurkkaaan pakkoenglannittajana.

Minun ei tarvitse olla hävytön viesteissäni, ja nurkissa olet viihtynyt sinä.

Pysytään asiallisina.

• Anonyymi

>>> Talan teesien myötä meni myös valtion avut. Se on ihan loistava asia.

Jos johtotähti on talan teesit, niin sietää mennäkin.

• Anonyymi

Bort med den jävla engelskan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bort med den jävla engelskan!

Älä viitsi, pakkoenglannittaja, olet liian läpinäkyvä.

• Anonyymi

Tämä on RKP:n ja sen peesaajien viesti täällä:

Sori vaan suomalainen, lapsesi eivät ikinä pääse pakkoruotsista ja palveluvelvoitteesta

eivätkä lapsenlapsesi.

• Anonyymi

Mikä ADHD tapaus sinä olet, kun jankkaat aina samaa ja samaa kerta toisensa jälkeen?

Ja vieläpä aina useammassa ketjussa, niinkuin huonon idean toistaminen tekisi siitä yhtään parempaa.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      635
      2798
    2. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      25
      2237
    3. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      430
      2179
    4. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      89
      2006
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      20
      1819
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      67
      1590
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      128
      1372
    8. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1300
    9. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      27
      1231
    10. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      66
      1164
    Aihe