Tiina Jylhän kotikunnan yrittäjät alkavat valmistaa...

Anonyymi

KYLLÄ parkanolainen yritys More Joy Oy alloittaa valmistaa hengityssuojaimia heti pääsiäisen jälkeen!
Häpeä rikollisesta kunnasta kotoisin olevasta henkilöstä ei haittaa tätä rehellistä yritystoimintaa!
Päinvastoin! Onnea matkaan! Hakekaa myös yitystukea vaikeassa tilanteessa
>>>
More Joy alkaa valmistaa kankaisia kasvosuojia
Par­ka­non Alas­ky­läs­sä toi­mi­va More Joy Oy aloit­taa kan­kais­ten kas­vo­suo­jien tuo­tan­non heti pää­si­äi­sen jäl­keen.

Yrit­tä­jä­jät Su­san­na ja Mik­ko Myl­ly­mä­ki ko­ros­ta­vat, et­tä kyse ei ole ki­rur­gi­sis­ta, vi­ral­li­set tes­tit lä­päis­seis­tä hen­gi­tys­suo­jis­ta. Kan­kai­nen pärs­ke­suo­jus vä­hen­tää ys­ki­mi­sen ja ai­vas­te­lun ai­heut­ta­mien pi­sa­roi­den le­vi­ä­mis­tä ja suo­jaa si­ten lä­hel­lä ole­via ih­mi­siä. Vi­rus­tar­tun­nal­ta mas­ki ei vii­me kä­des­sä kan­ta­jaan­sa suo­jaa.

– Ky­sees­sä ole­val­la mas­kil­la on STM:n suo­si­tus nyt, kun ki­rur­gi­sia hen­gi­tys­suo­jia ei ole riit­tä­väs­ti saa­ta­vil­la. Eli nämä ovat vain pärs­ke­suo­jai­mia, suo­da­tin­kan­kaal­la vah­vis­tet­tu­na hie­man tur­val­li­sem­pia

ja hil­lit­se­vät tar­tun­to­jen le­vi­ä­mis­tä. Hen­gi­tys­suo­jai­met ovat ai­na VTT:n tes­ti­tu­lok­set lä­päi­se­viä ja pit­kän pro­ses­sin tuot­tei­ta, Su­san­na Myl­ly­mä­ki muis­tut­taa.

More Joyn tuo­tan­to­ti­lois­sa kan­kai­sia suo­jia om­pe­lee kol­me hen­ki­löä, ja kap­pa­le­mää­rä tu­le­vien viik­ko­jen ai­ka­na liik­kuu tu­han­sis­sa.

En­sim­mäi­set erät me­ne­vät lä­hi­a­lu­een ter­vey­den­huol­lon käyt­töön, Par­ka­non ja Kih­ni­ön ko­ti­hoi­toon ja te­hos­te­tun pal­ve­lu­a­su­mi­sen tar­pei­siin.

Tuo­tan­toon tu­lee kah­ta eri mal­lia.

– Toi­nen on las­kos­tet­tu pe­rus­mas­ki ja toi­nen tas­kul­li­nen mal­li, jo­hon käyt­tä­jä voi li­sä­tä suo­da­tin­ma­te­ri­aa­lin. Val­mis­tuk­ses­sa käy­te­tään val­kai­se­ma­ton­ta ja vär­jää­mä­tön­tä puu­vil­la­kan­gas­ta, ja suo­jat kes­tä­vät kuu­ma­pe­sun ja de­sin­fi­oin­nin, Su­san­na Myl­ly­mä­ki ker­too.

Yri­tyk­sen pää­vien­ti­tuo­te on eko­lo­gi­nen tis­ki­lii­na, ja eko­lo­gi­suus on ol­lut läh­tö­koh­ta myös pärs­ke­suo­jan ma­te­ri­aa­li­va­lin­nas­sa.

– Pe­su­mah­dol­li­suus ja suo­jai­mien uu­del­leen käyt­tö on ym­pä­ris­tön kan­nal­ta jär­ke­vää. Tois­tai­sek­si jul­ki­suu­des­sa ei ole pu­hut­tu mi­tään ker­ta­käyt­töis­ten suo­jai­mien ai­heut­ta­mis­ta jä­te­kuor­mis­ta. Se tu­lee ole­maan vie­lä val­ta­va glo­baa­li on­gel­ma, Su­san­na Myl­ly­mä­ki poh­tii.

Yrit­tä­jät ovat tes­tan­neet mal­le­jaan Stan­dar­di­soi­mis­lii­ton oh­jei­den mu­kaan. Pärs­ke­suo­jan kans­sa pi­tää pys­tyä hen­git­tä­mään, liik­ku­maan ja pu­hu­maan nor­maa­lis­ti.

Tuo­te­ke­hit­te­lyn tu­lok­se­na yri­tys on pää­ty­nyt val­mis­ta­maan myös mal­lia, jos­sa ku­mi­nau­ha ve­de­tään pään taak­se.

– Pää­dyim­me sii­hen, kos­ka suo­ja py­syy pa­rem­min pai­koil­laan myös pie­ni­kor­vai­sil­la käyt­tä­jil­lä. Mal­lin pi­tää ol­la niin hyvä ja is­tu­va, et­tä sitä ei ha­lu­ta heit­tää pois, Su­san­na Myl­ly­mä­ki sa­noo.

Hän to­te­aa hen­gi­tys­suo­jai­mis­ta käy­tä­väs­tä kes­kus­te­lus­ta, et­tä jul­ki­suu­des­sa ei ole ko­ko­nais­ku­vaa tuo­tan­non haas­teis­ta ja ma­te­ri­aa­li­saa­ta­vuu­des­ta.

– Kos­ka tuo­tan­to on ai­koi­naan kes­kit­ty­nyt Kii­naan, ei tääl­lä ole ol­lut va­ral­la so­pi­vaa ka­lus­toa ei­kä ma­te­ri­aa­lia. On­nek­si pari ket­te­rää ja suur­ta val­mis­ta­jaa on nyt saa­nut tuo­tan­ton­sa al­kuun. Ky­syn­tä tu­lee ole­maan glo­baa­lia ei­kä se lopu ko­ro­nak­rii­siin.

Myl­ly­mä­et ovat sel­vit­tä­neet it­se­kin luo­ki­tel­tu­jen ki­rur­gis­ten suo­jien val­mis­tus­mah­dol­li­suut­ta, mut­ta tois­tai­sek­si tuo­tan­to kes­ki­te­tään ai­no­as­taan kan­kai­siin suo­jiin.

– Suo­jain­ten ky­syn­tä maa­il­mal­la on val­ta­va. Sain en­sim­mäi­sen tie­dus­te­lun ja­pa­ni­lai­sel­ta asi­ak­kaal­ta jo kak­si kuu­kaut­ta sit­ten. Mas­kit tu­le­vat nyt aluk­si vain lä­hi­a­lu­een ter­vey­den­huol­lon am­mat­ti­lai­sil­le. Myö­hem­min voim­me har­ki­ta ja­ke­lua laa­jem­mil­le mark­ki­noil­le.

Tä­hän as­ti mas­ke­ja on to­tut­tu nä­ke­mään vain Aa­si­an mais­sa, mut­ta il­miö on va­li­tet­ta­vas­ti laa­jen­tu­nut ym­pä­ri maa­il­maa ja eri­lai­set mal­lit ja kuo­sit ovat tu­los­sa osak­si tu­le­vai­suu­den muo­tia.

Kun ter­vey­sa­si­at saa­daan kun­toon, Su­san­na Myl­ly­mä­keä kieh­too kau­nii­den ja käy­tän­nöl­li­set mas­kien suun­nit­te­lu esi­mer­kik­si sii­te­pö­ly­al­ler­gi­aa po­te­vien käyt­töön.

Myl­ly­mä­et sa­no­vat, et­tä mo­tii­vi suo­jain­ten tuo­tan­nol­le on sekä ta­lou­del­li­nen et­tä eet­ti­nen.

Mu­ka­na on yh­teis­kun­ta­vas­tuu­ta ja toi­saal­ta ta­voit­tee­na on pi­tää yri­tys pys­tys­sä vai­ke­as­sa mark­ki­na­ti­lan­tees­sa.

– Täs­sä on pak­ko aja­tel­la laa­ti­kon ul­ko­puo­lel­ta. Em­me ha­lua me­net­tää lii­ke­toi­min­taa ko­ro­nan ta­kia. Vaik­ka mark­ki­nat ovat hil­jen­ty­neet, hoi­dam­me suo­ja­mas­kien val­mis­tuk­sen rin­nal­la edel­leen tis­ki­lii­no­jen tuo­tan­toa ja myyn­tiä.

Min­na Lau­ta­mä­ki

2

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1080
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1044
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      845
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe