Mitä eroa on kristinuskolla ja

Anonyymi

taikauskoisuudella?

Eivätkö ne ole yksi ja sama asia.

50

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllähän se niin on. Kristinusko on todellakin vain yksi taikauskoisuuden monista ilmenemismuodoista.

Kaikki mitä siinä esitetään on taikauskoista hölynpölyä. Suurin osa jutuista on lainaa muista uskonnoista ja tarustoista.

• Anonyymi

Persoonapronomini: Minä olen uskovainen, hän (kaikki muut) on taikauskoinen.
      Melkoinen taikuri äpäräkultin jumala tietysti on.

• Anonyymi

Jeesus Kristus Jumalan ainoa Poika, on elävä ja tosi Jumala. Taikuus on vain harhaa ja valhetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus Kristus Jumalan ainoa Poika, on elävä ja tosi Jumala. Taikuus on vain harhaa ja valhetta.

Ja juuri taikuudella performanssitaiteilija Jeesus pääsi julkisuuteen ja elätti itsensä ja joukon poikakavereitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja juuri taikuudella performanssitaiteilija Jeesus pääsi julkisuuteen ja elätti itsensä ja joukon poikakavereitaan.

Mitäs sulla on Jeesusta vastaan? Onko hän tehnyt jotain pahaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs sulla on Jeesusta vastaan? Onko hän tehnyt jotain pahaa?

Ei mitään, Jeesus on kuolut ja kuopattu. Case closed.
        Sääli niitä hyväksikäytettyjä joille poppamiehet lupailee taivasmatkaa maatuneen Jesuksen kyydissä. Ei tuu onnistumaan ei.

• Anonyymi

Sillä kristinuskolla, mitä nykyään paljon näkee, ei aina olekaan mitään eroavaisuuksia taikauskon kanssa. Tai monen muunkaan pakanauskomuksen kanssa.

Aito kristinuskon totuus löytyykin yksin raamatusta, jossa taikauskokin tuomitaan vääränä.

Raamatullinen usko on siis se, joka johtaa kaikkeen totuuteen. Tosin ymmärrys on ihmisillä yksilöllistä Jumalan sanankin suhteen. Sen takia Herra riisuu uskoviaan kaikesta väärästä armonsa ja kasvatuksensa kautta, jos jotain taikauskoa tai muuta väärää on uskomuksiin päässyt.

• Valitan, raamattu alkaa taikuudesta, jatkaa valheella ja loppuu taikuuteen.

Vain taikauskoinen voi kuvitella kenenkään heränneen henkiin kolme päivää raatona mädännyttyään,

• Anonyymi

Siinäpä se onkin raamattu on ihmisten kirjoittama!
        Ei sitä ole kirjoittanut jeesus eikä jumala vaan ihmiset.

Raamattu on kansalliseepos kuten odysseus ja kalevala.
        Miten kukaan ihminen voi kirjoittaa sellaista että se liitetään jumalaan?!

• Anonyymi

Itse en usko seikka on saletti taikauskoa täytyy olla kun kerran uskovat kuvitelmaansa. Osa odottaa jeesuksen tulevan ja osa odottaa maailmanloppua, hyväntahtoinen valkoisiin puettu partaukko onhan helppo uskoa kun kaikki menee hyvin tai hakee tukea ryhmästä. Mutta entä kun menee huonosti tai uskovien näkemykset ei vastaa omia silloin herää epäilys yleisestä sumutuksesta. Mikä jumala sallii kaiken epäoikeuden mukaisuuden ja päättäjien aiheuttamat sodat turha väittää että kenraalit on missään sodassa eturintamassa ei ne ole mutta mestareita tapattamaan sotilaita, ainahan tulee myöskin virhearviointeja mutta kaikki korjaantuu kunhan rukoilee jumalalta anteeksi antoa.

• Anonyymi

>> Osa odottaa jeesuksen tulevan ja osa odottaa maailmanloppua <<

Kuten jo sanottiin, niin kristinuskon seassa on väärääkin uskoa ja taikauskoa, joilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen raamatun sanan ja kristinuskon kanssa. Lue siis raamattua. Sieltä löytyy aito kristinuskon sanoma.

Maailmanloppu ja Jeesus taas tulevat kummatkin. Tämä maailma loppuu (joka tarkoittaa nykyisen maailmanajan loppumista), kun Jeesus palaa, eli ne kummatkin kyllä tapahtuvat ja molemmat ovat asioita, joita kristityt odottavat. Joku puhuu asiasta Jeesuksen paluuna, joku maailmanlopun tulemisena, mutta samaa tapahtumaa ne kumpikin tarkoittavat. Kun Jeesus palaa, niin silloin päättyy tämä maailmanaika ja alkaa uusi maailmanaika.

Usko siis Herraan Jeesukseen, pyydä anteeksi syntejäsi, niin sinä pelastut ja voit paluun päivänä olla turvassa tuomioilta.

• Anonyymi kirjoitti:

>> Osa odottaa jeesuksen tulevan ja osa odottaa maailmanloppua <<

Kuten jo sanottiin, niin kristinuskon seassa on väärääkin uskoa ja taikauskoa, joilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen raamatun sanan ja kristinuskon kanssa. Lue siis raamattua. Sieltä löytyy aito kristinuskon sanoma.

Maailmanloppu ja Jeesus taas tulevat kummatkin. Tämä maailma loppuu (joka tarkoittaa nykyisen maailmanajan loppumista), kun Jeesus palaa, eli ne kummatkin kyllä tapahtuvat ja molemmat ovat asioita, joita kristityt odottavat. Joku puhuu asiasta Jeesuksen paluuna, joku maailmanlopun tulemisena, mutta samaa tapahtumaa ne kumpikin tarkoittavat. Kun Jeesus palaa, niin silloin päättyy tämä maailmanaika ja alkaa uusi maailmanaika.

Usko siis Herraan Jeesukseen, pyydä anteeksi syntejäsi, niin sinä pelastut ja voit paluun päivänä olla turvassa tuomioilta.

Kuten sanottu, raamattu alkaa taikuudella ja loppuu taikuuteen.

Miksi sinun jumalvalheesi eroaisi muista yhtälailla todistamattomista jumalvalheista joita ihminen on luonut tuhansittain?

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Kuten sanottu, raamattu alkaa taikuudella ja loppuu taikuuteen.

Miksi sinun jumalvalheesi eroaisi muista yhtälailla todistamattomista jumalvalheista joita ihminen on luonut tuhansittain?

"Minun"?

Raamatun kirjoitukset on kirjoitettu muistiin esim. Mooseksen ym. raamatun profeetallisten ihmisten toimesta, Jumalan kehotuksesta. Raamattu itse kertoo sen.

En minä raamattua ole kirjoittanut. Se on syntynyt Jumalan Pyhän Hengen kehotuksesta.

• Anonyymi kirjoitti:

"Minun"?

Raamatun kirjoitukset on kirjoitettu muistiin esim. Mooseksen ym. raamatun profeetallisten ihmisten toimesta, Jumalan kehotuksesta. Raamattu itse kertoo sen.

En minä raamattua ole kirjoittanut. Se on syntynyt Jumalan Pyhän Hengen kehotuksesta.

Todisteita väitteellesi ei ole, raamattua tulee pitää erittäin hunona satukirjana kunnes todisteet sen jumalallisesta alkuperästä saadaan.

Jos mielestäsi kirjoitus voi todistaa itsensä todeksi, olet murhaaja koska juuri tähän sen kirjoitin ja siten sen on oltava totta koska se on tähän kirjoitettu. Menet siis heti aamulla poliisiasemalle, tunnustat ja istut elinkautisen. Meneekö mielestäsi oikein?

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Todisteita väitteellesi ei ole, raamattua tulee pitää erittäin hunona satukirjana kunnes todisteet sen jumalallisesta alkuperästä saadaan.

Jos mielestäsi kirjoitus voi todistaa itsensä todeksi, olet murhaaja koska juuri tähän sen kirjoitin ja siten sen on oltava totta koska se on tähän kirjoitettu. Menet siis heti aamulla poliisiasemalle, tunnustat ja istut elinkautisen. Meneekö mielestäsi oikein?

Sinun kirjoituksillasi ei ole puupenninkään arvoa. Sinä olet syyllinen Jeesuksen Kristuksen kuolemaan. Dinun vuoksesi hän joutui kuolemaan ristinpuulla. Mene heti tiistaina tunnustamaan murha oikein polliisiasemalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun kirjoituksillasi ei ole puupenninkään arvoa. Sinä olet syyllinen Jeesuksen Kristuksen kuolemaan. Dinun vuoksesi hän joutui kuolemaan ristinpuulla. Mene heti tiistaina tunnustamaan murha oikein polliisiasemalle.

Sinun vuoksesi, sinun saastaisten viheliäisten pelkurimaisten rikostesi ja valheittesi tähden.

• Anonyymi kirjoitti:

Jälkipolvet epäilemättä yrittävät aikanaan selvittää miksi kaikkein surkeimmilla kyvyillä varustetut yrittävät epäjumaansa epätoivoisesti puolustaa.

Jos nuo tutkijat osuvat tähän keskusteluun, ei heidän tarvitse kauemmas kaivella koska asia selviää kokonaan ja kerralla.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Jälkipolvet epäilemättä yrittävät aikanaan selvittää miksi kaikkein surkeimmilla kyvyillä varustetut yrittävät epäjumaansa epätoivoisesti puolustaa.

Jos nuo tutkijat osuvat tähän keskusteluun, ei heidän tarvitse kauemmas kaivella koska asia selviää kokonaan ja kerralla.

Niin kuin sinä omaasi. Oikeassa olet. Jos nuo mielikuvituksessasi olevat humalaiset jälkipolvet näitä lukisivat, löytäisivät he heti sinussa samaistumisen kohteen. Ei muuten, mutta todetakseen; juopoteltiin sitä ennenkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin kuin sinä omaasi. Oikeassa olet. Jos nuo mielikuvituksessasi olevat humalaiset jälkipolvet näitä lukisivat, löytäisivät he heti sinussa samaistumisen kohteen. Ei muuten, mutta todetakseen; juopoteltiin sitä ennenkin.

Juopottelijana satujeesuksesi on sukulaissieluni, myös minä osaan muuttaaa veden viiniksi.

En tosin nauti sitä huonosti ilmakuivatun jeesuksenperselihan kanssa jeesuksen verenä kannibaalikultin tavoin vaan juon rehellisesti humaltuakseni.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Juopottelijana satujeesuksesi on sukulaissieluni, myös minä osaan muuttaaa veden viiniksi.

En tosin nauti sitä huonosti ilmakuivatun jeesuksenperselihan kanssa jeesuksen verenä kannibaalikultin tavoin vaan juon rehellisesti humaltuakseni.

Jeesus ei juopotellut, kunhan teki juhlijoiden mieliksi ja maallisen äitinsä pyynnöstä. Siinä on suuri ero sinun juopotteluusi. Saastainen mielikuvituksesi ja uskosi omaan erinomaisuuteesi puolestaan erottaa sinut ja kristityt toisistaan. Mutta senhän tiesitkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei juopotellut, kunhan teki juhlijoiden mieliksi ja maallisen äitinsä pyynnöstä. Siinä on suuri ero sinun juopotteluusi. Saastainen mielikuvituksesi ja uskosi omaan erinomaisuuteesi puolestaan erottaa sinut ja kristityt toisistaan. Mutta senhän tiesitkin.

Kannustiko jeesus synnintekoon loitsimalla veden viiniksi?

Kuitenkin hänen vertansa viininä ryypätään ehtoollisella. Melkoista epäpyhyyttä kristinuskonharhaisten taholta.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

>> Todisteita väitteellesi ei ole, raamattua tulee pitää erittäin hunona satukirjana kunnes todisteet sen jumalallisesta alkuperästä saadaan... <<

Todistajia ovat Jumala itse sanassaan, Jeesus, Pyhä Henki ja kaikki uskovat maailmanlaajuisesti ovat todistajia.

Kun ihminen tulee uskoon, Isä Jumala itse on silloin todistanut ja opettanut Jeesuksesta hänelle, jolloin uskoa syntyy. Jeesus sanoi: "Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni". Uskoon siis voidaan tulla vain, jos Isä Jumala itse vetää ihmistä Jeesuksen tykö.

Ajanlaskummekin alkoi Jeesuksesta. Smurffit, Ankkalinnan väki, Ganesh, metsänjumala Tapio, Ra, Allah tai muutkaan epäjumalat tai satuhahmot eivät ole saaneet sellaista aikaan. Mutta Kristus sai. Koska hän on totta ja se, mitä raamattuun on kirjoitettu.

Mieti sitä.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Kannustiko jeesus synnintekoon loitsimalla veden viiniksi?

Kuitenkin hänen vertansa viininä ryypätään ehtoollisella. Melkoista epäpyhyyttä kristinuskonharhaisten taholta.

Alat uskomaan? Hienoa. Jeesus muutti veden viiniksi, mutta teki juopuneille källin. Tarjoiltiin paras viini viimeiseksi. Minä olen juonut lähinnä marjamehua ehtoollisviininä, ja mehuna se on alas suustani mennyt.

• Anonyymi kirjoitti:

>> Todisteita väitteellesi ei ole, raamattua tulee pitää erittäin hunona satukirjana kunnes todisteet sen jumalallisesta alkuperästä saadaan... <<

Todistajia ovat Jumala itse sanassaan, Jeesus, Pyhä Henki ja kaikki uskovat maailmanlaajuisesti ovat todistajia.

Kun ihminen tulee uskoon, Isä Jumala itse on silloin todistanut ja opettanut Jeesuksesta hänelle, jolloin uskoa syntyy. Jeesus sanoi: "Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni". Uskoon siis voidaan tulla vain, jos Isä Jumala itse vetää ihmistä Jeesuksen tykö.

Ajanlaskummekin alkoi Jeesuksesta. Smurffit, Ankkalinnan väki, Ganesh, metsänjumala Tapio, Ra, Allah tai muutkaan epäjumalat tai satuhahmot eivät ole saaneet sellaista aikaan. Mutta Kristus sai. Koska hän on totta ja se, mitä raamattuun on kirjoitettu.

Mieti sitä.

Allahin seuraajilla on oma ajanlaskunsa, joten se siitä.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Noudatatko muhamettilaisten kalenteria, vai kristittyjen, vai peräti juutalaisten?

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Eipä käytä muu maailma sellaista ajanlaskua. Mutta Kristuksesta lähtenyt ajanlasku on käytössä maailmalaajuisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä käytä muu maailma sellaista ajanlaskua. Mutta Kristuksesta lähtenyt ajanlasku on käytössä maailmalaajuisesti.

Ajanlaskua käytettiin jo ennen satujeesusta. Asiassa ei ole mitään ylimaailmallista vaan kyseessä on vain maallinen sopimus ajanlaskusta.

Ja edelleen huomautan, että muslimit käyttävät omaa versiotaan ajanlaskusta yhä.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Ajanlaskua käytettiin jo ennen satujeesusta. Asiassa ei ole mitään ylimaailmallista vaan kyseessä on vain maallinen sopimus ajanlaskusta.

Ja edelleen huomautan, että muslimit käyttävät omaa versiotaan ajanlaskusta yhä.

Huomauttaisin että olet jälleen väärässä. Esimerkiksi Saudi-Arabia on siirtynyt käyttämään gregoriaanista kalenteria, ja muissakin muslimivaltioissa muhamettilainen kalenteri on hyvinkin viitteellinen.

• Anonyymi kirjoitti:

"Minun"?

Mooses ei ole voinut "kirjoittaa mitään muistiin", koskapa hän ei ole koskaan edes elänyt. Hänen hahmonsa juutalaisiin taruihin on napattu Akkaidin kuninkaalta Sargonilta.

• Anonyymi
        Goodfellow kirjoitti:

Mooses ei ole voinut "kirjoittaa mitään muistiin", koskapa hän ei ole koskaan edes elänyt. Hänen hahmonsa juutalaisiin taruihin on napattu Akkaidin kuninkaalta Sargonilta.

Tietenkin olet: väärässä.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Kaikki liittyy Jeesukseen. Ajanlaskua myöten.

eKr = ennen Kristusta
        jKr = jälkeen Kristuksen

Ovat varmaan ihan tuttuja lyhenteitä. Vasta nykyaikana on Kristus haluttu lakaista pois näkyvistä ja siirrytty "ennen ja jälkeen ajanlaskua" lyhenteisiin, mikä ei muuta sitä asiaa, että aika lasketaan siinäkin tapauksessa Kristuksesta.

• Anonyymi
        Goodfellow kirjoitti:

>> Mooses ei ole voinut "kirjoittaa mitään muistiin", koskapa hän ei ole koskaan edes elänyt. Hänen hahmonsa juutalaisiin taruihin on napattu Akkaidin kuninkaalta Sargonilta. <<

Raamatun mukaan on kirjoittanut muistiin Herran kehotuksesta.

Mutta usko ei kylläkään ole joka miehen, sanoo raamattu. Älä siis kuulu heihin, jotka eivät suostu uskomaan, sillä epäuskoisten osa on lopulta tulijärvessä raamatun mukaan. Ja Jumalan tahto on, että kaikki pelastuisivat. Sinäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minun"?

Miksi se pyhä henki oli niin täydellisen tietämätön vallitsevista tosiasoista tulevaisuuden tietämyksestä puhumattakaan. Ei edes penisiliniä tai kvanttiteoriaa vaivautunut kertomaan. Pyhän hengen ymmärryksen taso oli ja on lammapaimenien tasolla. Mistähän moinen mahtaa johtua.

Mooses oli surkea suunnistaja, oikea kansan kusettaja elämänsä loppuun saakka.

• Anonyymi

Ai, onko niissä jotain erojakin! En usko.

• Anonyymi

Uskoisit nyt. Sillä pääsee taivaaseen.

• Anonyymi

Ateistit hakee taas oikeutusta uskolleen. Siihen nähten että kristinusko on taikauskoa, aiheuttaa se kumman paljon huolestunutta pöhinää, suoranaista kateutta kristittyjä kohtaan.

• Anonyymi

Jos kysymyksessä olisi taikausko, niin tätäkään aloitusta ei olisi tehty.

Tämä aloitus on tehty ainoastaan siksi, että nimi JEESUS häiritsee aloittajaa & Co.

Usko Toivonen

• Ovatko siis kaikki pilkatut jumalat oikeita?

Ihmettelen myös miksi kristinuskonharhaiset hylkivät allahia vaikka hänen profeettansa muhammadin (lhsll) ilmoitus on ihan yhtä pätevä kuin jeesuksenkin. Tietysti sillä erotuksella että muhammad (lhsll) oli oikeasti olemassa.

Tosin sekä muhammadin (lhsll) että jeesuksen sanat on kirjoitettu vuosikymmeniä heidän kuolemansa jälkeen, mutta jeesuksen olemassaolosta ei ole minkäänlaista todistetta löytynyt.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Ovatko siis kaikki pilkatut jumalat oikeita?

Ihmettelen myös miksi kristinuskonharhaiset hylkivät allahia vaikka hänen profeettansa muhammadin (lhsll) ilmoitus on ihan yhtä pätevä kuin jeesuksenkin. Tietysti sillä erotuksella että muhammad (lhsll) oli oikeasti olemassa.

Tosin sekä muhammadin (lhsll) että jeesuksen sanat on kirjoitettu vuosikymmeniä heidän kuolemansa jälkeen, mutta jeesuksen olemassaolosta ei ole minkäänlaista todistetta löytynyt.

Muslimit tuntevat Jeesuksen profeettana, mutta opettavat hänestä muuten väärin. Nykyisin moni muslimi on myös kääntynyt kristyksi ja hylännyt islamin. Muslimimaissa on vaikea julistaa evankelimiua ja siksi Kristus on ilmestynyt heille suoraan esim. unessa tai näyssä ja kertonut, kuka hän on.

• Anonyymi kirjoitti:

Muslimit tuntevat Jeesuksen profeettana, mutta opettavat hänestä muuten väärin. Nykyisin moni muslimi on myös kääntynyt kristyksi ja hylännyt islamin. Muslimimaissa on vaikea julistaa evankelimiua ja siksi Kristus on ilmestynyt heille suoraan esim. unessa tai näyssä ja kertonut, kuka hän on.

Melko paksua tuubaa. Unessa ilmestyy kaikenlaista, eikä edes siemensyöksyä voi pidättää ilmestyksen jälkeen.

Yksikään muhammadanisminharhainen ei ole kääntynyt kristinuskonharhaan pelkästään unia näkemällä, vaan saadakseen turvapaikan kehittyneemmistä maista.

Olisi muuten melko onneton suoritus maailmojen luojalta ilmestyä satunnaisten ihmisten uniin heitä käännyttääkseen vaikka voisi helposti ilmoittaa tahtonsa kaikille ihonväristä, kulttuuritaustasta tai kielestä riippumatta.

Noloa edes ehdottaa tuollaista taikauskoista tarinaa, saati sitten uskoa siihen.

• Anonyymi

Se ero on siis Herraan Jeesukseen Kristukseen uskomisella ja taikauskolla, että JEESUS nimi saa aikaan tällaisia aloituksia, koska JEESUS-nimi haluttaisiin hävittää ja sitä on yritetty jo lähes 2000 vuoden ajan, mutta turhaan.

38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

Vainoista ja vastustajista huolimatta Evankeliumi Herrasta Jeesuksesta voi edelleen hyvin.

Mutta mikä on se syy, miksi JEESUS-nimeä vastaan hyökätään?
        Miksi JEESUS häiritsee sinua?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Melko paksua tuubaa. Unessa ilmestyy kaikenlaista, eikä edes siemensyöksyä voi pidättää ilmestyksen jälkeen.

Yksikään muhammadanisminharhainen ei ole kääntynyt kristinuskonharhaan pelkästään unia näkemällä, vaan saadakseen turvapaikan kehittyneemmistä maista.

Olisi muuten melko onneton suoritus maailmojen luojalta ilmestyä satunnaisten ihmisten uniin heitä käännyttääkseen vaikka voisi helposti ilmoittaa tahtonsa kaikille ihonväristä, kulttuuritaustasta tai kielestä riippumatta.

Noloa edes ehdottaa tuollaista taikauskoista tarinaa, saati sitten uskoa siihen.

Muslimit ovat itse näin kertoneet. Ja myös turvapaikan hakijoista monet ovat itse kertoneet olleensa uskossa jo omassa kotimaassaan.

Maailmojen Luoja näkee, kenelle kulloinkin kannattaa ilmestyä ja hän ilmestyy sen mukaan ja sillä tavoin kuin parhaaksi näkee. Niin hän on aina raamatun mukaan tehnyt ja niin hän toimii tänäkin päivänä.

• Anonyymi

Usko kuin usko, samaa potaskaa, tarjoillaan vain eri paketeissa.

• Anonyymi

Kristinuskon keskus on Isä, Poika ja Pyhä Henki..
      Jeesus Kristus on tuo Poika.
      Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän ja tämä elämä on hänen Pojassansa. Jolla Poika on, sillä on elämä, jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää..
      Eli Jumala on tullut tarjoamaan jokaiselle iankaikkisen elämän Kristuksessa Jeesuksessa. Jokainen joka haluaa sen hyväksyä kohdalleen, saa sen omistaa uskon kautta.

Mitä taikauskolla on tämän kanssa tekemistä. ?Taikuudet saattavat hämmästyttää ihmistä, mutta ei niissä missään ole todellista elämää eikä muutosvoimaa..

• Anonyymi

Kysymys: "Mitä taikauskolla on tämän kanssa tekemistä. ?"
        Vastaus: Kaikki

Melkoinen sepitelmä koko kolmiyhteys mikä uskontokauppiaiden piti keksiä kun tuo jumalataru ei ollut hörhöimpenkään mielestä mitenkään uskottava. Uutena markkinoilletulijana äpäräkultin piti tarjota jotain enemmän kuin juutalaisuuden: " Eikä tässä vielä kaikki. Lasautetaan tästä samaan pakettiin vielä ruumiinylösnousemisoptio...."

• Anonyymi

Ei suinkaan. Subjekti tekee sen eron.
      Minulla / meillä on se ainoa oikea usko ja kaikki muut ovat tailkauskoisia. Tämä pätee lahkosta riippumatta.

• Anonyymi

Koronatilanteen hyväksikäyttö on luultua hyväksyttävämpää rahanahneuden aikanakin. Jumalasta ja koronasta kuurona eläminen on myöhäisemmin huono puolustus.
      On uskallettava rukoilla asiaa.

• Anonyymi

Sää ennustus on hankalaa nyt, kun finnair putosi jyrkänteeltä ykskaks. Hädän puutteeseen olisi keksittävä joku mää ennustus. Bää-ä bää-ä.

• Anonyymi

> Mitä eroa on kristinuskolla ja...

Taikausko on uskoa taikaan, Kristinusko on uskoa Kristukseen, eli Messiaaseen, Juutalaisten kuninkaaseen. Kuningas ei ole taika, joten kyse ei ole taikauskosta.

• Anonyymi

Mutta sinunhan pitää uskoa myös taikuriin, joka on ollut aina olemassa ja kykenee valmistamaan (=taikomaan) ainetta ja energiaa tyhjästä.

Pitää uskoa myös, että tuo taikuri taikoi ihmisen savesta, Jumalan pojan eli essealaisen sotilas-messiaan veri voi poistaa syntejä, käärmeet puhuvat, kokomaailman kattaneeseen vedepaisumukseen (vettä yli 8km), Aurinko voi pysähtyä taivaalla jne.

Taikuuksia on siis aivan tavaton määrä ja niihin pitäisi uskoa, jos haluaa olla hyvä kristitty.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      227
      1993
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      56
      1251
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1075
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      865
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      864
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      794
    Aihe