Mitä ajatella naisesta seurakunnan johtopaikalla?

Anonyymi

Mitä on ajateltava Jumalan sanan valossa esim. sellaisesta naisesta, joka on seurakunnan pastori ja/tai vanhemmiston jäsen, ja jota Herra koko ajan siunaa yhä enemmän, antamalla hänelle lisää tehtäviä seurakunnassa?

Mitä on ajateltava sellaisesta Jumalasta, joka ei asiaan puutu, vaan päinvastoin jopa vaikuttaa siunaavan, vastoin omaa sanaansa?

Ainakin oma uskoni raamatun sanaan on horjunut pahasti tällaisten naisten takia, joiden näen nauttivan Jumalan siunauksista, vaikka ovat epäraamatullisella paikalla seurakunnassa.

Miksi minun pitäisi uskovana raamatun sanaa noudattaa, jos Jumalakin kerran katsoo sormiensa läpi esim. tällaista raamatun vastaista johtamista?

112

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä anonyymi, kiitos vertaistuesta, mutta ole varovainen. .pian epäilet ihan kaikkea.siitä on pitkä tie takaisin uskoon.
      Tänään katsoin uutisen mtv:eeltä Jenna ja joona-episodista.tytär miehineen samannimiset ja vähän samanlaisessa tilanteessa.
      Kolahti ja kovaa.
      Itse olen tuhlannut vuosia väkivaltaisten miesten vallan alla ja melkein tajusin miltä se puukonisku ja sen tajuaminen että kohta mut tapetaan,tuntuu...
      Siis kyse oli murhauutisesta.
      Nyt kipuilen sen kanssa.
      Missä Jumala?

• Anonyymi

Väkivallantekijät vankilaan. Siellä voi hakata kaltereita.
        Yksin parempi, kun sietää väkivaltaa.

• Anonyymi

Oletpa kehittänyt ongelman itsellesi.

• Anonyymi

Ymmärsinkö oikein, että sinä olet sellaisessa "seurakunnassa" ?

Miksi olet sellaisessa "seurakunnassa", jossa toimitaan vastoin Jumalan Sanaa ?

Itse puuttuisin asiaan ja jos muutosta ei tulisi, niin lähtisin itse pois !

Jumala voi Raamatun mukaan kurittaa omiaan juuri tuollaisella toiminnalla, jotta he heräisivät elämään Sanan mukaan, eikä sen vastaisesti !

Tässä esimerkkejä:

Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.

Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

• Anonyymi

Ystävättäreni on vanhemmistossa ja pastorina toisessa seurakunnassa. Ja kovasti Herran suosiossa tuntuu olevan, kun sivusta seuraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ystävättäreni on vanhemmistossa ja pastorina toisessa seurakunnassa. Ja kovasti Herran suosiossa tuntuu olevan, kun sivusta seuraa.

Omalla paikkakunnalla ei taida olla enää yhtään seurakuntaa, jossa naispastoreita tai vanhemmistovelisisaria pidettäisiin epäraamatullisena, tai vaikka pidettäisiinkin epäraamatullisena, niin kukaan ei pukahda asiasta asianosaisille. Vaihtoehtona olisi jäädä pois kokonaan seurakunnasta ja heittäytyä TV-kristityksi, jos haluaa pysytellä erossa epäraamatullisuudesta. Itse olen kantani suoraan sanonut tutulleni. Ei auttanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omalla paikkakunnalla ei taida olla enää yhtään seurakuntaa, jossa naispastoreita tai vanhemmistovelisisaria pidettäisiin epäraamatullisena, tai vaikka pidettäisiinkin epäraamatullisena, niin kukaan ei pukahda asiasta asianosaisille. Vaihtoehtona olisi jäädä pois kokonaan seurakunnasta ja heittäytyä TV-kristityksi, jos haluaa pysytellä erossa epäraamatullisuudesta. Itse olen kantani suoraan sanonut tutulleni. Ei auttanut.

Niinhän se on nykyään, eli sama kuin on vallalla kouluissa koulukiusaamisessa, kun kukaan ei niihin puutu, ei mikään muutu !

Ja jos seurakunnassa puuttuu siellä vallisevaan väärään toimintaan, niin sinä olet rakkaudeton ja suvaitsematon mukamas ja sinut usein savustetaan tavalla tai toisella pois yhteydestä !

Itse en voi kuulua paikallisen seurakuntaan monistakin syistä, sillä en halua tulla osalliseksi muiden synteihin, eli puutuin värään toimintaan, ja se siitä sitten, kun mikään ei muutu ja väärät "paimenet" ovat vallitsemassa, niin eihän silloin mitään voi muuttaa, eivätkä ne väärät "paimenet" luovu vallastaan millään ja heillä on ne lakeijansa ja hyssyttelijänsä, jotka pelkäävät asioiden kunnollista käsittelyä, "kun tulee ikäviä riitoja" !

Mutta itse sain jo muistaakseni 15 vuotta sitten tämän Raamatunpaikan, joka kertoo "kuvina" hyvin Suomen seurakuntien nyky tilan:

Hesekiel 34
        1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
        7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
        9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
        11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
        12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
        13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
        14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
        15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
        17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
        18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
        19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
        20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
        21 Koska te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa,
        22 niin minä tahdon vapauttaa lampaani, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.

• Anonyymi

En kertakaikkiaan pysty selittämään Jumalan "vaitioloa" vain sillä, että "luopumuksen täytyy tulla". Sillä selittyvät kyllä se, miksi näitä epäraamatullisia asioita esiintyy. Mutta ei se selitä sitä, miksi Jumalakin näyttää kaiken lisäksi siunaavan niitä, jotka toimivat epäraamatullisesti, esim. ovat naisena johtopaikalla, uskoen vakaasti, että Jumala on heidät siihen virkaan saattanut. Miksi Herra ei korjaa asiaa heille, vaan päinvastoin, siunaa heitä?

Samaa ihmettelee vaikka menestysteologien kohdalla. Ei voi kuin ihmetellä, miksi kaikki siunaukset virtaavat juuri tällaisille uskoville, jotka eivät usko, opeta eivätkä toimi raamatun sanan mukaan?

Koitan kyllä kovasti asennoitua paremmin näihin naispastoreihin ja muihin, mutta kyllä se silti raamatun uskottavuudesta vääjäämättä pois on, jos en näe Jumalan toimivan oman totuutensa hyväksi käytännön tasolla näissäkin asioissa.

Ehkä hän sitten toimii joskus myöhemmin heidän elämässään ja ojentaa heitä totuuteen. Ei kai Jumala sitten piittaa siitä, että minun uskoni sanaa kohtaan murenee sillä välin.

• Anonyymi

Jumala ei katso henkilöön. Sana ilmoittaa: sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        Toraistien ja muitten uskonnollisten ja paatuneissa maailman ihmisten mielissä naiset ovat halveksittuja.

• Anonyymi

Tänä aikana haetaan huvituksia ja siellä missä enemmän väkeä seurakunnassa niin tango, tanssi, teatteri esityksiä ym. kuuluisa solisti soittaa niin siellä väki. Siunaukset evät aina tule siten, kun ihmiset sen ymmärtävät.
        Itse en menisi naispappien saarnoja kuuntelemaan. Naiset ovat kekseliästä porukkaa ja haluavat, ettei vaan kukaan loukkaannu. Voi hirveetä miten se Räsänen nyt noin loukkasi raamatun tekstllä, eihän se sovi ollekaan naiselle.

• Anonyymi

Herra ei siunaa todellakaan vaan sielunvihollinen tukee omiaan !

Mutta se kertoo paljon "seurakuntien" ja uskovien Hengellisestä tilasta, että KUKAAN EI NOUSE VASTAAN ja puutu väärään toimintaan, vaan sen sallitaan jatkuvan.

Uskovien tulisi toimia valoina ja suolana, mutta sitä he eivät vain tee !

13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
        14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
        15 eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
        16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.

13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.

33 Ei kukaan, joka sytyttää lampun, pane sitä kätköön eikä vakan alle, vaan panee sen lampunjalkaan, että sisälletulijat näkisivät valon.
        34 Sinun silmäsi on ruumiin lamppu. Kun silmäsi on terve, on koko sinun ruumiisi valaistu, mutta kun se on viallinen, on myös sinun ruumiisi pimeä.
        35 Katso siis, ettei valo, joka sinussa on, ole pimeyttä.
        36 Jos siis koko sinun ruumiisi on valoisa eikä miltään osaltaan pimeä, on se oleva kokonaan valoisa, niinkuin lampun valaistessa sinua kirkkaalla loisteellaan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei katso henkilöön. Sana ilmoittaa: sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        Toraistien ja muitten uskonnollisten ja paatuneissa maailman ihmisten mielissä naiset ovat halveksittuja.

Kyllä varmaan ovatkin halveksittuja ym., mitä sanoit, mutta minun mielestäni raamattu opettaa myös, ettei Herra aseta naista johtamaan taikka lipsu omasta kirjoitetusta sanastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä varmaan ovatkin halveksittuja ym., mitä sanoit, mutta minun mielestäni raamattu opettaa myös, ettei Herra aseta naista johtamaan taikka lipsu omasta kirjoitetusta sanastaan.

Mitäkö tiedät Sanasta? Et mitään. Jumala itse asetti naisen jopa johtamaan Israelin kansaa. Jumala ei noudata jumalattomien pilkkaajien toiveita eikä toraistien oppeja.
        Kirjoitit valheen isäntääsi seuraten. Tässä valheesi: "Herra aseta naista johtamaan taikka lipsu omasta kirjoitetusta sanastaan".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäkö tiedät Sanasta? Et mitään. Jumala itse asetti naisen jopa johtamaan Israelin kansaa. Jumala ei noudata jumalattomien pilkkaajien toiveita eikä toraistien oppeja.
        Kirjoitit valheen isäntääsi seuraten. Tässä valheesi: "Herra aseta naista johtamaan taikka lipsu omasta kirjoitetusta sanastaan".

Herra ei raamatun mukaan aseta naista seurakunnan johtoon, eikä lipsu omasta sanastaan. Mirjam, jos häneen viittaat, oli profeetta. Profeetat eivät ole johtajia siinä mielessä kuin seurakunnan johtaja, emmekä muutenkaan elä enää vanhatestamentillista aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herra ei raamatun mukaan aseta naista seurakunnan johtoon, eikä lipsu omasta sanastaan. Mirjam, jos häneen viittaat, oli profeetta. Profeetat eivät ole johtajia siinä mielessä kuin seurakunnan johtaja, emmekä muutenkaan elä enää vanhatestamentillista aikaa.

Oli Debora. Nainen joka oli tuomari ennen kuninkaiden aikaa. Nainen kansakunnan johtajana. Sillo jo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli Debora. Nainen joka oli tuomari ennen kuninkaiden aikaa. Nainen kansakunnan johtajana. Sillo jo

Deporalla oli maallinen virka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Deporalla oli maallinen virka.

Oliko profeettakin? Kyllä oli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten olen jo moneen kertaan kirjoittanut tässä ketjussa, niin se oli Jumalan rangaistus kapinoivalle kansalle !

Luetaan asiasta Raamatusta:

Tuomarien kirja 4
        !!!
        1 Mutta Eehudin kuoltua israelilaiset tekivät jälleen sitä, mikä oli pahaa Herran silmissä.
        2 Silloin Herra MYI HEIDÄT Jaabinin, Kanaanin kuninkaan, KÄSIIN, joka hallitsi Haasorissa. Hänen sotapäällikkönsä oli Siisera, joka asui Haroset-Goojimissa.
        !!!
        3 Ja israelilaiset huusivat Herraa, sillä Siiseralla oli yhdeksätsadat raudoitetut sotavaunut, ja hän sorti ankarasti israelilaisia kaksikymmentä vuotta.
        4 Mutta Debora, naisprofeetta, Lappidotin vaimo, oli siihen aikaan tuomarina Israelissa.

Eli Jumala nöyryytti ja kuritti Israelin kansaa noin !

Siis ihan sama asia kuin Israelin kunikaiden kohdalla oli, eli ei ollut Jumalan tahto se, että Israelin kansalla olisi ihminen kuninkaana, se oli avointa kapinaa Jumalaa kohtaan, mutta Jumala siis kuritti kansaa sillä tavoin !

!!!
        1. Samuelin kirja 8
        6 Mutta Samuel pahastui siitä, että he sanoivat: "Anna meille kuningas jakamaan meille oikeutta". Ja Samuel rukoili Herraa.
        7 Niin Herra sanoi Samuelille: "Kuule kansan ääntä kaikessa, mitä he sinulle sanovat; sillä sinua he eivät ole pitäneet halpana, vaan minut he ovat pitäneet halpana olemaan heidän kuninkaanansa.
        !!!

!!!
        18 Silloin te huudatte Herraa kuninkaanne tähden, jonka olette itsellenne valinneet, mutta hän ei silloin teitä kuule."
        !!!

Kannattaa siis tutkia asioita KUNNOLLA, eli mistä syystä niin oli !

Eli ei ollut Jumalan tahto se, että Israelin kansalla oli kuninkaita, eikä se myöskään, että Debora oli tuomarina !!!

Jumala on selvääkin selvemmin ilmoittanut Sanassaan sen, että Seurakunnan palvelu ja johtotehtävät kuuluvat miehille, ja vieläpä Jumalan itsensä valitsemille miehille !

Siis jossain kohtaa Israelin kansa valitsi papeiksi muita kuin Leeviläisiä miehiä, ja sekin oli Jumalan tahdon vastustamista !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten olen jo moneen kertaan kirjoittanut tässä ketjussa, niin se oli Jumalan rangaistus kapinoivalle kansalle !

Luetaan asiasta Raamatusta:

Tuomarien kirja 4
        !!!
        1 Mutta Eehudin kuoltua israelilaiset tekivät jälleen sitä, mikä oli pahaa Herran silmissä.
        2 Silloin Herra MYI HEIDÄT Jaabinin, Kanaanin kuninkaan, KÄSIIN, joka hallitsi Haasorissa. Hänen sotapäällikkönsä oli Siisera, joka asui Haroset-Goojimissa.
        !!!
        3 Ja israelilaiset huusivat Herraa, sillä Siiseralla oli yhdeksätsadat raudoitetut sotavaunut, ja hän sorti ankarasti israelilaisia kaksikymmentä vuotta.
        4 Mutta Debora, naisprofeetta, Lappidotin vaimo, oli siihen aikaan tuomarina Israelissa.

Eli Jumala nöyryytti ja kuritti Israelin kansaa noin !

Siis ihan sama asia kuin Israelin kunikaiden kohdalla oli, eli ei ollut Jumalan tahto se, että Israelin kansalla olisi ihminen kuninkaana, se oli avointa kapinaa Jumalaa kohtaan, mutta Jumala siis kuritti kansaa sillä tavoin !

!!!
        1. Samuelin kirja 8
        6 Mutta Samuel pahastui siitä, että he sanoivat: "Anna meille kuningas jakamaan meille oikeutta". Ja Samuel rukoili Herraa.
        7 Niin Herra sanoi Samuelille: "Kuule kansan ääntä kaikessa, mitä he sinulle sanovat; sillä sinua he eivät ole pitäneet halpana, vaan minut he ovat pitäneet halpana olemaan heidän kuninkaanansa.
        !!!

!!!
        18 Silloin te huudatte Herraa kuninkaanne tähden, jonka olette itsellenne valinneet, mutta hän ei silloin teitä kuule."
        !!!

Kannattaa siis tutkia asioita KUNNOLLA, eli mistä syystä niin oli !

Eli ei ollut Jumalan tahto se, että Israelin kansalla oli kuninkaita, eikä se myöskään, että Debora oli tuomarina !!!

Jumala on selvääkin selvemmin ilmoittanut Sanassaan sen, että Seurakunnan palvelu ja johtotehtävät kuuluvat miehille, ja vieläpä Jumalan itsensä valitsemille miehille !

Siis jossain kohtaa Israelin kansa valitsi papeiksi muita kuin Leeviläisiä miehiä, ja sekin oli Jumalan tahdon vastustamista !

Vai olet moneen kertaan kirjoittanut. Nyt kun kirjoitat silvot Raamattua mielesi mukaan. > ”Silloin Debora sanoi: »Hyvä on, minä lähden kanssasi, mutta sinä et tästä retkestä saa kunniaa. Herra antaa Siseran naisen käsiin.» Debora lähti sitten Barakin kanssa Kedesiin.”<
        ‭‭Tuomarien Kirja‬ ‭4:9‬ ‭

Debora ja Barak olivat taistelupari kuin Makepeace ja Demsey. Kävi niin kuin Debora sanoi. Sisera kukistui yhteistyön ansiosta, ja Debora sekä Barak johtivat armeijaa kauan. Hankalaa tuosta on Jumalan rangaistusta hebrealaisia kohtaan löytää. Olipa nainen siunaukseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai olet moneen kertaan kirjoittanut. Nyt kun kirjoitat silvot Raamattua mielesi mukaan. > ”Silloin Debora sanoi: »Hyvä on, minä lähden kanssasi, mutta sinä et tästä retkestä saa kunniaa. Herra antaa Siseran naisen käsiin.» Debora lähti sitten Barakin kanssa Kedesiin.”<
        ‭‭Tuomarien Kirja‬ ‭4:9‬ ‭

Debora ja Barak olivat taistelupari kuin Makepeace ja Demsey. Kävi niin kuin Debora sanoi. Sisera kukistui yhteistyön ansiosta, ja Debora sekä Barak johtivat armeijaa kauan. Hankalaa tuosta on Jumalan rangaistusta hebrealaisia kohtaan löytää. Olipa nainen siunaukseksi.

Sinun tulkintasi mukaan siis Israelin kuninkaatkin olivat Jumalan tahdon mukaisia ???

Siis vaikutti Herra paljon heidän kauttan myös ja he olivat voideltuja, mutta olihan koko kuninkuus siis täysin Jumalan tahdon vastaista, kuten voimme lukea !

1. Samuelin kirja 8
        1 Kun Samuel oli käynyt vanhaksi, pani hän poikansa Israelin tuomareiksi.
        2 Hänen esikoisensa nimi oli Jooel, ja hänen toisen poikansa nimi oli Abia; nämä olivat tuomareina Beersebassa.
        3 Mutta hänen poikansa eivät vaeltaneet hänen teitänsä, vaan olivat väärän voiton pyytäjiä, ottivat lahjuksia ja vääristivät oikeutta.
        4 Niin kaikki Israelin vanhimmat kokoontuivat ja tulivat Samuelin tykö Raamaan
        5 ja sanoivat hänelle: "Katso, sinä olet käynyt vanhaksi, eivätkä poikasi vaella sinun teitäsi. Niin aseta nyt meille oikeutta jakamaan kuningas, jollainen kaikilla muillakin kansoilla on."
        !!!
        !!!
        8 Niinkuin he aina siitä päivästä, jona minä johdatin heidät tänne Egyptistä, tähän päivään asti ovat tehneet, kun ovat hyljänneet minut ja palvelleet muita jumalia, aivan niin he tekevät nyt sinullekin.
        9 Kuule siis heidän ääntänsä. Kuitenkin varoita heitä vakavasti ja ilmoita heille, mitkä oikeudet on kuninkaalla, joka on heitä hallitseva."
        10 Niin Samuel puhui kaikki Herran sanat kansalle, joka häneltä pyysi kuningasta.
        11 Hän sanoi: "Nämä oikeudet on kuninkaalla, joka on teitä hallitseva: Teidän poikanne hän ottaa ja panee heidät vaunumiehikseen ja ratsumiehikseen ja vaunujensa edelläjuoksijoiksi.
        12 Myöskin hän panee heitä tuhannen-ja viidenkymmenenpäämiehiksi ja kyntämään hänen kyntöjänsä ja leikkaamaan hänen viljaansa sekä tekemään hänelle sotatarpeita ja vaunutarpeita.
        13 Ja teidän tyttärenne hän ottaa voiteiden tekijöiksi, keittäjiksi ja leipojiksi.
        14 Hän ottaa teidän parhaat peltonne, viinitarhanne ja öljypuunne ja antaa ne palvelijoillensa;
        15 ja hän ottaa kymmenykset teidän kylvöstänne ja viinitarhojenne sadosta ja antaa ne hoviherroillensa ja palvelijoillensa.
        16 Hän ottaa myös teidän palvelijanne ja palvelijattarenne ja parhaat nuoret miehenne sekä aasinne ja teettää niillä työnsä;
        17 ja hän ottaa kymmenykset teidän lampaistanne, ja te tulette hänen palvelijoiksensa.

!!!
        19 Mutta kansa ei tahtonut kuulla Samuelin puhetta, vaan sanoi: "Ei, kuningas meillä pitää olla.
        !!!
        20 Mekin tahdomme olla niinkuin kaikki muut kansat: kuningas jakakoon meille oikeutta ja johtakoon meitä ja käyköön sotiamme."

Siis ei todellakaan Jumalan tahto, vaan kansa halveksi Jumalaansa ja piti Hänet halpana !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun tulkintasi mukaan siis Israelin kuninkaatkin olivat Jumalan tahdon mukaisia ???

Siis vaikutti Herra paljon heidän kauttan myös ja he olivat voideltuja, mutta olihan koko kuninkuus siis täysin Jumalan tahdon vastaista, kuten voimme lukea !

1. Samuelin kirja 8
        2 Hänen esikoisensa nimi oli Jooel, ja hänen toisen poikansa nimi oli Abia; nämä olivat tuomareina Beersebassa.
        3 Mutta hänen poikansa eivät vaeltaneet hänen teitänsä, vaan olivat väärän voiton pyytäjiä, ottivat lahjuksia ja vääristivät oikeutta.
        5 ja sanoivat hänelle: "Katso, sinä olet käynyt vanhaksi, eivätkä poikasi vaella sinun teitäsi. Niin aseta nyt meille oikeutta jakamaan kuningas, jollainen kaikilla muillakin kansoilla on."
        !!!
        !!!
        8 Niinkuin he aina siitä päivästä, jona minä johdatin heidät tänne Egyptistä, tähän päivään asti ovat tehneet, kun ovat hyljänneet minut ja palvelleet muita jumalia, aivan niin he tekevät nyt sinullekin.
        9 Kuule siis heidän ääntänsä. Kuitenkin varoita heitä vakavasti ja ilmoita heille, mitkä oikeudet on kuninkaalla, joka on heitä hallitseva."
        10 Niin Samuel puhui kaikki Herran sanat kansalle, joka häneltä pyysi kuningasta.
        11 Hän sanoi: "Nämä oikeudet on kuninkaalla, joka on teitä hallitseva: Teidän poikanne hän ottaa ja panee heidät vaunumiehikseen ja ratsumiehikseen ja vaunujensa edelläjuoksijoiksi.
        12 Myöskin hän panee heitä tuhannen-ja viidenkymmenenpäämiehiksi ja kyntämään hänen kyntöjänsä ja leikkaamaan hänen viljaansa sekä tekemään hänelle sotatarpeita ja vaunutarpeita.
        13 Ja teidän tyttärenne hän ottaa voiteiden tekijöiksi, keittäjiksi ja leipojiksi.
        14 Hän ottaa teidän parhaat peltonne, viinitarhanne ja öljypuunne ja antaa ne palvelijoillensa;
        15 ja hän ottaa kymmenykset teidän kylvöstänne ja viinitarhojenne sadosta ja antaa ne hoviherroillensa ja palvelijoillensa.
        16 Hän ottaa myös teidän palvelijanne ja palvelijattarenne ja parhaat nuoret miehenne sekä aasinne ja teettää niillä työnsä;
        17 ja hän ottaa kymmenykset teidän lampaistanne, ja te tulette hänen palvelijoiksensa.

!!!
        19 Mutta kansa ei tahtonut kuulla Samuelin puhetta, vaan sanoi: "Ei, kuningas meillä pitää olla.
        !!!
        20 Mekin tahdomme olla niinkuin kaikki muut kansat: kuningas jakakoon meille oikeutta ja johtakoon meitä ja käyköön sotiamme."

Siis ei todellakaan Jumalan tahto, vaan kansa halveksi Jumalaansa ja piti Hänet halpana !!

On eri asia olla kuningas kansan tahdosta, kuin tuomari ja profeetta Jumalan tahdosta, niin kuin Debora oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On eri asia olla kuningas kansan tahdosta, kuin tuomari ja profeetta Jumalan tahdosta, niin kuin Debora oli.

Älä yritä kieroilla, olet kiero kuin käärme !

Kunigas Daavid oli VOIDELTU, eli hänellä oli Pyhä Henki !!!

Ja Jumala valitsi Daavidin !!!

4 Samuel teki, niinkuin Herra oli puhunut. Mutta kun hän tuli Beetlehemiin, tulivat kaupungin vanhimmat vavisten häntä vastaan ja kysyivät: "Tietääkö tulosi rauhaa?"
        5 Hän vastasi: "Rauhaa. Minä olen tullut uhraamaan Herralle. Pyhittäytykää ja tulkaa minun kanssani uhrille." Ja hän pyhitti Iisain ja hänen poikansa ja kutsui heidät uhrille.
        6 Kun he sitten tulivat ja hän näki Eliabin, ajatteli hän: "Varmaan on nyt tässä Herran edessä hänen voideltunsa".
        7 Mutta Herra sanoi Samuelille: "Älä katso hänen näköänsä äläkä kookasta vartaloansa, sillä minä olen hänet hyljännyt. Sillä ei ole, niinkuin ihminen näkee: ihminen näkee ulkomuodon, mutta Herra näkee sydämen."
        8 Niin Iisai kutsui Abinadabin ja toi hänet Samuelin eteen. Mutta hän sanoi: "Ei ole Herra tätäkään valinnut".
        9 Silloin Iisai toi Samman esille. Mutta hän sanoi: "Ei ole Herra tätäkään valinnut".
        10 Niin toi Iisai seitsemän poikaansa Samuelin eteen. Mutta Samuel sanoi Iisaille: "Herra ei ole valinnut ketään näistä".
        11 Ja Samuel kysyi Iisailta: "Siinäkö olivat kaikki nuorukaiset?" Hän vastasi: "Vielä on nuorin jäljellä, mutta hän on kaitsemassa lampaita". Niin Samuel sanoi Iisaille: "Lähetä noutamaan hänet, sillä me emme istu ruualle, ennenkuin hän tulee tänne".
        12 Silloin tämä noudatti hänet; ja hän oli verevä, kaunissilmäinen ja sorea nähdä. Ja Herra sanoi: "Nouse ja voitele tämä, sillä hän se on".
        13 Niin Samuel otti öljysarven ja voiteli hänet hänen veljiensä keskellä.
        !!!
        Ja Herran henki tuli Daavidiin, siitä päivästä ja yhä edelleen. Sitten Samuel nousi ja meni Raamaan.
        !!!

Mutta vaikka siis Jumala valitsikin Daavidin ja muut kuninkaat, niin Sana sanoo selvästi, että se ei ollut Jumalan tahto, että Israelilla oli ihmis kunigas !!!

Ihan samoin se ei ole Jumalan tahto, että nainen toimisi Seurakunnan johdossa tai hallitsisi Seurakuntaa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis sinä itse olet vain mielistynyt vääryyteen ja olet avoimessa kapinassa Jumalaa ja Hänen hyvää tahtoaan vastaan !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä yritä kieroilla, olet kiero kuin käärme !

Kunigas Daavid oli VOIDELTU, eli hänellä oli Pyhä Henki !!!

Ja Jumala valitsi Daavidin !!!

4 Samuel teki, niinkuin Herra oli puhunut. Mutta kun hän tuli Beetlehemiin, tulivat kaupungin vanhimmat vavisten häntä vastaan ja kysyivät: "Tietääkö tulosi rauhaa?"
        5 Hän vastasi: "Rauhaa. Minä olen tullut uhraamaan Herralle. Pyhittäytykää ja tulkaa minun kanssani uhrille." Ja hän pyhitti Iisain ja hänen poikansa ja kutsui heidät uhrille.
        6 Kun he sitten tulivat ja hän näki Eliabin, ajatteli hän: "Varmaan on nyt tässä Herran edessä hänen voideltunsa".
        7 Mutta Herra sanoi Samuelille: "Älä katso hänen näköänsä äläkä kookasta vartaloansa, sillä minä olen hänet hyljännyt. Sillä ei ole, niinkuin ihminen näkee: ihminen näkee ulkomuodon, mutta Herra näkee sydämen."
        8 Niin Iisai kutsui Abinadabin ja toi hänet Samuelin eteen. Mutta hän sanoi: "Ei ole Herra tätäkään valinnut".
        9 Silloin Iisai toi Samman esille. Mutta hän sanoi: "Ei ole Herra tätäkään valinnut".
        10 Niin toi Iisai seitsemän poikaansa Samuelin eteen. Mutta Samuel sanoi Iisaille: "Herra ei ole valinnut ketään näistä".
        11 Ja Samuel kysyi Iisailta: "Siinäkö olivat kaikki nuorukaiset?" Hän vastasi: "Vielä on nuorin jäljellä, mutta hän on kaitsemassa lampaita". Niin Samuel sanoi Iisaille: "Lähetä noutamaan hänet, sillä me emme istu ruualle, ennenkuin hän tulee tänne".
        12 Silloin tämä noudatti hänet; ja hän oli verevä, kaunissilmäinen ja sorea nähdä. Ja Herra sanoi: "Nouse ja voitele tämä, sillä hän se on".
        13 Niin Samuel otti öljysarven ja voiteli hänet hänen veljiensä keskellä.
        !!!
        Ja Herran henki tuli Daavidiin, siitä päivästä ja yhä edelleen. Sitten Samuel nousi ja meni Raamaan.
        !!!

Mutta vaikka siis Jumala valitsikin Daavidin ja muut kuninkaat, niin Sana sanoo selvästi, että se ei ollut Jumalan tahto, että Israelilla oli ihmis kunigas !!!

Ihan samoin se ei ole Jumalan tahto, että nainen toimisi Seurakunnan johdossa tai hallitsisi Seurakuntaa !

Oletpas kova sekoittamaaan kuin tehosekoitin. Saul oli ensimäinen kuningas Juuttaan maalla, jonka Jumala hyväksyi, koska kansa niin halusi itselleen tämän komean äijän kuninkaakseen. On eri asia huutaa joku kuninkaakseen kuin olla Jumalan valitsema varustama profeetta ja tuomari, niin kuin Debora oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletpas kova sekoittamaaan kuin tehosekoitin. Saul oli ensimäinen kuningas Juuttaan maalla, jonka Jumala hyväksyi, koska kansa niin halusi itselleen tämän komean äijän kuninkaakseen. On eri asia huutaa joku kuninkaakseen kuin olla Jumalan valitsema varustama profeetta ja tuomari, niin kuin Debora oli.

Kuten JO kirjoitin:

Siis sinä itse olet vain mielistynyt vääryyteen ja olet avoimessa kapinassa Jumalaa ja Hänen hyvää tahtoaan vastaan !

Jumala ei hyväksynyt ihmis kunigasta yhäkään, sen Raamattu selvästi sanoo !!!

Miksi siis yhä väität vastaan, vaikka asia on Raamatusta JO näytetty toteen ???

!!!
        !!!

Ei ollut mistään HUUTAMISESTA kyse, joten ÄLÄ VALEHTELE !!!

14 Ja he(Saul ja palvelija) menivät kaupunkiin. Kun he tulivat kaupunkiin, niin katso, Samuel tuli heitä vastaan menossa uhrikukkulalle.
        15 Mutta päivää ennen Saulin tuloa oli Herra ilmoittanut ja sanonut Samuelille:
        16 "Huomenna tähän aikaan minä lähetän sinun tykösi miehen Benjaminin maasta. Voitele hänet minun kansani Israelin ruhtinaaksi. Hän on vapauttava minun kansani filistealaisten käsistä. Sillä minä olen katsonut kansani puoleen, sen huuto on tullut minun eteeni."
        17 Kun Samuel näki Saulin, ilmoitti Herra hänelle: "Katso, tässä on mies, josta minä olen sinulle sanonut: 'Tämä on vallitseva minun kansaani'".

Missä tässä on mitään HUUTAMISTA ???

Miksi valehtelet ja vääristelet Totuutta ???

Herää jo harhoistasi siis !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja Israelin kuninkaat olivat voideltuja, eli Deboran tavoin heillä oli Pyhä Henki !

Ihan sama juttu siis, ei mitään eroa !!!

Jumala tahto ei ollut ihmis kuninkaat, eikä Jumalan tahto ole nainen Seurakunnan johdossa !!!

Niin ja :

Psalmeissa esim. on Daavidin virsiä todella paljon !!!

Jonkun mukaan 77 kpl

Deborasta ei ole tietääkseni jäänyt mitään hänen kirjoittamaansa Raamatun lehdille !

Joten älä yritä nostaa Deboraa korkeammalle, se ei onnistu millään !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä se pitää lisätä, kun sinä siis kiroitit TÄYTTÄ VALHETTA NÄIN:

" Saul oli ensimäinen kuningas Juuttaan maalla, jonka Jumala hyväksyi, koska kansa niin halusi itselleen tämän komean äijän kuninkaakseen. "

Ei ollut huutamista eikä kansaa, vaan vain Samuel, jolle Herra sanoi, että Saul on tuleva kuningas !!!

Siis silkkaa valhetta, valheen perään ja päälle sinulta tulee pelkästään, mutta miksi ?

Onko syy tämä:

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten JO kirjoitin:

Jumala ei hyväksynyt ihmis kunigasta yhäkään, sen Raamattu selvästi sanoo !!!

Miksi siis yhä väität vastaan, vaikka asia on Raamatusta JO näytetty toteen ???

!!!
        !!!

Ei ollut mistään HUUTAMISESTA kyse, joten ÄLÄ VALEHTELE !!!

14 Ja he(Saul ja palvelija) menivät kaupunkiin. Kun he tulivat kaupunkiin, niin katso, Samuel tuli heitä vastaan menossa uhrikukkulalle.
        16 "Huomenna tähän aikaan minä lähetän sinun tykösi miehen Benjaminin maasta. Voitele hänet minun kansani Israelin ruhtinaaksi. Hän on vapauttava minun kansani filistealaisten käsistä. Sillä minä olen katsonut kansani puoleen, sen huuto on tullut minun eteeni."
        17 Kun Samuel näki Saulin, ilmoitti Herra hänelle: "Katso, tässä on mies, josta minä olen sinulle sanonut: 'Tämä on vallitseva minun kansaani'".

Missä tässä on mitään HUUTAMISTA ???

Miksi valehtelet ja vääristelet Totuutta ???

Herää jo harhoistasi siis !!!

Kylläpäs taas sekoitat kuin sauvasekoitin.

”Samuel sanoi kansalle: »Näettekö, millaisen miehen Herra on valinnut? Koko Israelissa ei ole hänen veroistaan!» Silloin kansa kohotti riemunhuudon: »Eläköön kuningas!»”
        ‭‭1. Samuelin kirja‬ ‭10:24‬

Siinäpähän huutavat. Jumala kutsui Samuelin voitelemaan Saulin kuninkaaksi heidän ( kansan) omasta tahdosta. Sen sijaan Daavidia Samuelin piti hakeman kauan, ennen kuin oikea pojanrääpäle tuotiin hänen eteensä. Niin Daavidin kuninkuus tuli suoraan Herralta, kuin Deborankin johtajuus, kuin nyt myös Jeesus on Daavidin huonetta ja sukua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä se pitää lisätä, kun sinä siis kiroitit TÄYTTÄ VALHETTA NÄIN:

" Saul oli ensimäinen kuningas Juuttaan maalla, jonka Jumala hyväksyi, koska kansa niin halusi itselleen tämän komean äijän kuninkaakseen. "

Ei ollut huutamista eikä kansaa, vaan vain Samuel, jolle Herra sanoi, että Saul on tuleva kuningas !!!

Siis silkkaa valhetta, valheen perään ja päälle sinulta tulee pelkästään, mutta miksi ?

Onko syy tämä:

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

”He sanoivat hänelle: »Sinusta on tullut vanha, eivätkä poikasi ole seuranneet sinun jälkiäsi. Anna meille kuningas meitä johtamaan, niinhän muillakin kansoilla on.» Samuel pahastui kovin siitä, että he pyysivät häneltä kuningasta johtajakseen. Hän rukoili Herraa, mutta Herra vastasi hänelle: »Tee niin kuin he pyytävät. Eivät he ole hylänneet sinua vaan minut, kun eivät enää halua pitää minua kuninkaanaan. He tekevät nyt sinulle saman, mitä ovat tehneet minulle siitä alkaen kun toin heidät pois Egyptistä: kerran toisensa jälkeen he ovat hylänneet minut ja palvelleet muita jumalia. Mutta suostu heidän pyyntöönsä. Varoita kuitenkin heitä vakavasti ja muistuta heitä siitä, millaiset oikeudet kuuluvat kuninkaalle, joka heitä hallitsee.»”
        ‭‭1. Samuelin kirja‬ ‭8:5-9‬ ‭

Siinähän se sanotaan. Kansan toivomuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Samuel sanoi kansalle: »Näettekö, millaisen miehen Herra on valinnut? Koko Israelissa ei ole hänen veroistaan!» Silloin kansa kohotti riemunhuudon: »Eläköön kuningas!»”

Siinäpähän huutavat. Jumala kutsui Samuelin voitelemaan Saulin kuninkaaksi heidän ( kansan) omasta tahdosta. Sen sijaan Daavidia Samuelin piti hakeman kauan, ennen kuin oikea pojanrääpäle tuotiin hänen eteensä. Niin Daavidin kuninkuus tuli suoraan Herralta, kuin Deborankin johtajuus, kuin nyt myös Jeesus on Daavidin huonetta ja sukua.

Älä yritä kieroilla !!!

Sinä väitit ITSE, että Saul huudettiin kuninkaaksi !!!

" Saul oli ensimäinen kuningas Juuttaan maalla, jonka Jumala hyväksyi, koska kansa niin halusi itselleen tämän komean äijän kuninkaakseen. On eri asia huutaa joku kuninkaakseen "

Mutta edellä JO näytin sen, että miten Jumala ITSE Saulin valitsi ja voiteli !!!

Kansa ei huutamalla siis valinnut vaan Jumala ITSE valitsi !!!

Miksi yhä vain yrität kieroilla ja valehdella, vaikka jäit jo elvästä valheesta kiinni ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja Jumalan valinta ja voitelu tapahtui ENNEN sitä, kun kansa hänet kelpuutti !!!

1. Samuelin kirja 9

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä yritä kieroilla !!!

Sinä väitit ITSE, että Saul huudettiin kuninkaaksi !!!

" Saul oli ensimäinen kuningas Juuttaan maalla, jonka Jumala hyväksyi, koska kansa niin halusi itselleen tämän komean äijän kuninkaakseen. On eri asia huutaa joku kuninkaakseen "

Mutta edellä JO näytin sen, että miten Jumala ITSE Saulin valitsi ja voiteli !!!

Kansa ei huutamalla siis valinnut vaan Jumala ITSE valitsi !!!

Miksi yhä vain yrität kieroilla ja valehdella, vaikka jäit jo elvästä valheesta kiinni ???

Kylläpäs taas hyörit kuin onnenpyörä. Kansan toivomuksesta. Kansan toivomuksesta. Kuninkaan saivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpäs taas hyörit kuin onnenpyörä. Kansan toivomuksesta. Kansan toivomuksesta. Kuninkaan saivat.

Eli et kykene myöntämään valehdelleesi yhäkään !!!

Kansa ei yhäkään itse valinnut ei huutamalla eikä muutenkaan, sillä kuninkaat valitsi ja VOITELI Jumala itse, vaikka Hän ei sitä itse halunnut !

Kuten jo sanoin valhetta valheen perään ja päälle vain loputtomasti, se on sinun toimintamallisi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli et kykene myöntämään valehdelleesi yhäkään !!!

Kansa ei yhäkään itse valinnut ei huutamalla eikä muutenkaan, sillä kuninkaat valitsi ja VOITELI Jumala itse, vaikka Hän ei sitä itse halunnut !

Kuten jo sanoin valhetta valheen perään ja päälle vain loputtomasti, se on sinun toimintamallisi !

Myönnettäköön, tältä osin olet oikeassa. Muuten et.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myönnettäköön, tältä osin olet oikeassa. Muuten et.

Hienoa, että edes tuon kykenit myöntämään !

Mutta kaikessa Rakkaudessa haluan sinulle sanoa, että mieti nyt laajemmin asiaa, eli miksi siis vain yksi Debora ?

Ja miksi ei Jeesus ottanut 6:tta miestä ja 6:tta naista opetuslapsikseen ?

Miksi diakoneiksikin kelpasivat vain miehet ?

Eli ei yksi pääskykaan vielä kesää tee !

Ja Jumalan Sana on muuttumaton ja siksi sännöt ovat samat, 2000v sitten ja tänään, ja Raamattu siis varoittaa mukautumasta kunkin maailman ajan mukaan:

Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

Siis tässä maailman ajassa jopa ihannoidaan homostelua, vaikka se on täysin luonnotonta ja luonnon vastaista kaikin tavoin, varsinkin miehenä sen tajuaa vielä selvemmin.

Siis aikakaudet ovat muuttuneet ja sen mukana ihmisten käsitys oikeasta ja väärästä, mutta Jumalan Sanassa ilmoitettu Hänen tahtonsa ja säätämyksensä pysyy.

Niin sen pitäisi mennä, eli se Sana ja sen ohjeet säilyttävät uskovien toiminnan oikeana, aikakaudesta toiseen !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa, että edes tuon kykenit myöntämään !

Mutta kaikessa Rakkaudessa haluan sinulle sanoa, että mieti nyt laajemmin asiaa, eli miksi siis vain yksi Debora ?

Ja miksi ei Jeesus ottanut 6:tta miestä ja 6:tta naista opetuslapsikseen ?

Miksi diakoneiksikin kelpasivat vain miehet ?

Eli ei yksi pääskykaan vielä kesää tee !

Ja Jumalan Sana on muuttumaton ja siksi sännöt ovat samat, 2000v sitten ja tänään, ja Raamattu siis varoittaa mukautumasta kunkin maailman ajan mukaan:

Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

Siis tässä maailman ajassa jopa ihannoidaan homostelua, vaikka se on täysin luonnotonta ja luonnon vastaista kaikin tavoin, varsinkin miehenä sen tajuaa vielä selvemmin.

Siis aikakaudet ovat muuttuneet ja sen mukana ihmisten käsitys oikeasta ja väärästä, mutta Jumalan Sanassa ilmoitettu Hänen tahtonsa ja säätämyksensä pysyy.

Niin sen pitäisi mennä, eli se Sana ja sen ohjeet säilyttävät uskovien toiminnan oikeana, aikakaudesta toiseen !

Uskon että Jeesus olisi voinut ottaa 6 6 mutta sen aikainen kylttyyri esti sen. Seurasi häntä naisiakin. Magdaleena ja se toinen Maria ja muitakin. Olipa tyhjän haudan ensimmäiset totistajatkin juuri naisia. Myöhemmin Lydia purppuran myyjä oli Paavalin työtoveri jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon että Jeesus olisi voinut ottaa 6 6 mutta sen aikainen kylttyyri esti sen. Seurasi häntä naisiakin. Magdaleena ja se toinen Maria ja muitakin. Olipa tyhjän haudan ensimmäiset totistajatkin juuri naisia. Myöhemmin Lydia purppuran myyjä oli Paavalin työtoveri jne.

Eli sinä väität niin, että Jeesus ei toiminut oikein vaan miellytti mielummin ihmisiä ???

Niinkö haluat sanoa nyt ???

No huh huh sentään näitä sinun juttujasi !

Jeesus ei kumarrellut ketään vaan pysyi ja TOIMI Totuudessa !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sinä väität niin, että Jeesus ei toiminut oikein vaan miellytti mielummin ihmisiä ???

Niinkö haluat sanoa nyt ???

No huh huh sentään näitä sinun juttujasi !

Jeesus ei kumarrellut ketään vaan pysyi ja TOIMI Totuudessa !!!

Nimenomaan totuudessa. Ei se silti tarkoita jääräpäistä käyttäytymistä. Niin kuin temppeliveron maksamisen kohdalla. Jeesus tiesi että se oli tarpeeton, mutta totesi kuitenkin opetuslapsille; tehdään heille mieliksi. Hän sanoi myös; olkaa viekkaita kuin käärmeet mutta viattomia kuin kyyhkyset. Jeesus tiesi kyllä että naispuolisten opetuslasten kanssa vaeltaminen olisi kiinnittänyt aikalaisten huomion täysin epäoleellisiin asioihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan totuudessa. Ei se silti tarkoita jääräpäistä käyttäytymistä. Niin kuin temppeliveron maksamisen kohdalla. Jeesus tiesi että se oli tarpeeton, mutta totesi kuitenkin opetuslapsille; tehdään heille mieliksi. Hän sanoi myös; olkaa viekkaita kuin käärmeet mutta viattomia kuin kyyhkyset. Jeesus tiesi kyllä että naispuolisten opetuslasten kanssa vaeltaminen olisi kiinnittänyt aikalaisten huomion täysin epäoleellisiin asioihin.

Voi hyvää päivää sentään, näitä järjettömiä selityksiä !

Tämä siis on kohdallasi totuus:

7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        !!
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
        !!!

Sinullakaan ei ole rakkautta totuuteen.

Sinä kiellät Totuuden itsepintaisesti.

Eli Totuus ei kelpaa, vaan olet liian mielistynyt vääryyteen ja valheisiin.

Minä säälin sinua oikeasti, sinua ei voi auttaa, ikävä kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvää päivää sentään, näitä järjettömiä selityksiä !

Tämä siis on kohdallasi totuus:

7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        !!
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
        !!!

Sinullakaan ei ole rakkautta totuuteen.

Sinä kiellät Totuuden itsepintaisesti.

Eli Totuus ei kelpaa, vaan olet liian mielistynyt vääryyteen ja valheisiin.

Minä säälin sinua oikeasti, sinua ei voi auttaa, ikävä kyllä.

Myönnän kyllä kernaasti että mainen on ollut minulle monta kertaa väkevä eksytys, niin kuin minäkin naiselle, mutta ei nainen nyt sentään ole maan päälle ilmestynyt saatanan kaikella voimalla ja valheella. Ihan rehellisesti vaan miehelle kumppaniksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myönnän kyllä kernaasti että mainen on ollut minulle monta kertaa väkevä eksytys, niin kuin minäkin naiselle, mutta ei nainen nyt sentään ole maan päälle ilmestynyt saatanan kaikella voimalla ja valheella. Ihan rehellisesti vaan miehelle kumppaniksi.

Missä minä olen noin sanonut, että nainen olisi:

" nainen nyt on maan päälle ilmestynyt saatanan kaikella voimalla ja valheella "

Nainen on arvokas ja varsinkin sellainen uskova nainen joka aidosti etsii Jumalan hyvää tahtoa kaikkeen elämäänsä.

Mutta ihan erikseen ovat ne uskovatkin naiset, jokta vähät välittävät Jumalan ohjeista ja neuvoista !

Tässä on Raamatusta hyvän vaimon ylistys:

10 Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi.
        11 Hänen miehensä sydän häneen luottaa, eikä siltä mieheltä riistaa puutu.
        !!!
        12 Hän tekee miehellensä hyvää, ei pahaa, kaikkina elinpäivinänsä.
        !!!
        13 Hän puuhaa villat ja pellavat ja halullisin käsin askartelee.
        14 Hän on kauppiaan laivojen kaltainen: leipänsä hän noutaa kaukaa.
        15 Kun yö vielä on, hän nousee ja antaa ravinnon perheellensä, piioilleen heidän osansa.
        16 Hän haluaa peltoa ja hankkii sen, istuttaa viinitarhan kättensä hedelmällä.
        17 Hän voimalla vyöttää kupeensa ja käsivartensa vahvistaa.
        18 Hankkeensa hän huomaa käyvän hyvin, ei sammu hänen lamppunsa yöllä.
        19 Hän ojentaa kätensä kehrävarteen ja käyttelee värttinää kämmenissään.
        20 Hän avaa kätensä kurjalle, ojentaa köyhälle molemmat kätensä.
        21 Ei pelkää hän perheensä puolesta lunta, sillä koko hänen perheensä on puettu purppuravillaan.
        22 Hän valmistaa itsellensä peitteitä; hienoa pellavaa ja punapurppuraa on hänen pukunsa.
        23 Hänen miehensä on tunnettu porteissa, maanvanhinten seassa istuessansa.
        24 Hän aivinapaitoja tekee ja myy, vöitä hän kauppiaalle toimittaa.
        25 Vallalla ja kunnialla hän on vaatetettu, ja hän nauraa tulevalle päivälle.
        26 Suunsa hän avaa viisauden sanoihin, hänen kielellään on lempeä opetus.
        27 Hän tarkkaa talonsa menoa, eikä hän laiskan leipää syö.
        28 Hänen poikansa nousevat ja kiittävät hänen onneansa; hänen miehensä nousee ja ylistää häntä:
        29 "Paljon on naisia, toimellisia menoissaan, mutta yli niitten kaikkien kohoat sinä".
        30 Pettävä on sulous, kauneus katoavainen; ylistetty se vaimo, joka Herraa pelkää!
        31 Suokaa hänen nauttia kättensä hedelmiä, hänen tekonsa häntä porteissa ylistäkööt.

• Anonyymi

Kuten minä jo edellä kirjoitin, niin se on Jumalan kuritusta ja rangaistus kun Hän laittaa naisen päämieheksi !

Eli ei YKSI tapaus tee asiasta käytäntöä, sillä Sana sanoo selvästi, että nainen ei saa hallita /vallita Seurakuntaa, kuten ei edes omaa miestään !!!

Jes. 3:4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.

Jes. 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

• Anonyymi

Eli kyseenalaistat Jumalan sallimuksen?
      Ei häitään, et ole ensimmäinen todellakaan.
      Koska me ihmisinä emme kykene lähellekään näkemään sitä mitä Jumala, emme voi ymmärtää asioita hänen näkökulmastaan.
      Mutta saamme luottaa siihen, että tapahtuipa maailmassa mitä tahansa niin kaikki on Jumalan tiedossa ja ohjauksessa.
      Ihmisen tehtävänä on uskoa ja luottaa Jumalaan ja olla hänen opetuslapsinaan.
      Mutta ei hätää, Jumala kyllä ymmärtää mietteesi, meidän hapuilumme ja epätäydellisyytemme.

• Anonyymi

Ihmiset toimivat ja ovat aina toimineet vastoin Jumalan tahtoa !

Ja Jumala siis kasvattaa ja kurittaa lapsiaan siten, että he joutuvat kärsimään omien pahojen tekojensa ja syntiensä vuoksi !

Tästä on paljon esimerkkejä Raamatussa ja varsinkin Israelin kansan vaelluksen aikana erämaassa !

Siis Jumalan kansa silloinkin toimi monella tapaa vastoin Jumalan selvää tahtoa ja sai sitten kärsiä niistä heti !

Nykyään elämme Armon aikaa, ja tuomiot tulevat pääsääntöisesti vasta viimeisellä tuomiolla, mutta nytkin siis on naisia Seurakunnan palvelutehtävissä, joihin heillä ei Sanan mukaan ole mitään asiaa !

Siis kaikki toki on Jumalan tiedossa, mutta ei tahdossa !

Siis Jumala ei itse toimi omaa tahtoaan ja säätämystään vastaan !

Yksi hyvä esimerkki tästä toiminnasta tuli mieleeni, eli Israelin kuninkaat, joka eivät olleet Jumalan tahdon mukaisia, mutta Jumala niiden kautta kuritti ja rankaisi kansaa !

1. Samuelin kirja 8
        !!!
        !!!

!!!
        !!!

Sama on nyt tässä naispappeus asiassa !

Ei todellakaan Jumalan tahto, vaan täysin sitä vastaan, mutta sen kautta Jumala nyt kurittaa uskovia !!!

Näin Suomessa siis on käynyt jo !!!

Milloin uskovat kääntyvät väärältä tieltään ????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset toimivat ja ovat aina toimineet vastoin Jumalan tahtoa !

Ja Jumala siis kasvattaa ja kurittaa lapsiaan siten, että he joutuvat kärsimään omien pahojen tekojensa ja syntiensä vuoksi !

Tästä on paljon esimerkkejä Raamatussa ja varsinkin Israelin kansan vaelluksen aikana erämaassa !

Siis Jumalan kansa silloinkin toimi monella tapaa vastoin Jumalan selvää tahtoa ja sai sitten kärsiä niistä heti !

Nykyään elämme Armon aikaa, ja tuomiot tulevat pääsääntöisesti vasta viimeisellä tuomiolla, mutta nytkin siis on naisia Seurakunnan palvelutehtävissä, joihin heillä ei Sanan mukaan ole mitään asiaa !

Siis kaikki toki on Jumalan tiedossa, mutta ei tahdossa !

Siis Jumala ei itse toimi omaa tahtoaan ja säätämystään vastaan !

Yksi hyvä esimerkki tästä toiminnasta tuli mieleeni, eli Israelin kuninkaat, joka eivät olleet Jumalan tahdon mukaisia, mutta Jumala niiden kautta kuritti ja rankaisi kansaa !

1. Samuelin kirja 8
        !!!
        !!!

!!!
        !!!

Ei todellakaan Jumalan tahto, vaan täysin sitä vastaan, mutta sen kautta Jumala nyt kurittaa uskovia !!!

Näin Suomessa siis on käynyt jo !!!

Milloin uskovat kääntyvät väärältä tieltään ????

Kirjoiti: Yksi hyvä esimerkki tästä toiminnasta tuli mieleeni, eli Israelin kuninkaat, joka eivät olleet Jumalan tahdon mukaisia, mutta Jumala niiden kautta kuritti ja rankaisi kansaa !

Debora oli Israelin johtajana, siis Debora, on nainen, joita vihaat. Israel oli johtoa vailla, peräti vailla, kunnes sinä, Debora, nousit, sinä, Israelin äiti. Äiti on nainen.
        Mutta tunnetko Raamattua sen vertaa, että voisit kertoa, kävikö niin kuin väittäisisi pohjalta oli pitänyt tapahtua ja Jumala kuritti Israelia, koska johtaja ei ollut hänelle mieleen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoiti: Yksi hyvä esimerkki tästä toiminnasta tuli mieleeni, eli Israelin kuninkaat, joka eivät olleet Jumalan tahdon mukaisia, mutta Jumala niiden kautta kuritti ja rankaisi kansaa !

Debora oli Israelin johtajana, siis Debora, on nainen, joita vihaat. Israel oli johtoa vailla, peräti vailla, kunnes sinä, Debora, nousit, sinä, Israelin äiti. Äiti on nainen.
        Mutta tunnetko Raamattua sen vertaa, että voisit kertoa, kävikö niin kuin väittäisisi pohjalta oli pitänyt tapahtua ja Jumala kuritti Israelia, koska johtaja ei ollut hänelle mieleen?

Minä en vihaa naisia, eikä ole ollenkaan kyse minun tahdostani !

Kyse on Jumalan tahdosta jonka Hän itse on selvästi ilmoittanut Sanassaan !

Eli vihaako siis Jumala naisia ???

Sillä niinhän sinä itse nyt väität !!!

Sinä käänsit tuon päälaelleen, eli ENSIN kansa toimi väärin ja sen vuoksi he saivat mitä ansaitsivat, sillä Jumala häpäisi ne kansan vanhimmat miehet sen kautta, että he joutuivat kysymään naiselta !!!

Eli sama asia joka tapahtui ihmis kuninkaiden kohdalla, koko kansa kapinoi Jumalaa vastaan, ja siksi jumala salli heille ihmis kuninkaan, mutta se oli siis kuritusta se, kuten voimme Sanasta lukea !

Tuli yksi kansan kuppaaja Jumalan ja kansan välille, joka kuori kermat päältä ja otti luvan kanssa sen minkä haluisi !

Ja Jumala jo ennalta kertoi, että kun kansaa on kyllin kupattu, niin sitten he itse rukoilevat sitä, ettei heillä olisikaan riistäjää niskassaan, mutta silloin jo Jumala ilmoitti heille, ettei Hän siinä kohtaa heitä kuule, vaan he saavat kärsiä siis kapinastaan !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en vihaa naisia, eikä ole ollenkaan kyse minun tahdostani !

Kyse on Jumalan tahdosta jonka Hän itse on selvästi ilmoittanut Sanassaan !

Eli vihaako siis Jumala naisia ???

Sillä niinhän sinä itse nyt väität !!!

Sinä käänsit tuon päälaelleen, eli ENSIN kansa toimi väärin ja sen vuoksi he saivat mitä ansaitsivat, sillä Jumala häpäisi ne kansan vanhimmat miehet sen kautta, että he joutuivat kysymään naiselta !!!

Eli sama asia joka tapahtui ihmis kuninkaiden kohdalla, koko kansa kapinoi Jumalaa vastaan, ja siksi jumala salli heille ihmis kuninkaan, mutta se oli siis kuritusta se, kuten voimme Sanasta lukea !

Tuli yksi kansan kuppaaja Jumalan ja kansan välille, joka kuori kermat päältä ja otti luvan kanssa sen minkä haluisi !

Ja Jumala jo ennalta kertoi, että kun kansaa on kyllin kupattu, niin sitten he itse rukoilevat sitä, ettei heillä olisikaan riistäjää niskassaan, mutta silloin jo Jumala ilmoitti heille, ettei Hän siinä kohtaa heitä kuule, vaan he saavat kärsiä siis kapinastaan !

Turha vänkätä, vihaat naisia, jotka Jumala on luonut omaksi kuvakseen ja jotka ovat Jumalan tyttäriä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turha vänkätä, vihaat naisia, jotka Jumala on luonut omaksi kuvakseen ja jotka ovat Jumalan tyttäriä.

Minä en vihaa naisia, päinvastoin !

Mutta Jumalan säätämystä minä en pidä halpana, enkä kapinoi Jumalan tahtoa ja säätämystä vastaan, vaikka tässä maailman ajassa nyt näyttää teistä siltä, että Jumala ja Hänen Sanasa on väärässä !

Raamattu opettaa tähän:

Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä

Siis maailman ajat muuttujat ja käsitykset sen mukana, mutta Jumalan Sana ja säätämys pysyy !

Nyt te opetatte päinvastoin, eli:

" Mukautukaa kuhunkin maailman aikaan, ja sillä ajalla tutkikaa mikä Raamatussa on totta ja mikä valhetta"

Tässä on asia ihan päälaellaan siis:

Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä

• Anonyymi

Kyllä me Jumalan näkökulman ymmärrämme. Siksi erotamme esim. sallimuksen ja tahdon toisitaan. Sitä varten meille on annettu raamattu, joka kertoo sen, mitä meidän tarvitsee Jumalan näkökulmasta tietää. Siellähän se on kerrottu.

Ilman raamatun sanaa jokainen voisi tempaista itselleen mieleisensä jumalan. Niin kuin moni tekeekin nykyäänkin. Ja juuri tämä raamatun ulkopuolinen näkökulma Jumalasta ja hänen ajatuksistaan sen kuin vain lisääntyy loppua kohden.

Muun muassa naisten rynniminen seurakuntien johtoon on ollut seurausta siitä, ettei raamatussa kerrottu Jumalan näkökulma nykyuskovia enää kiinnosta, vaan luotetaan mieluummin omaan näppituntumaan siitä, millainen on Jumalan näkökulma ihmisten omasta mielestä.

• Anonyymi

Niin aloituksessa on vastakkain sinun uskosi ja Jumalan teot? Kumpaankin luotat enemmän?

• Anonyymi

Hyvä huomio tällä joka kirjoitti...

Naiset ovat kekseliästä porukkaa ja haluavat, ettei vaan kukaan loukkaannu.

Niinpä kaikki onkin puolivillaista ja tasapaksua sananjulistusta..Naiset ovat vuosituhansia oppineet luovimaan ja tasapainottelemaan miesten vallan alla.Luoneet oman sanataiteensa.

Joka ei tarkoita että naiset olisivat sen huonompia kuin miehet. Vain erilaisia.

• Anonyymi

Jumala ei katso henkilöön, mutta ihmisestä, joka katsoo halveksien toisia on kirjoitettu:
        mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei katso henkilöön, mutta ihmisestä, joka katsoo halveksien toisia on kirjoitettu:
        mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.

Jumala ei toki halveksi ketään, mutta kun Hän loi ihmisen, niin hän teki naisesta miehelle AVUN, eikä johtajaa !!!

Tämä sama asia on kerrottu Raamatussa monen monta kertaa !

1. Piet. 3:1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,

1. Piet. 3:5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;

Ef. 5:22 Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;

Ef. 5:24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.

Kol. 3:18 Vaimot, olkaa miehillenne alamaiset, niinkuin sopii Herrassa.

Tätä samaa asiaa on vaikka kuinka !

Ja Seurakunnan johtotehtävissä ei Raamatun mukaan voi olla nainen:

1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.

Mutta nykyään kun "tasa-arvo" vouhotus on mennyt liian pitkälle, ei enää tajuta sitä, että Jumalan tahto ja säätämys on selvästi kerrottu, eikä se ole mitään naisen halveksimista tai syrjimistä !

Joten naispappeus on avointa kapinaa Jumalaa kohtaan !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko siis niin, että Jumala halveksii naisia ???

Siis se on Jumalan säätämys, että mies toimii Seurakunnan johtotehtävissä, eikä nainen !

Sekin on Jumalan säätämys, että naisen tulee olla alamainen omalle miehelleen, ja kun näin on, niin kuinka nainen millään voisi olla sitten sen Seurakunnan johdossa ???

Miksi te kapinoitte Jumalaa vastaan ???

• Anonyymi

"Joka ei tarkoita että naiset olisivat sen huonompia kuin miehet. Vain erilaisia."

Naiset ovat sosiaalisesti ja verbaalisesti lahjakkaampia. Yhteydet aivopuoliskojen välillä ovat nopeampia, mikä tekee naisista hyviä johtajia. Miehet kompastuvat usein ihmistuntemuksen puutteisiin ja kyvyttömyyteen lukea sanattomia signaaleja. Mutta, jos otetaan kaksi likimain samalla koulutus- ym. taustalla olevaa henkilöä, niin erot sukupuolten välillä ovat vähäisemmät kuin yksilöiden välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joka ei tarkoita että naiset olisivat sen huonompia kuin miehet. Vain erilaisia."

Naiset ovat sosiaalisesti ja verbaalisesti lahjakkaampia. Yhteydet aivopuoliskojen välillä ovat nopeampia, mikä tekee naisista hyviä johtajia. Miehet kompastuvat usein ihmistuntemuksen puutteisiin ja kyvyttömyyteen lukea sanattomia signaaleja. Mutta, jos otetaan kaksi likimain samalla koulutus- ym. taustalla olevaa henkilöä, niin erot sukupuolten välillä ovat vähäisemmät kuin yksilöiden välillä.

Rajuja yleistyksiä !

Monien, sanon siis monien, en kaikkien, naisten perus ongelmana on ns. "väärä rakkaus", jossa sallitaan kaikkinainen väärä toiminta lähimmäisiltä.

Ja noita naisen yleisiä kykyjä tarvitaan juuri lasten kasvatuksessa.

Kyllähän Luoja tiesi sen, mitä Hän loi ja mitä varten !

Mutta johtajuuteen kykenee vain harva nainen oikeasti, ja vain harva nainen kestää sitä painetta jonka todellinen johtajuus vaatii, jossa pitää oikeasti rajata ja kieltää ja johtaa !

Olen jo elämää nähnyt, ja nähnyt paljon johtoasemassa olevia naisia, joka jakkupuvuissaan muistuttavat enemmän miehiä puvuissaan !

Moni kärsii miesten maailmassa todella, olen usean kanssa jutellut.

Moni nainen vasta vanhempana tajuaa sen, että kuinka paljon parempi heidän elämänsä oliskaan ollut, jos he eivät olisi pyrkineet johtotehtäviin ja hallitsemaan ja vallitsemaan.

Mutta kun elämä ja siperia vain opettaa ja meille on pitkään tuputettu väärää mallia, niin se johtaa väärälle tielle, jonka moni siis on tajunnut ja ymmärtänyt vasta jäkikäteen huonoksi valinnaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rajuja yleistyksiä !

Monien, sanon siis monien, en kaikkien, naisten perus ongelmana on ns. "väärä rakkaus", jossa sallitaan kaikkinainen väärä toiminta lähimmäisiltä.

Ja noita naisen yleisiä kykyjä tarvitaan juuri lasten kasvatuksessa.

Kyllähän Luoja tiesi sen, mitä Hän loi ja mitä varten !

Mutta johtajuuteen kykenee vain harva nainen oikeasti, ja vain harva nainen kestää sitä painetta jonka todellinen johtajuus vaatii, jossa pitää oikeasti rajata ja kieltää ja johtaa !

Olen jo elämää nähnyt, ja nähnyt paljon johtoasemassa olevia naisia, joka jakkupuvuissaan muistuttavat enemmän miehiä puvuissaan !

Moni kärsii miesten maailmassa todella, olen usean kanssa jutellut.

Moni nainen vasta vanhempana tajuaa sen, että kuinka paljon parempi heidän elämänsä oliskaan ollut, jos he eivät olisi pyrkineet johtotehtäviin ja hallitsemaan ja vallitsemaan.

Mutta kun elämä ja siperia vain opettaa ja meille on pitkään tuputettu väärää mallia, niin se johtaa väärälle tielle, jonka moni siis on tajunnut ja ymmärtänyt vasta jäkikäteen huonoksi valinnaksi.

"Moni nainen vasta vanhempana tajuaa sen, että kuinka paljon parempi heidän elämänsä oliskaan ollut, jos he eivät olisi pyrkineet johtotehtäviin ja hallitsemaan ja vallitsemaan"

Voi hyvät hyssykät!:) Suurin osa johtajana toimineista naisista ei vaihtaisi päivääkään mielenkiintoisesta elämästään pois. Johtaminen ei ole hallitsemista tai vallitsemista. Se on palvelu- ja mahdollistamistehtävä, jossa on osattava tehdä vaikeitakin päätöksiä. Siitä Luojaa vilpittömästi kiitän, että kollegat ovat aina olleet vähän fiksumpaa sakkia, eikä kivikautisia örvelöitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Moni nainen vasta vanhempana tajuaa sen, että kuinka paljon parempi heidän elämänsä oliskaan ollut, jos he eivät olisi pyrkineet johtotehtäviin ja hallitsemaan ja vallitsemaan"

Voi hyvät hyssykät!:) Suurin osa johtajana toimineista naisista ei vaihtaisi päivääkään mielenkiintoisesta elämästään pois. Johtaminen ei ole hallitsemista tai vallitsemista. Se on palvelu- ja mahdollistamistehtävä, jossa on osattava tehdä vaikeitakin päätöksiä. Siitä Luojaa vilpittömästi kiitän, että kollegat ovat aina olleet vähän fiksumpaa sakkia, eikä kivikautisia örvelöitä.

Kysyppä asiaa sitten kun vihdoin vapautuvat tehtävistään tai eläköityvät !

Toki on uraohjuksia, mutta olen siis itse tavannut useita vanhempia naisia, jotka ovat kärsineet kaiken aikaa, tajuamatta sitä, mikä on pielessä, mutta tajunneet vasta vanhempana oman naiseutensa rikkautena ja arvokkaana, joka on menetetty pyrkimälä "mieheksi" ikäänkuin uraohjuksina !

Moni vanhemi mieskin vasta ehtoopuolella tajuaa tavallaan elämänsä menneen monella tapaa hukkaan menstyksen ja mammonan perässä juostessaan.

• Anonyymi

Nainen ei saa johtaa seurakuntaa, ei opettaa sitä, eikä edes puhua seurakunnassa. Jos joku ei tunnusta tätä Jumalan käskyä, sitä Jumala ei tunnusta omaksi. Tällaisia seurakuntia on Suomessa paljon, mutta ne eivät ole Jumalan pyhien seurakuntia, koska niissä ei noudateta Jumalan käskyjä.

1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. [1. Kor. 14:35]
      12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
      33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
      34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
      35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]
      36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
      37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
      38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

• Anonyymi

Hienoa, että teillä siellä saatanan synagoogassanne ihmiset ovat sinun jumalasi mielen mukaisessa järjestyksessä.

• Anonyymi

Joillakin miehillä, jotka eivät pärjää naisten kanssa tai haluavat naisen joka on täysi lapanen, on kova tarve alentaa nainen vain olemaan apu itsellensä.

• Anonyymi

Eli Jumala itse on sellainen joka ei pärjää naisten kanssa ?

Ja Jumalako siis väärin alistaa naisia ?

Sitäkö haluat sanoa ?

Sillä nämä ovat Jumalan Sanaa eivätkä ihmisten:

Ef. 5:24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.

1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
        2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.
        3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
        4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.
        5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;
        6 niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli Jumala itse on sellainen joka ei pärjää naisten kanssa ?

Ja Jumalako siis väärin alistaa naisia ?

Sitäkö haluat sanoa ?

Sillä nämä ovat Jumalan Sanaa eivätkä ihmisten:

1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
        3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
        4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.
        5 Sillä näin myös muinoin pyhät vaimot, jotka panivat toivonsa Jumalaan, kaunistivat itsensä ja olivat miehillensä alamaiset;
        6 niin oli Saara kuuliainen Aabrahamille, kutsuen häntä herraksi; ja hänen lapsikseen te olette tulleet, kun teette sitä, mikä hyvää on, ettekä anna minkään itseänne peljättää.

Sinä ja aatamin aikaiset miehet vain.
        Ehkä synnyit väärään aikakauteen. Aabrahameilla sun muilla oli monia jalkavaimoja, taitaisit pitää siitäkin aatamin aikaisesta tavasta, joka on raamattuusi painettu. Muistatko raiskata vierasmaalaisien kansojen naiset?, saat siitä kunnian jumalaltasi, Raamatussa lukee niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä ja aatamin aikaiset miehet vain.
        Ehkä synnyit väärään aikakauteen. Aabrahameilla sun muilla oli monia jalkavaimoja, taitaisit pitää siitäkin aatamin aikaisesta tavasta, joka on raamattuusi painettu. Muistatko raiskata vierasmaalaisien kansojen naiset?, saat siitä kunnian jumalaltasi, Raamatussa lukee niin.

Jatkat vain kapinointiasi Jumalaa ja Hänen saatämystään vastaan yhä !

Sori vaan, mutta siinä sinä häviät varmasti !

Ja Jumala itse jo luomisessa loi miehelle vaimon( YKSIKKÖ) !

Ei siis vaimoja !

Se on sitten toinen juttu, miten Raamatussa mainitut ihmiset toimivat !

1. Kor. 7:2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siis vaimoja !

1. Kor. 7:2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.

Aabrahamin ailaisilla miehillä oli useita vaimoja, jopa päävaimoja saattoi olla muutama, lisäksi jalka vaimoja, orjattaria. Jumalan sallimisesta tietenkin. Jumala Raamatun mukaan kehoitti Israelin kansan miehiä raiskaamalla ottamaan vieraskansojen naisia sodissa.

Sinä et määrälle täällä, etkä muuallakaan. Uskon, että elämäsi on karua ja kylmää. Minne vaimosi lähti? Jos olisit ollut hyvä mies, ehkä niin ei olisi käynyt? Eikö niin. Mutta olit öykkäri ja alistaa ja hän lähti ja nyt olet ottanut asiaksesi ajaa naisia alas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siis vaimoja !

Nimittäin tiedän tarinasi siitä kuinka oli mielestäsi vaimosi vika, että hän lähti. Jos olit tuollainen kuin olet palstalla, en ihmettele, että lähti. Täytyy olla surkea nainen, joka tuollaisen huutomerkin ottaisi miehekseen, alas vajonnut. Hän onneksi ymmärsi lähteä ajoissa.

Joko kuulit tarpeeksi. Jos et, niin voit jatkaa vänkäämistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimittäin tiedän tarinasi siitä kuinka oli mielestäsi vaimosi vika, että hän lähti. Jos olit tuollainen kuin olet palstalla, en ihmettele, että lähti. Täytyy olla surkea nainen, joka tuollaisen huutomerkin ottaisi miehekseen, alas vajonnut. Hän onneksi ymmärsi lähteä ajoissa.

Joko kuulit tarpeeksi. Jos et, niin voit jatkaa vänkäämistä.

Ei pitäisi alkaa tuomitsemaan ketään, ilman että oikeasti tietää asioiden oikean laidan !

Sinun kirjoituksestasi selviää hyvin se, että et mitään tiedä minun asioistani !

Mutta mitäpä muuta voi odottaa valehtelijalata ja Jumalan ja Raamatun Totuuden vastustajalta, kuin yhä lisää valheita ?!

Ja näinhän se aina menee, eli kun ei pärjätä asiakysymyksissä ja Raamatun tuntemuksessa, niin sitten yritetään hiljentää toinen menemällä henkilökohtaisuuksiin ja mustamaalaamiseen valheiden kautta ja avulla !

Mutta kuten JO MONEEN KERTAAN OLEN SANONUT, niin nämä yhäkään eivät ole minun omia sanojani, vaan Jumalan Sanoja !!!!!!!!!!!!!!!

1. Kor. 14:34 olkoot vaimot VAITI teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.

NÄMÄ OVAT SIIS JUMALAN SANAA !!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pitäisi alkaa tuomitsemaan ketään, ilman että oikeasti tietää asioiden oikean laidan !

Sinun kirjoituksestasi selviää hyvin se, että et mitään tiedä minun asioistani !

Mutta mitäpä muuta voi odottaa valehtelijalata ja Jumalan ja Raamatun Totuuden vastustajalta, kuin yhä lisää valheita ?!

Ja näinhän se aina menee, eli kun ei pärjätä asiakysymyksissä ja Raamatun tuntemuksessa, niin sitten yritetään hiljentää toinen menemällä henkilökohtaisuuksiin ja mustamaalaamiseen valheiden kautta ja avulla !

Mutta kuten JO MONEEN KERTAAN OLEN SANONUT, niin nämä yhäkään eivät ole minun omia sanojani, vaan Jumalan Sanoja !!!!!!!!!!!!!!!

1. Kor. 14:34 olkoot vaimot VAITI teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

:) näkee hän sen mikä on totuus, asenteesi paljastaa kaiken...voi toista pientä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

:) näkee hän sen mikä on totuus, asenteesi paljastaa kaiken...voi toista pientä.

Olet sokea, joten kuinka näkisit mitään, saati tietäisit sen, mitä minussa on ja mitä olen !

Mutta minä en välitä näistä sinun kiusaamis yrityksistäsi !

Minä jätän ne Herralle, ja sinä vastaat sanoistasi ja toiminnastasi Hänelle !

Se onkin sinulle itsellesi kovempi paikka, kun annan kaiken mennä Herralle !

Room. 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

Paljonko haluat vielä lisätä "tilillesi" ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet sokea, joten kuinka näkisit mitään, saati tietäisit sen, mitä minussa on ja mitä olen !

Room. 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

Tuleeko synnin tilit plussalle, pikku pikku....hän synnit jakelee ja taivaspaikatkin.

No, opihan käyttäytymään ja olla esittelemättä tuota miehistä "pikkuvarttasi" niin jospa tämä tästä...satusetä huutomerkki ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen iiiiso pomo ja jos minulle sanoo vastaan ne helevetinlieskat ompi kamalat, sanoo huutomerkkierkki, suomi24palstalla.

Hui kauhistus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen iiiiso pomo ja jos minulle sanoo vastaan ne helevetinlieskat ompi kamalat, sanoo huutomerkkierkki, suomi24palstalla.

Hui kauhistus.

Eli haluat yhä lisää "tilillesi" !

Et pelkää edes Jumalaa !?

Luuletko voivasi tehdä syntiä määrättömästi siis, ilman seuraamuksia ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli haluat yhä lisää "tilillesi" !

Et pelkää edes Jumalaa !?

Luuletko voivasi tehdä syntiä määrättömästi siis, ilman seuraamuksia ?

Sinäkö olet jumala? Tuskin sentään. :) Kuinka toinen uhoaakaan, mutta se ei paina vaakakupissa yhtään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinäkö olet jumala? Tuskin sentään. :) Kuinka toinen uhoaakaan, mutta se ei paina vaakakupissa yhtään.

Missä olen sanonut olevani Jumala ???

Olen selvääkin selvemmin sen sanonut, että MINÄ EN ITSE ALA JUMALAN TEHTÄVÄÄN !!!

Vaan sanoin jättäväni kaiken Jumalan käteen, ja HÄN SANOO SANASSAAN NÄIN:

Minä vain toin sinulle tiedoksi tämän asian, ja miten asiat menevät Raamatun ja Jumalan mukaan !!!

Joten älä jatka enää vääristelyjäsi, kiitos !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä olen sanonut olevani Jumala ???

Olen selvääkin selvemmin sen sanonut, että MINÄ EN ITSE ALA JUMALAN TEHTÄVÄÄN !!!

Vaan sanoin jättäväni kaiken Jumalan käteen, ja HÄN SANOO SANASSAAN NÄIN:

Minä vain toin sinulle tiedoksi tämän asian, ja miten asiat menevät Raamatun ja Jumalan mukaan !!!

Joten älä jatka enää vääristelyjäsi, kiitos !!!

Uhkailu ei mene läpi...

höpö höpö, pikku"höpötyinen", nipistää poskea pikkuvauvalta joka uhittelee herran kostolla. Ootko kattonu piirrossarjaa familyguy, no siinä on semmoinen diktaattori vauva, sinä olet kuin se siinä. Ihan niinkuin justiinsa se. Katsoppa Fox kanavalta.

Sinä jatkat loputtomiin, koska sun on pakko olla oikeassa ja saada viimeinen sana, joten lopetan tähän. En viitsi enempiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uhkailu ei mene läpi...

höpö höpö, pikku"höpötyinen", nipistää poskea pikkuvauvalta joka uhittelee herran kostolla. Ootko kattonu piirrossarjaa familyguy, no siinä on semmoinen diktaattori vauva, sinä olet kuin se siinä. Ihan niinkuin justiinsa se. Katsoppa Fox kanavalta.

Sinä jatkat loputtomiin, koska sun on pakko olla oikeassa ja saada viimeinen sana, joten lopetan tähän. En viitsi enempiä.

Se vain on niin, että Herra pysäytti minut itseni ja näytti sen, että Hän näkee ja tietää ihan kaiken !

Hän näytti miten Hän tiesi jopa pienen pienen ajatuksen, joka vain viivähti silmän räpäyksen mielessäni, siitä tiedän nyt sen, että kaikki tekoni ja ajatuksenikin Hän tietää, ja se loi minuun oikean Jumalan pelon !

En voi siten siis itse salata Häneltä yhtään mitään ja se vie nöyryyteen ja varovaisuuteen.

Mutta moni uskovaksi itseään nimittävä kuvittelee yhä harhoissaan niin, että Jumalaa voi viilata linssiin kuten on viilattu ja yhä viilataan ihmisiä !

Ja sellainen ajattelutapa on paha harha, todella paha ja se kertoo sen ihmisen sydämen paatumuksen tason !

Jos vaikka on uudestisynnytty ja sydän oli ympärileikattu ja siten herkkä, niin paljon on siitä monella asiat muuttuneet ja sydämet kivikovaksi kovetettu !

Siis uudestisyntymän jälkeen uskova varoo kovasti toimimasta väärin ja vastoin Jumalan hyvää tahtoa, mutta useimmilla se sydän ajan myötä kovenee, ikävä kyllä !

Niin ja minä en ole kova kuin niitä uskovia kohtaan, jotka ovat sydämensä kovettaneet kiven kovaksi, nöyrille Totuuden etsijöille olen ihan muuta !

Herra antoi minulle aikoinaan täläisen Sanan tulevasta tehtävästäni:

3 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, minä lähetän sinut israelilaisten tykö, kapinallisten pakanain tykö, jotka ovat kapinoineet minua vastaan; he ja heidän isänsä ovat luopuneet minusta, hamaan tähän päivään asti.
        4 Nuo lapset, joilla on kovat kasvot ja paatuneet sydämet-niitten luokse minä sinut lähetän, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra.
        5 Kuulkoot tai olkoot kuulematta-sillä uppiniskainen suku he ovat-he tulevat kuitenkin tietämään, että profeetta on ollut heidän keskellänsä.
        6 Mutta sinä, ihmislapsi, älä pelkää heitä, äläkä pelkää heidän sanojansa, vaikka edessäsi on ohdakkeita ja orjantappuroita ja sinä asut skorpionien seassa; älä pelkää heidän sanojansa äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku.
        7 Vaan puhu heille minun sanani, kuulkoot tai olkoot kuulematta; sillä uppiniskaisia he ovat.

7 Mutta Israelin heimo ei tahdo sinua kuulla, koska he eivät tahdo minua kuulla. Sillä koko Israelin heimolla on kova otsa ja paatunut sydän.
        8 Katso, minä teen sinun kasvosi yhtä koviksi kuin heidän kasvonsa ja sinun otsasi yhtä kovaksi kuin heidän otsansa.
        9 Timantin kaltaiseksi, kiveä kovemmaksi minä teen sinun otsasi. Älä pelkää heitä äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku."
        10 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, kaikki minun sanani, jotka minä sinulle puhun, ota sydämeesi ja kuule korvillasi.
        11 Ja nyt mene pakkosiirtolaisten tykö, kansasi lasten tykö; puhu heille ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra-kuulkoot he tai olkoot kuulematta."

Eli itse olen ollut ihmisten miellyttäjä pahimmasta päästä, enkä ole osannut edes puoliani pitää, mutta Herra siis kovetti minun "otsani" vielä kovemmaksi kuin esim, sinun !

Ja vain uppiniskaisille siis olen kova ja tinkimätön ja varoitan vakavasti, niin kuin sinuakin nyt !

Sillä Herra puhutteli minua henk koht näilläkin sanoilla, eli minulla on oma vastuuni, jota en voi kiertää millään:

17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
        18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
        20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."

Eli jos en varoita, vaikka minun tulisi, niin Herra vaatii sen minun kädestäni !

Tämä on siis minulle vakava paikka eikä leikinlaskun paikka, kuten sinulla, joka et tajua sitä, että kuinka vakavista asioista on kyse sinunkin kohdallasi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tästä opimme? Kannattaa myös pysyä erossa naisvihamielisistä fundamentalististimiehistä ja samanlaisista seurakunnista. Tervehenkistä uskovaisuuttakin löytyy. Yleinen pappeus koskee niin naisia kuin miehiäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tästä opimme? Kannattaa myös pysyä erossa naisvihamielisistä fundamentalististimiehistä ja samanlaisista seurakunnista. Tervehenkistä uskovaisuuttakin löytyy. Yleinen pappeus koskee niin naisia kuin miehiäkin.

Sokea ei vaan tajuu !

Toki kaikki kuulumme pappis sukuun uudessa liitossa !

Mutta se ei tee naisista pappeja nyt eikä lakiliiton aikana !

Siis leeviläiset kuuluivat pelkästään pappis sukuun silloin, ainoana 12 sukukunnasta !

Mutta silloinkaan eivät pappeina palvelleet muut, kuin sen sukukunnan miehet, ja lisäksi siis vaikka pojat kuuluivat myös pappis sukuun, niin hekin aloittivat palveluksensa vasta aikaisintaan 27 iässä, eli heidän piti ensin kasvaa ja oppia kaikki tarvittava !

Mutta naiset eivät siis silloinkaan olleet Seurakunnan palvelutehtävissä, vaan ainoastaan siis miehet !

Näin laikiliiton "kuva ja varjo" vain vahvistaa tämän asian, joka on hyvin selvästi sanottu uuden liiton uskoville :

34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
        36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
        37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
        38 Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.

• Voisiko olla niin, että Jumala ei ajattele ihan samoin kuin Raamatun tekstejä kirjoittaneet antiikin ajan miehet?

• Anonyymi

Raamatun mukaan raamatun kirjoja ovat kirjoittaneet raamatussa esiintyvät henkilöt.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan raamatun kirjoja ovat kirjoittaneet raamatussa esiintyvät henkilöt.

Niinkö?

Kai olet selvillä siitä, että kun Raamatun tekstejä kirjoitettiin, ei ollut olemassa kirjaa nimeltä Raamattu? Moinen projekti ei ollut edes suunnitteilla.

• Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Niinkö?

Kai olet selvillä siitä, että kun Raamatun tekstejä kirjoitettiin, ei ollut olemassa kirjaa nimeltä Raamattu? Moinen projekti ei ollut edes suunnitteilla.

Raamatusta ilmenee, että esim. Moosesta, Jeremiaa ym. Herra käski kirjaamaan ylös tapahtumia ja asioita.

Mitä väliä sillä on, oliko se kirjaamistapa kirjan muotoinen, vai pelkkä eläimennahka tai paperinen kirjakäärö? Sanoman kirjoittaminen muistiin on tässä pointti, ei se, että onko se kirjan vai käärön muodossa kirjoitettu. Tai kivitauluun. Tietenkään ei nykyisenlaista kirjaa silloin vielä ollut, niin kuin ei evankeliumienkaan tapahtumien aikaan vielä ole ollut uutta testamenttia nykyisessä kirjamuodossa, vaan esim. Luukas on niitä muistiin kirjoitellut.

• Anonyymi

Eikö 45-vuotta riitä teille asian käsittelyyn. Teille se näyttää olevan vuosikymmenten ongelma. Ei helluntailaisille. Keksi 10x parempi aihe.

• Anonyymi

Moni nainen, joka on koulutukseltaan pastori, ei kuitenkaan ole ns. johtava pastori, vaan esimerkiksi ns. seurakuntapastori, apupappi tai mitä kaikkia pastoreita niitä nyt onkaan.

Tai sitten seurakunta voi olla järjestäytynyt niin, että on pastorivetoinen seurakunta, jossa on vaikkapa 1 johtava miespastori ja hänen lisäkseen naispastoreita tai esim. vanhemmistossa voi olla naisia.

Ovatko myös tällaiset naiset johtajia?

Osa heistä perustelee asemaansa sillä, etteivät he johda seurakuntaa, koska he toimivat jonkun miespastorin alaisuudessa tai koska ovat vain vanhemmiston jäsenenä, jonka johdossa on miespastori.

• Anonyymi

Pläjäytäs palstalle ne Raamatun sanan kohdat, joissa e h d o t t o m a s t i kielletään naispappeus?

Ellei jossakin seurakunnassa ole miestä, joka olisi kelvollinen hoitamaan sananjulistustehtävää, niin on aivan loogista, että kyseisen viran hoitaa nainen. Ja mikäli asia alkaa joitakin saivartelijoita hiertämään, sananjulistustyöhön ryhtynyttä naista ei välttämättä tarvitse nimittää pastoriksi, sillä evankelista -nimike on yhtä
      hyvä.

Ja kun Isä Jumala siunaa kyseisen naisen julistustyön sekä lisää tehtäviä, niin mikä me olemme riitelemään Isä Jumalan päätöksiä ja siunauksia vastaan kyseisissä tehtävissä.

On tunnettu tosiasia, että kateus vie kalat järvestä. Ja kateusko sitten vienee myös jäsenet seurakunnasta.

• Anonyymi

Raamatun mukaan Isä Jumala ei siunaa naisia mihinkään johtotehtäviin. Kysymys on siis olla korkeintaan Jumalan sallimuksesta, eikä tahdosta, jos nainen johtopaikalla saa jatkaa.

Minulle Herra on tästä sallimuksestaan puhunut näiden naisjohtajien kohdalla. Eli hän kääntää jokaisen ajallaan ja tavallaan totuuteen, koska hän kasvattaa uskovia armossaan ja rakkaudessaan. Myös tässä johtamiskysymyksessä, niin kuin muissakin asioissa. Ja rakkaus peittää paljotkin synnit. Eli jos nainen hoitaa tehtäviänsä hyvin ja rakkaudellisesti, ei hän suurta tai välttämättä mitään haittaa asemallaan aiheuta. Kääntymyksen aika on sitten joskus, kun aika on Herran mielestä sopiva siihen.

Eli väite, että >> ellei jossakin seurakunnassa ole miestä, joka olisi kelvollinen hoitamaan sananjulistustehtävää, niin on aivan loogista, että kyseisen viran hoitaa nainen. << on ihan itse keksitty selitys, jota raamattu ei tue. Eikä ainakaan itselleni Herra ole moista koskaan syyksi väittänyt, koska raamattu ei tunne naisjohtajuutta, eikä Herra puhu sanaansa vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan Isä Jumala ei siunaa naisia mihinkään johtotehtäviin. Kysymys on siis olla korkeintaan Jumalan sallimuksesta, eikä tahdosta, jos nainen johtopaikalla saa jatkaa.

Minulle Herra on tästä sallimuksestaan puhunut näiden naisjohtajien kohdalla. Eli hän kääntää jokaisen ajallaan ja tavallaan totuuteen, koska hän kasvattaa uskovia armossaan ja rakkaudessaan. Myös tässä johtamiskysymyksessä, niin kuin muissakin asioissa. Ja rakkaus peittää paljotkin synnit. Eli jos nainen hoitaa tehtäviänsä hyvin ja rakkaudellisesti, ei hän suurta tai välttämättä mitään haittaa asemallaan aiheuta. Kääntymyksen aika on sitten joskus, kun aika on Herran mielestä sopiva siihen.

Eli väite, että >> ellei jossakin seurakunnassa ole miestä, joka olisi kelvollinen hoitamaan sananjulistustehtävää, niin on aivan loogista, että kyseisen viran hoitaa nainen. << on ihan itse keksitty selitys, jota raamattu ei tue. Eikä ainakaan itselleni Herra ole moista koskaan syyksi väittänyt, koska raamattu ei tunne naisjohtajuutta, eikä Herra puhu sanaansa vastaan.

Se, että naisen oleminen seurakunnan johdossa olisi Herra tahto, on yhtä epäraamatullinen väite kuin se, että Jeesus kuoli perjantaina ja nousi sunnuntaina ja että siinä olisi raamatun tarkoittamat 3 päivää.

Raamatun mukaan miehet johtavat seurakuntaa. Ja raamatun mukaan Jeesus oli haudassa 3 päivän lisäksi myös 3 yötä.

Mutta kaikki me erehdymme. Ja jos Herra näkee, että totuus on liian karvas pala nieltäväksi, niin sitten hän voi mahdollisesti sallia monenlaisia käsityksiä, kunnes totuus ollaan valmis ottamaan vastaan.

• Anonyymi

1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon MIES, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon MIES, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon MIES, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon MIES, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.

Seurakunta luopuu alkuperäisestä raamatun sanasta yhä enemmän, mitä edemmäs aika ehtii. Yleensä sanasta luovutaan "yleismaailmallisen rakkauskäsityksen" takia, ettei kellään vain menisi pulla väärään kurkkuun huomauttelusta. Tai sitten ei vain ymmärretä asioita oikein ja siksi mennään vähän pielessä totuudesta. Voimme vain rukoilla, että Herra armo olisi suurempaa kuin itse oletamme sen olevan, ja kertoa totuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seurakunta luopuu alkuperäisestä raamatun sanasta yhä enemmän, mitä edemmäs aika ehtii. Yleensä sanasta luovutaan "yleismaailmallisen rakkauskäsityksen" takia, ettei kellään vain menisi pulla väärään kurkkuun huomauttelusta. Tai sitten ei vain ymmärretä asioita oikein ja siksi mennään vähän pielessä totuudesta. Voimme vain rukoilla, että Herra armo olisi suurempaa kuin itse oletamme sen olevan, ja kertoa totuutta.

Niinpä !

Mutta se luopumus on siis suurta ja laajamittaista tässä lopun ajassa, jossa nyt elämme.

2. Tess. 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

Eli luovutaan Herrasta eli toisin sanoin Hänen Sanastaan ja se on todella laajamittaista !

Nykyään vain harva uskova tuntee Raamattuaan, vaan etsitään vain ns. korvasyyhyyn valmiita opetuksia, eli kukin siis uskoo mitä tahtoo.

Sitähän se antikristuksen sanoma onkin, eli sama mikä oli aikoinaan Babyloniassa kun se Baabelin torni rakennettiin ja laajamittaisesti uskonnot yhtyivät ja siinäkin siis kaikki saivat uskoa mihin jumalaan tai uskontoon itse halusivat ja taivaaseen oli monia teitä !

Samaa on nyt tuo universalismi ja katolinen kirkko ajaa samaa, eli paavin mukaan kaikki ovat muka Jumalan lapsia, ja kaikkia yhdistää "rakkaus", ei usko Kristukseen eli Yhteen Tiehen !

Tässä sitä universalismia ja maailman uskontoa ja sen sanomaa paavin puheessa !

https://www.youtube.com/watch?v=uWu7U0ionYE

Huh huh sanon minä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se naisevankelistan toimi ole mikään keksitty selitys, vaikka Raamatun Kirjoitukset eivät tuekaan asiaa. Asiassa on huomionarvoista nimenomaan tämä tosiasia, että ellei seurakunnassa siis ole paimeneksi ja sananjulistajaksi kelvollista miestä, eikä ketään naista valtuuteta julistustyötä hoitamaan, niin kuka sitten hoitaa Raamatun sanan julistustyön?

Ja ellei seurakunnassa kenenkään naisen anneta julistaa Jumalan sanaa, niin käykö seurakunnan näin, että seurakuntalaiset hajaantuvat kukin tahoilleen ja seurakunta lakkautetaan. Ja sekö sitten olisi se todellinen Isä Jumalan tahto asiassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se naisevankelistan toimi ole mikään keksitty selitys, vaikka Raamatun Kirjoitukset eivät tuekaan asiaa. Asiassa on huomionarvoista nimenomaan tämä tosiasia, että ellei seurakunnassa siis ole paimeneksi ja sananjulistajaksi kelvollista miestä, eikä ketään naista valtuuteta julistustyötä hoitamaan, niin kuka sitten hoitaa Raamatun sanan julistustyön?

Ja ellei seurakunnassa kenenkään naisen anneta julistaa Jumalan sanaa, niin käykö seurakunnan näin, että seurakuntalaiset hajaantuvat kukin tahoilleen ja seurakunta lakkautetaan. Ja sekö sitten olisi se todellinen Isä Jumalan tahto asiassa.

Esim. Polvijärven vapiksessahan kävi just tuolleen, että kun seurakunnan 'pastori' lähti mediatyöhön ja seurakunnasta ei löytynyt työntekijäksi kelvollista miestä eikä naista, niin seurakunta lakkautettiin kannattamattomana ja seurakuntalaiset hajaantuivat kukin tahoilleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo tuollainen selittely on selittelyä vain ja väärän toiminnan puolstelua pelkästään !

Siis jos jossain Seurakunnassa ei apostolin aikana ollut sopivaa miestä, niin se etsittiin muista paikallis seurakunnista !

Paavali ja Timoteus toimivat juuri niin !

5 Minä jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat,
        6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.
        7 Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä,
        8 vaan vieraanvarainen, hyvää rakastava, maltillinen, oikeamielinen, pyhä, itsensähillitseväinen;
        9 hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.
        10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
        11 semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.

Eli älkää yrittäkö selitellä, vanhemmissa ja isommissa seurakunnissa on varmasti Jumalalle kelpaavia miehiä !

Ja niiin se varmasti apostolien aikana juurikin meni, eli sitä mukaa kun edettiin ja paikallis seurakuntia syntyi, niihin järjestettiin vanhimmat, kuten tuossa Raamatun esimerkissä !

Joten lopettajaa turhat väärät selitykset. kiitos !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim. Polvijärven vapiksessahan kävi just tuolleen, että kun seurakunnan 'pastori' lähti mediatyöhön ja seurakunnasta ei löytynyt työntekijäksi kelvollista miestä eikä naista, niin seurakunta lakkautettiin kannattamattomana ja seurakuntalaiset hajaantuivat kukin tahoilleen.

Voi hyvää päivää sentään !

" seurakunta lakkautettiin kannattamattomana "

Seurakunnan toimiminen ei ole rahasta kiinni !!!

Apostolien aikana mionet Seurakunnat kokoontuivat kodeissa !

Kol. 4:15 Tervehdys Laodikeassa oleville veljille ja Nymfalle sekä hänen kodissaan kokoontuvalle seurakunnalle.

Filem. 1:2 ja Appialle, sisarellemme, ja Arkippukselle, taistelutoverillemme, ja sinun kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle.

Todellinen Seurakunta yhteys ei siis vaadi mitään kirkkoja eikä siten rahoja, ei todellakaan !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvää päivää sentään !

" seurakunta lakkautettiin kannattamattomana "

Seurakunnan toimiminen ei ole rahasta kiinni !!!

Apostolien aikana mionet Seurakunnat kokoontuivat kodeissa !

Kol. 4:15 Tervehdys Laodikeassa oleville veljille ja Nymfalle sekä hänen kodissaan kokoontuvalle seurakunnalle.

Filem. 1:2 ja Appialle, sisarellemme, ja Arkippukselle, taistelutoverillemme, ja sinun kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle.

Todellinen Seurakunta yhteys ei siis vaadi mitään kirkkoja eikä siten rahoja, ei todellakaan !

Ei se Polvijärven vapiksen lakkauttaminen kannattamattomana suinkaan tarkoita taloudellista vajautta, vaan toiminnallista muotoa. Kun seurakuntaan ei löytynyt omasta srk:n porukasta uutta johtajaa toiminnalle, eikä virkaan haettu srk:n ulkopuolistakaan työntekijää, niin srk:n vanehemmisto päätti lopettaa toiminnan sen seurauksena kannattamattomana. Kenelläkään seurakuntalaisella ei ollut mitään visiota tulevaisuuden suhteen, niinkuin V.Piipposella oli srk:n perustamisen aikoina. Ja kun Piipponen otti ja tuota lähti valtakunnalliseen mediatyöhön lähinnä tv7:n, niin hän vissiinkin vei visionsa mennessään.

Yhden miehen orkesteri ottaa ja kaatuu kertalinttuulla, kun johtaja lähtee muualle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se Polvijärven vapiksen lakkauttaminen kannattamattomana suinkaan tarkoita taloudellista vajautta, vaan toiminnallista muotoa. Kun seurakuntaan ei löytynyt omasta srk:n porukasta uutta johtajaa toiminnalle, eikä virkaan haettu srk:n ulkopuolistakaan työntekijää, niin srk:n vanehemmisto päätti lopettaa toiminnan sen seurauksena kannattamattomana. Kenelläkään seurakuntalaisella ei ollut mitään visiota tulevaisuuden suhteen, niinkuin V.Piipposella oli srk:n perustamisen aikoina. Ja kun Piipponen otti ja tuota lähti valtakunnalliseen mediatyöhön lähinnä tv7:n, niin hän vissiinkin vei visionsa mennessään.

Yhden miehen orkesteri ottaa ja kaatuu kertalinttuulla, kun johtaja lähtee muualle.

Polvijärven toiminta on ihan oma lukunsa, ja samoin hänen seuraajansakin !

Hän kylvää eksytystä ja väärää henkeä ihan ilman mitään vastuuta tai tunnontuskia.

Siis menestysteologiaa, ja toronto eksytystä eri muodoissa ym ym...

Eli kaikki eksytys kelpaa, eikä mitään seulaa ole !

• Anonyymi

On kaksi kestoasiaa tällä palstalla, mistä ulkopuoliset kirjoittavat vuosikymmeniä, Naispappeus, uskonnollinen yhdyskunta tai ei. On pääsiäinen, juhannus tai joulu ulkopuolisilla riittää asiaa. Kas vaan, kun helluntalaisilla asiat ovat kirkkaita kuin kristalli. Keskitytään syntisten evankeliointiin.

• Anonyymi

Eipä muuten ole !

Jos tehdään galluppi, että monessako helluntai seurakunnassa naispappeus sallitaan ja monessako se kielletään, niin jako on nähtävissä kyllä !

Joten älä nyt viitsi valehdella selvässä asiassa, jonka kaikki voivat nähdä !

Niin ja jo pelkästään helluntailaisuuskin on jakaantunut kahteen kastiin !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä muuten ole !

Jos tehdään galluppi, että monessako helluntai seurakunnassa naispappeus sallitaan ja monessako se kielletään, niin jako on nähtävissä kyllä !

Joten älä nyt viitsi valehdella selvässä asiassa, jonka kaikki voivat nähdä !

Niin ja jo pelkästään helluntailaisuuskin on jakaantunut kahteen kastiin !

En mene asiaa vannomaan, kun sanon, ettei varmaankaan ainoassakaan helluntaiseurakunnassa sallita naispappeutta, jos seurakuntaa hallitsee miespastori sekä miehistä koostuva vanhemmisto.

Mutta ellei jossakin helluntaiseurakunnassa tosiaankaan ole sananjulistajaksi kelvollista miestä, niin sellainen seurakunta valitsee keskuudestaan julistustehtävään naisen. Ja kun nainen julistaa Raamatun sanaa Kirjoitusten mukaisesti, niin sille julistukselle Isä Jumala antaa siunauksensa. Eikä Isä Jumalan siunaus suinkaan esty kenenkään toraistin palstalla esittämän vastaväitteen seurauksena, vaan vahvistuu siitä. AAAAAAAMMMMEEEEN!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mene asiaa vannomaan, kun sanon, ettei varmaankaan ainoassakaan helluntaiseurakunnassa sallita naispappeutta, jos seurakuntaa hallitsee miespastori sekä miehistä koostuva vanhemmisto.

Mutta ellei jossakin helluntaiseurakunnassa tosiaankaan ole sananjulistajaksi kelvollista miestä, niin sellainen seurakunta valitsee keskuudestaan julistustehtävään naisen. Ja kun nainen julistaa Raamatun sanaa Kirjoitusten mukaisesti, niin sille julistukselle Isä Jumala antaa siunauksensa. Eikä Isä Jumalan siunaus suinkaan esty kenenkään toraistin palstalla esittämän vastaväitteen seurauksena, vaan vahvistuu siitä. AAAAAAAMMMMEEEEN!!!!

Eli saadakseen pysytellä helluntailahkossaan, alennutaan vaikka epäraamatullisesti naispappi valitsemaan johtoon, jotta saadaan ainakin helluntailaisina pysyä..?

Ja julistaminen ja virka ovat eri asioita. Julistaa voi kuka vain ja mitä vain, ja vaikka katoilta, virka taas on seurakuntaan liittyvä tehtävä.

Jos julistus on raamatullinen, miksei Jumala sanomaa siunaisi ja antaisi sen ilmoille päästä? Mutta ei se tarkoita, että hän siunaisi myös naisen mahdollista pastorinvirkaa siinä sivussa.

Ja puhuuhan moni väärä opettaja ja profeettakin jatkuvasti seurakunnissa. Voidaanko uskoa, että Herra heitäkin siunaa vain sen perusteella, että he puhuvat seurakunnassa? No ei varmasti voida. Lupa puhumiseen on silloin tullut ihmisiltä, vaikka moni pitääkin kaikkia seurakunnassa puhumaan päässeitä Jumalan äänitorvina. Pelkkä ääneen pääseminen ei kuitenkaan vielä mitään kerro siitä, onko ihminen Herran käytössä vai ei. Sanoman sisältö sen vasta paljastaa.

Jumalan siunaus voi näkyä joskus niinkin, ettei henkilöä oteta edes vastaan ja päästetä seurakuntaan puhumaan. Jeesuskin ajettiin pois paasaamasta, koska hän puhui totta., eivätkä syntiset kestäneet kuulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sovitat selityksesi tähän:

1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

Minä en ole mikään toraisti/judaisti, vaan vastustan heidän oppejaan ja vääriä toimiaan !

Minä pitäydyn vain siinä, mitä Sana opettaa uuden liiton uskoville !

Joten älä ala valheellisesti syyttelemään vastoin Totuutta, kiitos !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sovitat selityksesi tähän:

1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

Minä en ole mikään toraisti/judaisti, vaan vastustan heidän oppejaan ja vääriä toimiaan !

Minä pitäydyn vain siinä, mitä Sana opettaa uuden liiton uskoville !

Joten älä ala valheellisesti syyttelemään vastoin Totuutta, kiitos !

Tuo ohje on Kirjoitettu Mooseksen vanhassa lakiliitossa eläville. Jeesuskin eli elinaikanaan Mooseksen lakiliiton aikakautta. Ja sitten kun hänet ristiinnaulittiin, ja hän vähän ennen henkensä heittämistä huusi: Se on täytetty! Uusi liitto sen seurauksena tuli voimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ohje on Kirjoitettu Mooseksen vanhassa lakiliitossa eläville. Jeesuskin eli elinaikanaan Mooseksen lakiliiton aikakautta. Ja sitten kun hänet ristiinnaulittiin, ja hän vähän ennen henkensä heittämistä huusi: Se on täytetty! Uusi liitto sen seurauksena tuli voimaan.

>>>Jeesuskin eli elinaikanaan Mooseksen lakiliiton aikakautta. <<<

Ei pidä paikkansa. Jeesus oli uuden liiton lähettiläs ja hän opetti uutta liitoa.

Mal 3:1 -- Minä lähetän sanansaattajani raivaamaan edelläni tietä. Ja aivan äkkiä tulee temppeliinsä Valtias, jota te odotatte, ja Liiton enkeli, jota te kaipaatte. Hän saapuu, sanoo Herra Sebaot.

>>>Ja sitten kun hänet ristiinnaulittiin, ja hän vähän ennen henkensä heittämistä huusi: Se on täytetty! Uusi liitto sen seurauksena tuli voimaan.<<<

Jeesus täytti laissa olevat Messias profetiat, mutta ei lopettanut lakia.

Uuden liiton astuessa voimaan ei Mooseksen laista kumoutunut pilkkuakaan pois. Sen takia Paavali vaati Mooseksen lain mukaisesti naisia vaikenemaan seurakunnassa, koska laki on edelleen voimassa.

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet ???

Se on Paavalin ohje UUDENLIITON SEURAKUNNALLE eli Korinton seurakunnalle !!!

Lue ja tutki nyt vähän enemmän sitä Raamattuasi, ennen kuin alat tälläisiä ihan sekavia selittämään !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet ???

Se on Paavalin ohje UUDENLIITON SEURAKUNNALLE eli Korinton seurakunnalle !!!

Lue ja tutki nyt vähän enemmän sitä Raamattuasi, ennen kuin alat tälläisiä ihan sekavia selittämään !!!

>>>Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet ??? Se on Paavalin ohje UUDENLIITON SEURAKUNNALLE eli Korinton seurakunnalle !!!<<<

En minä sekoile yhtään.

Paavali vaati uuden liiton pakanaseurakuntaa noudattamaan Mooseksen lakia. Koita lukea teksti tarkemmin.

1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet ??? Se on Paavalin ohje UUDENLIITON SEURAKUNNALLE eli Korinton seurakunnalle !!!<<<

En minä sekoile yhtään.

Paavali vaati uuden liiton pakanaseurakuntaa noudattamaan Mooseksen lakia. Koita lukea teksti tarkemmin.

34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.

Siis laki puhuu tuolta osin samaa, kuin uuden liiton kirjoituksetkin !

Jo luomisessa Jumala sanoi:

18 Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva".

Tämä oli ENNEN lakia !

Siinä ei lue: "Minä teen miehelle POMON !

Ja Paavali sai opetuksen suoraan Herralta, eikä lakikirjasta eikä ihmisiltä !

Ja jos luet sen kohdan eteenpäin, niin:

34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
        !!!
        36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
        37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
        !!!

Eli mitä siinä sanotaan ???

Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.

• Anonyymi

Aloittaja kirjoitti: "Miksi minun pitäisi uskovana raamatun sanaa noudattaa, jos Jumalakin kerran katsoo sormiensa läpi esim. tällaista raamatun vastaista johtamista?" Siksi sinun (ja minun) pitää sitä noudattaa, koska sinä (niin kuin kaikki muutkin) olet vastuussa Jumalalle vain omista tekemistäsi, et naispastorien etkä muiden. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi." Nyt on armon aikakausi, tuomion aika tulee vasta paljon myöhemmin, ja silloin emme voi Jumalan edessä selitellä "mutta kun se naapuri teki sitä ja sitä..."
      Matteus 7: "...millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."

• Anonyymi

Täällä riehuu hurmahenkinen, joka pilkkaa Jumalanpuhdistamaa ja Jumalankuvaa.
      Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen- mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi.

Itselläni ei ole mitään hurmahenkisen seurakuntaa välimiehenä. En jubileeraa harhauttajamiesten jumalattomia seurakuntia, jossa NIMI-lista väitetään olevan "taivaslista", kun sitä mies johtaa.

Miehet, jotka tappavat uskovia, murhamiesten ja murhamiehen kädet ja ne veressä ovat luoneet kirkon. Ja tätä aloittaja hurmantuneena jatkaa. On hurmahenkinen.

Kiroaa naisen, joka todistaa Kristuksesta.

En kumarra kirkkoja, en pappeja, en heitäkään, jotka "miehinä" ja naisina todistavat, sillä Jumalaa yksin on kumarrettava. Vain YKSI on sijainen ja välimies Jumalani edessä ja HÄN on sijaisena vienyt veren lunastukskeni ja vaimoni lunastuksen merkiksi Isän eteen ja se riittää.
      Siinä on se pappeus, että Isän edessä- rukouskammiossa olemme rukoilemassa YLKÄÄ. ja pappeus todistaa Pyhän Hengen kautta tuota sijaista, mikä maksoi lunastushinnan ristillä. Ristillä, minkä ihminen rakensi.

Nyt palvotaan näissä miestenkirkossa ristejä. Alttarit täytetään ihmisten töillä ja rakenteilla. Miehet huutaa hurmoksessaan, kumartakaa minua, olen mies.
      Papitan niin pirusti, että perkeleet lentelee altarilla suustani.
      Sellaisia ovat hurmapapit. Miehet- jotka ottavat luvatta hyvän ja pahantiedonpuusta ja asettuvat valtaistuimelleen- ominlupineen.

Kun puolisoni todistaa- hän tekee Uudenliiton pappeutta, jonka Jumala on hänelle asettanut, eikä nämä muotohurmahenkiset papit voi sitä häneltä osana ottaa pois.
      Hänen nimensä on Elämänkirjassa ja käsi Isän kädessä. Eikä kukaan voi riistää häneltä sitä osaa, hän on Jumalanpappi.

Jokainen Uudestisyntynyt on Uudenliiton pappi. Eikä siinä tarvita harhakirkkojen miespappien hurmahenkisyyttä välimieheksi.

Sanon, kansankielellä, pitäkää tunkkinne, en ole tullut kirkkoihinne, koska teistä ei ole sitä "miestä" olla pappina, vaan hurmailette lihassa.
      Teillä roikkuu vain kellit ja kouritte itseänne, etsitte peukalopaikat, että palllinne harha tuntuu käsissänne.
      Sellaisia harhapappeja TE olette ja vääritätte sanan.

Yhtään kirkkoa ei tarvita tähän maahan jossa risti- korotetaan harjalle siitä, että tämän me teimme, siksi olemme pyhät.

Kyllä minä ymmärrän ristin, mutta en ylistä sitä ihmisen tekoa. Se osoittaa synnin, laittomuuden, pahuuden, lihan, ihmisen, nämä hurmahenkiset miehetkin se paljastaa. Se on risti- ja sen ristinpuulle he haluavat naisetkin naulata tänään ja huutaa saastainen, saastainen - ristiinnaulitkaa heidät, he eivät voi olla todistajia, pappeja, heitä ei ole puhdistettu. He ovat kauhistuksia heidän jumalalleen, luomalleen kuvalle.

se on hurmahenkis- pappien todistus.

Sijainen katsoo luotujaan, miehiä ja naisa rakkaudessaan ja kutsuu heidät todistajakseen. Sen Herran muistoaterian voi nauttia kodissa.
      Ei tarvita kirkkonimiluetteloita, joissa on harhaan kastettu ihmiset.
      Se vasta on leeviläisyyttä, kuollutta uskoa. Sinne ei tarvitse kömpiä katsomaan hurmapappeja sijaiseksi. Heistä ei ole lunastajaksi, vaan repivät PYHÄÄ.

Vain Jumala rakentaa Valtakunnan. Siinä on Pyhä Henki kirkastamassa sijaisen ja sijainen kertoo Isän. Se yhtälö pelaa ja siinä voi kastaa Herransa suun tunnustajan vaikka järvessä. Hänestä tulee Jumalanpappi, Uudenliiton pappi Kristuksessa.
      Kirjoitukset opettavat, jokainen lukee vuorollaan ja kirjoituset lukiessa profetoivat.
      Herra saapuu Ylkänä ja seurakunta on morsian. Mikä seurakunta? Tämä, jolla on nimi elämänkirjassa, heidät Jumala tuntee nimeltä

• Anonyymi

Kukas tässä nyt on se hurmahenkinen ?

Katso hyvä ihminen nyt peiliin, niin siellä sinä sen näet !

Ja mitä ihmettä sinä sekoilet ?

Edellä on jo selvästi todistettu se asia, että jo vanhan liiton "kuvassa ja varjossa" näemme sen, että vaikka Leeviläiset kaikki kuuluivat pappis sukuun, niin ALTTARITOINTA ei suorittaneet kuin yli 27v miehet !

Eikä kukaan ole kieltänyt tässä ketjussa uskovia naisia todistamasta uskostaan missä vain liikkuvat, mutta Seurakunnan kokouksessa heidän tulee Sanan mukaan olla VAITI eli ÄÄNETI !

37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky

Kertauksena tuo loppu osa, jotta ei mene ohi:

37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky

Totteletko sinä Jumalaa ja Hänen Sanaansa, vai taisteletko Jumalaa ja Hänen tahtoaan vastaan ?

Nyt oikeasti kannattaa mennä sinne peilin ja Herran eteen ja tutkia vähän sinun ihan omaa hurmahenkisyyttäsi !

• Anonyymi

Raamatun kokonaisilmoituksen mukaan ei naispappeus ole perusteltavissa. Yleinen pappeus uudessa liitossa ei merkitse seurakunnan johtamista. Itse kuulun luterilaiseen kirkkoon ja ikävä kyllä miehet ovat harvassa seurakunnan johtotehtävissä. Tästä on seurannut hirveä sanan nälkä. Saarnat on teologista pohdintaa ja lipsahtaa välillä suvaitsevaisuudessaan jo harhaoppisuuteen.

• Anonyymi

Haluan sellaiseen srk.taan.

• Anonyymi

Naiset on parempia kuin miehet👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      375
      4975
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      354
      2870
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      76
      2531
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      93
      2133
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      468
      1879
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      33
      1604
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1436
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1392
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1332
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1233
    Aihe