Mormonit väittävät, että vain heillä on oikea oppi ja oikea pappeus ym. Onko näin? Voidaan kyllä sanoa paremmin, että heillä on erikoinen usko ja erikoinen pappeus. He eivät usko kolmiyhteiseen Jumalaan vaan kolmeen erilliseen. Jos siihenkään. He uskovat, että ihminen voi taivaassa nousta Jumalaksi? Montako Jumalaa heillä sitten oikein on? Eivät usko Jumalan luoneen maan ja taivaan, vaan asettanut jotain paikalleen. Taivaita on ainakin kolme tai sanovat että peräti seitsemän. Kuka ottaa tästä selvän. Mormonien kirjassa sanotaan Marian tulleen raskaaksi Pyhästä Hengestä kuten muutkin seurakunnat, mutta sitten kirkon kirjoissa on, että tullut raskaaksi fyysisestä kontaktista ettei Jeesus olisi syntynyt neitseestä. Myös että Jumala on ollut alkuun ihminen!!!! Onko sitten Jumala ihmisen kuva? 1MOOS.1: 26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat". Tässä ainakin Jumala puhuu asian olevan toisin päin. Mikä heillä on oikein pappeus? Ja että vain heillä voi olla oikea pappeus. Tätä asiaa minä en ymmärrä. Samoin he sanovat olevan Utahissa 12 Apostolia ja heillä johtaja. Apostolit ovat kyllä taivaassa niin kuin Raamattu sanoo. Uusia apostoleja ei ole tullut. Vain heidän kirkko on ainoa mikä on Jeesuksen kirkko. Näin kyllä sanoo moni muukin.
Samoin helluntailaiset sanovat "Helluntaiherätys korostaa Pyhän Hengen kastetta ja sen merkkinä näkyvää kielilläpuhumista sekä upotuskastetta ja vain elävässä kristillisessä uskossa olevista koostuvaa seurakuntaa" Eli helluntalaisilla on samoin kuin on mormoneilla ainoa oikea usko.
Myös katoliset julistavat samaa "Katolinen kirkko katsoo olevansa se kirkko, jonka Jeesus Kristus itse perusti, ja joka ei ole koskaan menettänyt ykseyttään, vaikka muita kirkkokuntia on syntynyt eroamalla sen yhteydestä. Kirkon opetuksen mukaan kirkon piispat ovat apostolien seuraajia ja Paavi eli Rooman piispa on apostoli Pietarin seuraaja. Paavi ja hänen hallintonsa, Pyhä istuin sijaitsevat Roomassa Vatikaanivaltiossa."
Eli paljon yhtenäistä mormoneihin, kuten Apostoli oppi
Katolisilla on kyllä synkkä menneisyys, mutta tänä päivänä he ovat suuri avustus ja lähetys kirkko. Katolisia mormonit moittivat ja sanovat sen olevan kaiken pahan alku, mutta eivät huomaa oppiensa yhtenäisyyttä.
Heidän mukaan on Jumala ruumis olento, vaikka taivas on kattona ja maa jalkojensa astinlauta. Aika iso ruumis olento on.
Kastaa pitää jopa kuolleiden puolesta. Ja kaste pitää aina uusia vaikka olisikin kastettu toisessa kirkossa ja jos on luopunut mormoneista ja palaa takaisin pitää taas kastaa. Vaikka olisi kastettu helluntaiseurakunnassa silti pitää kastaa uudesti mormoneilla.
Ehtoollista heillä ei ole on vain pulla ja vesi ja se on kasteen uusiminen. Vaikka Raamatussa on selvästi, että JOH. 6: 33. Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
34. Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
35. Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
49. Teidän isänne söivät mannaa erämaassa, ja he kuolivat.
50. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
51. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
52. Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
MATT. 26: 26. Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Syntien anteeksi saamista ei ole mormoneilla laisinkaan "sakramentissaan"
Taivaita on monta ja niihin pääsy on kiinni siitä kuinka hyvä mormonit olet ollut. Ei Jeesuksen ristinkuoleman kautta, että Jeesus on heille turhaan kuollut. He eivät usko Jeesuksen sovitustyöhön.
Mormonien kirja on heille totuus ja Raamattu on puutteellinen ja sisältää lisättyä tekstiä ja on poistettu kohtia. Mutta mormonien kirjaa on muutettu vuosien saatossa monta kertaa. Kuinka sen voi tehdä, kun ei ole mihin vertaa. Vanha Testamentti on sama kuin on Juutalaisilla ei ole Rooma voinut muuttaa. Ja Uuden Testamentin alkuperäiskirjoitukset on nähtävissä.
Jos mormonit ovat oikeassa voi kysyä että oliko maapallolla Pyhää Henkeä ennen vuotta 1830
Oikea tai erikoinen
3
<50
Vastaukset
Kun loppui kesken jatketaan vähän. Ainakin me sanomme olevamme yksi Jeesuksen seurakunta muiden joukossa. Emme sano olevamme ainoa oikea kuten Mormonit ja jotkut muut sanovat. Mormonit ei ole oikea uskonto vaan se on erikoinen muihin nähden.
- Anonyymi
Mormonismi on Jooseppi Sepän keksimä loisuskonto. Mormonismi tarkertuu kristinuskoon kuin iilimato. Mormonismista ei ikinä tule kristinuskoa vaikka se kuinka niin haluaisi.
Huomaatte kai, että mormonien parjaama katolinen kirkko on hyvin lähellä mormoneja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174256
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842469Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731617Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641177Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231177Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42912- 171904
- 105874
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74873Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72820