Kertokaa ny ihmeessä mikä lapualla on pielessä. Eikä ainaasta marinaa, onhan sielä ennenki pärijätty. Ei se elämä täällä muuallakaa niin herkkua oo. Teillä on sentään vielä jäljellä joitaki hiljaisia paikkoja ja erämaita. Äläkää tappako/hakakko kaikkia voitontavoottelun takia. Seinäjoelle jahka pääsen eläkkeelle.
Hyvät ihmiset !!
12
78
Vastaukset
- Anonyymi
Lapualaaset keskittyy liikaa Seinäjoen mollaamishen ne on siitä aivan tööt
- Anonyymi
Ei kiinnosta Seinäjoen asiat.
- Anonyymi
Tutuilta turuilta lempeiltä sioilta :
Silloin vanha Väinämöinen
jo tunsi toet totiset.
Sanan virkkoi, noin nimesi:
”Soua, seppo Ilmarinen,
soua, lieto Lemminkäinen,
soutakatte, kaikki kansa,
jotta juoksisi venonen,
pursi eestä ennättäisi!”
Mieleni minun tekevi,
aivoni ajattelevi
lähteäni laulamahan,
saa'ani sanelemahan,
sukuvirttä suoltamahan,
lajivirttä laulamahan.
Sanat suussani sulavat,
puhe'et putoelevat,
kielelleni kerkiävät,
hampahilleni hajoovat.
Voima on arvaamaton kontuihin piloitetuna
mikä lapualla on vuosisatoja heijastunut kulkumme suunaksi
Vihkiytyneen vaeltajat kulkevat lapuan etapin kauten iankaikkisuudessa- Anonyymi
Onkos meillä muuta suuntaa horisontissa matka on ikuinen.
https://www.youtube.com/watch?v=Kk0ZxPyvrrA
Käyn kohti sinua, oi Herrani - Anonyymi
”Väinämöistä pohtiessani huomasin, että Kalevalasta puuttuvat kelmit ja kieroilijat. Juonittelijoiden puuttuminen suomalaisesta muinaistarustosta viestii siitä, ettei kieroilu ole pysyvä ilmiö yhteiskunnassamme.
Maalinen elämä on se pätkä, mutta henki se on joka kantaa ja muut yhteydet
Henkevyyksis ei maalista taivalta kuvata mitenkään sensaatioksi, se vain on elettävä ilman illuusioita - Anonyymi
Itse keskustelua, kellekäs muulle sitä asiaansa omalla taipaleilla haastaisi
>Jippu - Saviruukku - Anonyymi
Topi sen kertoo
> Topi Sorsakoski - Ajomies
- Anonyymi
Eihän meillä mikään ole pielessä ,parasta A-laatua.Mitä sä venkula höpäjät ?
- Anonyymi
Jätetään politiikka pois, mutta vedetään maskit suuneteen.
Ajankohtaista Pekka Reinikainen Koronapandemia. Osa 4 - Anonyymi
Entisajan suvakit ja näinse päättyi
> A F Airo vapaussota - Anonyymi
Seinäjoki.
- Anonyymi
Kallaas ihteäs elikkä meissä kaikissa on mukana se yhteys taivaan koosapitävään valoon, tämän pitäisi pulputa ihan itestään kunhan saa ihtesä pysäytettyä mieli, jokainen pitäköön tietonaan saavutuksensa, kun kerran kaikki on niissä piuhoissa kiinitetynä toimintakeskukseen...
> Tule sellaisenaan Marika
Häivien häivät miten niin kaikki piuhat on tosiaan kaikkialla ja kaikissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141148
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18689- 74664
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276655- 82629
- 107604
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533- 26532
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet94465
