Onko sama jumala Universumin muilla planeetoilla?

Anonyymi

Kuin meidän usonnoissa? Jos on niin onko helvetissä myös muiden sivilisaatioiden syntisiä?

60

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä kysymys. Voi hyvin olla, että on toisia maapalloja joilla on sama evankeliumi. Jumala ja enkelithän ovat meille vieraita elämänmuotoja eli "alieneita". Uskomalla ja turvaamalla Jeesukseen pääsemme tästä muukalaisuudesta kristinuskon mukaan. Pelastus kadotuksesta on vain Jeesuksessa. Jumala olisi aivan yhtä hyvin voinut luoda itsensä muillekin sivilisaatioille ihmeteltäväksi ja pelastajaksi.

      Toisaalta ihminen vaikuttaa maailmankaikkeuteen nähden monimutkaisemmalta kuin mikään muu. Fysiikka on yksinkertaista biologiaan verrattaessa. Ihmisen biologia on täysin oma lukunsa ja tietoisuus. Ehkä universumin suuruuden tarkoitus on kertoa meille kuinka maailma erkanee Jumalasta. Kuinka kaukana Hänestä maailma on ja kuinka suuri Jumala on. Toisaalta se kertoo, että Luojamme on luova ja nauttii luomisesta. Itse epäilen tämän kaiken takia onko ulkoavaruuden asukkeja. Ihminen on selvästi ja ylivoimaisesti luomakunnan kruunu vaikka sitä niin kovasti halutaan piilottaa kaiken maailman teorioilla.

      • Anonyymi

        Mites tuomiopäivänä,, onko mukana kaikki Universumin sivilisaaatioiden uskovaiset ja onko tämä sessio Jerusalaimissa Israelissa? Jonne jeesus liukuu tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites tuomiopäivänä,, onko mukana kaikki Universumin sivilisaaatioiden uskovaiset ja onko tämä sessio Jerusalaimissa Israelissa? Jonne jeesus liukuu tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

        Miksei jokaisella planeetalla voisi olla oma tuomionsakin ja oma "Jerusalem"? Jumala on kaikkialla läsnäoleva. Jeesus voi olla useassa paikassa samaan aikaan. Mutta kuten sanoin; en itse tähän usko. Raamattu ei ainakaan asiaa ilmoita, joten se ei meidän tietoisuuteen edes tulisi tässä elämässä. Meidän ymmärrys kaikesta on toistaiseksi sidottu Raamattuun, joka ei tiettävästi käsittele asioita muualla kuin täällä ja henkimaailmassa. Ei ole meidän murheita se mitä Jumala on muualle luonut, olkoon vaikka kokonaisia maailmankaikkeuksia. Tärkeintä on se mitä Jumalalla on meille tässä elämässä ja tulevassa. Taivaassa tullaan tietoisiksi todella ihmeellisistä asioista, varmasti luomiseen ja olemassaoloonkin liittyen.


      • Anonyymi

        Raamattu ei anna meille mitään, edes pienintäkään vihjettä siitä, että Jumala olisi luonut Maapallon ulkopuolelle minkäänlaista elämää. (Henkivallat asia erikseen).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mites tuomiopäivänä,, onko mukana kaikki Universumin sivilisaaatioiden uskovaiset ja onko tämä sessio Jerusalaimissa Israelissa? Jonne jeesus liukuu tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

        Mitä luulet istuu valta istuimelle,tuskin maanpäälle se on taivaassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksei jokaisella planeetalla voisi olla oma tuomionsakin ja oma "Jerusalem"? Jumala on kaikkialla läsnäoleva. Jeesus voi olla useassa paikassa samaan aikaan. Mutta kuten sanoin; en itse tähän usko. Raamattu ei ainakaan asiaa ilmoita, joten se ei meidän tietoisuuteen edes tulisi tässä elämässä. Meidän ymmärrys kaikesta on toistaiseksi sidottu Raamattuun, joka ei tiettävästi käsittele asioita muualla kuin täällä ja henkimaailmassa. Ei ole meidän murheita se mitä Jumala on muualle luonut, olkoon vaikka kokonaisia maailmankaikkeuksia. Tärkeintä on se mitä Jumalalla on meille tässä elämässä ja tulevassa. Taivaassa tullaan tietoisiksi todella ihmeellisistä asioista, varmasti luomiseen ja olemassaoloonkin liittyen.

        Vai maanpäällä on jerus alem ei muualla.


      • Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

        Vai maanpäällä on jerus alem ei muualla.

        Ilmestyskirja: 21:1-3
        Ja minä näin uuden taivaan
        ja uuden maan;
        sillä ensimmäinen taivas
        ja ensimmäinen maa ovat kadonneet,
        eikä merta enää ole.
        Ja pyhän kaupungin,
        uuden Jerusalemin,
        minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan luota,
        valmistettuna niinkuin morsian,
        miehellensä kaunistettu.
        Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan:
        "Katso,
        Jumalan maja ihmisten keskellä!
        Ja hän on asuva heidän keskellänsä,
        ja he ovat hänen kansansa,
        ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan,
        heidän Jumalansa;
        ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä,
        eikä kuolemaa ole enää oleva,
        eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva,
        sillä kaikki entinen on mennyt."
        Ja valtaistuimella istuva sanoi:
        "Katso,
        uudeksi minä teen kaikki."
        Ja hän sanoi:
        "Kirjoita,
        sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
        Ja hän sanoi minulle:
        "Se on tapahtunut.
        Minä olen A ja O,
        alku ja loppu.
        Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        Joka voittaa,
        on tämän perivä,
        ja minä olen oleva hänen Jumalansa,
        ja
        hän
        on oleva
        minun
        poikani.
        Mutta pelkurien
        ja epäuskoisten
        ja saastaisten
        ja murhaajien
        ja huorintekijäin
        ja velhojen
        ja epäjumalanpalvelijain
        ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä,
        joka tulta
        ja tulikiveä palaa;
        tämä on toinen kuolema."


      • Anonyymi
        kotikuusi kirjoitti:

        Mitä luulet istuu valta istuimelle,tuskin maanpäälle se on taivaassa.

        Mitä luulet istuu valta istuimelle,tuskin maanpäälle se on taivaassa.

        KR 1933/-38, Hebr. 9:22-28
        Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä,
        ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
        On siis välttämätöntä,
        että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan,
        mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä.

        Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään,
        joka vain on sen oikean kuva,
        vaan itse taivaaseen,
        nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
        Eikä
        hän
        mennyt
        uhratakseen
        itseänsä
        monta
        kertaa,
        niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään,
        vierasta verta mukanaan,
        sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt,
        poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
        Ja samoinkuin ihmisille on määrätty,
        että heidän kerran on kuoleminen,
        mutta senjälkeen tulee tuomio,
        samoin Kristuskin,
        kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit,
        on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille,
        jotka häntä odottavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä luulet istuu valta istuimelle,tuskin maanpäälle se on taivaassa.

        KR 1933/-38, Hebr. 9:22-28
        Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä,
        ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.
        On siis välttämätöntä,
        että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan,
        mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä.

        Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään,
        joka vain on sen oikean kuva,
        vaan itse taivaaseen,
        nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
        Eikä
        hän
        mennyt
        uhratakseen
        itseänsä
        monta
        kertaa,
        niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään,
        vierasta verta mukanaan,
        sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt,
        poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
        Ja samoinkuin ihmisille on määrätty,
        että heidän kerran on kuoleminen,
        mutta senjälkeen tulee tuomio,
        samoin Kristuskin,
        kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit,
        on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille,
        jotka häntä odottavat.

        Jeesus on kerran uhrannut itsensä,koko maailman syntien vuoksi,sovitus on kerran tehnyt.
        Vanhan liiton aikan ylimäinen pappi uhrasi polttouhrin,kerran vuodessa se oli sovitus päviä.

        Uuden liiton aikan se on kerran tehty,on voimassa koko ihmiskunnassa. Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. Matt 26:28.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei anna meille mitään, edes pienintäkään vihjettä siitä, että Jumala olisi luonut Maapallon ulkopuolelle minkäänlaista elämää. (Henkivallat asia erikseen).

        No ei luonnollisestikaan anna, koska eihän siihen aikaan ollut mitään tietoa, eikä tutkittu, voinutkaan tutkia, kun ei laitteita ja koneita ollut. Nykyään pöräytetään taivaalle katsomaan näkyisikö muita. Pystyvät ainakin tutkimustensa valossa epäilemään, että olisi mahdollista olla. Jopa enemmänkin, sikäli, kun tutkimuksissa edistyvät. Aikaahan siinä menee ja rahaa paljon. Voi olla ettei kavereita löydy ja pääse tapaamaan. Vaikka kavereita olisikin, niin miljoonia vuosia nykyisillä vempeleillä liikkuessa aikaa kumminkin kuluisi, joten kyllä voidaan sanoa ettei kovinkaan laajalta alueelta ole mahdollista nykylaitteilla, jos ei tästä aurinkokunnasta kerran kaveria löydy. Ja mitäpä sitä turhia, eihän uteliaisuuskaan kuulu sivistykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei luonnollisestikaan anna, koska eihän siihen aikaan ollut mitään tietoa, eikä tutkittu, voinutkaan tutkia, kun ei laitteita ja koneita ollut. Nykyään pöräytetään taivaalle katsomaan näkyisikö muita. Pystyvät ainakin tutkimustensa valossa epäilemään, että olisi mahdollista olla. Jopa enemmänkin, sikäli, kun tutkimuksissa edistyvät. Aikaahan siinä menee ja rahaa paljon. Voi olla ettei kavereita löydy ja pääse tapaamaan. Vaikka kavereita olisikin, niin miljoonia vuosia nykyisillä vempeleillä liikkuessa aikaa kumminkin kuluisi, joten kyllä voidaan sanoa ettei kovinkaan laajalta alueelta ole mahdollista nykylaitteilla, jos ei tästä aurinkokunnasta kerran kaveria löydy. Ja mitäpä sitä turhia, eihän uteliaisuuskaan kuulu sivistykseen.

        Sinä tarkastelet asiaa ihmisen näkökulmasta.
        Toinen näkökulma on Jumalan näkökulma ja tarkoitin sitä, että Jumala ei ole sanassaan antanut meille minkäänlaista tietoa, edes vihjettä siitä, että Hän olisi luonut elämää minnekään muualle, kuin tänne Maa-planeetalle.
        Jumalan luomisteot ovat ylivertaisen ja suorastaan mykistävän nerokkaita ratkaisuja ja ne kertovat meille, miten suuri ja ihmeellinen Jumala Hän on. Koko luomakunta ja koko maailmankaikkeus, jonka Hän on luonut, julistaa Hänen kunniaansa.


    • Anonyymi

      Paha tietää jumala kun meni luomaan noin 2000 miljardia galaksia laajenevaan maailmankaikkeuteen 12,8 miljardia vuotta sitten.
      Toivottavasti muualla on vähän fiksumpia virassa.

      • Anonyymi

        KUka sitten loi jumalan? Uskovaiset eivät suostu uskomaan siihen ettö ihminen vaan että jumala on ollt aina. Saattaapa siellä Universumin jollakin planeetalla olla myös uskontoja mutta onkohan näin järjettömiä kuin kristinusko ja vielä hullumpi islam.


      • Anonyymi kirjoitti:

        KUka sitten loi jumalan? Uskovaiset eivät suostu uskomaan siihen ettö ihminen vaan että jumala on ollt aina. Saattaapa siellä Universumin jollakin planeetalla olla myös uskontoja mutta onkohan näin järjettömiä kuin kristinusko ja vielä hullumpi islam.

        Jumala on ollut jo ikuisuudessa,ei ole luotu,kaikki palneet ovat luodut kuten meidän maapallokin,joka tosin katoaa aikanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUka sitten loi jumalan? Uskovaiset eivät suostu uskomaan siihen ettö ihminen vaan että jumala on ollt aina. Saattaapa siellä Universumin jollakin planeetalla olla myös uskontoja mutta onkohan näin järjettömiä kuin kristinusko ja vielä hullumpi islam.

        Jos evoluutio pystyy luomaan älykkään ihmisen, kuten ateistit väittävät, niin kai sama mekanismi pystyisi luomaan vielä korkeamman älykkään elämänmuodon? Kehitysoppi ei kumoa Jumalaa, antaa vain yhden vaihtoehtoisen selityksen Jumalan olemassaololle: Jumala ei olekaan aina ollut olemassa vaan syntynyt evoluutiollisesti!


      • Anonyymi

        Juu nänhän se on, laajat on alueet ja tuotakin lukua suuremmat määrät galakseja ja galaksijoukkoja on varmasti. Suuria könttejä varsinkin jos on useita ja noinkin suuret määrät puhaltavat tavaraa räjähtäessään ympäriinsä, tilaa varmasti on, ainakin tuntuu olevan loputtomiin, Kyllähän ne puhuvat, että rajansa kaikella on, mutta ymmärrys ja järki loppuu kuin naisella.


    • Anonyymi

      Jumala olisi voinut synnyttää, jonkin antennipään käännyttämään ihmisiä niin olisi ollut uskottavampi.

      • Anonyymi

        Halutakseen olla uskottava jumalan kannattaa pitää tiedotustilaisuus ja jakaa aineisto sähköisessä muodossa kaikille kielille. Mutta ei taida oikeasti homma paljon kiinnostaa. Mieluummin tutkii onko pippelinpäät oikeaoppisesti saksittu.
        Sitä odotellessa.


      • Anonyymi

        Jumala pannut jokaisen ihmisen sisimpään omantunnon ja se tulee muistuttamaan kaikkia ihmisiä vieläpä viimeisellä tuomiollakin.
        Etkä sitä pääse edes pakoon.


    • Anonyymi

      He, jotka kirjoittivat raamatun kuvittelivat tähtien olevan reikiä taivaankannessa ja heidän jälkeläisensä uskovat jumalansa ohjanneen tätä kirjoitustehtävää. Tästä voidaan tehdä se johtopäätös ettei kummankaan puheissa ja kirjoituksissa ole mitään perää.

      • Anonyymi

        5.Mooseksen kirja: 4:19
        ja ETTET,
        kun nostat silmäsi taivasta kohti
        ja katselet aurinkoa
        ja kuuta
        ja tähtiä,
        kaikkea taivaan joukkoa,
        ANNA VIETELLÄ ITSEÄSI KUMARTAMAAN
        ja PALVELEMAAN niitä,
        sillä HERRA,
        sinun JUMALASI,
        on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5.Mooseksen kirja: 4:19
        ja ETTET,
        kun nostat silmäsi taivasta kohti
        ja katselet aurinkoa
        ja kuuta
        ja tähtiä,
        kaikkea taivaan joukkoa,
        ANNA VIETELLÄ ITSEÄSI KUMARTAMAAN
        ja PALVELEMAAN niitä,
        sillä HERRA,
        sinun JUMALASI,
        on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla.

        KR 1933/-38, 5 Mooses 4:13-24
        Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun. Ja minun Herra silloin käski opettaa teille käskyt ja säädökset, että te seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne. Ottakaa siis itsestänne tarkka vaari - sillä te ette sinä päivänä, jona Herra puhui teille tulen keskeltä Hoorebilla, nähneet hänestä minkäänkaltaista muotoa -
        ettette menettele kelvottomasti ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, ette minkään muotoista patsasta, ette miehen tai naisen kuvaa, ette maan päällä liikkuvan nelijalkaisen eläimen kuvaa, ette taivaan alla lentävän siivekkään linnun kuvaa, ette maassa matelevaisen kuvaa ettekä vesissä maan alla olevan kalan kuvaa; ja ettet,
        kun nostat silmäsi taivasta kohti
        ja katselet aurinkoa
        ja kuuta
        ja tähtiä,
        kaikkea taivaan joukkoa,
        anna vietellä itseäsi kumartamaan
        ja palvelemaan niitä,
        sillä Herra,
        sinun Jumalasi,
        on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla.
        Onhan Herra ottanut teidät
        ja vienyt pois rautapätsistä,
        Egyptistä,
        että teistä tulisi hänen perintökansansa,
        niinkuin nyt on tapahtunut.
        Mutta Herra vihastui minuun teidän tähtenne
        ja vannoi,
        etten minä saa mennä Jordanin yli enkä tulla siihen hyvään maahan,
        jonka Herra,
        sinun Jumalasi,
        antaa sinulle perintöosaksi,
        vaan että minä kuolen tässä maassa enkä mene Jordanin yli.
        Mutta te menette sen yli
        ja otatte tuon hyvän maan omaksenne.
        Niin varokaa,
        ettette unhota Herran,
        teidän Jumalanne,
        liittoa,
        jonka hän on tehnyt teidän kanssanne,
        ettekä tee itsellenne jumalankuvaa,
        mitään sen muotoista kuvaa,
        jota Herra,
        sinun Jumalasi, on kieltänyt sinua tekemästä.
        Sillä Herra,
        sinun Jumalasi,
        on kuluttava tuli,
        kiivas Jumala.

        KR 1933/-38, Jeesus sanoo Luuk. 22:13-20
        Ja he menivät ja havaitsivat niin olevan, kuin Jeesus oli heille sanonut, ja valmistivat pääsiäislampaan.
        Ja kun hetki tuli,
        asettui hän aterialle
        ja apostolit hänen kanssansa.

        Ja hän sanoi heille:
        "Minä olen halajamalla halannut syödä tämän pääsiäislampaan teidän kanssanne, ennenkuin minä kärsin;
        sillä
        minä
        sanon
        teille,
        etten minä sitä enää syö,
        ennenkuin sen täyttymys tapahtuu Jumalan valtakunnassa."
        Ja hän otti maljan,
        kiitti ja sanoi:
        "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.
        Sillä minä sanon teille:
        tästedes minä en juo viinipuun antia,
        ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
        Ja hän
        otti
        leivän,
        kiitti,
        mursi
        ja antoi heille
        ja sanoi:
        "Tämä
        on
        minun
        ruumiini,
        joka teidän edestänne annetaan.
        Tehkää se minun muistokseni."
        Samoin myös maljan,
        aterian jälkeen,
        ja sanoi:
        "Tämä
        malja
        on
        uusi
        liitto
        minun
        veressäni,
        joka teidän edestänne vuodatetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, 5 Mooses 4:13-24
        Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun. Ja minun Herra silloin käski opettaa teille käskyt ja säädökset, että te seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne. Ottakaa siis itsestänne tarkka vaari - sillä te ette sinä päivänä, jona Herra puhui teille tulen keskeltä Hoorebilla, nähneet hänestä minkäänkaltaista muotoa -
        ettette menettele kelvottomasti ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, ette minkään muotoista patsasta, ette miehen tai naisen kuvaa, ette maan päällä liikkuvan nelijalkaisen eläimen kuvaa, ette taivaan alla lentävän siivekkään linnun kuvaa, ette maassa matelevaisen kuvaa ettekä vesissä maan alla olevan kalan kuvaa; ja ettet,
        kun nostat silmäsi taivasta kohti
        ja katselet aurinkoa
        ja kuuta
        ja tähtiä,
        kaikkea taivaan joukkoa,
        anna vietellä itseäsi kumartamaan
        ja palvelemaan niitä,
        sillä Herra,
        sinun Jumalasi,
        on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla.
        Onhan Herra ottanut teidät
        ja vienyt pois rautapätsistä,
        Egyptistä,
        että teistä tulisi hänen perintökansansa,
        niinkuin nyt on tapahtunut.
        Mutta Herra vihastui minuun teidän tähtenne
        ja vannoi,
        etten minä saa mennä Jordanin yli enkä tulla siihen hyvään maahan,
        jonka Herra,
        sinun Jumalasi,
        antaa sinulle perintöosaksi,
        vaan että minä kuolen tässä maassa enkä mene Jordanin yli.
        Mutta te menette sen yli
        ja otatte tuon hyvän maan omaksenne.
        Niin varokaa,
        ettette unhota Herran,
        teidän Jumalanne,
        liittoa,
        jonka hän on tehnyt teidän kanssanne,
        ettekä tee itsellenne jumalankuvaa,
        mitään sen muotoista kuvaa,
        jota Herra,
        sinun Jumalasi, on kieltänyt sinua tekemästä.
        Sillä Herra,
        sinun Jumalasi,
        on kuluttava tuli,
        kiivas Jumala.

        KR 1933/-38, Jeesus sanoo Luuk. 22:13-20
        Ja he menivät ja havaitsivat niin olevan, kuin Jeesus oli heille sanonut, ja valmistivat pääsiäislampaan.
        Ja kun hetki tuli,
        asettui hän aterialle
        ja apostolit hänen kanssansa.

        Ja hän sanoi heille:
        "Minä olen halajamalla halannut syödä tämän pääsiäislampaan teidän kanssanne, ennenkuin minä kärsin;
        sillä
        minä
        sanon
        teille,
        etten minä sitä enää syö,
        ennenkuin sen täyttymys tapahtuu Jumalan valtakunnassa."
        Ja hän otti maljan,
        kiitti ja sanoi:
        "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.
        Sillä minä sanon teille:
        tästedes minä en juo viinipuun antia,
        ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
        Ja hän
        otti
        leivän,
        kiitti,
        mursi
        ja antoi heille
        ja sanoi:
        "Tämä
        on
        minun
        ruumiini,
        joka teidän edestänne annetaan.
        Tehkää se minun muistokseni."
        Samoin myös maljan,
        aterian jälkeen,
        ja sanoi:
        "Tämä
        malja
        on
        uusi
        liitto
        minun
        veressäni,
        joka teidän edestänne vuodatetaan.

        KR 1933/-38, 1Kor. 11:23-27
        Sillä minä olen saanut Herralta sen,
        minkä myös olen teille tiedoksi antanut,
        että Herra Jeesus sinä yönä,
        jona hänet kavallettiin,
        otti leivän,
        kiitti,
        mursi ja sanoi:
        "Tämä on minun ruumiini,
        joka teidän edestänne annetaan;
        tehkää tämä minun muistokseni."
        Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi:
        "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni;
        niin usein kuin te juotte,
        tehkää se minun muistokseni."
        Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää
        ja juotte tämän maljan,
        te julistatte Herran kuolemaa,
        siihen asti kuin hän tulee.
        Sentähden,
        joka
        kelvottomasti
        syö
        tätä
        leipää
        tai juo Herran maljan,
        hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, 1Kor. 11:23-27
        Sillä minä olen saanut Herralta sen,
        minkä myös olen teille tiedoksi antanut,
        että Herra Jeesus sinä yönä,
        jona hänet kavallettiin,
        otti leivän,
        kiitti,
        mursi ja sanoi:
        "Tämä on minun ruumiini,
        joka teidän edestänne annetaan;
        tehkää tämä minun muistokseni."
        Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi:
        "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni;
        niin usein kuin te juotte,
        tehkää se minun muistokseni."
        Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää
        ja juotte tämän maljan,
        te julistatte Herran kuolemaa,
        siihen asti kuin hän tulee.
        Sentähden,
        joka
        kelvottomasti
        syö
        tätä
        leipää
        tai juo Herran maljan,
        hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.

        KR 1933/-38
        Hebr. 10:10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

        Hebr. 9:12 meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
        Hebr. 9:28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.

        Biblia (1776)
        Hebr. 10:10 Jonka tahdon kautta me kerran pyhitetyt olemme, Jesuksen Kristuksen ruumiin uhraamisella


    • Anonyymi

      Mitä meidän tuhansista jumalista tarkoitat?

      • Anonyymi

        Hebrealaiskirje: 1:1-12
        Sittenkuin Jumala muinoin monesti
        ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        on hän
        näinä
        viimeisinä
        päivinä
        puhunut meille
        Pojan kautta,
        jonka hän on pannut kaiken perilliseksi,
        jonka kautta hän myös on maailman luonut
        ja joka,
        ollen hänen kirkkautensa säteily
        ja hänen olemuksensa kuva
        ja kantaen kaikki voimansa sanalla,
        on,
        toimitettuaan puhdistuksen synneistä,
        istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
        tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi,
        kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut:
        "Sinä olet
        minun
        Poikani,
        tänä päivänä minä sinut synnytin";
        ja taas:
        "Minä olen oleva hänen Isänsä,
        ja hän on oleva minun Poikani"?
        Ja siitä,
        kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan,
        hän sanoo: "
        Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit."

        Ja enkeleistä hän sanoo:
        "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";

        mutta Pojasta:
        "Jumala,
        sinun valtaistuimesi pysyy aina
        ja iankaikkisesti,
        ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        Sinä rakastit vanhurskautta
        ja vihasit laittomuutta;
        sentähden on Jumala,
        sinun Jumalasi,
        voidellut sinua iloöljyllä,
        enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
        Ja:
        "Sinä,
        Herra,
        olet alussa maan perustanut,
        ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
        ne katoavat,
        mutta sinä pysyt,
        ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
        ja niinkuin vaipan sinä ne käärit,
        niinkuin vaatteen,
        ja ne muuttuvat;
        mutta sinä olet sama,
        eivätkä sinun vuotesi lopu."


      • Anonyymi

        "Mitä meidän tuhansista jumalista tarkoitat?"

        KR 1933/-38, 1Kor. 1:27-31
        vaan sen,
        mikä on hulluutta maailmalle,
        sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään,
        ja sen,
        mikä on heikkoa maailmassa,
        sen Jumala valitsi saattaaksensa sen,
        mikä väkevää on,
        häpeään,
        ja sen,
        mikä maailmassa on halpasukuista
        ja halveksittua,
        sen Jumala valitsi,
        sen, joka ei mitään ole,
        tehdäksensä mitättömäksi sen,
        joka jotakin on,
        ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
        Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa,
        joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta
        ja vanhurskaudeksi
        ja pyhitykseksi
        ja lunastukseksi,
        että kävisi,
        niinkuin kirjoitettu on:
        "Joka kerskaa,
        sen kerskauksena olkoon Herra."


    • Anonyymi

      5 moos 32:
      "Kysykää isiltänne, niin he kertovat teille,
      kysykää vanhuksiltanne, niin saatte kuulla.
      8 Kun Korkein jakoi kansoille maat,
      kun hän levitti ihmiset yli maan piirin,
      hän määräsi kansojen asuinsijat
      ja kullekin oman jumalan.
      9 Herran osuus on hänen kansansa Israel,
      ja Jaakob hänen perintömaansa."

      Korkein (hepreaksi Elyon) on lähi-idän kansojen ylijumala, ja Jeesuksen isä Herra (hepreaksi nimeltään Jahve) puolestaan on Israelin kansan jumala.

      Vastaavasti Ukko ylijumala on suomensukuisten kansojen ylijumala, ja saamelaisten ylijumala/ukkosenjumala on myös sama ylijumala.

      Maapallolla tuollaisia ylijumalia on parikymmentä, ja globaaleista asioista päättää ylijumalien neuvosto. Hierarkiassa korkeampaa ylijumalien jumalaa ei ole olemassa, eikä vielä korkeampiakaan eri tähtijärjestelmien universaaleja ylijumalia. Tähtienvälisistä asioista ei kukaan diktaattorijumala päätä.

      • Anonyymi

        5 Mooses 32:8-9
        Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille,
        kun hän erotteli ihmisten lapset,
        silloin hän
        määräsi
        kansojen
        rajat
        israelilaisten
        luvun mukaan.
        Sillä Herran kansa on hänen osuutensa,
        Jaakob on hänen perintöosansa.

        [Kuten huomaat vanha 1933/-38 raamatun käännös ilmoittaan vain miten Jumala jakoi asuinalueet eri kansoille Israelin lasten määrän mukaisesti.
        Jumala ei jakanut jumalia vaan asuinalueet.
        Kunniaansa Hebrealaisten Jumala ei jakele epäjumalille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 Mooses 32:8-9
        Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille,
        kun hän erotteli ihmisten lapset,
        silloin hän
        määräsi
        kansojen
        rajat
        israelilaisten
        luvun mukaan.
        Sillä Herran kansa on hänen osuutensa,
        Jaakob on hänen perintöosansa.

        [Kuten huomaat vanha 1933/-38 raamatun käännös ilmoittaan vain miten Jumala jakoi asuinalueet eri kansoille Israelin lasten määrän mukaisesti.
        Jumala ei jakanut jumalia vaan asuinalueet.
        Kunniaansa Hebrealaisten Jumala ei jakele epäjumalille.

        1 Korinttolais kirja 15:23-28
        mutta jokainen vuorollaan:
        esikoisena Kristus,
        sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;

        sitten tulee loppu,
        kun hän antaa valtakunnan Jumalan
        ja Isän haltuun,
        kukistettuaan kaiken hallituksen
        ja kaiken vallan
        ja voiman.
        Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti,
        kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle."
        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        Sillä:
        "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle."
        Mutta kun hän sanoo:
        "kaikki on alistettu",
        niin ei tietenkään ole alistettu se,
        joka on alistanut kaiken hänen allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan,
        silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan,
        joka on alistanut hänen valtaansa kaiken,
        että Jumala olisi kaikki kaikissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 Mooses 32:8-9
        Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille,
        kun hän erotteli ihmisten lapset,
        silloin hän
        määräsi
        kansojen
        rajat
        israelilaisten
        luvun mukaan.
        Sillä Herran kansa on hänen osuutensa,
        Jaakob on hänen perintöosansa.

        [Kuten huomaat vanha 1933/-38 raamatun käännös ilmoittaan vain miten Jumala jakoi asuinalueet eri kansoille Israelin lasten määrän mukaisesti.
        Jumala ei jakanut jumalia vaan asuinalueet.
        Kunniaansa Hebrealaisten Jumala ei jakele epäjumalille.

        5.Mooseksen kirja: 32:39, 1933/-38 Kirkko Raamattu.
        Katsokaa nyt,
        että minä,
        minä olen,
        eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani.
        Minä kuoletan
        ja minä teen eläväksi,
        minä lyön
        ja minä parannan;
        eikä ole sitä,
        joka pelastaisi minun käsistäni


      • Anonyymi

        Maapallon ainut hallitsia on: 1 Timoteus kirje 6:14-16
        että tahrattomasti
        ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
        jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas
        ja ainoa valtias,
        kuningasten Kuningas
        ja herrain Herra,
        jolla ainoalla on
        kuolemattomuus;
        joka asuu valkeudessa,
        mihin ei kukaan taida tulla;
        jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia
        ja iankaikkinen valta.
        Amen.

        Joten tämä kirjoitus on saatanallisen hengen vaikutuksesta syntynyt "Maapallolla tuollaisia ylijumalia on parikymmentä, ja globaaleista asioista päättää ylijumalien neuvosto. Hierarkiassa korkeampaa ylijumalien jumalaa ei ole olemassa, eikä vielä korkeampiakaan eri tähtijärjestelmien universaaleja ylijumalia. Tähtienvälisistä asioista ei kukaan diktaattorijumala päätä."

        Kuuntle https://www.youtube.com/watch?v=SqNk4MceInE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 Mooses 32:8-9
        Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille,
        kun hän erotteli ihmisten lapset,
        silloin hän
        määräsi
        kansojen
        rajat
        israelilaisten
        luvun mukaan.
        Sillä Herran kansa on hänen osuutensa,
        Jaakob on hänen perintöosansa.

        [Kuten huomaat vanha 1933/-38 raamatun käännös ilmoittaan vain miten Jumala jakoi asuinalueet eri kansoille Israelin lasten määrän mukaisesti.
        Jumala ei jakanut jumalia vaan asuinalueet.
        Kunniaansa Hebrealaisten Jumala ei jakele epäjumalille.

        1933 on ihan päin mäntyä käännetty. 1992 versio on oikein, ja hepreaa osaavien juutalaisten oikeaksi tarkistama käännös.
        Kannattaa huomata että siinä on vaikutteita kuninkaiden ajan juutalaisuudesta joka on polyteistinen uskonto. Vasta myöhemmät profeetat alkoivat ajaa monoteismia. Zarathustra oli ensimmäinen profeetta joka keksi monoteismin, ja juutalaisuuteen Zarathustran vaikutteet ovat alkaneet levitä 500 eKr aikohin ja myöhemmin.
        1933 kääntäjille oli vaikea ymmärtää, miten Tooran vanhimmissa osissa todellakin puhutaan useista eri jumalista, joista Jahvelle on annettu hallittavaksi Israelin kansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1933 on ihan päin mäntyä käännetty. 1992 versio on oikein, ja hepreaa osaavien juutalaisten oikeaksi tarkistama käännös.
        Kannattaa huomata että siinä on vaikutteita kuninkaiden ajan juutalaisuudesta joka on polyteistinen uskonto. Vasta myöhemmät profeetat alkoivat ajaa monoteismia. Zarathustra oli ensimmäinen profeetta joka keksi monoteismin, ja juutalaisuuteen Zarathustran vaikutteet ovat alkaneet levitä 500 eKr aikohin ja myöhemmin.
        1933 kääntäjille oli vaikea ymmärtää, miten Tooran vanhimmissa osissa todellakin puhutaan useista eri jumalista, joista Jahvelle on annettu hallittavaksi Israelin kansa.

        Kun aloin lukea 92 käänöstä tuntui että sen mukana alkoi heti sielussani hengellinen kuolema.
        Tuo 92 puhuu kuin saatana Eevalle onko jumala noin sanonut, Ja Jeesuksen kohdalla hän yritti aivan samalla lailla eksyttää. Mutta Jeesusta hän ei kyennyt eksyttämään, vaan Jeesus Käytti aina raamattun sanaa ja saatana hävisi taistelun. Ja Jeesus tuli erämaasta täynnä Pyhää Henkeä ja sairaat parani riivaajahenget pakenevat vieläkin.
        Ylistys Jumalalle. mutta 92 jälkeen synti on tullut avoimesti jo hyväksyttyä lue vaikka Roomalais kirjeen 1 luvun loppuosa ensin 92 ja sen jälkeen 1933/-38.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun aloin lukea 92 käänöstä tuntui että sen mukana alkoi heti sielussani hengellinen kuolema.
        Tuo 92 puhuu kuin saatana Eevalle onko jumala noin sanonut, Ja Jeesuksen kohdalla hän yritti aivan samalla lailla eksyttää. Mutta Jeesusta hän ei kyennyt eksyttämään, vaan Jeesus Käytti aina raamattun sanaa ja saatana hävisi taistelun. Ja Jeesus tuli erämaasta täynnä Pyhää Henkeä ja sairaat parani riivaajahenget pakenevat vieläkin.
        Ylistys Jumalalle. mutta 92 jälkeen synti on tullut avoimesti jo hyväksyttyä lue vaikka Roomalais kirjeen 1 luvun loppuosa ensin 92 ja sen jälkeen 1933/-38.

        Tarkoitatko sitä kohtaa, jossa 1933 versiossa käsketään tappamaan kaikki ne jotka eivät tuomitse homoja? 1933 käännös on silkkaa antikristuksen palvontaa, ja totaalinen kristinuskon irvikuva. Kääntänyt täysin päälaelleen ilosanoman ja kaikki Jeesuksen opit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko sitä kohtaa, jossa 1933 versiossa käsketään tappamaan kaikki ne jotka eivät tuomitse homoja? 1933 käännös on silkkaa antikristuksen palvontaa, ja totaalinen kristinuskon irvikuva. Kääntänyt täysin päälaelleen ilosanoman ja kaikki Jeesuksen opit.

        Varmaankin Elon Herra antoikin meille koronavirus epidemian.
        Ja näyttää siltä, ettei tuosta viruksesta pääse eroon ennenkuin on kehitetty virukseen sopiva rokoite. Kun ei edes tiedetä saako tuon infektion sairastanut ihminen edes vastustuskykyä kyseiseen virukseen.
        Ja tässä väitetään, https://www.tv7.fi/vod/player/69400/ että USA:n Obama antoi Kiinalle rahat tuon viruksen valmistusta varten.
        Ylistys Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalalle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja maahan vuotaneessta sovintoverestä.
        Mutta meidän Herra on vasta-aine tähänkin ongelmaan.


    • Anonyymi

      Psalmit: 139:1-12 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
      Herra,
      sinä tutkit minua ja tunnet minut.
      Istunpa minä tahi nousen,
      sinä sen tiedät;
      sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
      Käynpä tahi makaan,
      sinä sen havaitset,
      ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
      Sillä, katso,
      ei ole sanaa minun kielelläni,
      jota sinä,
      Herra,
      et täysin tunne.

      Sinä olet saartanut minut edestä
      ja takaa
      ja laskenut kätesi minun päälleni.
      Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen,
      ylen korkea käsittääkseni sen.

      Minne minä voisin mennä,
      missä ei sinun Henkesi olisi,
      minne paeta sinun kasvojesi edestä?

      Jos minä taivaaseen nousisin,
      niin sinä olet siellä;
      jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin,
      niin katso,
      sinä olet siellä.

      Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä
      ja asettuisin asumaan meren ääriin,
      sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi,
      sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.

      Ja jos minä sanoisin:
      "Peittäköön minut pimeys,
      ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
      niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä:
      yö valaisisi niinkuin päivä,
      pimeys olisi niinkuin valkeus

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jumala on! Ehkä on niin yksinkertaista, että muilla planeetoilla ei ole elämää, vaikka se meistä pikku ihmisistä tuntuu mahdottomalta käsittää. Rukoile, että voisit tulla uskoon. Jumala vastaa. Kun sitten saat uskon kautta vastaanottaa Jeesuksen, aukeaa ihmiskunnan historia, maailman synty, luonnon upea mekanismi, avaruuden ihmeellisyys sinulle aivan uudella tavalla.

      • Anonyymi

        Kyllä universumissa varmasti on muitakin elollisia planeettoja, eikä maapallo ole ainoa. Pelkästään Linnunradassa on 400 miljardia aurinkokuntaa, ja Linnunradan kaltaisia muita galakseja on universumissa 200 miljardia. Niillä kaikilla pätee täsmälleen samat luonnolait kuin maapallollakin ja saatavilla on vettä, hiiltä, happea, ym. kaikkia samoja alkuaineita kuin Maassakin.

        Tarvitaan Jumala tuhoamaan elämä kaikilta muilta planeetoilta, jos todellakin on niin ettei niissä ole elämää missään, ei niin päin että Jumalaa tarvittaisiin aikaansaamaan elinolosuhteita kaikille elollisille planeetoille erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä universumissa varmasti on muitakin elollisia planeettoja, eikä maapallo ole ainoa. Pelkästään Linnunradassa on 400 miljardia aurinkokuntaa, ja Linnunradan kaltaisia muita galakseja on universumissa 200 miljardia. Niillä kaikilla pätee täsmälleen samat luonnolait kuin maapallollakin ja saatavilla on vettä, hiiltä, happea, ym. kaikkia samoja alkuaineita kuin Maassakin.

        Tarvitaan Jumala tuhoamaan elämä kaikilta muilta planeetoilta, jos todellakin on niin ettei niissä ole elämää missään, ei niin päin että Jumalaa tarvittaisiin aikaansaamaan elinolosuhteita kaikille elollisille planeetoille erikseen.

        Kirjoitettu on Herealais kirja 10:4-18
        Sillä mahdotonta on,
        että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
        Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo:
        "Uhria ja antia sinä et tahtonut,
        mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
        polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
        Silloin minä sanoin:
        'Katso,
        minä tulen
        - kirjakääröön on minusta kirjoitettu
        - tekemään sinun tahtosi,
        Jumala.'"

        Kun hän ensin sanoo:
        "Uhreja
        ja anteja
        ja polttouhreja
        ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt",
        vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
        sanoo hän sitten:
        "Katso,
        minä tulen tekemään sinun tahtosi."
        Hän poistaa ensimmäisen,
        pystyttääkseen toisen.
        Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt
        Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
        Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa
        ja usein uhraamassa,
        aina samoja uhreja,
        jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
        mutta tämä on,
        uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä,
        ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
        ja odottaa nyt vain,
        kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
        Sillä hän on
        yhdellä
        ainoalla
        uhrilla
        ainiaaksi
        tehnyt
        täydellisiksi
        ne,
        jotka pyhitetään.
        Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki;
        sillä sanottuaan:
        "Tämä on se liitto,
        jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan",
        sanoo Herra:
        "Minä panen lakini heidän sydämiinsä
        ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        ja:
        "heidän
        syntejänsä
        ja laittomuuksiansa en minä enää muista."

        [sanoo Jeesuksen Henki nyt]
        10:18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita. >> Jakeen lisätiedot


      • Anonyymi

        Ei kyllä auennut, ei tapahtunut valaistumista jossa olisin nähnyt totuuden kaikesta mitä kosmoksessa on . Jouduin vain turvautumaan opinkappaleisiin.

        Ehkä joku sitten on onnekkaampi, ja saa Jumalalta tiedon avaruudesta ja universumista jne.


    • Anonyymi

      > Onko sama jumala Universumin muilla planeetoilla?

      On.

      Mutta en usko, että muilla planeetoilla on sivilisaatioita.

      • Anonyymi

        Jos sivilisaatoita joillakin planeetoilla on, niin siitäkin huolimatta Jeesus suoritti heidänkin synnit täällä telluksella ja, on jo 2000 vuotta sitten Golgatan Ristillä tuo Jeesuksen sovintoveri toi meille sovinnon ja minne hyvänsä tämä sanoma julistetaan ihmiset muuttuvat uskomalla Jeesukseen!
        Joten tämä maapallomme silloin olisi kaikkeuden keskus ja Jerusalemista kaikkeuden pääkaupunki.
        Hebrealaiskirje 10:6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
        10:7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"
        10:8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
        10:9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen. >> Jakeen lisätiedot
        10:10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
        10:11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
        10:12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
        10:13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
        10:14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
        10:15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
        10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        10:17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista."
        10:18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sivilisaatoita joillakin planeetoilla on, niin siitäkin huolimatta Jeesus suoritti heidänkin synnit täällä telluksella ja, on jo 2000 vuotta sitten Golgatan Ristillä tuo Jeesuksen sovintoveri toi meille sovinnon ja minne hyvänsä tämä sanoma julistetaan ihmiset muuttuvat uskomalla Jeesukseen!
        Joten tämä maapallomme silloin olisi kaikkeuden keskus ja Jerusalemista kaikkeuden pääkaupunki.
        Hebrealaiskirje 10:6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
        10:7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"
        10:8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
        10:9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen. >> Jakeen lisätiedot
        10:10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
        10:11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
        10:12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
        10:13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
        10:14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
        10:15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
        10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        10:17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista."
        10:18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.

        Suunilleen näin se käy kaikkialla https://www.youtube.com/watch?v=27N2t8cCz-4 myös maailman kaikkeudessa


    • Anonyymi

      Kyllä sillä loogisesti 0 = 0, mikä pätee universaalisti.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Psalmit: 139:1-14
        Veisuunjohtajalle;
        Daavidin virsi.
        Herra,
        sinä tutkit minua
        ja tunnet minut.
        Istunpa minä tahi nousen,
        sinä sen tiedät;
        sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
        Käynpä tahi makaan,
        sinä sen havaitset,
        ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
        Sillä,
        katso,
        ei ole sanaa minun kielelläni,
        jota sinä,
        Herra,
        et täysin tunne.
        Sinä olet saartanut minut edestä
        ja takaa
        ja laskenut kätesi minun päälleni.
        Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen,
        ylen korkea käsittääkseni sen.
        Minne minä voisin mennä,
        kussa ei sinun Henkesi olisi,
        minne paeta sinun kasvojesi edestä?
        Jos minä taivaaseen nousisin,
        niin sinä olet siellä;
        jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin,
        niin katso,
        sinä olet siellä.
        Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä
        ja asettuisin asumaan meren ääriin,
        sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi,
        sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
        Ja jos minä sanoisin:
        "Peittäköön minut pimeys,
        ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
        niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä:
        yö valaisisi niinkuin päivä,
        pimeys olisi niinkuin valkeus.

        Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni,
        sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
        Minä kiitän sinua siitä,
        että olen tehty ylen ihmeellisesti;
        ihmeelliset ovat sinun tekosi,
        sen minun sieluni kyllä tietää


    • Anonyymi

      On se kumma kuin pitää vain aivopieruilla tekstejä raamatusta mutta mitään konkreettista asiaa ei ole asiaan eli galaksiimme liittyvää joka on olennainen näkemys tämän aloituksen kysymyksessä ja planeetassamme.

      T: Aloìtuksen kysymyksen nähnyt ihminen.

      • Anonyymi

        .....on se kumma kuin on otsaa.


    • Anonyymi

      Hyvä kysymys, todellakin.

      Miten pieni ihminen voisi ymmärtää suuren Jumalan tarkoitukset ja keinot?

      Sen uskon ihan 100 %, että on vain yksi Jumala ja Hän on kaikkeus.

      Varmaan helvettejäkin on yhtä montaa sorttia kun niitä ketkä siihen suuntaan halajavat, jotenkin voisin jopa uskoa, että toisen maailman olento voisi ihmismuodossa päätyä tänne meidänkin helvettiimme.

      Voihan se toki olla, että heillä siellä jossain on niin erilainen käsitys helvetistä, etteivät osu sanoille kohdille meidän kanssa ja näin päätyvät omalle osastolleen.

      Kannattaa pysyä uskossa ja tehdä Herralle mieliksi viettämällä hyvää ja rehellistä elämää ja armolla suhtautua muihin ja kunnioittaa ja suojella myös Jumalan luomistyötä eli luontoa. Amen!

    • Siviki saatio on tämä jossa elämme,muista ei tieota,tämäkin taivas kerran hajoaa .

      Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan. 2.Piet 3:7 , Niin jumalattomat sinä pävänä tuhotaan,ei heitä ennä muistella.

    • Anonyymi

      Meillä on päässämme jokaisella oma jumalamme jos jumalaan uskomme.
      Jos muita sivilisaatioita on, niin niihin pätee sama.

    • Anonyymi

      On olemassa erilaisia henkivaltoja, joista voimme jotain tietää.

      Äärimmäinen Jumala on kuitenkin meidän oma keksintömme, sillä meillä ei ole kontaktia mihinkään äärimmäiseen, sillä olemme ihmisiä.

    • Anonyymi

      Kuka uskoo jumalaan on sairaan heikko mieleltään.
      Kuka on jumala?
      Sallii nykyajan orjakaupan, sodat ja inmisten kiduttamisen, sallii syyttömien kärsiä sodissa ja onnettomuuksissa! Sallii lapsiin kohdistuvan seksuaalisen ja muun hyväksikäytön.
      Antaa rikkaille yhä enemmän ja enemmän.
      Antaa "pahan" rellestää maailmassa ihan rauhassa, taitaa jumala pelätä turpiinsa saamista jos puuttuu "pahan" touhuihin.
      Jo yli 2000 vuotta on uskottu jumalan ja jeesuksen uudelleentulemiseen maan päälle. Paskan marjat, lottovoittokin tulee ennemmin kuin jumala tai jeesus.
      Ihan huuhaa ukko koko jumala.
      Ja jeesuskin oli pelkkä alkoholisti, ei vesi kelvannut, piti saada viiniä.
      Ja jeesus tykkäsi svengailla miesporukassa, lieneekö ollut LTGB? Todennäköisesti.
      Kerran tosissamme kaverien kanssa pohdittiin, että mitä jumala ja jeesus tekevät pilvenreunalla kun jossainpäin raiskataan naista tai jotain 5-vuotiasta nussitaan takaapäin, tai kun ihmisiä silvotaan ja kidutetaan, tai kuvataan uutta Hostel-/ snuff-elokuvaa, niin mitä nämä kaksi tekevät pilvenreunalla?
      Tumputtavatko he lapaseen kun kiihottuvat tuollaisista asioista?
      Aika kovia sairaiden asioiden ihailijoita he ovat kun ed. asioiden sallivat jatkua loputtomiin.
      Ja miksi ihmiskunnan pitäisi yrittää lopettaa tuollaiset sairaat jutut, kun jumalakaan ei mitään tee?? Pelkkiä taruolentoja nuo kaksi.

      • Anonyymi

        Anarkisti!


    • Anonyymi

      Psalmit: 139:1-18 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
      Herra,
      sinä tutkit minua
      ja tunnet minut.
      Istunpa minä tahi nousen,
      sinä sen tiedät;
      sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
      Käynpä tahi makaan,
      sinä sen havaitset,
      ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
      Sillä,
      katso,
      ei ole sanaa minun kielelläni,
      jota sinä,
      Herra,
      et täysin tunne.
      Sinä olet saartanut minut edestä
      ja takaa
      ja laskenut kätesi minun päälleni.
      Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen,
      ylen korkea käsittääkseni sen.
      Minne minä voisin mennä,
      missä ei sinun Henkesi olisi,
      minne paeta sinun kasvojesi edestä?
      Jos minä taivaaseen nousisin,
      niin sinä olet siellä;
      jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin,
      niin katso,
      sinä olet siellä.
      Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä
      ja asettuisin asumaan meren ääriin,
      sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi,
      sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
      Ja jos minä sanoisin:
      "Peittäköön minut pimeys,
      ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
      niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä:
      yö valaisisi niinkuin päivä,
      pimeys olisi niinkuin valkeus.
      Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni,
      sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
      Minä kiitän sinua siitä,
      että olen tehty ylen ihmeellisesti;
      ihmeelliset ovat sinun tekosi,
      sen minun sieluni kyllä tietää.
      Minun luuni eivät olleet sinulta salatut,
      kun minut salassa valmistettiin,
      kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
      Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani.
      Minun päiväni olivat määrätyt
      ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi,
      ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.
      Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi,
      Jumala,
      kuinka suuri on niitten luku!
      Jos minä tahtoisin ne lukea,
      olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä.
      - Minä herään
      ja olen vielä sinun tykönäsi.

    • Anonyymi

      Minkä takia nää uskovaiset jotka elävät kuoleman pelossa
      saavat saarnata täällä?

      Mutta jos vanha proletaari elää myötä turkistarhaus
      thread hän saa siitä Bannit?

      • Anonyymi

        Ilmestyskirja: 1:1-9Jeesuksen Kristuksen ilmestys,
        jonka Jumala antoi hänelle,
        näyttääkseen palvelijoillensa,
        mitä pian tapahtuman pitää;
        ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle,
        joka tässä todistaa Jumalan sanan
        ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen,
        kaiken sen,
        minkä hän on nähnyt.

        Autuas se,
        joka lukee,
        ja autuaat ne,
        jotka kuulevat tämän profetian sanat
        ja ottavat vaarin siitä,
        mitä siihen kirjoitettu on;
        sillä aika on lähellä!

        Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle:
        Armo teille
        ja rauha häneltä,
        joka on
        ja joka oli
        ja joka tuleva on,
        ja niiltä seitsemältä hengeltä,
        jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,
        ja Jeesukselta Kristukselta,
        uskolliselta todistajalta,
        häneltä,
        joka on
        kuolleitten
        esikoinen
        ja maan kuningasten hallitsija!
        Hänelle,
        joka meitä rakastaa
        ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
        ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi,
        papeiksi Jumalalleen
        ja Isälleen,
        hänelle kunnia
        ja voima aina
        ja iankaikkisesti!
        Amen.
        Katso,
        hän tulee pilvissä,
        ja kaikki silmät saavat nähdä hänet,
        niidenkin,
        jotka hänet lävistivät,
        ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa.
        Totisesti,
        amen.
        "Minä olen A ja O",
        sanoo Herra Jumala,
        joka on
        ja joka oli
        ja joka tuleva on,
        Kaikkivaltias.
        Minä,
        Johannes,
        teidän veljenne,
        joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen
        ja valtakuntaan
        ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa,
        minä olin Jumalan sanan
        ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa,
        jonka nimi on Patmos.


    • Anonyymi

      Luulis että yhteiskunnalla on joku vastuu hoitaa mielenterveyspotilaita.

      • Anonyymi

        KirkkoRaamattu 1933/-38 Ilmestyskirje 1:12-20 jatkaa näin:
        Ja minä käännyin katsomaan,
        mikä ääni minulle puhui;
        ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
        ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen,
        pitkäliepeiseen viittaan puetun
        ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        Ja hänen päänsä
        ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa,
        niinkuin lumi,
        ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
        hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan,
        kiiltävän vasken kaltaiset,
        ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
        Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä,
        ja hänen suustaan
        lähti
        kaksiteräinen,
        terävä miekka,
        ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko,
        kun se täydeltä terältä paistaa.
        Ja kun minä hänet näin,
        kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen.
        Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen:
        "Älä pelkää!
        Minä olen ensimmäinen
        ja viimeinen,
        ja minä elän;
        ja minä olin kuollut,
        ja katso,
        minä elän aina
        ja iankaikkisesti,
        ja minulla on kuoleman
        ja tuonelan avaimet.
        Kirjoita siis,
        mitä olet nähnyt
        ja mikä nyt on
        ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva.
        Niiden seitsemän tähden salaisuus,
        jotka näit minun oikeassa kädessäni,
        ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan salaisuus on tämä:
        ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit,
        ja ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      56
      2979
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2818
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      34
      1977
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1922
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1778
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1727
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1432
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      93
      1200
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe