Syntiin lankeemus

Mormonit pitävät syntiinlankeemusta hyvänä asiana. He rinnastavat Jeesuksen ja saatanan saman arvoisiksi. He kertovat, että saatana olisi vastustanut syntiinlankeemusta, vaikka se olisi ollut saatanan voitto, mutta Jeesus taas olisi kannattanut sitä. Kuinka Jeesus kannattaisi sitä minkä hän kerran joutuu sovittamaan ristin kuolemalla? Raamattu kuitenkin kertoo asian toisinpäin. Näin että saatana oli mennyt käärmeeseen joka houkutti Eevan lankeemaan. Mikä tässä syntiinlankeemuksessa on hyvä asia? Ei ole se, että emme muuten olisi lisääntyneet. Jumala käski jo ennen lisääntykää ja täyttäkää maa. Eikä syntiä ollut sitä ennen alastomuuuskaan. Eikä varmasti olisi syntiä myöskään suvun jatkaminenkaan. Koska tällä hetkellä on JOB.14:4. Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään.

PS.51: 7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt

ROOM.5: 18. Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;

Eli syntiinlankeemus on ollut saatanan voitto. Ja Jeesus on voittanut saatanan golgatan keskimmäisellä ristillä.

Myös mormonit puhuvat ihmisen vapaasta tahdosta. Tämä menetettiin syntiinlankeemuksessa. FIL.2: 13. sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. KOL.2: 12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

JOH. 6: 29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

MATT. 16: 17. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

Jumala vaikuttaa meissä uskomme.

0

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
        Tampere
        217
        4198
      2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
        Puolanka
        69
        2695
      3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
        Maailman menoa
        393
        2401
      4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
        Puolanka
        47
        2333
      5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
        Ikävä
        33
        1572
      6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
        Hindulaisuus
        532
        1350
      7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
        Ikävä
        95
        1316
      8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
        Ikävä
        57
        1310
      9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
        Ikävä
        76
        1281
      10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
        Ikävä
        125
        1186
      Aihe