Mormonit pitävät syntiinlankeemusta hyvänä asiana. He rinnastavat Jeesuksen ja saatanan saman arvoisiksi. He kertovat, että saatana olisi vastustanut syntiinlankeemusta, vaikka se olisi ollut saatanan voitto, mutta Jeesus taas olisi kannattanut sitä. Kuinka Jeesus kannattaisi sitä minkä hän kerran joutuu sovittamaan ristin kuolemalla? Raamattu kuitenkin kertoo asian toisinpäin. Näin että saatana oli mennyt käärmeeseen joka houkutti Eevan lankeemaan. Mikä tässä syntiinlankeemuksessa on hyvä asia? Ei ole se, että emme muuten olisi lisääntyneet. Jumala käski jo ennen lisääntykää ja täyttäkää maa. Eikä syntiä ollut sitä ennen alastomuuuskaan. Eikä varmasti olisi syntiä myöskään suvun jatkaminenkaan. Koska tällä hetkellä on JOB.14:4. Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään.
PS.51: 7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt
ROOM.5: 18. Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
Eli syntiinlankeemus on ollut saatanan voitto. Ja Jeesus on voittanut saatanan golgatan keskimmäisellä ristillä.
Myös mormonit puhuvat ihmisen vapaasta tahdosta. Tämä menetettiin syntiinlankeemuksessa. FIL.2: 13. sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. KOL.2: 12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
JOH. 6: 29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
MATT. 16: 17. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
Jumala vaikuttaa meissä uskomme.
Syntiin lankeemus
0
74
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115926- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48549- 72483
