Miten hienoa olisi, jos

Anonyymi

mikään ei palaisi enää ennallensa. Saisimme elää rauhallisemmassa maailmassa. Saisimme antaa luonnon puhdistua, kukkien kukkia, lintujen laulaa. Saisimme unohtaa jätekasojen suuret määrät, voisimme jopa poistaa jätteiden lajittelun pakkosiirtyessämme omavaraistalouteen. Saisimme jopa lopettaa kaikki suuret kauppakeskukset ja palata pieniin kyläkaupantapaisiin ostospaikkoihin. Saisimme unohtaa kaikki turhat lentomatkustamisemme, joihin olemme tuhlanneet rahojamme. Voisimme siis unohtaa kerosiinin.
Autoilu saisi jäädä noin 60% pysyvästi pienemmäksi eli siis saasteiden määrä pysyvästi alempi ja näin ollen mustien asfalttipeltojen väheneminen koko maapalloltamme olisi aivan upea asia. Lentokentätkin asfalttipeltoina saisivat kasvaa kaunista vihreää ruohoa ja kedon kukkasia. Näin saisimme pölyttäjiäkin takaisin.

Saapa nähdä miten tässä mennään tämän koronan mainingissa. Toteutuvatko historian kierron asiat. Historia toistaa itseään ja näin tosiasiat ovat pakostakin tosiasioita, joten palatkaamme 1800 -luvun elämäntyyliin ainakin osittain.

76

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on vähemmän hienoa kuin osaat kuvitellakaan. Helppoa on nähdä vain hyvät puolet istuessaan lämpimässä kodissa, missä vedet virtaavat ja wc toimii. Toki nuorille se on mahdollista, raskasta silti päästä alkuun ilman koneita, mutta vanhoille mahdotonta nojaamatta edellisten sukupolvien saavutuksiin, tai nuoriin!

      • Anonyymi

        No kodinkoneet ovat suurimmaksi osaksi pelkästään rahastusta. Aikojen saatossa on ideoitu leipäkoneet, pesukoneet, astianpesukoneet, vatkaimet, munan siivuttajat, vihannesmyllyt, omenan halkaisijat, pölynimurit, ynnä muuta. Ja kaikki koneet kuluttavat sähköä ja tuottavat melua. Mikroaaltouuni oli viimeinen ihmisen suurin virhe. Kauppa käy ja romukasat kasvavat ja metallit laitetaan kiertoon ja jälleen myyntiin. Eli kaiken takana näissä koneissakin on se myynti ja rahankeräys isoille firmoille ja kansa menee mukaan .

        Pitää olla sitä ja tätä ja ainakin samanlaista kuin naapurilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kodinkoneet ovat suurimmaksi osaksi pelkästään rahastusta. Aikojen saatossa on ideoitu leipäkoneet, pesukoneet, astianpesukoneet, vatkaimet, munan siivuttajat, vihannesmyllyt, omenan halkaisijat, pölynimurit, ynnä muuta. Ja kaikki koneet kuluttavat sähköä ja tuottavat melua. Mikroaaltouuni oli viimeinen ihmisen suurin virhe. Kauppa käy ja romukasat kasvavat ja metallit laitetaan kiertoon ja jälleen myyntiin. Eli kaiken takana näissä koneissakin on se myynti ja rahankeräys isoille firmoille ja kansa menee mukaan .

        Pitää olla sitä ja tätä ja ainakin samanlaista kuin naapurilla.

        TUOLLA MENOLLA EI MAAILMA PELASTU!!!!!


      • Anonyymi

        Tuolla on maaseudulla ja kaupunkien laitamilla paljon asumattomia taloja ja mökkejä. Muuttakaa sinne ja maaseutu on se oikea ihmisen asuinpaikka, ei mikään likainen kaupunki meluhaittoineen, juoppoineen, bupeineen, rähinöineen.

        Asfalttipeltojen loppu taitaa häämöttää.

        Autot pois maailmasta kiitos, pilaavat melusaasteellaan kaiken ja sillä pienhiukkasviruspölyllään sairastuttavat ihmiset.


    • Anonyymi

      Uskon visioon, joka ei ole omani. Kansakunta tuhoaa itsensä ja jäljelle jäävät vahvimmat, jotka kykenevät elättämään itsensä vaatimattomissa olosuhteissa ja aloittavat alusta. Vähän vastaava kuin vedenpaisumuksen jälkeen.

      • Anonyymi

        Maapallo on liian suuri yhden valtion tai ihmisen hallita, esim. kehitysmaat haluaa kaikkea hyvää mitä me länsivaltiotkin olemme saaneet, eli helpotusta lämään , rahaa ruokaan..jne..

        Pirre


      • Taidat olla oikeassa, aloittaja, tuossa visiossasi. "Unelmat paremmasta maailmasta", Pentti Linkolan tapaan..))
        Omalta osaltani kuulun niihin, jotka toteuttavat tuota ohjelmaa vain "osittain". Hiilijalanjälkeäni kelpaa kyllä esitellä, mutta silti mukavuudenhalu on pilannut minutkin ja vanhemmiten esim "Linkolan lämpötilasta" kotona on ollut pakko luopua, kun luita kolottaa niin..)). 20 astessa olotiloissa, makuuhuoneessa 16.

        Niin, että jos vahvimmat jäävät henkiin tuhon jäljiltä, minä en taitaisi kuulua heihin. Tahdon myös uskoa, että lopullista tuhoa voidaan jarruttaa, onhan havahtumista jo tapahtunutkin.

        Tahdon silti pitää mielessä tuon utopian ja myöntää, että sen esittämä elämisen malli olisi kestävä ja oikea ja että siitä luopumisella on hintansa, minkä me, ja ennen muuta tulevat sukupolvet joutuvat maksamaan.


      • Anonyymi

        Korona näyttää jo historia toistaa itseään. Ihminen kuvittelee itsestään liikoja, mutta äly ja järki on raallista. Mitään erikoista uutta ei ole aikoihin keksitty, ei ideoitu. Totuus on tämä.

        On ollut samanlaisia korkeakulttuureiksi itseään nimittäviä kulttuureja, jotka ovat samalla tavalla pikkuhiljaa menneet unholaan tuhon omina. Eli siis jokin suuri ahneuden virhe on aina astunut kuvioihin mukaan ja tuho iski.


    • Anonyymi

      Parasta olisi jos maahanmuutajien tulo estettäisiin täysin,

      rajojen yli pääsisivät vain lomailijat
      siis vierailijat,
      jotka a i na palaavat taksi omaan maahansa,

      kansaivaelluskelle pitää tehdä loppu,

      • Anonyymi

        joooo, ja tuppurainen ja ohisalo ammuttaisiin kuuhun,

        täällä maassa niitä ei kaivata kumpaakaan,,,


      • Anonyymi

        Kauan sitten olisi pitänyt noudattaa tuota, lappalaiset olisivat saaneet asua täällä kaikessa rauhassa eikä ugrilasmaahanmuuttajat olisi valloittaneet maata etelästä alkaen ja työntänyt alkuperäiskansaa pohjoiseen meren rannikolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joooo, ja tuppurainen ja ohisalo ammuttaisiin kuuhun,

        täällä maassa niitä ei kaivata kumpaakaan,,,

        joo tuon raketin laulaisutapantumaan osallistun ja taputan karvaisia käsiäni.
        samaan rakettiin voisi laittaa marinin ja valehtelija pekpsen,
        sit taputan vielä kovemmin ja hurrrraata huutan, että kuuluu epyktiin asti.


      • Anonyymi

        Persuilta pitäisi ottaa tietokoneet pois, ja kieltää lehtien luku, ymmärtävät kuitenkin kaiken väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauan sitten olisi pitänyt noudattaa tuota, lappalaiset olisivat saaneet asua täällä kaikessa rauhassa eikä ugrilasmaahanmuuttajat olisi valloittaneet maata etelästä alkaen ja työntänyt alkuperäiskansaa pohjoiseen meren rannikolle.

        Lappalaisetkin haluaa kaikkea sivistyksen ja edistyksen tuomaa hyvää itselleen, ei he enää joikhaa tunturissa jalkaisin, mönkkärit ja kelkat siellä pörräävät, rahaa ja elintasoa hekin haluaa, ja olisivat halunneet, emme voisi taantua Pohjois-Korean tasolle..
        Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauan sitten olisi pitänyt noudattaa tuota, lappalaiset olisivat saaneet asua täällä kaikessa rauhassa eikä ugrilasmaahanmuuttajat olisi valloittaneet maata etelästä alkaen ja työntänyt alkuperäiskansaa pohjoiseen meren rannikolle.

        Pakko meidän oli sieltä etelämmästä-idemmästä siirtyä alta pois, kun Attila rosvo- ja raiskausjoukkoineen ratsasti Eurooppaan, tappoi ensitöikseen kaikki miehet (jotka eivät olleet ehtineet pakoon) ja raiskasi naiset. Ja on niitä muitakin syitä ollut lähteä pohjoiseen tuntemattomaan. Tutkikaa dna-karttoja, näin on tarinat, tarkentuvat vuosi vuodelta kun dna:n avulla tutkitaan väestön muodostumista ja liikkeitä.

        Suomi on himpun verran sisäsiittoinen. Monissa eristyneissä kylissämme on vieläkin joka toisessa talossa "meidän hullu" eli sisäsiittoisuuden vuoksi enemmän tai vähemmän vammaisena syntynyt jälkeläinen. Samoin kuin vaikkapa jossakin Madeiran Nunnalaaksossa, jonne ulkopuolisten oli näihin päiviin asti miltei mahdoton päästä. Suojassa olivat, mutta eivät kaikelta turvassa. Perintötekijöihin on syytä saada vaihtelua.

        Tietty kansainvälisyys on pelkästään hyvä asia. Nykypäivien hallitsemattomalla pakolaisvyöryllä on muitakin syitä, mutta sodat voi rinnastaa Attilan touhuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko meidän oli sieltä etelämmästä-idemmästä siirtyä alta pois, kun Attila rosvo- ja raiskausjoukkoineen ratsasti Eurooppaan, tappoi ensitöikseen kaikki miehet (jotka eivät olleet ehtineet pakoon) ja raiskasi naiset. Ja on niitä muitakin syitä ollut lähteä pohjoiseen tuntemattomaan. Tutkikaa dna-karttoja, näin on tarinat, tarkentuvat vuosi vuodelta kun dna:n avulla tutkitaan väestön muodostumista ja liikkeitä.

        Suomi on himpun verran sisäsiittoinen. Monissa eristyneissä kylissämme on vieläkin joka toisessa talossa "meidän hullu" eli sisäsiittoisuuden vuoksi enemmän tai vähemmän vammaisena syntynyt jälkeläinen. Samoin kuin vaikkapa jossakin Madeiran Nunnalaaksossa, jonne ulkopuolisten oli näihin päiviin asti miltei mahdoton päästä. Suojassa olivat, mutta eivät kaikelta turvassa. Perintötekijöihin on syytä saada vaihtelua.

        Tietty kansainvälisyys on pelkästään hyvä asia. Nykypäivien hallitsemattomalla pakolaisvyöryllä on muitakin syitä, mutta sodat voi rinnastaa Attilan touhuihin.

        Listankin naiset tulivat mielellään siitetyiksi jos tulija olisi madeiran nunnalaaksosta


      • Anonyymi

        Mielestäni oman maan kansalaisten täytyy pysyä rajojensisällä, vaikka ei olisikaan pandemiaa. Se turha kerosiinin poltto on vihon viimeinen tyhmyyden kukoistus. Hävetköön hän, joka astuu lentokoneeseen. Hävetköön hän, joka astuu omaan autoon turhalle ajelulle.


    • Anonyymi

      Luonto pitää säilyttää, mutta Plomalla on 2 autoa, omakotitalo ja pakastin täynnä ruokaa ja hän kannatta demaria, jotka haluavat kaikille tämän tasa-arvoelintason

      Niinpä tästä ei tule mitään

      Jos tämän kaltaisessa yhteiskunnassa, jossa on valmiiksi kehitymaamatuja, raakoihin oloihin tottuneita ja länsimaihin sopeutumattomia katkeria slummiasukkaita, yritettäisiin elintason selkeää laskua, saataisiin luokkasota 1918- malliin siten, että matut pahentaisivat mukana taistelua

      Tämä voi olla se Euroopan kohtalo, keskusvaltiot kaatuvat, erilaiset yhteisöt ottavat jengivallan ja käyvät poliittista ja osin aseellista taistelua tulonjaosta

      • (lisätään tuohon listaan vielä pikkuruinen kasvihuone, jonka olemme nyt saaneet koottua ja jonne lähden nyt viemään tomaatin, kurkun ja kurpitsantaimet :)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        (lisätään tuohon listaan vielä pikkuruinen kasvihuone, jonka olemme nyt saaneet koottua ja jonne lähden nyt viemään tomaatin, kurkun ja kurpitsantaimet :)

        Hyvä. Usko riittää huomiseen, muuten ei voi viljellä pikkuruisessa kasvihuoneessa


      • Anonyymi

        Hiilijalanjälkeni on melkein nolla.

        Kuljen polkupyörällä vuoden ympäri.

        Ostan ainoastaan pakosti tarvitsemani vaatetuksen ja kengät.

        Käyn kerran viikossa ruokakaupassa.

        En omista sähkökäyttöisiä kodinkoneita, omistan vain jääkaapin, pakastimen ja hellan.

        En matkusta edes kotimaassa. Pyörällä ajelen paljonkin kauniina ilmoina.

        Ehkä hiilijalanjälkeni ei niin alhainen tällaisella elämäntyylillä ole, mutta en saastuta juurikaan, jos nyt verrataan ihmisiä, joilla on henkilöauto, matkustavat, käyttävät erilaisia kodinkoneita jne.

        Olen erittäin tyytyväinen tähän elämäntyyliini ja melkein koko ikäni näin elänyt.

        Mutta se mikä on mielenkiintoista huomata ja olen ikäni saanut kokea, ihmiset leuhkivat minulle uusia autojaan, hienoja vaatteitaan, upeita kotejaan jne. He eivät ymmärrä tällaista elämänasennetta, vaan haluavat tuoda esille, että olethan sinä nyt vähän tyhmä ja köyhä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hiilijalanjälkeni on melkein nolla.

        Kuljen polkupyörällä vuoden ympäri.

        Ostan ainoastaan pakosti tarvitsemani vaatetuksen ja kengät.

        Käyn kerran viikossa ruokakaupassa.

        En omista sähkökäyttöisiä kodinkoneita, omistan vain jääkaapin, pakastimen ja hellan.

        En matkusta edes kotimaassa. Pyörällä ajelen paljonkin kauniina ilmoina.

        Ehkä hiilijalanjälkeni ei niin alhainen tällaisella elämäntyylillä ole, mutta en saastuta juurikaan, jos nyt verrataan ihmisiä, joilla on henkilöauto, matkustavat, käyttävät erilaisia kodinkoneita jne.

        Olen erittäin tyytyväinen tähän elämäntyyliini ja melkein koko ikäni näin elänyt.

        Mutta se mikä on mielenkiintoista huomata ja olen ikäni saanut kokea, ihmiset leuhkivat minulle uusia autojaan, hienoja vaatteitaan, upeita kotejaan jne. He eivät ymmärrä tällaista elämänasennetta, vaan haluavat tuoda esille, että olethan sinä nyt vähän tyhmä ja köyhä.

        Heh, Anonyymi 15.30. Kyllä minäkin, ainakin aikaisemmin, sain osakseni sääliviä katseita kun kerroin, että melkein kaikki, mitä kodissani ja ylläni on, on kierrätettyä..))
        Ja onhan se vähän erikoista, että se, joka ei tuhlaa luonnonvaroja eikä kuluta paljon, joutuu olemaan puolustuskannalla...
        Viimeksi kun joku puolituttu kertoi minulle tulevasta etelänmatkastaan ja kehotti minua tulemaan mukaan, menin tosi noloksi kun piti keksiä jonkin sopiva tekosyy sille, miksi en lähde..)) Ihmisten on vaikea ymmärtää, että jollekulle vähemmän on enemmän.

        Julistamisen olen lopettanut hyödyttömänä ja sallin sen, että elämäntapani on monissa piireissä vitsin aihe. Kyllähän se varmasti tiettyä arvostustakin herättää, ainakin naamakkain ollessa, mutta sehän ei mitään muuta eikä kannusta toisia muutokseen.

        Ja kuten sanottu, sen verran olen jo perheen vuoksi joutunut menemään meteliin mukaan, etten äkkiseltään kovasti erotu muista tavallisista tallaajista, arvostukset paljastuvat kuitenkin keskusteluissa ja valinnoissa ja niitä sitten kyllä joutuu tilittämään..))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hiilijalanjälkeni on melkein nolla.

        Kuljen polkupyörällä vuoden ympäri.

        Ostan ainoastaan pakosti tarvitsemani vaatetuksen ja kengät.

        Käyn kerran viikossa ruokakaupassa.

        En omista sähkökäyttöisiä kodinkoneita, omistan vain jääkaapin, pakastimen ja hellan.

        En matkusta edes kotimaassa. Pyörällä ajelen paljonkin kauniina ilmoina.

        Ehkä hiilijalanjälkeni ei niin alhainen tällaisella elämäntyylillä ole, mutta en saastuta juurikaan, jos nyt verrataan ihmisiä, joilla on henkilöauto, matkustavat, käyttävät erilaisia kodinkoneita jne.

        Olen erittäin tyytyväinen tähän elämäntyyliini ja melkein koko ikäni näin elänyt.

        Mutta se mikä on mielenkiintoista huomata ja olen ikäni saanut kokea, ihmiset leuhkivat minulle uusia autojaan, hienoja vaatteitaan, upeita kotejaan jne. He eivät ymmärrä tällaista elämänasennetta, vaan haluavat tuoda esille, että olethan sinä nyt vähän tyhmä ja köyhä.

        Heh, Anonyymi 15.30. Kyllä minäkin, ainakin aikaisemmin, sain osakseni sääliviä katseita kun kerroin, että melkein kaikki, mitä kodissani ja ylläni on, on kierrätettyä..))
        Ja onhan se vähän erikoista, että se, joka ei tuhlaa luonnonvaroja eikä kuluta paljon, joutuu olemaan puolustuskannalla...
        Viimeksi kun joku puolituttu kertoi minulle tulevasta etelänmatkastaan ja kehotti minua tulemaan mukaan, menin tosi noloksi kun piti keksiä jonkin sopiva tekosyy sille, miksi en lähde..)) Ihmisten on vaikea ymmärtää, että jollekulle vähemmän on enemmän.

        Julistamisen olen lopettanut hyödyttömänä ja sallin sen, että elämäntapani on monissa piireissä vitsin aihe. Kyllähän se varmasti tiettyä arvostustakin herättää, ainakin naamakkain ollessa, mutta sehän ei mitään muuta eikä kannusta toisia muutokseen.

        Ja kuten sanottu, sen verran olen jo perheen vuoksi joutunut menemään meteliin mukaan, etten äkkiseltään kovasti erotu muista tavallisista tallaajista, arvostukset paljastuvat kuitenkin keskusteluissa ja valinnoissa ja niitä sitten kyllä joutuu tilittämään..))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilijalanjälkeni on melkein nolla.

        Kuljen polkupyörällä vuoden ympäri.

        Ostan ainoastaan pakosti tarvitsemani vaatetuksen ja kengät.

        Käyn kerran viikossa ruokakaupassa.

        En omista sähkökäyttöisiä kodinkoneita, omistan vain jääkaapin, pakastimen ja hellan.

        En matkusta edes kotimaassa. Pyörällä ajelen paljonkin kauniina ilmoina.

        Ehkä hiilijalanjälkeni ei niin alhainen tällaisella elämäntyylillä ole, mutta en saastuta juurikaan, jos nyt verrataan ihmisiä, joilla on henkilöauto, matkustavat, käyttävät erilaisia kodinkoneita jne.

        Olen erittäin tyytyväinen tähän elämäntyyliini ja melkein koko ikäni näin elänyt.

        Mutta se mikä on mielenkiintoista huomata ja olen ikäni saanut kokea, ihmiset leuhkivat minulle uusia autojaan, hienoja vaatteitaan, upeita kotejaan jne. He eivät ymmärrä tällaista elämänasennetta, vaan haluavat tuoda esille, että olethan sinä nyt vähän tyhmä ja köyhä.

        Tyhmähän en ole voinut olla koulu- ja opiskelutodistusten perusteella. Niissä kyllä oikeesti kimmeltää, mutta elämäntapani on toisten melestä niin niin tyhmää.


      • Anonyymi

        No sieltähän on itä-etelä Euroopasta niitä rikollisliigoja rantautunut Suomeenkin. Moottoripyöräjengläisiä ja muita. Meillä täällä kyllä ennen mitään jengiläisiäkin ovat oman maan kansalaiset osanneet olla rikollisia kautta aikain pimittäen verottajalta tulojaan alvariinsa. Homma jatkuu kaiken aikaa ja se siunataan nätisti.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Heh, Anonyymi 15.30. Kyllä minäkin, ainakin aikaisemmin, sain osakseni sääliviä katseita kun kerroin, että melkein kaikki, mitä kodissani ja ylläni on, on kierrätettyä..))
        Ja onhan se vähän erikoista, että se, joka ei tuhlaa luonnonvaroja eikä kuluta paljon, joutuu olemaan puolustuskannalla...
        Viimeksi kun joku puolituttu kertoi minulle tulevasta etelänmatkastaan ja kehotti minua tulemaan mukaan, menin tosi noloksi kun piti keksiä jonkin sopiva tekosyy sille, miksi en lähde..)) Ihmisten on vaikea ymmärtää, että jollekulle vähemmän on enemmän.

        Julistamisen olen lopettanut hyödyttömänä ja sallin sen, että elämäntapani on monissa piireissä vitsin aihe. Kyllähän se varmasti tiettyä arvostustakin herättää, ainakin naamakkain ollessa, mutta sehän ei mitään muuta eikä kannusta toisia muutokseen.

        Ja kuten sanottu, sen verran olen jo perheen vuoksi joutunut menemään meteliin mukaan, etten äkkiseltään kovasti erotu muista tavallisista tallaajista, arvostukset paljastuvat kuitenkin keskusteluissa ja valinnoissa ja niitä sitten kyllä joutuu tilittämään..))

        Sanotaan niin porukoissa tyhmyys tiivistyy. Niin kauan kuin olet tai alistut olemaan keskivertoälykäs eli niinsanotusti vähän tyhmä, sinua kunnioitetaan ja sinulle annetaan arvoa ihmsenä. Sinut pidetään porukan jäsenenä ja kunniakansalaisena.

        Kun poikkeat porukasta eli olet erilainen elämäntavoiltasi kuin lauma, sinua aletaan kaikin keinoin syrjiä. Jopa oma perheesi ajaa sinut nurkkaan häpeämään. Saat kuulla solvaavia ja ilkeitä loukkaavia sanoja ja mielipiteitä toimistasi ja nimenomaan ihmisenä olet heille todellinen ällötys.

        Älykäs saa monesti vähemmän älykkäämmiltä kuulla solvauksia, häntä kartellaan ja hänelle huudellaan kuin vähäjärkiselle.

        Älykäs ihminen viittaa kintaalla tyhmien juttuihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan niin porukoissa tyhmyys tiivistyy. Niin kauan kuin olet tai alistut olemaan keskivertoälykäs eli niinsanotusti vähän tyhmä, sinua kunnioitetaan ja sinulle annetaan arvoa ihmsenä. Sinut pidetään porukan jäsenenä ja kunniakansalaisena.

        Kun poikkeat porukasta eli olet erilainen elämäntavoiltasi kuin lauma, sinua aletaan kaikin keinoin syrjiä. Jopa oma perheesi ajaa sinut nurkkaan häpeämään. Saat kuulla solvaavia ja ilkeitä loukkaavia sanoja ja mielipiteitä toimistasi ja nimenomaan ihmisenä olet heille todellinen ällötys.

        Älykäs saa monesti vähemmän älykkäämmiltä kuulla solvauksia, häntä kartellaan ja hänelle huudellaan kuin vähäjärkiselle.

        Älykäs ihminen viittaa kintaalla tyhmien juttuihin.

        Hyvin kuvaat tuota erilaisena elämistä, Anonyymi 01.18. "Narrin on aina oltava älykkäämpi kuin ne, jotka häntä narrinaan pitävät"..)) Taisi olla Pentti Saarikoski, joka näin totesi.

        Ihan noin suurta syrjintää ja/tai väärinkohtelua en itse ole kokenut, mutta uskon että kuvauksesi voi hyvinkin päteä jonkun muun kohdalla.
        Ehkä kyse on sittenkin jonkilaisesta pelistä. Jos mielestään näkee mitä on tulossa, ei ole pakko mennä tulta päin. Voi myös väistää tai siirtyä katsomoon..))


    • Anonyymi

      Ai osittain, minkä jättäisit, sisävessanko, suihkun, astianpesukoneen, pyykkikoneen, sähkönkö? :)
      Pirre

    • Minulla ei olisi mitään tuota kehitystä vastaan.
      Olen matkustellut riittävästi, kaukokaipuuta en enää koe.

      Mökkini on nyt remontin jälkeen jämäkkä talo
      järven rannalla. Ulkovessa on kesällä paras aamuistunnoille ja talveksi sisään saa polttavia yms. WC.tä. Juomaveden saa niemen yhteisestä kaivosta ja saunaveden järvestä. Nyrkkipyykki ja pihapuiden välille pyylkinarut, hyvä tuoksu ja iloinen mieli.

      Sähkö lie ainut jota pidän tänä päivänä välttämättömänä. Sähkötkin voi korvata kaasulla ja aurinkoenergialla jos niin haluaa.

      Kalaa saa järvestä, muut kivijalkakaupoista.
      Ei siis olisi sopeutumisvaikeuksia, olen elämäni aikana oppinut vaatimattomiin asumismuitoihin.

      En kaipaa kattoterasseja ja luxusta nekin on tullut koettua.

      • Sisävessa, sähköt, vesijohdot ja netti.
        Tiskikone on hyvä kapistus, samoin pesukone ja rumpukuivaaja, etenkin talvella, koska kesällä ripustan narulle. Hella ja uuni ja keittiön peruskoneet: kahvinkeitin, leivänpaahdin, sauvasekoitin, mikro. Sellaiset joita osaa isommat lapset ja miehetkin käyttää. Muuten naisen osalle tulee tarpeettoman paljon huushollin tekoa.
        Aurinkoenergia ja oma kaivo olisivat sopivat vaihtoehdot energian ja veden tarpeeseen.
        Käväisepä korppis mun FB-sivulla valitsemassa se talo missä haluaisit viettää karanteeniaikasi.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Sisävessa, sähköt, vesijohdot ja netti.
        Tiskikone on hyvä kapistus, samoin pesukone ja rumpukuivaaja, etenkin talvella, koska kesällä ripustan narulle. Hella ja uuni ja keittiön peruskoneet: kahvinkeitin, leivänpaahdin, sauvasekoitin, mikro. Sellaiset joita osaa isommat lapset ja miehetkin käyttää. Muuten naisen osalle tulee tarpeettoman paljon huushollin tekoa.
        Aurinkoenergia ja oma kaivo olisivat sopivat vaihtoehdot energian ja veden tarpeeseen.
        Käväisepä korppis mun FB-sivulla valitsemassa se talo missä haluaisit viettää karanteeniaikasi.

        Sauna, suihku ja kylpyamme unohtuivat, vaikka kesällä voikin käydä joessa uimassa.
        Mutta kolmea ulkomaanmatkaa vuodessa, kylpytynnyriä ja kakkosasuntoa Thaimaassa en tarvitse. Vene kyllä saisi jäädä niin pääsee onkimaan.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Sisävessa, sähköt, vesijohdot ja netti.
        Tiskikone on hyvä kapistus, samoin pesukone ja rumpukuivaaja, etenkin talvella, koska kesällä ripustan narulle. Hella ja uuni ja keittiön peruskoneet: kahvinkeitin, leivänpaahdin, sauvasekoitin, mikro. Sellaiset joita osaa isommat lapset ja miehetkin käyttää. Muuten naisen osalle tulee tarpeettoman paljon huushollin tekoa.
        Aurinkoenergia ja oma kaivo olisivat sopivat vaihtoehdot energian ja veden tarpeeseen.
        Käväisepä korppis mun FB-sivulla valitsemassa se talo missä haluaisit viettää karanteeniaikasi.

        Sinulla on huomattavasti isommat vaatimukset kuun minulla. Kuivausrumpu, sauvasekoitin, mikro ja kahvinkeitin....mmm ....ilman niitäkin toimeen tulee.

        Kahvin voi keittää nokipannussa ja leivän paahtaa valurautapannulla ulkona puugrillissä, no ainakin kesällä ; )

        Vispilällä ja ranneliikkeellä syntyy kermavaahto.

        No, onhan näihin mukavuuksiin totuttu, mutta pärjäisin toki vähemmälläkin. Mikä onkaan ihanamoaa kesällä kuin puuhastella ulkokeittiössä, elävän tulen loimussa.


      • korppis kirjoitti:

        Sinulla on huomattavasti isommat vaatimukset kuun minulla. Kuivausrumpu, sauvasekoitin, mikro ja kahvinkeitin....mmm ....ilman niitäkin toimeen tulee.

        Kahvin voi keittää nokipannussa ja leivän paahtaa valurautapannulla ulkona puugrillissä, no ainakin kesällä ; )

        Vispilällä ja ranneliikkeellä syntyy kermavaahto.

        No, onhan näihin mukavuuksiin totuttu, mutta pärjäisin toki vähemmälläkin. Mikä onkaan ihanamoaa kesällä kuin puuhastella ulkokeittiössä, elävän tulen loimussa.

        Ps. onhan minulla se kylpyamme.siellä saunan kupeessa, mutta ei talvikäytössä ; )


      • korppis kirjoitti:

        Sinulla on huomattavasti isommat vaatimukset kuun minulla. Kuivausrumpu, sauvasekoitin, mikro ja kahvinkeitin....mmm ....ilman niitäkin toimeen tulee.

        Kahvin voi keittää nokipannussa ja leivän paahtaa valurautapannulla ulkona puugrillissä, no ainakin kesällä ; )

        Vispilällä ja ranneliikkeellä syntyy kermavaahto.

        No, onhan näihin mukavuuksiin totuttu, mutta pärjäisin toki vähemmälläkin. Mikä onkaan ihanamoaa kesällä kuin puuhastella ulkokeittiössä, elävän tulen loimussa.

        Emmä tiedä isommista vaatimuksista, mutta minulla on isompi huusholli
        :)


      • korppis kirjoitti:

        Ps. onhan minulla se kylpyamme.siellä saunan kupeessa, mutta ei talvikäytössä ; )

        Ps. suihkukin on, ämpäriin vettä ja hupsis.


      • korppis kirjoitti:

        Sinulla on huomattavasti isommat vaatimukset kuun minulla. Kuivausrumpu, sauvasekoitin, mikro ja kahvinkeitin....mmm ....ilman niitäkin toimeen tulee.

        Kahvin voi keittää nokipannussa ja leivän paahtaa valurautapannulla ulkona puugrillissä, no ainakin kesällä ; )

        Vispilällä ja ranneliikkeellä syntyy kermavaahto.

        No, onhan näihin mukavuuksiin totuttu, mutta pärjäisin toki vähemmälläkin. Mikä onkaan ihanamoaa kesällä kuin puuhastella ulkokeittiössä, elävän tulen loimussa.

        Tuo kuvaamasi passaa minullekin, mutta vain kesällä.
        Ei meillä landella ollut edes vesijohtoa ja ulkohuussissa käytiin kesät talvet. Vedet kannettiin kaivosta monen sadan metrin takaa, koska pihakaivoon pääsi pintavettä. Peseydyttiin saunassa ja kesällä tukka pestiin laiturilla järvivedessä. Sähköt tuli taloon vasta kun pääsin kouluun. Elikkä primitiivistä ja idyllistä kesällä, hankalaa ja vaivalloista ja aikaa ja energiaa vaativaa talvella.
        Minä pärjään periaatteessa aika vähällä, mutta ruuanlaitto ja hygienia mielellään mukavuuksilla avitettua. Etenkin nyt kun ikää kertyy ja nivelet kangistuu ja lihasvoima vähenee.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Sauna, suihku ja kylpyamme unohtuivat, vaikka kesällä voikin käydä joessa uimassa.
        Mutta kolmea ulkomaanmatkaa vuodessa, kylpytynnyriä ja kakkosasuntoa Thaimaassa en tarvitse. Vene kyllä saisi jäädä niin pääsee onkimaan.

        Ploma thaimaaseen kolme matkaa on helppo

        Mutta suihkua rt saa
        Vettä on vain kolmessa maassa maailmassa
        Norjassa ei enää ole
        Eli suihku pois kokonaan


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Sinulla on huomattavasti isommat vaatimukset kuun minulla. Kuivausrumpu, sauvasekoitin, mikro ja kahvinkeitin....mmm ....ilman niitäkin toimeen tulee.

        Kahvin voi keittää nokipannussa ja leivän paahtaa valurautapannulla ulkona puugrillissä, no ainakin kesällä ; )

        Vispilällä ja ranneliikkeellä syntyy kermavaahto.

        No, onhan näihin mukavuuksiin totuttu, mutta pärjäisin toki vähemmälläkin. Mikä onkaan ihanamoaa kesällä kuin puuhastella ulkokeittiössä, elävän tulen loimussa.

        Nokipannu on ihana ja ulkona voi keittää ruuan ja paistaa itse leivät.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Emmä tiedä isommista vaatimuksista, mutta minulla on isompi huusholli
        :)

        Miksi pidät isompaa huushollia. Pienet ovat olleet muodissa jo pitkään. Enää ei suosita tuhlaavaisuutta, suuria huusholleja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pidät isompaa huushollia. Pienet ovat olleet muodissa jo pitkään. Enää ei suosita tuhlaavaisuutta, suuria huusholleja.

        Ei tämä nyt kuitenkaan ole mitenkään varsinaisesti suuri huusholli, vain kolme aikuista, mutta vertasin sitä korppiksen huushollin kokoon.
        Tämäkin pienenee toivottavasti tämän vuoden aikana kun aikamiespoikani valmistuu ja lähtee töihin; ajat ovat pahat, mutta jos vaikka opettajia tarvittaisi vielä koronankin jälkeen. Kaksikerroksinen talo ja piha ja kasvimaa antavat riittävästi liikuntaa ja lihaskuntoa yllä hyötyliikunnan merkeissä.
        Sekin aika tulee kun kroppa ei enää jaksa ja sitten muutamme senioriasuntoon tai kirkkomaalle ja huusholli pienenee edelleenkin.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Sinulla on huomattavasti isommat vaatimukset kuun minulla. Kuivausrumpu, sauvasekoitin, mikro ja kahvinkeitin....mmm ....ilman niitäkin toimeen tulee.

        Kahvin voi keittää nokipannussa ja leivän paahtaa valurautapannulla ulkona puugrillissä, no ainakin kesällä ; )

        Vispilällä ja ranneliikkeellä syntyy kermavaahto.

        No, onhan näihin mukavuuksiin totuttu, mutta pärjäisin toki vähemmälläkin. Mikä onkaan ihanamoaa kesällä kuin puuhastella ulkokeittiössä, elävän tulen loimussa.

        Ihmisten vaatimustasosta johtuen maailma ei milloinkaan pelastu. Toivotaan niin tämä KORONAkausi saa aikaan jotain suurempaa muutosta ihmisten ajattelussa. Ihmiset huomaisivat ympärillään jotain muutakin kuin niitä kiinalaisia kodinkoneita ja rihkamia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisten vaatimustasosta johtuen maailma ei milloinkaan pelastu. Toivotaan niin tämä KORONAkausi saa aikaan jotain suurempaa muutosta ihmisten ajattelussa. Ihmiset huomaisivat ympärillään jotain muutakin kuin niitä kiinalaisia kodinkoneita ja rihkamia.

        Päivällä kuulin, kun joutsenet huusivat lentäessään.
        Kun kävelin rannalle, kuulin kuinka kuikat ääntelivät, ensi kertaa tänä keväänä.
        Taivaalla meni kurkiaura.
        Jäät olivat lähteneet. Aurinko kurkisteli taivaalta.
        Miniäni lähetti kuvan 9kk ikäisestä pojanpojantyttärestäni.
        Taidan laittaa tuon puulämmitteisen saunan lämpiämään.
        Elämä on.


    • Anonyymi

      Olisihan se hienoa päreen valossa tehdä puhdetöitä.
      Edesmennyt isäukko (1928 -2000) ärähti aina jos joku mainitsi ''vanhat hyvät ajat''
      ''Perkele !! Mitään vanhoja hyviä aikoja ole ollutkaan, Ei ole koskaan asiat olleet niin hyvin kuin nyt''

      • Anonyymi

        Joo, kyllä ne nostalgiat on haavemaailmaa, 1800 luvun elämä on ollut kovaa raatamista ja hengissä selviytymistä, ei meistä, eikä nuoremmistakaan ole niihin saappaisiin..

        Pirre


      • Anonyymi

        Ihmiset on saatu politiikkaan uskomalla hankkimaan kaikenmoisia turhakkeita, joita Kiinassa valmistetaan ja sitten ne hajoavat hetken kuluttua.
        No se ongelma on sitten että jostain täytyy saada paljon rahaa, jotta saa asuntopolitiikan järjestykseen. Asunto, joka on perusasia, niin siihen on tällätty tietty TOSI SUURI HINTA, minkä takia kaikki joutuvat pakon sanelemina käymään koko ikänsä jossakin toisen palveluksessa töissä ja elättämään yrittäjää, joka ei maksa kunnon palkkaa. No tai sitten kunnallisella, jossa melkien peruspalkat. On jouduttu ottamaan pankkilaitosten järjestämää lainaa, jotta pysytään kuivina ja puhtaina. Omassa kodissa kuivina sateellakin ja talvella lämpimässä.
        Maailma on sangen ahne ja suuret yritykset tekevät tuhojaan ihmiselle itselleen kuin luonnollekkin.
        Lääketiede auttaa sitten ylikuormittuneita ihmisiä, jotka ovat kovan työpaineen alla saaneet kerättyä sen asuntorahan 30 - 40 vuoden aikana. Yleensä se on kaksio tai yksiö, jossa sitten istutaan eläkepäivät tyytyväisinä, kun kerran piti firmalle työskennellä alhaisella palkalla. No onhan yrittäjällä sitten komekin asuntoa, muutama kesämökki jne. Näin politiikka ohjaa meitä ihmisiä tuhon tielle. Lääketiede korjaa lääkkeillä niitä verenpainesairauksia, sokeritauteja, ihottumia, sydämensykkeitä, tiheäpulssisuutta, päänsärkyjä, reumakipuja,huimauksia, ynnä muita lääkkeillä. Siis tosiasiahan se on niin esimerkiksi vuorotyö ja kova paine päällä sairastuttaa ihmisiä. Jotenkin se syöpäkin puhuttaa stressisairautena.

        Tämä Korona-aika on erinomainen ja laittaa asioita oikeaan järjestykseen ainakin vähän. Mutta pahinta on puhua kuten olemme huomanneet tuolla TV-ruuduissa ja uutisissa RAHASTA JA PÖRSSEISTÄ. Se raha on pilannut meidät ja elinympäristömme. Metsiä kaadettu, soita kaivettu, asfalttipeltoja lisätty, ynnä muuta ynnä muuta ja pelkästään tämä kaikki rahan takia. Ihminen pitää itseään luomakunnan kuninkaana, mutta tuo kuningas on erittäin ala-arvoisella ajattelulla valjastettu. Kaiken takana ihmisen ahneus ja anheus johtuu perityhmyydestä.


    • Uskon tuohon visioon, että nuo asiat sellaisena, kun ne nyt ovat painuvat historiaan.
      Mutta ei siksi, että palaisimme menneisyyteen, vaan siksi, että saavumme tulevaisuuteen.
      Tie voi olla pitkä, mutta kehitys menee aina eteenpäin. Tulevaisuudessa ihminen avartuu henkisesti.
      Nurkkakuntalaisuus häviää.
      Uudet keksinnöt siivittävät puhtaampaan tulevaisuuteen. Tämähän on nähtävissä jo nyt.
      Yhteen hiileen puhaltaminen lisääntyy. (Tiedä sitten montako ´´koronaa´´ (lue, mullistusta) tarvitaan, että ruvetaan näkemään, että yhteinen hyvä, on kaikkien hyvä.)

      • Anonyymi

        Minäkin ensimmäillä aivopuoliskolla uskon että tekniikka kehittyy ja kaikki saasteet saadaan kuriin. Varmasti moni muukin uskoon niin sinun lisäksesi. Toinen aivopuolisko sanoo ettei se ole mahdollista, mikään tutkimus ei löydä menetelmää, joka vähentäisi saasteita niin radikaalisti että luonto puhdistuisi ja että ilma pysyisi hengitettävänä ja silti teknologia vain kehittyisi ja lisääntyisi.
        Toinen asia, joku ehdotti että raja kiinni. Tulee aika että kolmansien maan väki vyöryy meidän parempiosaisten maihin, kaikki rajat rikkoen. Muutama tuhat siinä jupakassa menettään henkensä puolin ja toisin mutta sitten ovat parempiosaisten maat vallattu.
        Luulen ettei tuhon tulemista voi pysäyttää vaikka haluttaisiinkin. Sellaista yhteistä tahtoa on mahdoton löytää. Ja tämä n. 100-150 vuoden kuluttua.


      • Anonyymi

        Maailmassa ihmiset ovat muuttuneet ajan saatossa ahneuden narsisteiksi. Heidän omaminä, minulle ei toisille.
        Minä olen se, joka käytän toisia. Minä olen se ahne, joka hamuan suurimmat voitot. Minä ostan itselleni suurimman asunnon, minä otan toisten rahat vaikka väkisen. Minä, minä, minä,....näin on ollut jo nyt rahapolitiikan valtakaudella kauan ja tämä vaatii usean rankan Koronan ennenkuin edes muutama NARSISTI poistuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ensimmäillä aivopuoliskolla uskon että tekniikka kehittyy ja kaikki saasteet saadaan kuriin. Varmasti moni muukin uskoon niin sinun lisäksesi. Toinen aivopuolisko sanoo ettei se ole mahdollista, mikään tutkimus ei löydä menetelmää, joka vähentäisi saasteita niin radikaalisti että luonto puhdistuisi ja että ilma pysyisi hengitettävänä ja silti teknologia vain kehittyisi ja lisääntyisi.
        Toinen asia, joku ehdotti että raja kiinni. Tulee aika että kolmansien maan väki vyöryy meidän parempiosaisten maihin, kaikki rajat rikkoen. Muutama tuhat siinä jupakassa menettään henkensä puolin ja toisin mutta sitten ovat parempiosaisten maat vallattu.
        Luulen ettei tuhon tulemista voi pysäyttää vaikka haluttaisiinkin. Sellaista yhteistä tahtoa on mahdoton löytää. Ja tämä n. 100-150 vuoden kuluttua.

        Oletan, että myös tutkimus kehittyy. Löydetään uusia tapoja ja menetelmiä.
        Uskon myös, että väki tulee vähenemään.
        Naisenergia nostaa päätään. Tasa-arvo leviää, vaikka hitaasti, niin leviää kuitenkin.
        Maailmanlaajuisesti sitten siellä hamassa tulevaisuudessa kyetään syntyvyyden säännöstelyyn.
        Voihan olla ja luultavasti onkin, että muutama katastrofi vielä tarvitaan, että ahneus ja vallanhimo alkaa menettää tavoiteltavuuttaan.
        Muita arvoja tulee tilalle.
        Kyllä ne säätkin sitten rauhoittuu.


      • Anonyymi

        Nyt täytyy kommentoida.

        Siis uusia asioitako visioita ja kehitystäkö haluat?

        Ei luoja. Siis eikö voi tyytyä elämään niin, että ilman uutta, ilman uusia laitteita, ilman kaikenmaailman uusia tavaravisioita,....

        Täällä maailmassa on pikku mökkiin saatavilla jo valmiiksi kaikki se mitä tarvitaan, eikö olekin.

        Ainoa on vaan se pikku tilkku maata ja sinne sitten hirsistä pikku talo ja niitä uuneja on kaupat pullollansa ja vedät vaan sähköt sinne. Joku kapea polku sitten niin pääsee kulkemaan.

        Kas eikö olekin yksinkertaista ja vielä yksinkertaisemmaksi muuttuu, kun ostat jo valmiiksi rakennetutn pikkuruisen talon maalta.

        Rahaakaan ei pala, kun kulutus maailmalla saadaan minimiin. Eli hankitaan juuri se välttämätön, mitä tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ensimmäillä aivopuoliskolla uskon että tekniikka kehittyy ja kaikki saasteet saadaan kuriin. Varmasti moni muukin uskoon niin sinun lisäksesi. Toinen aivopuolisko sanoo ettei se ole mahdollista, mikään tutkimus ei löydä menetelmää, joka vähentäisi saasteita niin radikaalisti että luonto puhdistuisi ja että ilma pysyisi hengitettävänä ja silti teknologia vain kehittyisi ja lisääntyisi.
        Toinen asia, joku ehdotti että raja kiinni. Tulee aika että kolmansien maan väki vyöryy meidän parempiosaisten maihin, kaikki rajat rikkoen. Muutama tuhat siinä jupakassa menettään henkensä puolin ja toisin mutta sitten ovat parempiosaisten maat vallattu.
        Luulen ettei tuhon tulemista voi pysäyttää vaikka haluttaisiinkin. Sellaista yhteistä tahtoa on mahdoton löytää. Ja tämä n. 100-150 vuoden kuluttua.

        Ainoa mikä saa ihmisten ajattelun pakosta siirtymään perusasioihin ja välttämättömiin on Kolmas Maailmansota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt täytyy kommentoida.

        Siis uusia asioitako visioita ja kehitystäkö haluat?

        Ei luoja. Siis eikö voi tyytyä elämään niin, että ilman uutta, ilman uusia laitteita, ilman kaikenmaailman uusia tavaravisioita,....

        Täällä maailmassa on pikku mökkiin saatavilla jo valmiiksi kaikki se mitä tarvitaan, eikö olekin.

        Ainoa on vaan se pikku tilkku maata ja sinne sitten hirsistä pikku talo ja niitä uuneja on kaupat pullollansa ja vedät vaan sähköt sinne. Joku kapea polku sitten niin pääsee kulkemaan.

        Kas eikö olekin yksinkertaista ja vielä yksinkertaisemmaksi muuttuu, kun ostat jo valmiiksi rakennetutn pikkuruisen talon maalta.

        Rahaakaan ei pala, kun kulutus maailmalla saadaan minimiin. Eli hankitaan juuri se välttämätön, mitä tarvitaan.

        Kuinka ihmeessä voit noin väärin käsittää kommenttini.
        Minähän puhun ihmisen henkisen kehityksen avartumisesta ja siitä, että se alkaisi kulkea teknologisen kehityksen kanssa käsi kädessä.
        En suinkaan mistään tavarataivaista, ne eivät ole minua kiinnostaneet milloinkaan.
        Kun sanon, että uudet keksinnöt siivittävät puhtaampaan tulevaisuuteen ja että löydetään uusia menetelmiä tarkoittaa juuri sitä, että vanha saastuttava ja myös turha krääsä jää pois.
        Ja kun ihminen alkaa avartua henkisesti tulee muita arvoja ja silloin vähemmän on enemmän.
        Kiitos vaan neuvoista, mutta tässä ympärilläni on hirsimökki ja sähkökin on ja vesikin tulee ja menee. Niin ja muutama hehtaari maatakin tuossa ympärillä. Jäätkin järvestä osin lähtenyt, pian pääsen kalaan.
        Uunissa on tuli.
        Nuukakin olen, turhaa krääsää en osta.


    • Anonyymi

      UUSI-AIKA ,,,,, se on tulevaisuutemme,

      mikään ei ole entisensä,

      koko suomen politiikka pannaan uusiksi,
      oman maan asiat hoidetaan ensin kuntoon,
      sitten vasta autetaan muita,,,

      • Anonyymi

        Haitissa on vaihteeksi ruokapula From March to May 2020, there will be households experiencing Crisis (IPC 3) levels of acute food insecurity in each of Haiti’s 10 departments kuten aina


      • Anonyymi

        Kukaan ei varmasti tiedä, mistä Koronavirus on saanut alkunsa. Puhutaan Kiinan Wuhanin eläintorista ja lepakoista, mutta ei sanallakaan siitä, että Wuhanissa on tutkimuslaboratorio biologisia aseita varten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei varmasti tiedä, mistä Koronavirus on saanut alkunsa. Puhutaan Kiinan Wuhanin eläintorista ja lepakoista, mutta ei sanallakaan siitä, että Wuhanissa on tutkimuslaboratorio biologisia aseita varten.

        On tuosta laboratoriosta ollut juttua.
        Sen johtaja on tietysti kiistänyt väitteen, että sieltä mitään olisi levinnyt.
        Sanonut myös, ettei henkilökunnasta ole kukaan sairastunut.
        Voipi olla yhtä hyvin tosi, kun valekin.


    • Anonyymi

      Nyt rajat auki ja laivat liikkumaan että pääsen Suomeen honkiani räknaamaan :)

      • Eikä mitä. Kyllä ne hongat täällä säilyy räknäämättäkin!


    • Anonyymi

      Juuri tuollahan persut kalastelee äänestäjiä - menneisyyden nostalgialla
      uskotellen, että se joskus palaisi. Ei palaa, eikä kaikki silloinkaan ollut hyvin.
      1800-luvulle kaipaavalle ei voi muuta sanoa kuin että asiat olivat huonommin.
      Lukutaidottomia orjia oltiin alkeellisissa oloissa ja nälänhädät ja kulkutaudit veivät ihmisiä enemmän kuin nyt.

    • Anonyymi

      Kyllä se tästä, rajoitukset ku poistuu nii kahta kauheammin , nii kauan ku henki pihisee :)

    • Anonyymi

      Arvaatkas missä olen?

      Olen järven rannalla kotonani 40 neliön pienessä omakotitalossa.

      On metsää on ihania niittyjä.

      On ulkohuuussi.

      On virtaava vesi taloon porakaivosta.

      On suihku, jossa peseytyä aamulla.

      On uuni, joka lämpeää puilla.

      On rannalla hyvin pieni saunakin.

      Lattialla ihanat räsymatot, itse tehty.

      Puusohva, jossa pehmustettu ihana päällinen.

      Jääkaappi on ja pakastin. Sähköhellaa ei ole, ei ole myöskään mikroaaltouunia.

      Arvatkaas mitä. Tämä on maailman ihaninta elämää.

      • Anonyymi

        Eläkeläinen voi tyytyä tuohon.
        Työssäkäyvät ei voi asua korvessa,
        koska siellä ei ensiksikään ole työtä.
        Talvella sieltä ei saa lumesta autoa liikkeelle,
        että sinne töihin pääsisi lähtemään jne.
        Eikä ole aikaa aamulla puuhellalla kahviaan keitellä
        jne.
        Entisajan eläkkeellejääneelle ihmiselle toki ihanaa,
        jos sattuu tykkäämään tuollaisesta elämänmuodosta.

        Asun kaupungissa teatterin ja oopperan ym. lähellä,
        jotka ovat minulle henki ja elämä
        ja sosiaalinen elämä.
        En kaipaa kalevalaista elämänmuotoa.
        enkä varsinkaan haisevaa huussia.


      • Anonyymi

        Kellokoskella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläinen voi tyytyä tuohon.
        Työssäkäyvät ei voi asua korvessa,
        koska siellä ei ensiksikään ole työtä.
        Talvella sieltä ei saa lumesta autoa liikkeelle,
        että sinne töihin pääsisi lähtemään jne.
        Eikä ole aikaa aamulla puuhellalla kahviaan keitellä
        jne.
        Entisajan eläkkeellejääneelle ihmiselle toki ihanaa,
        jos sattuu tykkäämään tuollaisesta elämänmuodosta.

        Asun kaupungissa teatterin ja oopperan ym. lähellä,
        jotka ovat minulle henki ja elämä
        ja sosiaalinen elämä.
        En kaipaa kalevalaista elämänmuotoa.
        enkä varsinkaan haisevaa huussia.

        Arvonsa kullakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläinen voi tyytyä tuohon.
        Työssäkäyvät ei voi asua korvessa,
        koska siellä ei ensiksikään ole työtä.
        Talvella sieltä ei saa lumesta autoa liikkeelle,
        että sinne töihin pääsisi lähtemään jne.
        Eikä ole aikaa aamulla puuhellalla kahviaan keitellä
        jne.
        Entisajan eläkkeellejääneelle ihmiselle toki ihanaa,
        jos sattuu tykkäämään tuollaisesta elämänmuodosta.

        Asun kaupungissa teatterin ja oopperan ym. lähellä,
        jotka ovat minulle henki ja elämä
        ja sosiaalinen elämä.
        En kaipaa kalevalaista elämänmuotoa.
        enkä varsinkaan haisevaa huussia.

        Kyllä työssäkäyvä voi asua juuri noin, mitä tuossa Anonyymi 17:40 kirjoitti. Ei sen pienen talon puuhelloineen tarvitse sijaita ihan korpikylillä. Pitää vaan osata valita se työpaikka myöskin sopivaan paikkaan.

        Jos on luovuutta, ei ole tyypillinen putkiaivo, niin kaikki on mahdollista-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työssäkäyvä voi asua juuri noin, mitä tuossa Anonyymi 17:40 kirjoitti. Ei sen pienen talon puuhelloineen tarvitse sijaita ihan korpikylillä. Pitää vaan osata valita se työpaikka myöskin sopivaan paikkaan.

        Jos on luovuutta, ei ole tyypillinen putkiaivo, niin kaikki on mahdollista-

        Työpaikkoja ei ole noilla kylillä. Siellähän syrjäytyneet haaveilee persujen voitosta
        katkeroituneina työttöminä tai pölähtäneinä eläkeläisinä.


    • Anonyymi

      alotukseen :

      joopati jooooo,,,

      älä pelkää mikää EI jää entiselleen,
      voi olla että kun korona pandemia pääsee suomessakin kunnolla vauhtiin niinkuin on väitetty on vasta alku vaihe menossa,
      niin voi olla että mekin kuollaan, meitä ei ehkä ole enään olemassakaan vuoden kuluttua,

      paree on valmistautua ÄKKI-LÄHTÖÖN, se yleensä on halvin muoto lähteä reissuun
      tai tässätapauksessa kai ijäisyyteen,,

      • Anonyymi

        Ekologia on hieno juttu, alkaa luontohippi kausi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekologia on hieno juttu, alkaa luontohippi kausi.

        Luontohippikausi alkaa juu ihan kohta. Kasvamme horsmaa.


    • Anonyymi

      Toivottavasti ainakin paljon muuttuu. Ihmiset alkavat ajatella uudella tavalla. Ainainen tavaran hankkiminen, kaukomatkailu, turhamainen koristelu pois.
      Uudet arvot ja puhtaampi maailma.

      • Anonyymi

        Juuri näin se menee. Samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin se menee. Samaa mieltä.

        Turhuuksien turhuutta, minimalismi on paras elämänmuoto.


      • Anonyymi

        Kateellisten hölinää.


      • Anonyymi

        Annyymi 19:14 Raha pyörittää yhteiskuntaa. Jos lopetamme kaiken kuluttamisen,
        mitä luulet että siitä seuraa ?
        Taloutemme romahtaa.
        Suomalainen ei ole kovin kova kuluttamaan, köyhillä ja keskiluokalla ei ole varaa
        turhuuksiin ja on meillä arvoja vielä. Älä näe niin negatiivisena suomalaisia.


    • Anonyymi

      Minä en ainakaan elintapojani muuta , oli corona tai ei . Rajat ku aukee käyn Suomessa ja Thaikkulassa .- Että silleen :)

      • Anonyymi

        Mikä sinun osoitteesi on?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mä koin helpompana

      Kun emme nähneet. Vaikka ensimmäinen ero repi sydäntä. Pakotat mut tuntemaan tunteita joita en saisi ja tiedät miten syv
      Ikävä
      24
      3859
    2. Onko hänellä jotain sellaisia ominaisuuksia

      joiden kenties mietit voivan olla haaste teidän mahdolliselle suhteelle?
      Ikävä
      36
      2669
    3. Peltotien ammuskelu

      Mitähän välien selvittelyä siellä käytiin?
      Jämsä
      65
      2494
    4. Näkymätön mies

      Illat pimenee, yöt mustenee. Hyvää yötä ja lohdullisia unia. 🌃✨🐺🖤
      Ikävä
      145
      2319
    5. Mahtava huomata

      Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k
      Ikävä
      36
      2237
    6. Tappelen mielelläni palstalla

      Itseäni älyllisesti päätä lyhyempien kanssa, ei nukuta ja telkkarissa ei ole mitään. Riidellään vaan.
      Ikävä
      51
      2228
    7. Olen todella

      Ahdistunut tästä. Koen sen paineen mitä hän haluaa. Tunnen todella paljon häntä kohtaan enkä uskonut että elämä toisi mi
      Ikävä
      32
      2007
    8. Miten olet

      Ajatellut kosia häntä? Romanttisesti vai arkisesti?
      Ikävä
      34
      1793
    9. Mitä ajattelet tästä kaikesta

      Palstailusta ylipäätään ja se miten asiat menee?
      Ikävä
      36
      1773
    10. Hyvää sunnuntai aamua

      Hyvää huomenta sateisteiseen aamun harmauteen. ☕🌧️🙂💔
      Ikävä
      129
      1490
    Aihe