Osaisiko joku kertoa, miten saa selville mitä tietsikkani kulloinkin touhuaa?
Uudessa tietsikassa on W XP -käyttis. Vanhassa senkun otan DOS-kehotteen ja näpöttelen "netstat" niin näen onko koneella asiattomia yhteyksiä jonnekin...
Tässä uudessa vaan ihmettelen, mitä tapahtuu kun kiintolevy vilkkuu villisti vaikkei sen pitäisi varsin mitään prosessoida esim. kirjoittaessani sähköpostiviestiä.
Onko koneeni zombikone?
5
626
Vastaukset
Kai sun pitäisi skannata kone Ad-Awarella (ilmainen) Voit huoletta poistaa kaiken mitä löytyy, jos tulee ongelmia niin menetetyt tiedostot on palautettavissa. Tämä siis etsii ja poistaa pöpöjä koneeltasi.
Aja myös Spybot (ilmainen) ja poista kaikki mitä löytyy.
Sitten asennat koneellesi Spywareblasterin (ilmainen) joka estää spywarea asentumasta koneelle.
Käy myös lataamassa Microsoftin Anti-spyware ohjelma vai mikä olikaan. En muista.
Sitten voit eheyttää kovalevysi tai tavallaan järjestää se uudelleen. Menet sen kohdalle, painat oikeaa hiiren näppäintä ja valitset Ominaisuudet. Jostain välilehdestä löytyy tämä eheyttämis-juttu.
Kannattaa myös ajaa ScanDisk tai joku semmonen. Eli tarkistaa onko asemassa virheitä.
Täällä työpaikalla on Mac, niin en voi kattoa miten hommat menee, mutta kuitenkin. Tuo ei tee pahaa koneellesi ja jos oikein hyvin käy, huomaat koneesi toimivan nopeemmin.
Muista myös katsoa onko tullut päivityksiä Windowsiin, palomuuriin tai virustorjuntaan.
http://www.tietoturva.biz on tutustumisen arvoinen sivu. Sen foorumi hiljainen, mutta tarpeen tullen hyödyllinen.- Ei zombi
Windowsit ovat jo versiosta Windows 3.0 asti touhunneet itsekseen. XP on erityisen vilkas, kovalevyn pyöritys loppuu ehkä parin tunnin päästä kun koneeseen ei enää kosketä.
DOS vilkutti kovalevyä vasta kun käyttäjä niin määräsi. Siinä tiesi heti olevan viruksen jos se touhusi omia aikojaan.Ei vaan mulla touhuu yhtään mitään. Ei nyttenkään. Teillä on varmaan ongelmia sen koneen kanssa.
- normaaliakin
lammas-jr kirjoitti:
Ei vaan mulla touhuu yhtään mitään. Ei nyttenkään. Teillä on varmaan ongelmia sen koneen kanssa.
Riippuu myös käytössä olevista palveluista, taustalla mm. pyörivät "tiedostojenjärjestelyt" ja eheytykset tai tiedostojen indeksointi saa käyttiksen raksuttamaan levyä "omia aikojaan".
- Kukka
normaaliakin kirjoitti:
Riippuu myös käytössä olevista palveluista, taustalla mm. pyörivät "tiedostojenjärjestelyt" ja eheytykset tai tiedostojen indeksointi saa käyttiksen raksuttamaan levyä "omia aikojaan".
Juu, taitaa XP olla aika raskas, niin että koko ajan jotain prosessia tapahtuu.
Ja vielä virustorjunta ja palomuurikin saattavat kiintolevyä vilkutella :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37561Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t217503- 50494
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492