TV7 suosituksia

TV7 putkahtaa aina silloin tällöin otsikoihin tällä palstalla.

Itse katson silloin tällöin Jerusalem studion, Israel news ja Pekka Sartolan ajankohtaisohjelmat Lähi-idästä. Myös Leif Nummelan Cafe Raamatussa on välillä kiinnostavia vieraita. Mitä muita ohjelmia kanavaa seuraavat voisivat suositella?
Nyt korona-aikana olisi aikaa katsella enemmänkin kyseisen kanavan ohjelmia.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä onko Palestiinalla vastaavaa mutta jos, niin kehoitan katsomaan.

      • Anonyymi

        Pelastiina on Jordania.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastiina on Jordania.

        Palestiina oli koko se laaja alue, käsittäen sekä Israelin että Jordanian, mahd. osia Syyriastakin. Palestiina oli alueen nimi, kuin "Sahara" tai "Siperia" ja kului viimeisimmillään brittien hallintaan. Sen nimistä valtiota ei ole koskaan ollut.

        1947 Palestiina jaettiin "kahtia": arabit saivat laajan Jordanian alueen, juutalaisille palautettiin kapea rantakaistale, joka sai nimekseen Israel.

        Arabit eivät millään tätä suvainneet, etenkin kun Saksan natsit rahoittivat ja kouluttivat heitä sotaan: "ajamaan israelilaiset Välimereen ja poistamaan juutalaiset maailmankartalta". Natsit pitivät paleille koulutusleirejä jossain nyky-Kroatian aleella. Jerusalemin islamilainen suurmufti oli harras natsi ja hänen perheensä on johtanut ja rahoittanut palestiinalaista terrorismia, ihan näihin päiviin asti. Mm. suomalainen vasemmisto on aina antanut tälle, pale-natsien juutalaisvastaiselle terroritoiminnalle täyden tukensa ja antaa edelleen. Heillä on mm. valhemedia YLE:ssä ("Repo-radio") ollut vuosikymmeniä omat propagandistinsa.


      • Anonyymi

        Voit mennä itse ihan paikanpäälle katsomaan ja pysyä siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palestiina oli koko se laaja alue, käsittäen sekä Israelin että Jordanian, mahd. osia Syyriastakin. Palestiina oli alueen nimi, kuin "Sahara" tai "Siperia" ja kului viimeisimmillään brittien hallintaan. Sen nimistä valtiota ei ole koskaan ollut.

        1947 Palestiina jaettiin "kahtia": arabit saivat laajan Jordanian alueen, juutalaisille palautettiin kapea rantakaistale, joka sai nimekseen Israel.

        Arabit eivät millään tätä suvainneet, etenkin kun Saksan natsit rahoittivat ja kouluttivat heitä sotaan: "ajamaan israelilaiset Välimereen ja poistamaan juutalaiset maailmankartalta". Natsit pitivät paleille koulutusleirejä jossain nyky-Kroatian aleella. Jerusalemin islamilainen suurmufti oli harras natsi ja hänen perheensä on johtanut ja rahoittanut palestiinalaista terrorismia, ihan näihin päiviin asti. Mm. suomalainen vasemmisto on aina antanut tälle, pale-natsien juutalaisvastaiselle terroritoiminnalle täyden tukensa ja antaa edelleen. Heillä on mm. valhemedia YLE:ssä ("Repo-radio") ollut vuosikymmeniä omat propagandistinsa.

        Juuri näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palestiina oli koko se laaja alue, käsittäen sekä Israelin että Jordanian, mahd. osia Syyriastakin. Palestiina oli alueen nimi, kuin "Sahara" tai "Siperia" ja kului viimeisimmillään brittien hallintaan. Sen nimistä valtiota ei ole koskaan ollut.

        1947 Palestiina jaettiin "kahtia": arabit saivat laajan Jordanian alueen, juutalaisille palautettiin kapea rantakaistale, joka sai nimekseen Israel.

        Arabit eivät millään tätä suvainneet, etenkin kun Saksan natsit rahoittivat ja kouluttivat heitä sotaan: "ajamaan israelilaiset Välimereen ja poistamaan juutalaiset maailmankartalta". Natsit pitivät paleille koulutusleirejä jossain nyky-Kroatian aleella. Jerusalemin islamilainen suurmufti oli harras natsi ja hänen perheensä on johtanut ja rahoittanut palestiinalaista terrorismia, ihan näihin päiviin asti. Mm. suomalainen vasemmisto on aina antanut tälle, pale-natsien juutalaisvastaiselle terroritoiminnalle täyden tukensa ja antaa edelleen. Heillä on mm. valhemedia YLE:ssä ("Repo-radio") ollut vuosikymmeniä omat propagandistinsa.

        >juutalaisille palautettiin kapea rantakaistale, joka sai nimekseen Israel.

        Vai palautettiin... juutalaisilla ei ollut ollut alueella valtiota yli 2500 vuoteen, eikä kansainvälinen oikeus tunne niin vanhoja saamisia.


    • Anonyymi

      Ihan hyvä, että kristillisiä kanavia on, sitähän kai Alfakin osittain on. Olen aika kyllästynyt kaupalliseen tarjontaan ja katselen joskus mitä vain muuta. Yle on ihan hyvä ja kaupallisilta voi sitten poimia sellaista viihdettä kuin kiinnostaa ja tuleehan niiltä hyvää dokumenttiakin. Uskonnollinen ihminen kun en itse ole, niin juuri kristilliset mediat tarjoavat näköalan siihen osaan elämää, jonka kanssa en muuten ole juuri tekemisissä. Eikä minua haittaa ollenkaan, että siellä on sellaista moninaisuutta, se lisää kiinnostavuutta.

      Netin kautta saa ehkä sen palestiinalaisten näkökulman näkyviin, jos osaa ainakin englantia. Al jazeera aiemmin taisi tuoda vähän ei-länsimaisempaa näkökulmaa esille, en tiedä miten lie nykyisin.

      • No alfahan on hyvin asenteellinen vaikka ei sillä olen minäkin joskus sieltä jotain katsonut.
        Tuon kanavan "asia" ohjelmat ja todellakin lainausmerkeissä koska puhutaan mistä tahansa niin soraääniähän ei suvaita. Dokumentit sitten erikseen koska yleensä ulkolaista tuotatoa.

        Heitin läpällä tuon Palestiina jutun, jos nyt yhtään historiaa ja maailmanmenoa seuraa niin onhan se ainakin silleen hintsusti väärin, että Israelin "valittu kansa" nykyään itse miehittää ja kyykyttää.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        No alfahan on hyvin asenteellinen vaikka ei sillä olen minäkin joskus sieltä jotain katsonut.
        Tuon kanavan "asia" ohjelmat ja todellakin lainausmerkeissä koska puhutaan mistä tahansa niin soraääniähän ei suvaita. Dokumentit sitten erikseen koska yleensä ulkolaista tuotatoa.

        Heitin läpällä tuon Palestiina jutun, jos nyt yhtään historiaa ja maailmanmenoa seuraa niin onhan se ainakin silleen hintsusti väärin, että Israelin "valittu kansa" nykyään itse miehittää ja kyykyttää.

        Ei Israel mitään miehitä eikä kyykytä. Israel on täysin laillisesti YK:n mandaatilla saanut maan haltuunsa, mutta arabit eivät sitä hyväksyneet ja hyökkäsivät kaikella voimalla tuhotakseen Israelin. Siinä rytäkässä Israel otti ne osat maata haltuunsa, jotka arabit hylkäsivät tarkoituksenaan palata takaisin, kun Israel olisi tuhottu. Jumalan suunnitelma oli kuitenkin toinen.
        Israel haluaisi elää rauhassa kaikkien kanssa, mutta kun se ei islaminuskoisille kelpaa.
        Se maa jota Israel asuttaa, on Jumalan maa, ja Hän on antanut sen Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille heidän asuttavakseen. Jumala on luvannut koota jälleen kaikki juutalaiset takaisin omaan maahansa ja näin on päivinämme tapahtunut ja se jatkuu edelleen.
        Jumala ei tahdo, että sitä maata jaetaan kenellekään muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Israel mitään miehitä eikä kyykytä. Israel on täysin laillisesti YK:n mandaatilla saanut maan haltuunsa, mutta arabit eivät sitä hyväksyneet ja hyökkäsivät kaikella voimalla tuhotakseen Israelin. Siinä rytäkässä Israel otti ne osat maata haltuunsa, jotka arabit hylkäsivät tarkoituksenaan palata takaisin, kun Israel olisi tuhottu. Jumalan suunnitelma oli kuitenkin toinen.
        Israel haluaisi elää rauhassa kaikkien kanssa, mutta kun se ei islaminuskoisille kelpaa.
        Se maa jota Israel asuttaa, on Jumalan maa, ja Hän on antanut sen Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille heidän asuttavakseen. Jumala on luvannut koota jälleen kaikki juutalaiset takaisin omaan maahansa ja näin on päivinämme tapahtunut ja se jatkuu edelleen.
        Jumala ei tahdo, että sitä maata jaetaan kenellekään muille.

        Vai että ihan jumalasi näin tahtoo? No voisitko sitten kertoa miksi ihmeessä sinä sitten aikaisemmin sanoit että YK on antanut nämä maat laillisesti juutalaisille? Eikö se olekkaan siis jumala joka nämä maat on anatanut vaan YK?

        Miten sitten muuten tämä EU johon Suomikin nykyään kuuluu? Kyseenomainen EU kun on tuominnut Israelin vallankäytön selkeäsanaisesti palestinalaisia vastaan. Oletko siis sinäkin nyt EU-kansalaisena paholaisen puolella?

        Mitä tulee tuohon sinun "logiigaasi" jumalasi antamistta maista, niin kerro toki missä tämä sinun jumalasi piilotteli sen parituhatta vuotta kun alueelle ei ollut Israelin valtiota? Eli YKn päätöksellä Israel itsenäistyi vuonna 1948. Ei siis jumalasi päätöksellä.

        Missä Israelin valtio piilotteli parituhatta vuotta kun aluetta isännöivät vuoron perään roomalaiset, arabit, turkkilaiset ja britit? Plus ristiretkeläiset, jotka olivat 1000-luvulla kohdanneet Jerusalemissa pienen juutalaisväestön ja polttaneet sen synagogan. Oliko jumalasi tämän ajan kesälomalla vai vuorotteluvapaalla?

        Plus kerro mitä mieltä olet Tel Avivin pride-kulkueesta, jota homot pitävät maailman parhaana pride-tapahtumana ympäri maailmaa? Onko jumalasi viikonlopun vierailemassa hellareiden kesäbileissä eikä näin ehdi valvoa mitä Israelissa tapahtuu?

        https://www.outstandingtravel.com/blog-post-id.aspx?OSBlogPostId=1&gclid=Cj0KCQjws_r0BRCwARIsAMxfDRgchFvJUPmA_zPa5W8j0lAUCs8KAbphaMF8B24_qLr5IQ_01-IwtGsaAoAgEALw_wcB


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että ihan jumalasi näin tahtoo? No voisitko sitten kertoa miksi ihmeessä sinä sitten aikaisemmin sanoit että YK on antanut nämä maat laillisesti juutalaisille? Eikö se olekkaan siis jumala joka nämä maat on anatanut vaan YK?

        Miten sitten muuten tämä EU johon Suomikin nykyään kuuluu? Kyseenomainen EU kun on tuominnut Israelin vallankäytön selkeäsanaisesti palestinalaisia vastaan. Oletko siis sinäkin nyt EU-kansalaisena paholaisen puolella?

        Mitä tulee tuohon sinun "logiigaasi" jumalasi antamistta maista, niin kerro toki missä tämä sinun jumalasi piilotteli sen parituhatta vuotta kun alueelle ei ollut Israelin valtiota? Eli YKn päätöksellä Israel itsenäistyi vuonna 1948. Ei siis jumalasi päätöksellä.

        Missä Israelin valtio piilotteli parituhatta vuotta kun aluetta isännöivät vuoron perään roomalaiset, arabit, turkkilaiset ja britit? Plus ristiretkeläiset, jotka olivat 1000-luvulla kohdanneet Jerusalemissa pienen juutalaisväestön ja polttaneet sen synagogan. Oliko jumalasi tämän ajan kesälomalla vai vuorotteluvapaalla?

        Plus kerro mitä mieltä olet Tel Avivin pride-kulkueesta, jota homot pitävät maailman parhaana pride-tapahtumana ympäri maailmaa? Onko jumalasi viikonlopun vierailemassa hellareiden kesäbileissä eikä näin ehdi valvoa mitä Israelissa tapahtuu?

        https://www.outstandingtravel.com/blog-post-id.aspx?OSBlogPostId=1&gclid=Cj0KCQjws_r0BRCwARIsAMxfDRgchFvJUPmA_zPa5W8j0lAUCs8KAbphaMF8B24_qLr5IQ_01-IwtGsaAoAgEALw_wcB

        Suosittelen lukemaan Raamattua. Moniin esittämiisi kysymyksiin löytyy vastaus suoraan sieltä.
        Mitä tulee noihin iljettäviin pride-kulkueisiin, se vain todistaa sen, että Israel ei ole vielä kääntynyt Jumalansa puoleen, eikä tehnyt parannusta synneistään.
        Jumala on osoittanut, että Hän ei jätä Israelinkaan kohdalla syntejä rankaisematta.
        Ja jos tuomion on määrä alkaa Jumalan huoneesta, mikä onkaan niiden loppu, jotka ovat ulkopuolella.
        1. Piet. 4:17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        No alfahan on hyvin asenteellinen vaikka ei sillä olen minäkin joskus sieltä jotain katsonut.
        Tuon kanavan "asia" ohjelmat ja todellakin lainausmerkeissä koska puhutaan mistä tahansa niin soraääniähän ei suvaita. Dokumentit sitten erikseen koska yleensä ulkolaista tuotatoa.

        Heitin läpällä tuon Palestiina jutun, jos nyt yhtään historiaa ja maailmanmenoa seuraa niin onhan se ainakin silleen hintsusti väärin, että Israelin "valittu kansa" nykyään itse miehittää ja kyykyttää.

        Mikset nuku yöllä?


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        No alfahan on hyvin asenteellinen vaikka ei sillä olen minäkin joskus sieltä jotain katsonut.
        Tuon kanavan "asia" ohjelmat ja todellakin lainausmerkeissä koska puhutaan mistä tahansa niin soraääniähän ei suvaita. Dokumentit sitten erikseen koska yleensä ulkolaista tuotatoa.

        Heitin läpällä tuon Palestiina jutun, jos nyt yhtään historiaa ja maailmanmenoa seuraa niin onhan se ainakin silleen hintsusti väärin, että Israelin "valittu kansa" nykyään itse miehittää ja kyykyttää.

        "No alfahan on hyvin asenteellinen vaikka ei sillä olen minäkin joskus sieltä jotain katsonut.
        Tuon kanavan "asia" ohjelmat ja todellakin lainausmerkeissä koska puhutaan mistä tahansa niin soraääniähän ei suvaita. Dokumentit sitten erikseen koska yleensä ulkolaista tuotatoa."

        He kai voivat kutsua ohjelmiinsa ketä haluavat, yksityisiä toimijoita kun ovat. Soraääniä kai itse kukin voi kuunnella ihan mielinmäärin Ylen kanavilta. jotka ovat ihan yhtä ilmaisia.

        "Heitin läpällä tuon Palestiina jutun, jos nyt yhtään historiaa ja maailmanmenoa seuraa niin onhan se ainakin silleen hintsusti väärin, että Israelin "valittu kansa" nykyään itse miehittää ja kyykyttää."

        Miten niin väärin? Montako nykyaikaista valtiota tiedät, joka olisi syntynyt jollakin muulla tavalla?

        Katalonia voisi olla ensimmäinen, vaan siksi kai sitä niin kovin vastustetaankin.


      • Anonyymi

        "Ihan hyvä, että kristillisiä kanavia on, sitähän kai Alfakin osittain on."
        Miltä osin? Yksi vanha amerikkalainen ohjelma taitaa olla lähes keskellä yötä.. Ja Tuppuraisen haastattelut.
        "Tuon kanavan "asia" ohjelmat ja todellakin lainausmerkeissä koska puhutaan mistä tahansa niin soraääniähän ei suvaita. Dokumentit sitten erikseen koska yleensä
        ulkolaista tuotatoa. "
        Niimpä, mutta onhan se sekulari tv;ä pois potkittujen suojatyöpaikka, kuten se Ylen nainen nyt.. Tosin yhden ohjelman satuin katsomaan siitä, niin se oli hieman rauhoittuneemman oloinen nyt....? Harvoin siellä on mitään katsomisen arvoista..:(
        Haukan kiinostuksen aiheitahan ovat kalliit autot, ym. tuotteet, niin hän itse kertoi mahdollisuus muutokseen miitingissä.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        No alfahan on hyvin asenteellinen vaikka ei sillä olen minäkin joskus sieltä jotain katsonut.
        Tuon kanavan "asia" ohjelmat ja todellakin lainausmerkeissä koska puhutaan mistä tahansa niin soraääniähän ei suvaita. Dokumentit sitten erikseen koska yleensä ulkolaista tuotatoa.

        Heitin läpällä tuon Palestiina jutun, jos nyt yhtään historiaa ja maailmanmenoa seuraa niin onhan se ainakin silleen hintsusti väärin, että Israelin "valittu kansa" nykyään itse miehittää ja kyykyttää.

        "Israelin "valittu kansa" nykyään itse miehittää ja kyykyttää."
        Kukahan se kyykyttää ja lennättää rakettejaan? Israelin apu kyllä kelpaa, kuten työpaikat ja sairaanhoito?
        1 Mooseksen 12-17 Raamattu 1933/38
        12 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen m a a h a n, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."
        4 Niin Abram lähti, niinkuin Herra oli hänelle puhunut
        Silloin Herra ilmestyi Abramille
        ja sanoi:
        "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän m a a n ". Niin hän rakensi sinne alttarin Herralle, joka oli hänelle ilmestynyt.
        15 Sillä kaiken maan, jonka näet, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi ikuisiksi ajoiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen lukemaan Raamattua. Moniin esittämiisi kysymyksiin löytyy vastaus suoraan sieltä.
        Mitä tulee noihin iljettäviin pride-kulkueisiin, se vain todistaa sen, että Israel ei ole vielä kääntynyt Jumalansa puoleen, eikä tehnyt parannusta synneistään.
        Jumala on osoittanut, että Hän ei jätä Israelinkaan kohdalla syntejä rankaisematta.
        Ja jos tuomion on määrä alkaa Jumalan huoneesta, mikä onkaan niiden loppu, jotka ovat ulkopuolella.
        1. Piet. 4:17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?

        Israel ei ole mikään "Jumalan huone" vaan se on seurakunta, jos Uuden Testamentin näkökulmasta katsotaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Israel mitään miehitä eikä kyykytä. Israel on täysin laillisesti YK:n mandaatilla saanut maan haltuunsa, mutta arabit eivät sitä hyväksyneet ja hyökkäsivät kaikella voimalla tuhotakseen Israelin. Siinä rytäkässä Israel otti ne osat maata haltuunsa, jotka arabit hylkäsivät tarkoituksenaan palata takaisin, kun Israel olisi tuhottu. Jumalan suunnitelma oli kuitenkin toinen.
        Israel haluaisi elää rauhassa kaikkien kanssa, mutta kun se ei islaminuskoisille kelpaa.
        Se maa jota Israel asuttaa, on Jumalan maa, ja Hän on antanut sen Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille heidän asuttavakseen. Jumala on luvannut koota jälleen kaikki juutalaiset takaisin omaan maahansa ja näin on päivinämme tapahtunut ja se jatkuu edelleen.
        Jumala ei tahdo, että sitä maata jaetaan kenellekään muille.

        >Jumala ei tahdo, että sitä maata jaetaan kenellekään muille.

        Vai niin. Ja kuitenkin alueella on sodittu sen perskuleesti. Rajattomien resurssien Luoja käyttäytyy tässäkin tahtoaan toteuttaessaan aivan kuin häntä ei olisikaan. Ihmiset ovat taas hoitaneet kaiken tuhansien vainajien hinnalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen lukemaan Raamattua. Moniin esittämiisi kysymyksiin löytyy vastaus suoraan sieltä.
        Mitä tulee noihin iljettäviin pride-kulkueisiin, se vain todistaa sen, että Israel ei ole vielä kääntynyt Jumalansa puoleen, eikä tehnyt parannusta synneistään.
        Jumala on osoittanut, että Hän ei jätä Israelinkaan kohdalla syntejä rankaisematta.
        Ja jos tuomion on määrä alkaa Jumalan huoneesta, mikä onkaan niiden loppu, jotka ovat ulkopuolella.
        1. Piet. 4:17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?

        >Suosittelen lukemaan Raamattua. Moniin esittämiisi kysymyksiin löytyy vastaus suoraan sieltä.

        Olen lukenut, ja nyt on kyllä niin että koulutetun nykylukijan tapauksessa Raamattu herättää enemmän kysymyksiä kuin antaa järkeenkäypiä vastauksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "No alfahan on hyvin asenteellinen vaikka ei sillä olen minäkin joskus sieltä jotain katsonut.
        Tuon kanavan "asia" ohjelmat ja todellakin lainausmerkeissä koska puhutaan mistä tahansa niin soraääniähän ei suvaita. Dokumentit sitten erikseen koska yleensä ulkolaista tuotatoa."

        He kai voivat kutsua ohjelmiinsa ketä haluavat, yksityisiä toimijoita kun ovat. Soraääniä kai itse kukin voi kuunnella ihan mielinmäärin Ylen kanavilta. jotka ovat ihan yhtä ilmaisia.

        "Heitin läpällä tuon Palestiina jutun, jos nyt yhtään historiaa ja maailmanmenoa seuraa niin onhan se ainakin silleen hintsusti väärin, että Israelin "valittu kansa" nykyään itse miehittää ja kyykyttää."

        Miten niin väärin? Montako nykyaikaista valtiota tiedät, joka olisi syntynyt jollakin muulla tavalla?

        Katalonia voisi olla ensimmäinen, vaan siksi kai sitä niin kovin vastustetaankin.

        >Montako nykyaikaista valtiota tiedät, joka olisi syntynyt jollakin muulla tavalla?

        Kaikki Neuvostoliiton hajoamistuotevaltiot syntyivät täysin tai jokseenkin väkivallattomasti. Myös Tshekki ja Slovakia erosivat täysin sovussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Israelin "valittu kansa" nykyään itse miehittää ja kyykyttää."
        Kukahan se kyykyttää ja lennättää rakettejaan? Israelin apu kyllä kelpaa, kuten työpaikat ja sairaanhoito?
        1 Mooseksen 12-17 Raamattu 1933/38
        12 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen m a a h a n, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."
        4 Niin Abram lähti, niinkuin Herra oli hänelle puhunut
        Silloin Herra ilmestyi Abramille
        ja sanoi:
        "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän m a a n ". Niin hän rakensi sinne alttarin Herralle, joka oli hänelle ilmestynyt.
        15 Sillä kaiken maan, jonka näet, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi ikuisiksi ajoiksi.

        Eipä tehnyt Sebaot juutalaisista suurta kansaa, vaan sen sijaan mm. kiinalaisista ja intialaisista. Melkoinen jäynä.


    • Anonyymi

      Hyvä kun setalla ja pokseksillä ei ole mitään kanavalla.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Homomiehille ei ole omia thaiboxing-sarjoja. Ei ole tasa-arvoista.


    • Anonyymi

      Sinulla on hyvä maku ohjelmien suhteen.

    • Anonyymi

      Samat ohjelmat katson ja lisäksi Sanan ja runon tuoksua.

    • Jos haluaa parempaa tietoa Palestiinasrta niin kannattaa seurata EAPPI:n tiedotuksia paikan päältä.

      TeeVeeSeiskan sontaluukun tiedot ovat uskomusten pelilaudalla larppaavien mielikuvitusta

      • Anonyymi

        Höpöhöpö!


    • Anonyymi

      No miksi ette sitten ole kaikki toimineet tämän linkin ohjeistuksen mukaan:
      https://www.eroakirkosta.fi

      Ei kirkkoon kuuluvaan ihmiseen voi luottaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      61
      4581
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      51
      3052
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      139
      2330
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1946
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      73
      1515
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1197
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1115
    8. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1082
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1078
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1076
    Aihe