Mystinen Skif-leffa

tiedustelija

Hojo! Joskus vuosia sitten tuli mystinen venäläinen skifileffa telkkarista. Muistaakseni se oli mustavalkoinen,ja se taisi sijoittua ydinsodan jälkeiseen aikaan. Kolme miestä hortoili kaatopaikalla. Leffa kesti lähes kolme tuntia.

Nyt on herännyt kiinostus, mikä leffa oli kyseessä, mitä siinä tapahtui ja onko sitä edes mahdollista saada mistään?

14

1643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisiko olla
    • tiedustelija

      Sen on pakko olla tuo! Ja näköjään on DVD:llä. Ei muuta kun metsästämään...

      • Antipodi

        Elokuvakin oli katsottava, mutta suosittelen lukemaan myös kirjan. Kirja on vielä monta kertaa parempi, ja aivan eri henkinen kuin elokuva.
        Molemmat oikeastaan toimivat omina teoksinaan.


    • isay

      Kolme miestä, kolme tuntia, kaatopaikka. Aivan päivänselvää, että kyse on Stalkerista :D
      (loistoleffa)

      Kirjastoista saattais löytyä.

    • kokonaan?

      Stalkerissa on minun muistaakseni myös värillisiä jaksoja.

      • SynkMaster

        Värillistäkin osaa. "Hortoilua kaatopaikalla", joku pelasti päiväni. Ja Tarkovski uskoni elokuvaan. Jo kauan sitten.


    • Susanne

      Ensimmäisenä tulee mieleen Stalker. Loistava kirjana, surkea leffana.

      • hehheh...

        Hehhehheh. Surkeata Tarkovskia. Toista on nykymeno :-)


      • Susanne
        hehheh... kirjoitti:

        Hehhehheh. Surkeata Tarkovskia. Toista on nykymeno :-)

        No Tarkovski (anteeksi nyt kauhiasti) on mielestäni liian pohdiskelevaa. En pidä.


      • Tarkovski rulettaa kybällä
        Susanne kirjoitti:

        No Tarkovski (anteeksi nyt kauhiasti) on mielestäni liian pohdiskelevaa. En pidä.

        Tarkovskin katseleminen voi aluksi vaikuttaa pitkästyttävältä, mutta se palkitsee katsojansa moninkertaisesti. Sitäpaitsi hän on tehnyt jopa kaksi skifi-elokuvan todellista klassikkoa: jo mainitun Stalkerin lisäksi Solaris lähentelee täydellisyyttä. 2001 ym. huumesekoiluilla ei ole mitään tekemistä TODELLISEN syvällisyyden kanssa.


      • Susanne
        Tarkovski rulettaa kybällä kirjoitti:

        Tarkovskin katseleminen voi aluksi vaikuttaa pitkästyttävältä, mutta se palkitsee katsojansa moninkertaisesti. Sitäpaitsi hän on tehnyt jopa kaksi skifi-elokuvan todellista klassikkoa: jo mainitun Stalkerin lisäksi Solaris lähentelee täydellisyyttä. 2001 ym. huumesekoiluilla ei ole mitään tekemistä TODELLISEN syvällisyyden kanssa.

        Kiitos kovasti yrityksestäsi sivistää minua.

        Pidän monenlaisista elokuvista laidasta laitaan, myös niistä aivottomista äksöneistä ja toisaalta myös ajatuksella tehdyistä elokuvista. Joten ei, ei pidä "olla vaan aivotonta äksöniä".

        En tiennytkään että jos ilmoittaa ettei pidä Tarkovskista leimautu välittömästi "aivottomaksi".

        Mielenkiintoista. =D

        Makuasioista voi aina kiistellä, mutta taitaa kuitenkin olla aika turhaa touhua. Esitinpä vain oman mielipiteeni.

        Solaris on minulle tuttu ja minulle kirja aukeaa paremmin kuin elokuva. Löysin kirjasta sen syvällisen sanoman, en elokuvasta. :)

        Toi viitaus huumesekoiluihin jäi minulle hämäräksi, en oikein käsittänyt mitä tarkoitit.


      • jokke
        Susanne kirjoitti:

        Kiitos kovasti yrityksestäsi sivistää minua.

        Pidän monenlaisista elokuvista laidasta laitaan, myös niistä aivottomista äksöneistä ja toisaalta myös ajatuksella tehdyistä elokuvista. Joten ei, ei pidä "olla vaan aivotonta äksöniä".

        En tiennytkään että jos ilmoittaa ettei pidä Tarkovskista leimautu välittömästi "aivottomaksi".

        Mielenkiintoista. =D

        Makuasioista voi aina kiistellä, mutta taitaa kuitenkin olla aika turhaa touhua. Esitinpä vain oman mielipiteeni.

        Solaris on minulle tuttu ja minulle kirja aukeaa paremmin kuin elokuva. Löysin kirjasta sen syvällisen sanoman, en elokuvasta. :)

        Toi viitaus huumesekoiluihin jäi minulle hämäräksi, en oikein käsittänyt mitä tarkoitit.

        sitähän pidetään psykedeliahuumeiden inspiroimana elokuvana.


      • hehheh2
        Susanne kirjoitti:

        No Tarkovski (anteeksi nyt kauhiasti) on mielestäni liian pohdiskelevaa. En pidä.

        >anteeksi nyt kauhiasti

        Saat, tottakai, tylsäähän se olisi jos kaikki olisivat aina samaa mieltä.

        >Liian pohdiskelevaa

        :-) Se kuulostaa minun arvotuksissani melkeinpä samalta kuin "liian hyvää". Kirjan ja elokuvan vertaaminen on aina tietysti kohtuutonta, miten jälkimmäinen voisikaan pärjätä (edes) sisäisen apparaattimme visualisointikyvyille. Eihän Lemkään - käsittääkseni - Solariksen elokuvaversiosta pitänyt. Ja T oli kyllä itsekin ensimmäisenä tunnustamassa elokuviensa puutteita, elokuvien jotka kuitenkin minulle ehdottomasti edustavat elokuvataiteen aivan kirkkainta huippua. Jotakin mistä olla kiitollinen. Oma suosikkini on pitkään ollut Peili.


    • pellaaja

      Siitä on tekeillä näköjään myös uusi PC-peli.
      www.stalker-game.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe