Hojo! Joskus vuosia sitten tuli mystinen venäläinen skifileffa telkkarista. Muistaakseni se oli mustavalkoinen,ja se taisi sijoittua ydinsodan jälkeiseen aikaan. Kolme miestä hortoili kaatopaikalla. Leffa kesti lähes kolme tuntia.
Nyt on herännyt kiinostus, mikä leffa oli kyseessä, mitä siinä tapahtui ja onko sitä edes mahdollista saada mistään?
Mystinen Skif-leffa
14
1645
Vastaukset
- voisiko olla
Sopisikoha Tarkovskin Stalker (1979) kuvaukseesi? Pituutta on ainakin 163 min.
Tästä linkistä enemmän: http://www.imdb.com/title/tt0079944/ - tiedustelija
Sen on pakko olla tuo! Ja näköjään on DVD:llä. Ei muuta kun metsästämään...
- Antipodi
Elokuvakin oli katsottava, mutta suosittelen lukemaan myös kirjan. Kirja on vielä monta kertaa parempi, ja aivan eri henkinen kuin elokuva.
Molemmat oikeastaan toimivat omina teoksinaan.
- isay
Kolme miestä, kolme tuntia, kaatopaikka. Aivan päivänselvää, että kyse on Stalkerista :D
(loistoleffa)
Kirjastoista saattais löytyä. - kokonaan?
Stalkerissa on minun muistaakseni myös värillisiä jaksoja.
- SynkMaster
Värillistäkin osaa. "Hortoilua kaatopaikalla", joku pelasti päiväni. Ja Tarkovski uskoni elokuvaan. Jo kauan sitten.
- Susanne
Ensimmäisenä tulee mieleen Stalker. Loistava kirjana, surkea leffana.
- hehheh...
Hehhehheh. Surkeata Tarkovskia. Toista on nykymeno :-)
- Susanne
hehheh... kirjoitti:
Hehhehheh. Surkeata Tarkovskia. Toista on nykymeno :-)
No Tarkovski (anteeksi nyt kauhiasti) on mielestäni liian pohdiskelevaa. En pidä.
- Tarkovski rulettaa kybällä
Susanne kirjoitti:
No Tarkovski (anteeksi nyt kauhiasti) on mielestäni liian pohdiskelevaa. En pidä.
Tarkovskin katseleminen voi aluksi vaikuttaa pitkästyttävältä, mutta se palkitsee katsojansa moninkertaisesti. Sitäpaitsi hän on tehnyt jopa kaksi skifi-elokuvan todellista klassikkoa: jo mainitun Stalkerin lisäksi Solaris lähentelee täydellisyyttä. 2001 ym. huumesekoiluilla ei ole mitään tekemistä TODELLISEN syvällisyyden kanssa.
- Susanne
Tarkovski rulettaa kybällä kirjoitti:
Tarkovskin katseleminen voi aluksi vaikuttaa pitkästyttävältä, mutta se palkitsee katsojansa moninkertaisesti. Sitäpaitsi hän on tehnyt jopa kaksi skifi-elokuvan todellista klassikkoa: jo mainitun Stalkerin lisäksi Solaris lähentelee täydellisyyttä. 2001 ym. huumesekoiluilla ei ole mitään tekemistä TODELLISEN syvällisyyden kanssa.
Kiitos kovasti yrityksestäsi sivistää minua.
Pidän monenlaisista elokuvista laidasta laitaan, myös niistä aivottomista äksöneistä ja toisaalta myös ajatuksella tehdyistä elokuvista. Joten ei, ei pidä "olla vaan aivotonta äksöniä".
En tiennytkään että jos ilmoittaa ettei pidä Tarkovskista leimautu välittömästi "aivottomaksi".
Mielenkiintoista. =D
Makuasioista voi aina kiistellä, mutta taitaa kuitenkin olla aika turhaa touhua. Esitinpä vain oman mielipiteeni.
Solaris on minulle tuttu ja minulle kirja aukeaa paremmin kuin elokuva. Löysin kirjasta sen syvällisen sanoman, en elokuvasta. :)
Toi viitaus huumesekoiluihin jäi minulle hämäräksi, en oikein käsittänyt mitä tarkoitit. - jokke
Susanne kirjoitti:
Kiitos kovasti yrityksestäsi sivistää minua.
Pidän monenlaisista elokuvista laidasta laitaan, myös niistä aivottomista äksöneistä ja toisaalta myös ajatuksella tehdyistä elokuvista. Joten ei, ei pidä "olla vaan aivotonta äksöniä".
En tiennytkään että jos ilmoittaa ettei pidä Tarkovskista leimautu välittömästi "aivottomaksi".
Mielenkiintoista. =D
Makuasioista voi aina kiistellä, mutta taitaa kuitenkin olla aika turhaa touhua. Esitinpä vain oman mielipiteeni.
Solaris on minulle tuttu ja minulle kirja aukeaa paremmin kuin elokuva. Löysin kirjasta sen syvällisen sanoman, en elokuvasta. :)
Toi viitaus huumesekoiluihin jäi minulle hämäräksi, en oikein käsittänyt mitä tarkoitit.sitähän pidetään psykedeliahuumeiden inspiroimana elokuvana.
- hehheh2
Susanne kirjoitti:
>anteeksi nyt kauhiasti
Saat, tottakai, tylsäähän se olisi jos kaikki olisivat aina samaa mieltä.
>Liian pohdiskelevaa
:-) Se kuulostaa minun arvotuksissani melkeinpä samalta kuin "liian hyvää". Kirjan ja elokuvan vertaaminen on aina tietysti kohtuutonta, miten jälkimmäinen voisikaan pärjätä (edes) sisäisen apparaattimme visualisointikyvyille. Eihän Lemkään - käsittääkseni - Solariksen elokuvaversiosta pitänyt. Ja T oli kyllä itsekin ensimmäisenä tunnustamassa elokuviensa puutteita, elokuvien jotka kuitenkin minulle ehdottomasti edustavat elokuvataiteen aivan kirkkainta huippua. Jotakin mistä olla kiitollinen. Oma suosikkini on pitkään ollut Peili.
- pellaaja
Siitä on tekeillä näköjään myös uusi PC-peli.
www.stalker-game.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387785Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381985Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4919Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812