Yli 80vuotias vanha rouva kerää yleisistä roskiksista tyhjiä pulloja, ruokarahaksi.
Ja mitä tekevät tänne sijoitetut elätettävät,tulevat kaupasta monen ruokakassin kanssa ja astuvat komeaan autoonsa. Ja tämä,tunnettu pari, ei tee töitä.
Sivistysvaltio Suomi kohtelee köyhiä suomalaisia tällätavoin.
Näin meillä Viher Lahdessa,mites muualla.
Suomalaiset pieneläkeläiset
14
66
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se on samanlaista joka puolella suomea.Tällä hetkellä jaetaan veronmaksajien rahoja niille jota sitä jo muutenkin on. Ei ole köyhälle ropoakaan.
- Anonyymi
Asiaahan voisi verrata, jos olisi käytettävissä luotettavia tilastoja. Etenkin se, kuinka paljon harkinnnavaraista tukea jaetaan ja millä jakaumalla. Yksi ostosetelitilanne on ollut sellainen, että talvivaatteet on lähdetty ostamaan isolla erillisrahalla. Tästä tulee se hyvä kysymys, saavatko kaikki tuensaajat vaaterahaa, vai vain pieni valikoitu joukko? Jos pieni joukko, miten se valikoidaan?
Yksi tekijä voi olla se, että syntyperäisellä, iäkkäällä suomalaisella ei riitä pokkaa vaatia etuuksia, eikä käytössä ole tukijärjestelmämme käyttöön valmentavaa joukkoa. Toinen taas se, että tulkkia vaativat tilanteet pääsevät ohi tai johtavat myönteisempään ratkaisuun. Arvauksiahan nämä ovat.
Ikävintä on se, että mitään yhteiskunnallemme hyödyllistä ja reilua läpinäkyvyyttä ei ole. KELA ja kunnalliset toimijat piilottavat tietonsa. Syntyy yksittäisiä ratkaisuja, jotka voivat olla pahastikin vinoutuneita kansalaisten tasa-arvoisen kohtelun kannalta. Ja he tietysti piilottavat tiedot, koska nykyinen laki niin sanoo. Pointti tietysti on, että lakia pitää nopeasti muuttaa. Lakialoitteita ei näytä näistä asioista oikein syntyvän - ja jokaiselle vähemmän tärkeälle säästetylle eurolle löytyisi takuuvarmasti ottaja esim. ruokakassin tai oppikirjojen puolelta.
Näille 70-80 eläkeläisille kuitenkin sanoisin, että juuri TE olitte vallan kahvassa kiinni 80-luvulla (ollessanne 30-50) ikäisiä. Koko elättijärjestelmä on perustettu TEIDÄN myötävaikutuksellanne ja TEIDÄN äänestyskäytöksen seurauksena!
Minä olin silloin peruskoulussa. Oma roolini on rahoittaa sirkusta ja äänestää sellaisia ehdokkaita, jotka ajavat terveiden aikuisten elättijärjestelmän alas.
- Anonyymi
Tämä on ihan yleistä Tampereella. Matut ostaa ihan mitä haluavat ja kärryt täyteen. Viimeistä huutoo kännykät ja vaatteet tyypeillä jotka lojuu kauppakeskuksissa. Matu akoilla roikkuu 5 kakaraa hameissa ja lisää tulossa. Kyllä niille löytyy rahaa ruokaan ja autoihin ym ym. Kyllä käy sääliksi suomalaisia vanhuksia joilla on pieni eläke. Suuri osa eläkkeestä menee lääkkeisiin. Ei riitä ruokaan. Suoraan sanoen vituttaa suunnattomasti.
- Anonyymi
Olisiko syytä muuttaa äänestystottumuksia ja äänestää puoluetta joka pitää suomalaisuutta arvossa ja pitää kansalaistemme puolia. Viherpunikit ja nykyiset hallituspuolueet ovat pahimpia kansamme vihollisia ja haluavat maahamme lisää rikollisia ja terroristeja.
Pitäisi kansan jo nähdä tämä touhu eikä esittää hölmöläisiä menemällä aina vaaleissa äänestämään itselleen kurjuutta ja turvattomuutta. Anonyymi kirjoitti:
Olisiko syytä muuttaa äänestystottumuksia ja äänestää puoluetta joka pitää suomalaisuutta arvossa ja pitää kansalaistemme puolia. Viherpunikit ja nykyiset hallituspuolueet ovat pahimpia kansamme vihollisia ja haluavat maahamme lisää rikollisia ja terroristeja.
Pitäisi kansan jo nähdä tämä touhu eikä esittää hölmöläisiä menemällä aina vaaleissa äänestämään itselleen kurjuutta ja turvattomuutta.Emme voi tälle maahanmuuttovyörylle yhtään mitään.
Voimme vain puristaa nyrkkiä taskussa ja inhota ja vihata näitä kommunisti- päättäjiämme jotka ovat maahamme synnyttäneet tämän hirvittävän kaaoksen.
Ainoa toivomme on sisällissota jossa valkoiset urheat Isänmaalliset joukot lyövät pelkurimaiset punaiset pullamössöraukkikset.
Katselin tuossa 1918 sodan rintamalinjoja. Ne ovat aivan samat nytkin.
Punaisten pääpuolustuslinja noudattaa Kehä III:sta; etäispesäkkeinä Turku ja Tampere jotka tulevat kukistumaan ensimmäisinä.- Anonyymi
nazi kirjoitti:
Emme voi tälle maahanmuuttovyörylle yhtään mitään.
Voimme vain puristaa nyrkkiä taskussa ja inhota ja vihata näitä kommunisti- päättäjiämme jotka ovat maahamme synnyttäneet tämän hirvittävän kaaoksen.
Ainoa toivomme on sisällissota jossa valkoiset urheat Isänmaalliset joukot lyövät pelkurimaiset punaiset pullamössöraukkikset.
Katselin tuossa 1918 sodan rintamalinjoja. Ne ovat aivan samat nytkin.
Punaisten pääpuolustuslinja noudattaa Kehä III:sta; etäispesäkkeinä Turku ja Tampere jotka tulevat kukistumaan ensimmäisinä.Kyse ei ole oikeastaan edes poliittiisista aatteista! Kuten vasurit yritävät valehdella.
Oman maan, kansan , kulttuurin, kielen ja uskon arvostaminen ja niiden puolustaminen on LUONNOLLINEN piirre normaalissa ihmisessä.
Mikä kertoo nykyisen länsimaita ja varsinkin niiden eliittejä riivaavan vasuriaatteen LUONNOTTOMUUDESTA eli perversiosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole oikeastaan edes poliittiisista aatteista! Kuten vasurit yritävät valehdella.
Oman maan, kansan , kulttuurin, kielen ja uskon arvostaminen ja niiden puolustaminen on LUONNOLLINEN piirre normaalissa ihmisessä.
Mikä kertoo nykyisen länsimaita ja varsinkin niiden eliittejä riivaavan vasuriaatteen LUONNOTTOMUUDESTA eli perversiosta.En usko että se on niin yksinkertaista valitettavasti. Uskoisin tuohon jos 2015 ois ollu vasemmisto puolueet vallassa tämän aiheuttamassa muttaku ei ollu. Siitä hallitus pohjasta näkee ketkä tän teki, tai ainakaa eivät puolustaneet niinku ois voinu.
- Anonyymi
Olet aivan oikeassa, lapsia tehdään koska siitä saa lisää rahaa.
Parhaassa tapauksesssa erotaan ,mutta ollaan edelleen yhdessä
näin tulee taas lisää rahaa. - Anonyymi
nazi kirjoitti:
Emme voi tälle maahanmuuttovyörylle yhtään mitään.
Voimme vain puristaa nyrkkiä taskussa ja inhota ja vihata näitä kommunisti- päättäjiämme jotka ovat maahamme synnyttäneet tämän hirvittävän kaaoksen.
Ainoa toivomme on sisällissota jossa valkoiset urheat Isänmaalliset joukot lyövät pelkurimaiset punaiset pullamössöraukkikset.
Katselin tuossa 1918 sodan rintamalinjoja. Ne ovat aivan samat nytkin.
Punaisten pääpuolustuslinja noudattaa Kehä III:sta; etäispesäkkeinä Turku ja Tampere jotka tulevat kukistumaan ensimmäisinä.Kyllä me voimme , Afrikasta ja Lähi-idästä tuleville täysi käännytys ja täällä oleville vastaaville heti palautus lähtöruutuun, näin Suomi olisi vielä sivistysmaa, eikä nämä loiset häiritsisi oikeiden ihmisten elämää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aivan oikeassa, lapsia tehdään koska siitä saa lisää rahaa.
Parhaassa tapauksesssa erotaan ,mutta ollaan edelleen yhdessä
näin tulee taas lisää rahaa.Naapurin Irakilais pari erosi,ukko juoksee kuitenkin joka päivä vaimon luona.
Vuokranantaja kertoi että nainen ja 2 lapset on kotona ja yhteiskunnan tuki 2028 /kk
Kuinka moni suomalainen yltää tähän ansiotasoon,,,,,,,?
- Anonyymi
Mutta onneksi Somaliasta rahdataan tänne nuoria miehiä, joiden ei koskaan tarvitse tehdä muuta kuin loisia ja rahaa annetaan heille enemmän kuin tarvitsevat. Tämä on nyky-Suomen tilanne, suomalaisuus on häpeä.
- Anonyymi
Forssassa näin ekan s0maliakan tällä viikolla kaupassa. Nääma oli sentään näkyvissä. Oli yksinään liikkeellä. Kaupungin asukasluku on nykyään kai vain n. 17000. Joskus 80-luvulla päästiin niukasti yli 20000 asukkaan.
- Anonyymi
Kannattaa äänestää ensi vaaleissa. Vielä kun kaikille saisi viestin perille, että jos ei äänestä, niin antaa muiden äänille enemmän painoarvoa. Jos ei äänestä, antaa äänensä tavallaan muiden käyttöön.
- Anonyymi
Itse olen käynyt usein "leipäjonossa", kertaakaan en ole tummaihoista tai muslimia nähnyt.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501479
- 104911
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44462- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402