miksi tämä on suosittu paikka?

Anonyymi

voisitko kertoa miksi valitset tämän helluntailaisen paikan?

mikset raamattu -osion?

grow in grace

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ensimmäisenä kirjoittelin luterilaisuus palstalla. Sain sinne kirjoitella puolisen vuotta rauhassa kunnes kirjoituksiani alettiin yhä useammin poistamaan. Etenkin aloituksia poistettiin joka ainoa viimeisen viikon , kahden aikana.

Markku Veilo on helluntailainen ja olkut mulle hyvä lähimmäinen livenä ja opetusvideoistaan nautyimalla nautin. Nuo syyt vaikuttivat tämän palstan valintaan. Palstan aktiivisuudellakin oli oma osuutensa.

Joten täällä nyt olen kun jossain on oltava ja täällä on suhtkoht hyvät oltavat kun yhtäkään kirjoitustani ei ole poistettu " sääntöjen vastaisena".Tietenkin " vtoisinaan ähän nälvintää " saan osakseni mutta se ei minua ahdista kun tarvittaessa Jeesus lohduttaa mua.

Commandohauis

• Anonyymi

mut tiiän kuka hän on. hänen erään opetuksen takia lopetin seuraamasta häntä , mut mulla ei oo oikeutta kritisoida häntä mut en suosittele kuuntelemaan häntä

suosittelen lukemaan vain raamattua ja asettumaan uskoa siihen niin ihmisen poika tulee ja löytää uskosi missä sen pitää olla

Luuk. 18:8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

grow in grace

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mut tiiän kuka hän on. hänen erään opetuksen takia lopetin seuraamasta häntä , mut mulla ei oo oikeutta kritisoida häntä mut en suosittele kuuntelemaan häntä

suosittelen lukemaan vain raamattua ja asettumaan uskoa siihen niin ihmisen poika tulee ja löytää uskosi missä sen pitää olla

Luuk. 18:8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

grow in grace

raamattu -osio on mielestäni hyvä paikka

se ei kylvä lihallista oikeassa olemista, sielullisuutta ja oikeaoppisuutta ja riitaisuutta

grow in grace

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

grow in grace

Oliko kyse tatuointiaiheesta,tatuoinnit, ihopiirrokset ovat saatanasta.Lävistykset samaten.

Vai laskimoverenkierrossa vaikuttavasta demonivaikutteisesta tekijästä lihallisessa kristityssä?

Tai pedonmerkki opetusko oli syynä. Se ettei pedonmerkki ole piisiru/ mikrosiru?

Joku noista se on vai voiko olla jokin muu ?

Kyllä kritisoida saa asiallisesti. Jos kritisoinnilla tarkoitetaan lempeästi koettelevaa tutkimista niin siihen lupa ja käskykin tutkia asiaa. Jumala on puhynut Markulke että piisiru ei ole pedonmerkki.

Kaikki ihmiset monessa erehtyvät eikö näin Raamatussa luekin, joten jos Markku on erehtynyt niin sellaista sattuu. Silloin muut oikaisevat oikeaan. Mutta mitä jos Markku on oikeassa ? En usko Markun tieten valehtelevan.

Commandohauis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko kyse tatuointiaiheesta,tatuoinnit, ihopiirrokset ovat saatanasta.Lävistykset samaten.

Vai laskimoverenkierrossa vaikuttavasta demonivaikutteisesta tekijästä lihallisessa kristityssä?

Tai pedonmerkki opetusko oli syynä. Se ettei pedonmerkki ole piisiru/ mikrosiru?

Joku noista se on vai voiko olla jokin muu ?

Kyllä kritisoida saa asiallisesti. Jos kritisoinnilla tarkoitetaan lempeästi koettelevaa tutkimista niin siihen lupa ja käskykin tutkia asiaa. Jumala on puhynut Markulke että piisiru ei ole pedonmerkki.

Kaikki ihmiset monessa erehtyvät eikö näin Raamatussa luekin, joten jos Markku on erehtynyt niin sellaista sattuu. Silloin muut oikaisevat oikeaan. Mutta mitä jos Markku on oikeassa ? En usko Markun tieten valehtelevan.

Commandohauis

Commandohauis, hän ei valehtellut mut muista arvioida kaikki opetukset
        kaikki vajavaiset opettajat voi erehtyä asioista

grow in grace

• Anonyymi

Minulla on hyviä tuttuja helluntaiseurakunnassa. Ajattelin, että voisin kirjoitella usko asioista täällä. Uskomisesta, matkasta.
      Saada vahvistusta ja tukea sekä jakaa mieleen tulevia asioita.
      Lukea muiden kokemuksia ja " kuunnella" muita uskovia.
      Muttei tämä palsta ollutkaan sellainen keskustelupalsta, sain huomata pettymyksekseni.
      Minun tuttuni helluntaissa ovat avoimia ja pitävät minua uskonsisarenaan, vaikken ole helluntailainen. Koemme, että Jumalanlapsia ei katso kirkkoa tai seurakuntaa vaan on ihmisen henkilökohtainen suhde Jumalaan.
      Myös sukulaisiani on helluntaiseurakunnassa eli äitini veljen perhe., Siis aivan ihania ihmisiä.

• Anonyymi

kyl ihania he on livessä mut seurakunta on herran tahto

Room. 12:5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;

grow in grace

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kyl ihania he on livessä mut seurakunta on herran tahto

Room. 12:5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;

grow in grace

Kasteasia taitaa jakaa uskovaisia mitä olen täällä huomannut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteasia taitaa jakaa uskovaisia mitä olen täällä huomannut?

olisi tärkeempi ymmärtää ruumista ja kastetta, ne ei jakaudu ja ne on herran tahdonmukaista

grow in grace

• Anonyymi

Kirjoittelin aiemmin tällä foorumilla, mutta voin aina henkisesti huonosti foorumin huonon ilmapiirin vuoksi.

Siirryin luterilaiselle foorumille, joka vastaa omaa uskoani ja olen voinutkin paremmin, joskin sinne tulevat, mm. helluntailaiset, messiaaniset ja juutalaiset kirjoittajat luovat siellä samaa, omaa, huonoa ilmapiiriään: vihakirjoituksilla, aggressioilla, valheilla ja mm. näihin perustuvilla rikosilmoitus-uhkailuillaan, hyökäten uskoamme ja luterilaisia kirjoittajia vastaan, jotka uskallamme tunnustaa uskoamme.

Omiin, koko elämänikäisiin kokemuksiini perustuen olen varma helluntailaisuuden edustavan rankkaa, lumeuskonnollisuutta hyväksikäyttävää, erilaista ammattirikollisuutta.

Vastasin tähän ketjuun, tällä foorumilla, koska näin topickin nimen Kristinusko-foorumien topick-listalla ja koska aivan itse, tieten tahtoen halusitte asian kuulla. Te kysyitte. Minä vastasin.

Järin suosittuna palstana en tätä pidä, paitsi epäilemättä omien mörköseurakuntalaistenne pimeänä kokoontumispaikkana.

En jää tänne keskustelemaan.

• Anonyymi

on paikka sellanen missä on rauhan herra, siel on hyvä paikka kasvaa uskossa, rukoile johdatusta sinne:)

grow in grace

• Anonyymi

Minä kirjoittelen täällä oppiakseni asiat kunnolla ja perinpohjin.

Siis missä muualla on niin paljon erilaisia eksytyksiä, kuin täällä ?

Ja kun eksyneen eksyttäjän kanssa Raamatusta selvittää asioita ja pyrkii selittämään ne kunnolla totuudesta eksyneelle, niin siinä itsekin oppii ja syventyy ja selkenee asiat itsellekkin.

Eli kun toiselle asioita joutuu selittämään, niin ne täytyy Raamatun opetuksilla ja kirjoituksilla perusteellisesti perustelemaan, ja vastaväitteet kumoamaan Sanalla.

Se jos mikä on opettavaista, sen olen huomannut !

Mutta ei tämä ole mikään hyvä paikka nuorelle ja yhä ymmärtämättömälle uskovalle, sillä jos itse on yhä ns. "kaikkien opintuulten heiteltävänä", niin tämä on viimeinen paikka sellaiselle "nuorelle" uskovalle !

Viittasin siis tähän:

Ef. 4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

Niin ja Herra siis on minut tänne johdattanut ja olen siis itsekin jo ymmärtänyt sen, että miksi, eli olen täällä opiskelemassa ja täällä voi ja joutuu oikeasti pureutumaan Sanaan syvemmin voidakseen tukkia eksyttäjien suut.

9 hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.
      10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
      11 semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.

• Anonyymi

Helluntailaiset on uskovaisista kaikkein hauskimpia ja on mukava seurata mahotonta menoa.

• Anonyymi

Täällä vaan on hyvin vähän hellareita !

Suurin osa on monenlaisia eksyttäjiä, jotka haluavat seuraajia itselleen markkinoimalla omia harhaoppejaan.

Siis judaisteja, toraisteja, vehovantodistajia, adventisteja(sapatti pelastaa), kaikki pelastuu opin julistejia, Jeesuksen Jumaluuden kieltäjiä, kirkkokunta "uskovia"(vauvakaste ja sakramentit pelastevat) ym ym ym....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4431
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2390
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1951
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      16
      1590
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1525
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1493
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      951
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      90
      866
    9. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      798
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      107
      784
    Aihe